Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOkupiłeś GT1 w technologii XTL ? Gdzie :roll:O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
No to ja na "szybko" mogę porównać Castrol Edge 5W30 vs Motul 8100 X-cess 5W40.
Na Castrolu 3 wymiany (niecałe 45k km bo wymieniam olej przy ok 13-14k km).
Zimą bez uwag. Dolewka ok 0,5l od wymiany do wymiany.
Latem już trochę słabiej. Mocne pałowanie (na serii) + klima + temperatury 25st i więcej + korki = dolewka nawet 2l od wymiany do wymiany, zaś sama wymiana już przy stanie minimum.
Po pierwszym wirusie zużycie oleju nie wzrosło w porównaniu do serii (ok 10k km)
Sumując - olej do spokojnej jazdy jak najbardziej. Do cięższych zastosowań trzeba pilnować mocno jego poziomu.
Po zakończeniu eksploatacji na Castrolu była płukanka - żadnych niespodzianek w postaci szlamu czy czegoś podobnego - spłynął sam olej (spuszczanie trwało prawie 20 min).
Motul. Przejechane 10k km.
8k km na setupie 120/290; 2k po wymianie wtrysków i zabawie u Aligatora na ~150/340
Ciężka noga + klima + temperatury już letnie, w zasadzie jeszcze bez stania w korku latem. Łącznie po tych 10k km poziom oleju z max zszedł na 1/2 stanu! Mogę dolać co zostało w bańce po wymianie.
W porównaniu do Castrola to silnik pracuje delikatniej. Dalej jak klekot ale tak łagodniej. No i mniej przepalił. Na Castrolu już bym był po dolewce 1l przy tym stylu jazdy (bo by było już min a nie 1/2 stanu).
Wniosek. Motul to lepsze rozwiązanie jak ktoś mocniej pogania. Mi przynajmniej odpowiada
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOArtiks napisał/a:
że HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek
a u mnie w BXE dokładnie odwrotnie - dzięki za informacje.
Jak widać Motul też daje radę - gdyby ktoś zapomniał
Paolo już wszyscy pozapominali bo wszyscy już na Lisie zamiatają :diabelski_usmiech
[ Dodano: Czw 16 Cze, 11 09:17 ]
Zamieszczone przez loruCytat:
zadałem pytanie w dziale sprzedaży - zobaczymy.
sprawdziłem na opakowaniu, nie jest, za to drugi który kupiłem już jest, no to będzie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 vs 8100 X-cess 5W-40
jak coś to może warto porównać tego titana z specificiem 507.00 bo mimo wszystko titan to chyba najwyższy model tej firmy , najwyższe normy więc i dodatków najwięcej, x-cess to podstawowy , porządny produkt Motula ... oczywiście mocno dopasiony w dodatki na ultraczystej bazie :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArtiksWczoraj zmieniłem Motul Specific na Liqui Moly TT4100+komplet filtrów Knecht. Po odpaleniu faktycznie cichsza praca motorowni, w czasie jazdy poziom hałasu też niższy nawet na wyższych obrotach. Dzisiaj był pierwszy poranny rozruch po nocy postoju i mam wrażenie że HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek. :roll:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Artiksże HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek
Jak widać Motul też daje radę - gdyby ktoś zapomniał :P
Komentarz
-
-
Od czasu do czasu śledzę wątek i generalnie widzę , że koledzy do swoich TDI wlewają motula, mobila, fuchsa, castrola, ale oprócz szczątkowych inf. dot. Lotosa nikt generalnie się nie wypowiada na jego temat (LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control) Skoro z forumowiczów nikt na nim nie jeździ tzn. że jest raczej kiepski?Nie warti go brać....na jego temat jakoś nie wyczytałem takiego fajnego porównania jak np. dot. motula :|
pozdrawiam Badyl :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BADYLgeneralnie widzę , że koledzy do swoich TDI wlewają motula, mobila, fuchsa, castrola, ale oprócz szczątkowych inf. dot. Lotosa nikt generalnie się nie wypowiada na jego temat
Na pytanie o Motula, Fuchs-a, większość robi duże usta mimo że jest w branży od 10 lat albo i dłużej co to znaczy ...?
Że zatrzymali się w miejscu 10 lat temu i jadą tylko na takim koniku który im poda jakaś hurtownia jakieś darmowe szkolonko itp...
Zamieszczone przez elemenateurjak coś to może warto porównać tego titana z specificiem 507.00 bo mimo wszystko titan to chyba najwyższy model tej firmy , najwyższe normy więc i dodatków najwięcej, x-cess to podstawowy , porządny produkt Motula ... oczywiście mocno dopasiony w dodatki na ultraczystej bazie :szeroki_usmiech
Motul pisze na butelce że to full synthetic Fuchs pomija ten fakt co nie zmienia faktu że to podobny próg jakościowy z tym że Supersyn spisuje sie lepiej na dłuższe przebiegi i nie wypala się tak jak motul ze swoimi polimerami w X-Cess-e po 7-9 000km przy cięższym bucie.
Co do porównania 504/507 no mozna porównać .
SPECIFIC: 504 00-507 00 5W-30
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.7 mm²/s
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.3 mm²/s
Viscosity index ASTM D2270 157
Pour point ASTM D97 -39°C / -38°F
Flash point ASTM D92 242°C / 467°F
TBN ASTM D 2896 7.2 mg KOH/g
Fuchs PRO C-3 XTL 5W-30 504/507:
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,853 g/ml
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -42 oC
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 162
Motul z uporem pisze o swoich olejach 100% syntetycznych..
Wg. karty pisze LUBRICATING OILS (PETROLEUM),C20 50, HYDROTREATED NEUTRAL
OIL-BASED
To samo co tez w "syntetycznym" VR1 z Valvoline, notabene niczego sobie ale nadal jak widać okreslenie synthetic czy 100% synhhetic ma sie nijak do rzeczywistości.
http://www.valvoline.pl/karty/oleje%20smary%20plyny/PCMO/VR1%20Racing%20SAE%20%205W-50.fqhdos4pd.pdfValvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.
Fuchs pisz w karcie:
Mieszanina oparta na bazie oleju syntetycznego oraz dodatkach.
Więc mógłby napisać wg. mnie Synthetic ale nie ma takowej wzmianki.:-)
To produkty dobrej jakości zarówno Motul, Valvoline jak i Fuchs które same w sobie prezentują solidny poziom jakościowy.
Wyłonienie najlepszego oleju tez jest problematyczne bo o ile nawet jesli jakis olej jest na bazie syntetycznej to czesto może mieć zubożony pakiet dodatków AW a to rotuje ze soba pewna cenę.
Jakość i pochodzenie bazy olejowej tez jest ciężkie do weryfikacji a to często klucz w przypadku produktu z wyzszej półki.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ja zmienilem na Fuchs'a. Od wczoraj 500km peklo. Moze bardziej miekko silnik chodzi niz na shellu 504/507 5/30,albo to sugestia no i nowy olej zamiast z przebiegiem prawie 15 tys km. Zobaczymy jak z dolewkami bedzie.
I taki lekki off.Bardzo dziekuje Koledze PAOLO ESCO, ktory pare dni na PW wnikliwie wprowadzal mnie w meandry i zawilosci roznego typu olejow. Chyle glowe przed jego wiedza :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekFuchs pisz w karcie:
Mieszanina oparta na bazie oleju syntetycznego oraz dodatkach.
Więc mógłby napisać wg. mnie Synthetic ale nie ma takowej wzmianki.:-)
Na fotce widać, że na etykiecie napisane jest "Premium synthetic". Więc jednak jest informacja, że to synthetic... :-)Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedzysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
Komentarz
-
-
Castrol EDGE Professional został opracowany w technologii podwójnej filtracji, dotychczas stosowanej w produkcji olejów na pierwsze fabryczne zalanie silników.
Olej Castrol EDGE Professional posiada również wyjątkowe, fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV, które potwierdza jakość i oryginalność Professional. Pozwala również na naoczne odróżnienie Castrol EDGE Professional od konkurencyjnych produktów.
Fukushima ? :lol:
Ale tak poważnie to wydaje mi sie że walczą z podróbkami, fałszywkami które krążą wszedzie ludzie sie cieszą że kupia olej 5W-40 w cenie dobrego minerała a w środku nie wiadomo co później czeste narzekania że hydraulika puka stuka itp.
Doleją jakiegos szuweksa , barwnika to i uorzykszą życie naszym sprytnym sprzedawcą.
Znowu same frazeologie bez konkretów :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ArtiksZamieszczone przez Seedzysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez ArtiksZamieszczone przez Seedzysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
obecnie przejechane na tym oleju jest około 6 KKm wiec juz taki piękny nie jest ,
wracając do Liqui Moly 4600 , mimo iż silnik pracuje delikatniej i przyjemniej dla ucha to jednak spalanie w mieście mniejsze nie jest ,, trasa bez zmian , 5,5 L 100Km miasto 6,6 L 100 km z klimą 7 L
, DPF wypala sie rzadziej co jest bardzo ważne
wyższe spalanie w mieście tłumacze sobie tym iz czuje trochę większa moc oraz silnik wkręca się ładnie na obroty , czasami nie wiem kiedy auto osiąga 3500 Obr/min ciągnie naprawdę dobrze , o niebo lepiej niż na DM-Dexos21,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidatylko ciekawe dlaczego ma być dostępny tylko w serwisach?
Np. pewien serwis podpisuje umowę na Shella którego ma w ciągu roku zużyć pzykładowo 1500 L.
Firmy zabiegają aby wejść w serwisy i podpisac z nimi umowy które później honorują różnymi nagrodami, kasą, sprzetem itp.
Więc dlaczego nie zawęzić koło potencjalnych odbiorców do serwisów w których mozna kupić tylko świecący olej a który będzie tym samym rotował dużo większą marżę przy sprzedaży :P
Mój przyjaciel uległ magi testu aparatu 4 kulowego i Royal Purple pomimo tego że odciągałem go od zamiaru zlania mojego oleju, cóż zatem po 200 km zadzwonił i powiedział , przepraszam miałeś rację testy na wałku to nie wszystko, myślałem że hydraulika mi wyskoczy.
Tez byłem zaskoczony ale cóż..
Tesował na Audi A4 TDI.
Zamieszczone przez Orbito niebo lepiej niż na DM-Dexos2
To ja wiecej płaciłem za 100ml oleju do kompresora Eaton GM niż on za bańkę oleju 5W-30 GM DEXOS 2 ... :?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Szukam czegoś na temat częstotliwości wymiany oleju, ale nie bardzo mogę znaleźć, może źle szukam. Sorki, ale jestem tu nowy, więc zapytam, może w pysk nie dostanę . Od miesiąca mam 4-letnią Octavię II 1,9TDI 105KM. W salonie powiedziano mi, że wymiana oleju jest co 30000km, poza tym mam się nie martwić, bo to mi wyskoczy na komputerze. Czy to możliwe taka ilość km??? To mój pierwszy diesel, w benzyniakach wymieniałem najwyżej co 15000.
Komentarz
-
Komentarz