Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    Zamieszczone przez innova
    a masz może zakres wartości V100 dla 0w20 ? Chętnie bym się zapoznał zanim przetestuję i będzie to dla wszystkich wskazanie drugiej strony medalu :idea:
    nie jestem pewnien , bo czytalem to dosc dawno
    ale V100 dla 0w20 musi sie miescic od 5,6 do 9,2
    ale pisze z pamieci a nie moge znalezc dokumentu z zakresem lepkosci dla danej normy
    9,2 to jest juz spora roznica.

    najgorsze jest to ze wartosc drastycznie spada powyzej 100
    i np dla 110 bedzie kolo 6

    [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 20:46 ]
    cos takiego znalazlem .ale to jeszcze nie to
    Motor oil viscosity grades and how they are selected. What do they mean and why is it important?


    [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 20:48 ]
    EDIT

    mam

    Komentarz

    • innova
      Rider
      • 2011
      • 554

      Zamieszczone przez Pidziek
      Ja uważam że jak manual techniczny jasno pisze ma byc A3/B4 lub HTHS powyżej 3.5 to nie ma dyskusji a jak jest wzmianka o ILSAC, A1/ B5 itp. to spokojnie mozna żonglować i zalać np. 506.01 jaki zalał Innowa
      a ja podszedłem do tego w następujący sposób: uznawany (oraz niegdyś blisko związany z VW) jakby nie patrzeć producent napisał iż ten właśnie olej jest dedykowany do samochodów z silnikami diesla (diesel był bodaj pierwej wymieniony aniżeli benzyna) grupy VAG: Skoda, Audi, VW, Seat bez ograniczeń dla silników (było tylko coś o zmiennych interwałach)...i już więcej mi nie było potrzeba wiedzieć...no poza drobnymi szczegółami jak syntetyk i norma przynajmniej 505.00 - odnośnie mojego postrzegania dedykowanego oleju do pompowtryskiwaczy oraz DPF (a to w szczególności) to już wcześniej zasygnalizowałem swój niezwykle uproszczony sposób postrzegania tego problemu. Tu akurat producent podkreślił, iż do pompowtryskiwaczy jak najbardziej to już nawet nie mam stresa gdy podaję jego nazwę, chociaż LM Top Tec też miał być "jaśniejszy od Wizir'a" a blado (żeby nie powiedzieć że na bronzowo) wypadł a normy i rekomendacje jakieś tam miał.

      Fakt, iż VW stosuje olej 0w30 w swojej koncepcji oszczędnych silników (wskazany materiał przez Pidziek na temat Luppo) chyba nie oznacza, iż zastosowano jakiś przełomowy i odporny silnik z osprzętem... prędzej odwrotną zależność bym wyrokował patrząc na trendy ewolucji oraz wkład "przyrodników"
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
      _______________________________________

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        wiec z 0w20 to ja bym uwazal. 0w30musi trzymac wie normy jak 5w30
        wiadomo ze bedzie to raczej dolna granica ,a w przypadku 5w30 raczej gorna


        choc widzialem motula 0w30 z V100 wieksza niz moj castrol 5w30.


        wiadomo ze najlepiej jak jest niske V40 a wysokie V100. ale wydaje mi sie ze w dieslu trzeba uwazac zeby nie przedobrzyć

        wolnossaca benzyna moze dobrze pracowac na 0w20 ale TDI.
        w najcieplejszych miejcach i w najbardziej ruchliwych moze byc za malo to V100.
        ale sa wieksi tu spece niz ja wiec niech główkują

        ja jesli wywale DPF to moze sprobuje 0w30 motula. ma zajebisty VI (ponad 170) i wysokie TBN

        albo wezme jakis 5w30 ale nie low/mid saps . tylko zwykly B3 ,B4

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Dobra dajcie jakieś dwa oleje to napiszę Wam jaką maja lepkosć np. przy -20st.C, 0st.C i 80st.C .
          Tabela kórą pokaząłes extreme to J300 z SAE i to wartoście min. i max. i tyle.
          SAE samo z siebie pisze otwarcie że najważniejsze to zimne uruchomienie które niesie za sobą 80% zuzycia w pierwszej fazie od uruchomienia stąd 506.01 dla Kowalskich z V10, do tego dobra baza i dużo detergentów aby pompki nie miały za dużo "gęścizny", depozytów itp.

          Co do Vizira, to fakt sprawa się ma tak że są oleje które posiadaja wysublimowane normy a oleje które posiadają "zwykłe" 502.00 robie lepsza robotę a silniki są idealnie czyste.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            ja wiem co to zimne uruchomienie.

            kolega pytal jaki jest Vmax100 dla 0w20 i takowy mu podalem.

            btw pytanie
            fabia akceptuje b2 wzgl. b3

            gdzies czytalem ze a3/b3 mozna zamienic smialo na a3/b4

            zgadza to sie?

            bo jesli tak to po wywaleniu dpf znalazlem mega zajebisty olej
            http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30_EN.pdf/$file/1171%20Synthoil%20Longtime%20SAE%200W-30_EN.pdf

            Komentarz

            • innova
              Rider
              • 2011
              • 554

              Zamieszczone przez Pidziek
              Dobra dajcie jakieś dwa oleje to napiszę Wam jaką maja lepkosć np. przy -20st.C, 0st.C i 80st.C .
              Pidziek,

              jak dobrze zrozumiałem to XTL ma zapobiegać między innymi uzależnienia Viscosity od temperatury (tj. spłaszczyć tę zależność)

              czy jesteś w stanie podać wartości V dla 0w20 XTL również dla temperatur powyżej 100stC (tych poniżej też) ?
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                po wywaleniu dpf znalazlem mega zajebisty olej
                spróbuj go kupić w Polsce .....jedynie w DE ...do takiego kraju jak nasz nie wysyła się "lepszych" i droższych produktów :evil:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • innova
                  Rider
                  • 2011
                  • 554

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  wiadomo ze najlepiej jak jest niske V40 a wysokie V100
                  no tutaj w myśl przeczytanego artykułu się z Tobą nie zgodzę w zakresie tego drugiego parametru. Otóż to drugie dla współcześnie projektowanych silników czyli "grubość" filmu przy temperaturze 100stC powinno wynosić 10 gdyż na takie wypełnienie projektanci projektują silniki. To odpowiada SAE30, i tu się zastanowiłem jak to przeczytałem: jakim cudem większość mechaników nie wiedząc co to viscosity wie doskonale iż właściwym jest olej W30 a wyższe wartości po W wytwarzają zbyt "grubą" warstwę... czego doświadczyłem w moim silniku zresztą

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  choc widzialem motula 0w30 z V100
                  no jak miał więcej niż 12 to kiepskie rozwiązanie (mała optymalizacja a wręcz znowu "zaklejenie") i być może powinno nosić oznaczenie 0w40

                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  albo wezme jakis 5w30
                  to jest najpowszechniejszy standard, natomiast jak miast 5 weźmiesz 0 to nic nie pogorszysz a jedynie polepszysz przy rozruchu a w każdym artykule oraz na forum podkreślają iż rozruch to 80% zniszczenia silnika o czym dobrze wiesz :roll: Castrol chyba też robi 0w30 ze względu na oczekiwania BMW jak dobrze kojarzę.

                  [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 22:44 ]
                  Zamieszczone przez xtremesystems
                  bo jesli tak to po wywaleniu dpf znalazlem mega zajebisty olej
                  http://www.liqui-moly.de/...%200W-30_EN.pdf
                  wskazywałem go kilka stron wcześniej w tym wątku na równi (wskazując iż to jedyne oleje które na chwilę obecną rozpatruję) z wykorzytywanym obecnie przez moje pojazdy FUCHS'em Titan Supersyn LongLife Plus 0w30 (tu podałem pełną nazwę aby dookreślić o którym się wypowiadam praktycznie, gdyż są dwa oleje 0w30 w przypadku FUCHS), LM wykazuje tu pewną różnicę zauważalną: jest droższy a czy jest "jaśniejszy" to nie mogę powiedzieć bo nie testowałem jeszcze, z pewnością i na szczęście to inna półka i chyba inny pomysł niż Top Tec
                  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                  Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                  _______________________________________

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    po wywaleniu dpf znalazlem mega zajebisty olej
                    spróbuj go kupić w Polsce .....jedynie w DE ...do takiego kraju jak nasz nie wysyła się "lepszych" i droższych produktów :evil:
                    u nas na forum go nie kupi?? :shock:

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      u nas na forum go nie kupi??
                      :haha:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez innova
                        FUCHS'em Titan Supersyn LongLife Plus 0w30
                        o ile na dobra karte spojzalem to kolego ten fuch sie nie nadaja do twojego silnika.b5 . HTHS 2,9-3,5

                        ten LM ma HTHS>3,5

                        [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 23:12 ]
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        u nas na forum go nie kupi??
                        :haha:
                        to jest mozliwosc zalatwienia gdzies tego oleju?

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          jest mozliwosc zalatwienia gdzies tego oleju?
                          import własny z DE, zakup na eBay.de , załatwienie poprzez przedstawiciela LM...widziałeś cenę tego oleju? http://www.ebay.pl/sch/Cz-ci-samocho...=p3286.c0.m282
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • elemenateur
                            Elegance
                            • 2007
                            • 803

                            Panowie, po nowym roku, będziecie chceta ten olej - będę miał w ofercie. I na pewno zdecydowanie taniej. Czekam na ofertę na LM, a Wy czymajcie kciuki by euro nie wywaliło do góry

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez innova
                              czy jesteś w stanie podać wartości V dla 0w20 XTL również dla temperatur powyżej 100stC (tych poniżej też) ?
                              Wszystkie dane tech. publikuje przy produktach (nie podaję linków ze zrozumiałych wzgledów aby nikt nie odebrał tego niewłaściwie) ale nie ma problemu podaj jakikolwiek olej i lepkość w 40 i 100st.C a ja Ci podam lepkośc tego oleju w interesującej Cie temperaturze wraz z wykresem :-)

                              Co do LM i oleju 0W30 można wiecej przeczytać TUTAJ:



                              ...
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Co do LM i oleju 0W30 można wiecej przeczytać TUTAJ:
                                jak widać słabizna u nich na forum :wink: , nawet się nie kapneli że błąd jest w kartach DE. (wcześniej podałem linka do konkretnej karty LM Synthoil 5W/40 i 0W/40 http://www.worldpac.com/tagged/Synthoil0W-40LM2050.pdf + http://www.worldpac.com/tagged/LMSyn...33-1633915.pdf z zawartością PAO
                                Zawratość PAO to +- 75% dla Synthoil Longtime 0W/30 a nie 1-5% Dla Synthoil Longtime Plus 0W/30 podany jest mix bazy olejowej - PAO + jakiś nośnik ale nie mam procentowych danych ( jak sprawdzę i będe miał konkrety to dam znać). LM nie umieścił by tego oleju w zakładce pełnych syntetyków gdyby nie była to prawda. Nie jest to też syntetyczna technologia, GTL czy inne.

                                To ile PAO ma Fuchs 0W/30? a może to inna baza...jaka?
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  Dzisiaj rano temp około -10, silnik odpalił bez zająknięcia i co ważne bez żadnego klekotu, zobaczymy co bedzie przy -20 :szeroki_usmiech
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • xtremesystems
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 2254
                                    • Hyundai

                                    Zamieszczone przez elemenateur
                                    Panowie, po nowym roku, będziecie chceta ten olej - będę miał w ofercie. I na pewno zdecydowanie taniej. Czekam na ofertę na LM, a Wy czymajcie kciuki by euro nie wywaliło do góry
                                    super kolego . super. bo jak zobaczylem cene na ebay to mnie zgielo w pol.

                                    w prawdzie nie bede teraz zaraz bral. ale najprawdopodobniej nast. wymiana bedzie na niego. za 10k km

                                    Komentarz

                                    • soszek81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1245

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Dzisiaj rano temp około -10, silnik odpalił bez zająknięcia i co ważne bez żadnego klekotu, zobaczymy co bedzie przy -20 :szeroki_usmiech
                                      piramida - to samo. Co prawda "tylko" -7 i auto stało "ledwie" 12h pod gołym niebem więc pewnie nie zdążyło się wychłodzić Odpalił bez jęczenia
                                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                      Komentarz

                                      • innova
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 554

                                        Zamieszczone przez xtremesystems
                                        o ile na dobra karte spojzalem to kolego ten fuch sie nie nadaja do twojego silnika.b5 . HTHS 2,9-3,5

                                        ten LM ma HTHS>3,5
                                        z punktu widzenia norm to są te same oleje a ja wspomniałem kilka stron wcześniej, SAPS'y, HTHS'y i temu podobne mnie nie interesują...zrestą VW też jak widzę się w tym zakręcił. Jedynie co przyciąga moją uwagę obecnie to V40, V100 i najlepiej również V przy niższych temperaturach (nie mam jeszcze takiego narzędzia, które z dwóch punktów zbuduje charakterystykę w szerszym zakresie). Jak mi podasz te parametry dla jednego i drugiego to jako lepszy od razu uznam ten z niższymi wartościami V. Jeżeli będą porównywalne to sam fakt, iż jeden nazywa się LM i jest droższy a drugi FUCHS i jest tańszy wcale nie sprawi, że będę obrażony na którąkolwiek nazwę (chociaż z LM mam już doświadczenia) i nie skorzystam z możliwośći zaoszczędzenia paru PLN na filtry przykładowo.

                                        a tu jeszcze ciekawy i logiczny zapis z karty katalogowej odnośnie HTHS
                                        With optimised HTHS Viscosity TITAN Supersyn LONGLIFE PLUS 0W-30 ensures maximum fuel economy.
                                        ale jak wspomniałem ja wolę porównywać Viscosity w funkcji temperatury

                                        Pidziek,

                                        proszę Cię zatem o charakterystyki V dla oleju FUCHS Supersyn LL Plus 0w30 oraz 0w20XTL. Jak posiadasz to również te dla LM Synthoil Longtime Plus 0w30 . Może być na PW (chociaż nie tylko ja jestem zainteresowany szczegółami FUCHS'a z tego co dostrzegłem) jeżeli obawiasz się zarzutów nadmiernej promocji itp - przeczytać chciałem, nie lustrować :roll:
                                        Jak nie masz to daj znać, nie będę się dopominał tak konsekwentnie.
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Witam,
                                          Faktycznie musze uzupełnić dane przy Long Life 0W30 ops:

                                          Fuchs LL Plus ma tak:

                                          w 40 oC mm2 /s 52,6
                                          w 100 oC mm2 /s 9,6

                                          0W20 XTL jest a jakże 8)

                                          Gęstość w 15 oC DIN 51757 .......................................0,863 g/ml
                                          Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 ...........45,7 mm2/s
                                          Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1........... 8,7 mm2/s
                                          Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 .................................172
                                          Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 ....................230 st.C


                                          Liqui moly 0W30 LL:

                                          Viscosity at 40 °C : 52 mm 2/s
                                          Viscosity at 100 °C : 10,1 mm2/s

                                          I dla przykładu olej 5W40 LM Synth

                                          Viscosity at 40 °C : 86 mm 2/s
                                          Viscosity at 100 °C : 14,1 mm2/s

                                          Ok, jedziemy jako że olej ma być w zimie na pewno wypaśny wiec lecimy - 25st.C więc mrozisko na dworze jak niewiem, następnie 0st.C i ...niech bedzie 80st.C jako temp. robocza tak to wyglada :





                                          I temperatury ku osiagnieciu temp. właściewj tzw. roboczej 80-90st.C




                                          To oczywiście orientacyjne dane, w praktyce różnią się niekiedy i te które mają np. więcej dodatków tzw. improver poprawiających HTHS i zależnośc temparaturową degraduja szybciej i w praktyce często sa to różnice kilku, kilkudziesięciu cP.
                                          W przypadku olejów tanich i kiepskich proces degradacji nastepuję często juz po kilku tyś km z SAE 40 do SAE 30 :-)

                                          Pozdrawiam serdecznie
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • zak14
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 605
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez innova
                                            nie mam jeszcze takiego narzędzia, które z dwóch punktów zbuduje charakterystykę w szerszym zakresie
                                            Oto poręczny kalkulatorek: http://www.bobistheoilguy.com/viscosity-calculator/
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              W przypadku olejów tanich i kiepskich proces degradacji nastepuję często juz po kilku tyś km z SAE 40 do SAE 30
                                              to nie jedyny przypadek gdzie natura sama potrafi skorygować lub naprawiać błędy czy też sobie ułatwić życie, wot ewolucja

                                              Dzięki za materiał, moją uwagę zwróciły dwa fakty:
                                              1) nie taki diabeł straszny w przypadku tego 0w20 (niewielka i bezpieczna różnica z SAE30)
                                              2) LM 0w30 LL w zakresie niskich temperatur ma właściwości 0w20XTL, jak to skomentujesz, nic nie pokręciłeś ?

                                              no i fajnie widać to, o czym ostatnio wspoinaliśmy częściej, czyli rozruch (i jego waga) gdzie olej ma konsystencję ciasta na kluchy mówiąc kolokwialnie

                                              no i po takich wykresach wiedząc, iż silniki są projektowane aby w warunkach normalnej pracy (100stC, 90-100 w/g Ciebie) "grubość" filmu olejowego wynosiła 10 można się mocno zastanowić nad miejscem olejów W40 (gdzie wspomniany parametr przyjmuje wartość przykłądowo 14). A to że przez pierwsze minuty po uruchomieniu jest znacznie słabiej ze smarowaniem to druga istotna sprawa. Ja tam się już przekonać nie dam że W40 to rozwiązanie warte uwagi dla współczesnego silnika.

                                              [ Dodano: Sro 21 Gru, 11 18:47 ]
                                              Zamieszczone przez zak14
                                              dzięki zak14, najpierw podrzuciłeś mi podręczniki, teraz narzędzia... normalnie jak u mamy

                                              jeszcze mi podrzuć ze stówę na rozkręcenie własnego interesu :wink:

                                              jeszcze raz dzięki 8)
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • Xarox
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 28

                                                A tutaj macie kalkulator + rysowanie wykresów: calc

                                                Chociaż ja osobiście traktowałby to jako fajny gadżet, nie można na podstawie wyliczeń komputera stwierdzić dokładnie lepkości oleju.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez innova
                                                  jeszcze mi podrzuć ze stówę na rozkręcenie własnego interesu
                                                  +
                                                  Zamieszczone przez Xarox
                                                  A tutaj macie kalkulator + rysowanie wykresów
                                                  i jeszcze 0,7 ...bo na Święta się przyda :wink:

                                                  Noooo i super - czyli jednak można w temacie ciekawie pisać a nie "bić pianę" - od razu się to inaczej czyta
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez piramida
                                                    Dzisiaj rano temp około -10, silnik odpalił bez zająknięcia i co ważne bez żadnego klekotu, zobaczymy co bedzie przy -20 :szeroki_usmiech
                                                    Moj tak codziennie odpala :-). LM Synthiol 5w40 oczywiscie.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...