Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • loru
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4286
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Jak widać Motul też daje radę - gdyby ktoś zapomniał :P
    daje ale po około 10kkm już słabiutko z nim, przynajmniej ja mam takie odczucia, anyway po 12 lipca zdam relacje Motul Specific 505.01 vs TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez loru
      po 12 lipca zdam relacje Motul Specific 505.01 vs TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
      SUPERRRR fajne porównanie

      Zamieszczone przez loru
      TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)
      kupiłeś GT1 w technologii XTL ? Gdzie :roll:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        kupiłeś GT1 w technologii XTL ? Gdzie :roll:
        no tu : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=49509 no chyba że się z kolegą Pidziek, nie dogadaliśmy ale chyba jest w tej technologii
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez loru
          chyba jest w tej technologii
          zadałem pytanie w dziale sprzedaży - zobaczymy.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            zadałem pytanie w dziale sprzedaży - zobaczymy.
            sprawdziłem na opakowaniu, nie jest, za to drugi który kupiłem już jest, no to będzie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 vs 8100 X-cess 5W-40
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez loru
              TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 vs 8100 X-cess 5W-40
              "tyz piknie" :diabelski_usmiech tylko trzeba brać poprawkę na dwie różne lepkości tych olejów, żeby być wmiarę obiektywnym.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • soszek81
                L&K
                • 2010
                • 1245

                No to ja na "szybko" mogę porównać Castrol Edge 5W30 vs Motul 8100 X-cess 5W40.
                Na Castrolu 3 wymiany (niecałe 45k km bo wymieniam olej przy ok 13-14k km).
                Zimą bez uwag. Dolewka ok 0,5l od wymiany do wymiany.
                Latem już trochę słabiej. Mocne pałowanie (na serii) + klima + temperatury 25st i więcej + korki = dolewka nawet 2l od wymiany do wymiany, zaś sama wymiana już przy stanie minimum.
                Po pierwszym wirusie zużycie oleju nie wzrosło w porównaniu do serii (ok 10k km)
                Sumując - olej do spokojnej jazdy jak najbardziej. Do cięższych zastosowań trzeba pilnować mocno jego poziomu.
                Po zakończeniu eksploatacji na Castrolu była płukanka - żadnych niespodzianek w postaci szlamu czy czegoś podobnego - spłynął sam olej (spuszczanie trwało prawie 20 min).


                Motul. Przejechane 10k km.
                8k km na setupie 120/290; 2k po wymianie wtrysków i zabawie u Aligatora na ~150/340
                Ciężka noga + klima + temperatury już letnie, w zasadzie jeszcze bez stania w korku latem. Łącznie po tych 10k km poziom oleju z max zszedł na 1/2 stanu! Mogę dolać co zostało w bańce po wymianie.
                W porównaniu do Castrola to silnik pracuje delikatniej. Dalej jak klekot ale tak łagodniej. No i mniej przepalił. Na Castrolu już bym był po dolewce 1l przy tym stylu jazdy (bo by było już min a nie 1/2 stanu).

                Wniosek. Motul to lepsze rozwiązanie jak ktoś mocniej pogania. Mi przynajmniej odpowiada
                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                Komentarz

                • elemenateur
                  Elegance
                  • 2007
                  • 803

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Artiks napisał/a:
                  że HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek

                  a u mnie w BXE dokładnie odwrotnie - dzięki za informacje.
                  Jak widać Motul też daje radę - gdyby ktoś zapomniał

                  Paolo już wszyscy pozapominali bo wszyscy już na Lisie zamiatają :diabelski_usmiech

                  [ Dodano: Czw 16 Cze, 11 09:17 ]
                  Zamieszczone przez loru
                  Cytat:
                  zadałem pytanie w dziale sprzedaży - zobaczymy.


                  sprawdziłem na opakowaniu, nie jest, za to drugi który kupiłem już jest, no to będzie TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 vs 8100 X-cess 5W-40

                  jak coś to może warto porównać tego titana z specificiem 507.00 bo mimo wszystko titan to chyba najwyższy model tej firmy , najwyższe normy więc i dodatków najwięcej, x-cess to podstawowy , porządny produkt Motula ... oczywiście mocno dopasiony w dodatki na ultraczystej bazie :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • Seed
                    Elegance
                    • 2010
                    • 875
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Zamieszczone przez Artiks
                    Wczoraj zmieniłem Motul Specific na Liqui Moly TT4100+komplet filtrów Knecht. Po odpaleniu faktycznie cichsza praca motorowni, w czasie jazdy poziom hałasu też niższy nawet na wyższych obrotach. Dzisiaj był pierwszy poranny rozruch po nocy postoju i mam wrażenie że HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek. :roll:
                    Czysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.


                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez Artiks
                    że HLA wolniej się wycisza niż na Motulu i bardziej twardo pracują, wcześniej to było dosłownie z 2 sek. klekotu teraz klekotało z 5 sek
                    :roll: a u mnie w BXE dokładnie odwrotnie - dzięki za informacje.
                    Jak widać Motul też daje radę - gdyby ktoś zapomniał :P
                    Grunt to obiektywizm 8)
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz

                    • BADYL
                      RS
                      • 2011
                      • 2396
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Od czasu do czasu śledzę wątek i generalnie widzę , że koledzy do swoich TDI wlewają motula, mobila, fuchsa, castrola, ale oprócz szczątkowych inf. dot. Lotosa nikt generalnie się nie wypowiada na jego temat (LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 SM/CF SAE 5W40 z formułą Thermal Control) Skoro z forumowiczów nikt na nim nie jeździ tzn. że jest raczej kiepski?Nie warti go brać....na jego temat jakoś nie wyczytałem takiego fajnego porównania jak np. dot. motula :|

                      pozdrawiam Badyl :wink:
                      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez BADYL
                        generalnie widzę , że koledzy do swoich TDI wlewają motula, mobila, fuchsa, castrola, ale oprócz szczątkowych inf. dot. Lotosa nikt generalnie się nie wypowiada na jego temat
                        Generalnie z tego co widzę jeżdząc po serwisach to są takie marki ,castrol (dla tych co chca lac drogi i najlepszy olej:lol: wg. opinii panów sperwisantów), mobil, shell, i Lotos.
                        Na pytanie o Motula, Fuchs-a, większość robi duże usta mimo że jest w branży od 10 lat albo i dłużej co to znaczy ...?
                        Że zatrzymali się w miejscu 10 lat temu i jadą tylko na takim koniku który im poda jakaś hurtownia jakieś darmowe szkolonko itp...

                        Zamieszczone przez elemenateur
                        jak coś to może warto porównać tego titana z specificiem 507.00 bo mimo wszystko titan to chyba najwyższy model tej firmy , najwyższe normy więc i dodatków najwięcej, x-cess to podstawowy , porządny produkt Motula ... oczywiście mocno dopasiony w dodatki na ultraczystej bazie :szeroki_usmiech
                        Zarówno X-Cess jak i Supersyn 5W-40 to oleje na dopakowanych bazach HC.
                        Motul pisze na butelce że to full synthetic Fuchs pomija ten fakt co nie zmienia faktu że to podobny próg jakościowy z tym że Supersyn spisuje sie lepiej na dłuższe przebiegi i nie wypala się tak jak motul ze swoimi polimerami w X-Cess-e po 7-9 000km przy cięższym bucie.

                        Co do porównania 504/507 no mozna porównać .

                        SPECIFIC: 504 00-507 00 5W-30

                        Viscosity grade SAE J 300 5W-30
                        Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.848
                        Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 11.7 mm²/s
                        Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 72.3 mm²/s
                        Viscosity index ASTM D2270 157
                        Pour point ASTM D97 -39°C / -38°F
                        Flash point ASTM D92 242°C / 467°F
                        TBN ASTM D 2896 7.2 mg KOH/g

                        Fuchs PRO C-3 XTL 5W-30 504/507:

                        Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,853 g/ml
                        Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                        Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -42 oC
                        Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
                        Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
                        Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 162


                        Motul z uporem pisze o swoich olejach 100% syntetycznych..

                        Wg. karty pisze LUBRICATING OILS (PETROLEUM),C20 50, HYDROTREATED NEUTRAL
                        OIL-BASED

                        To samo co tez w "syntetycznym" VR1 z Valvoline, notabene niczego sobie ale nadal jak widać okreslenie synthetic czy 100% synhhetic ma sie nijak do rzeczywistości.

                        Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.


                        Fuchs pisz w karcie:

                        Mieszanina oparta na bazie oleju syntetycznego oraz dodatkach.
                        Więc mógłby napisać wg. mnie Synthetic ale nie ma takowej wzmianki.:-)

                        To produkty dobrej jakości zarówno Motul, Valvoline jak i Fuchs które same w sobie prezentują solidny poziom jakościowy.

                        Wyłonienie najlepszego oleju tez jest problematyczne bo o ile nawet jesli jakis olej jest na bazie syntetycznej to czesto może mieć zubożony pakiet dodatków AW a to rotuje ze soba pewna cenę.
                        Jakość i pochodzenie bazy olejowej tez jest ciężkie do weryfikacji a to często klucz w przypadku produktu z wyzszej półki.
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          Ja zmienilem na Fuchs'a. Od wczoraj 500km peklo. Moze bardziej miekko silnik chodzi niz na shellu 504/507 5/30,albo to sugestia no i nowy olej zamiast z przebiegiem prawie 15 tys km. Zobaczymy jak z dolewkami bedzie.
                          I taki lekki off.Bardzo dziekuje Koledze PAOLO ESCO, ktory pare dni na PW wnikliwie wprowadzal mnie w meandry i zawilosci roznego typu olejow. Chyle glowe przed jego wiedza :-)

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Fuchs pisz w karcie:

                            Mieszanina oparta na bazie oleju syntetycznego oraz dodatkach.
                            Więc mógłby napisać wg. mnie Synthetic ale nie ma takowej wzmianki.:-)


                            Na fotce widać, że na etykiecie napisane jest "Premium synthetic". Więc jednak jest informacja, że to synthetic... :-)
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              czy ktos sie orientuje , jak jest z dostepnoscia olejów Fuchsa na stacjach paliw w Niemczech ?

                              Komentarz

                              • Artiks
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 143

                                Zamieszczone przez Seed
                                zysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
                                Znam swoje auto :lol: , jest inaczej, bardziej aksamitnie hehe Co jeszcze z Specific vs TT4100.. z początku myślałem że mi się wydaje, ale w tych samych warunkach powtórnie sprawdziłem i silnik zdecydowanie szybciej łapie temp. ma Liqui Moly. Na Motulu obojętnie czy był upał czy unormowana pogoda auto potrzebowało ok. 5-6 km do złapania temp., teraz po 3-4 km wskazówka w pionie elegancko :twisted:

                                Komentarz

                                • oktawer
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 31

                                  a co Wy na to:
                                  SUPERCASTROL

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Castrol EDGE Professional został opracowany w technologii podwójnej filtracji, dotychczas stosowanej w produkcji olejów na pierwsze fabryczne zalanie silników.
                                    Podwójna filtracja hm....o co chodzi :shock:

                                    Olej Castrol EDGE Professional posiada również wyjątkowe, fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV, które potwierdza jakość i oryginalność Professional. Pozwala również na naoczne odróżnienie Castrol EDGE Professional od konkurencyjnych produktów.
                                    Radioaktywny ? :idea: :lol: :lol: :lol: :lol:
                                    Fukushima ? :lol:

                                    Ale tak poważnie to wydaje mi sie że walczą z podróbkami, fałszywkami które krążą wszedzie ludzie sie cieszą że kupia olej 5W-40 w cenie dobrego minerała a w środku nie wiadomo co później czeste narzekania że hydraulika puka stuka itp.
                                    Doleją jakiegos szuweksa , barwnika to i uorzykszą życie naszym sprytnym sprzedawcą.

                                    Znowu same frazeologie bez konkretów :-)
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Dzida
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 2253

                                      Sratadrata, tylko ciekawe dlaczego ma być dostępny tylko w serwisach? Dlatego że tam olej kosztuje chore pieniądze, więc liczą na to że może ta nowa strategia skusi klienta, bo pewnie do tej pory to większość przyjeżdżała do ASO z własnym olejem kupionym w internecie, w cenie 1,5 litra oleju z ASO.

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez Artiks
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        zysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
                                        Znam swoje auto :lol: , jest inaczej, bardziej aksamitnie hehe Co jeszcze z Specific vs TT4100.. z początku myślałem że mi się wydaje, ale w tych samych warunkach powtórnie sprawdziłem i silnik zdecydowanie szybciej łapie temp. ma Liqui Moly. Na Motulu obojętnie czy był upał czy unormowana pogoda auto potrzebowało ok. 5-6 km do złapania temp., teraz po 3-4 km wskazówka w pionie elegancko :twisted:
                                        jeszcze mi powiedz, ze po zalaniu olej jest nadal złoty a nie czarny...
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • klarkson
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 4

                                          [quote="Pidziek"]
                                          Znowu same frazeologie bez konkretów :-)
                                          Zgadza się marketingowe bla bla bla, jedyny konkret to to, że będzie świecił )))

                                          Komentarz

                                          • Artiks
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 143

                                            Zamieszczone przez Seed
                                            eszcze mi powiedz, ze po zalaniu olej jest nadal złoty a nie czarny...
                                            Nie no.. taki cuda to tylko w Erze Ale dźwięk naprawdę jest taki jakby bardziej przytłumiony :lol:

                                            Komentarz

                                            • Orbit
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 486

                                              Zamieszczone przez Seed
                                              Zamieszczone przez Artiks
                                              Zamieszczone przez Seed
                                              zysta autosugestia. Każdy silnik po wymienie oleju na nowy ciszej pracuje.
                                              Znam swoje auto :lol: , jest inaczej, bardziej aksamitnie hehe Co jeszcze z Specific vs TT4100.. z początku myślałem że mi się wydaje, ale w tych samych warunkach powtórnie sprawdziłem i silnik zdecydowanie szybciej łapie temp. ma Liqui Moly. Na Motulu obojętnie czy był upał czy unormowana pogoda auto potrzebowało ok. 5-6 km do złapania temp., teraz po 3-4 km wskazówka w pionie elegancko :twisted:
                                              jeszcze mi powiedz, ze po zalaniu olej jest nadal złoty a nie czarny...
                                              Wiec ja Ci mowie ze był u mnie około 2500 KM właśnie L. Moly W POŁOWIE STRONY MOŻESZ ZOBACZYĆ FILM

                                              obecnie przejechane na tym oleju jest około 6 KKm wiec juz taki piękny nie jest ,
                                              wracając do Liqui Moly 4600 , mimo iż silnik pracuje delikatniej i przyjemniej dla ucha to jednak spalanie w mieście mniejsze nie jest ,, trasa bez zmian , 5,5 L 100Km miasto 6,6 L 100 km z klimą 7 L
                                              , DPF wypala sie rzadziej co jest bardzo ważne
                                              wyższe spalanie w mieście tłumacze sobie tym iz czuje trochę większa moc oraz silnik wkręca się ładnie na obroty , czasami nie wiem kiedy auto osiąga 3500 Obr/min ciągnie naprawdę dobrze , o niebo lepiej niż na DM-Dexos2
                                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                tylko ciekawe dlaczego ma być dostępny tylko w serwisach?
                                                Z czysto prozaicznego powodu że serwisy podpisują umowy na pewne ilości oleju jaki zużyją.
                                                Np. pewien serwis podpisuje umowę na Shella którego ma w ciągu roku zużyć pzykładowo 1500 L.
                                                Firmy zabiegają aby wejść w serwisy i podpisac z nimi umowy które później honorują różnymi nagrodami, kasą, sprzetem itp.
                                                Więc dlaczego nie zawęzić koło potencjalnych odbiorców do serwisów w których mozna kupić tylko świecący olej a który będzie tym samym rotował dużo większą marżę przy sprzedaży :P

                                                Mój przyjaciel uległ magi testu aparatu 4 kulowego i Royal Purple pomimo tego że odciągałem go od zamiaru zlania mojego oleju, cóż zatem po 200 km zadzwonił i powiedział , przepraszam miałeś rację testy na wałku to nie wszystko, myślałem że hydraulika mi wyskoczy.
                                                Tez byłem zaskoczony ale cóż..
                                                Tesował na Audi A4 TDI.

                                                Zamieszczone przez Orbit
                                                o niebo lepiej niż na DM-Dexos2
                                                No jak ostatnio poszedłem z szefem serwisu i zobaczyłem w jakiej cenie ma DEXOSA 2 w porównaniu do Fuchs-a XTL PRO FLEX-a to ręce opadły ...

                                                To ja wiecej płaciłem za 100ml oleju do kompresora Eaton GM niż on za bańkę oleju 5W-30 GM DEXOS 2 ... :?
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • szames
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 2

                                                  Szukam czegoś na temat częstotliwości wymiany oleju, ale nie bardzo mogę znaleźć, może źle szukam. Sorki, ale jestem tu nowy, więc zapytam, może w pysk nie dostanę . Od miesiąca mam 4-letnią Octavię II 1,9TDI 105KM. W salonie powiedziano mi, że wymiana oleju jest co 30000km, poza tym mam się nie martwić, bo to mi wyskoczy na komputerze. Czy to możliwe taka ilość km??? To mój pierwszy diesel, w benzyniakach wymieniałem najwyżej co 15000.

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez szames
                                                    Czy to możliwe???
                                                    tak jest to możliwe. Zapraszamy do lektury tego wątku, jest bardzo pasjonująca i na pewno rozwieje Twoje wszystkie wątpliwości.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...