wystarczy jeździć normalnie korzystając z pełnego zakresu obrotów
a czy mozna jezdzić inaczej ? tzn. w jakich okolicznosciach nalot bedzie sie odkładał ?
w okolicznościach permanentnej jazdy z nieprzekraczaniem 2000 obrotów, albo przy ciągłym staniu w korkach - co mnie w Złotej dopadło a wiadomo, że lubię pocisnąć
jednak codzienne korki wygrały.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
To co zrobic aby nalot na łopatkach sie nie odkładał ? jak to czyścić ?
jak najbardziej potwierdzam to co napisał szkoda, ale swoją drogą czasami warto po porządnym rozgrzaniu motorka pogonić ją do odcięcia tak no dajmy na to 3 lub 4-tego biegu, o ile warunki na to pozwalają, niech wież że trzeba czasami mocniej popracować
wystarczy jeździć normalnie korzystając z pełnego zakresu obrotów.
też
+
- stosować olej z A5B5 (najlepiej z HTHS 2,9-3,5 [mPa s] im wyżej tym lepiej)
- stosować olej o niskim poziomie popiołu siarczanowego, siarki i fosforu – czyli czynników mających wpływ na tworzenie popiołów i zanieczyszczanie katalizatorów (Low-SAPS)
- w zakresie odparowalności Noack'a szukać oleju z wartością zdecydowanie poniżej 9 % - 8% im niżej tym lepiej :P
na przykład taki AGIP 7007 http://www.sklepzolejami.pl/AGIP_7007_0W30_1L-25.html
tutaj jest w dobrej cenie.... http://allegro.pl/agip-7007-0w30-1l-...418964353.html
lub np.: ELF EVOLUTION CRV 0W30 z ACEA A5/B5 (najwyższa klasa jakości dla silników benzynowych i wysokoprężnych); VOLKSWAGEN 506.01.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
w kilku słowach , trzeba depnąc w pedał raz na jakis czas ... bo sie odzwyczaji wiadomo dobry Olej to podstawa ... , ja szykuje sie juz do zmiany , narazie mam Filtry , płukanke silnika L.Moly , został tylko Olej do kupienia
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
szukam pomocy do wymiany oleju, to pierwszy diesel w zyciu i musze olej wymienic.
1. Jaka mam norme silnika, VW 505 00?
2. O co chodzi w tym ACEA B3/B4? no i jakie ja to mam?
3. Polecaliscie Fuchs GT1 SuperSyn SAE 5W-30.
Znalazlem dwa rozne oleje, TITAN Supersyn
SAE 5W-30
i TITAN GT1 PRO FLEX SAE 5W-30
XTL-Technologie,
ktory polecacie, bo na stronie produncenta, ktory znajduje sie niedaleko mojego miejsca zamieszkania sa dwa rozne, a Wy podpowiedzieliscie mi ze to jeden i ten sam?
Moje pytania sa moe dla Was glupie, ale to auto mam kilka dni, dalem troche kasy i chce sie nim nacieszyc, a nie wozic po warsztatach. Jaki olej mam kupic? :shock:
trzeba depnąc w pedał raz na jakis czas ... bo sie odzwyczaji wiadomo dobry Olej to podstawa ...
oooo widzisz to takie proste :szeroki_usmiech może mój były 1,9 AXR tak ładnie pracuje bo codziennie rano jadąc do pracy o 5.40 miałem pustą drogę i mogłem mu dać porządnie po turbince :diabelski_usmiech a do tego pewnie częsta wymiana oleju z płukanką zrobiły swoje :P w każdym razie ojciec jezdzi nim teraz z bananem na buzi więc chyba jest zadowolony :lol:
Chyba muszę moją czarnulę z BXE też rano pogonić z ogniem w turbince...a potem dobrze schłodzić...nie zaszkodzi jej :lol:
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi
szukam pomocy do wymiany oleju, to pierwszy diesel w zyciu i musze olej wymienic.
strona 46 tego wątku tam masz tabelę ad: nie gniewaj się ale wystarczy przewertować trochę stron żebyś miał rozeznanie.
W/w też się nadadzą do ASV ew. jeśli chcesz to stosuj Fuchs Titan GT1 5W/40 http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...399341057.html ( ma normę 505.00 i 505.01) do ASV i chyba lepiej się sprawdzi. w tym silniku...a wogóle z normą VW 505.00 to masz tak wielki wybór olejów, że napewno coś spokojnie wybierzesz - włącznie z Lotosem i Orlenem.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jeden z najlepszych takich preparatów na rynku.
Stosowanie płukanki co zmiane oleju to może przesada (ale spotkałem się z zaleceniami, że przy zmianie marki oleju taka płukanka jest jak najbardziej wskazana a są też oosby które stosuja taką płukankę każdorazowo przy zmianie oleju i silnik im doskonale pracuje i nic się nie rozszczelnił) ale tak co 3 wymianę warto by taką płukankę zastosować jak ktoś ma ochotę.
Ja robiłem płukankę we wcześniejszym 1,9 tdi przy przebiegu (od nowości) 45 tys km.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO reasumując bo jest juz troche tych stron o oleju :szeroki_usmiech a wydaje mi sie ze wisz co piszesz jaki bys polecił olej do mojej padliny? Zalewać top teca jakiego zalał szkoda czy moze cos innego, dodam ze obecnie mam zalanego motula specyfica 5w40
Szkoda, jak CI sie spisuje Autko na nowym Oleju ? odczuwasz jakąś róznice ?
u mnie nastąpiło za dużo zmian, żeby to rozsądnie porównywać, bazując na takich organoleptycznych wrażeniach - świeży olej, rozrząd, szklanki, poduszka silnika i podniesione obroty :idea:
porównując nierozsądnie, tylko nie bijcie, lepiej mi się jeździło na motulu, ale nie wiem dlaczego :!: :lol:
równie dobrze dlatego, że przyzwyczaiłem się do niższych obrotów jałowego i na pewno nieco innego dźwięku silnika przed wymianą szklanek a teraz jest "inaczej", więc suma sumarum moje wrażenia można sobie wsadzić :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
rtocki, u mnie i w całej rodzinie wszystko na valvo chodzi ja mam teraz drugiego PD i wciąż zalewam 5W-30. Dlaczego koniecznie chcesz 40 na górze?
40 na górze , gdyż ten silnik także od razu trafi do Rogala i 2 z przodu padnie na hamowni, więc tak jak i teraz w AVG temp. oleju będę miał konkretne :-)
Komentarz