Zamieszczone przez bobwoj
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez bobwojA jaki będzie najlepszy do zimowej jazdy po mieście?
Natomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Czyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.Opel Corsa D 2008 rok 1.3 CDTI bez DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bobwojViscosity at +40 °C : 80 mm²/s - czyli wygląda to tak, że im ta liczba jest niższa tym lepiej?
- trwałość obu olejów i to jak szybko TT4600 z potencjalnie gorszą bazę straci swoją przewagę, czyli zgęstnieje,
- ochrona jaką zapewniają przy pałowaniu na nagrzanym silniku etc.
Zamieszczone przez bobwojNatomiast Wskaźnik lepkości - im wyższy tym lepiej?
Zamieszczone przez bobwojCzyli, ten systnetyk LM na bazie PAO jest zimą gorszy od HC z dodatkami.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Moj zestaw cena 370 zł .... Kurcze to juz sporo ... O MATKO I CÓRKO coś dużo wyszło .. ...
... na zdjeciu widać także mechanika który będzie ten olej wymieniał
czy ktos sie z was kiedyś zastanawiał ile czasu zajęło by przeczytanie 271 stron , tematu o olejach do Diesla ? MASAKRA ...
czapka za darmo ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitczy ktos sie z was kiedyś zastanawiał ile czasu zajęło by przeczytanie 271 stron , tematu o olejach do Diesla ? MASAKRA ...Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsdzis znow jechalem i silnik nim temp oleju doszla do 55-60stopni chodzil jak traktor.
Wg tego co pisałeś na PW - pozwolę sobie zacytować fragmenty:
1.
"przed wymiana oleju jeżdząc po mieście przy normalnej jezdzie 95-105 stopni
jadac szybka trase tj autostrada dochodzilo do 120" :arrow: więc wszystko w normie :!:
2.
"teraz na motulu mam problem przy obecnej temperaturze rozgrzac silnik na odcinku 10km do 75 stopni"
wczoraj np po 12 km mialem 68 stopni przy bardzo spokojnej jezdzie :arrow: wg mnie to całkiem możliwe że olej ma w trakcie takiej jazdy tą temeraturę a nie wyższą.
3.
"dziś specjalnie jechalem troche zwawiej i udalo sie na 10 km rozgrzac do 80. (ale to 80 to mial jak dotarlem do celu )" co znaczy trochę żwawiej? Pamiętaj że jeśli woda ma dopiero 90C to olej może mieć np. około 60C... oba parametry się z sobą nie pokrywają. W moim byłym BXE temperatura wynosiła +- 90C po jeździe przez miasto (4-5km) + trasa 3-4 km z prędkością stopniowo wzrastającą do ponad 100km/h ---> tak więc miałem temeraturę płynu chłodzącego w granicy 90C dopiero po około 8-9 km prawie tak jak TY ( i to zwłaszcza wtedy gdy wyskakiwałem autem na S-3 z większą prędkością
Olej zalany to Liqui Moly Diesel Synthoil 5W/40 - praca silnika nie budziła zastrzeżeń i chwilę po odpaleniu silnik ładnie pracował a w zimie przy naprawdę dużych mrozach po przejechaniu +- 1 km naprawdę żwawo wkręcał się na obroty bez najmniejszego problemu - żadnego klekotania...
4.
"dopiero po 20km dzisiaj udalo mi sie dobic do 100 stopni ale juz sie zatrzymywalem to od razu spadlo :arrow: hmm normalne wg Was czy nie ? To że spadło to bardzo dobrze i logiczne.
:roll:
Zamieszczone przez piramidaten który ma temp powiedzmy około 70 stopni i jest super hiper czy tańszy przy temp 80-85?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
[quote="zak14"]Zamieszczone przez bobwojTT4600 ma jak na zimę super lepkość w temp. 40 st., ale z drugiej strony bardzo taką sobie temp. płynięcia. Być może dlatego, że baza HC jednak w niskich temperaturach nie wyrabia.
.1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrek_osSeed, a olej w tym aucie to byl wymieniany????
Zamieszczone przez Orbita czy nie uwazasz, ze Motul u Ciebie ma za zadanie wyplukac caly szlam po Castrolu i tak naprawde ten Motul to Motul + stary Castrol? Jesli zmienia sie olej z gorszej jakosci na lepszej - zawsze nalezy zastosowac plukanke.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaOrbit, wlewałeś już ten uszlachetniacz do siebie? Jak wrażenia?
czerwony ? Diesel Spulung ? to do wtrysków ,
1) zmieniam filtr paliwa,
2) zalewam tym preparatem ( puszkę z filtrem ) do pełna
3) odpalam silnik
robię taki zabieg z każdą zmianą filtra paliwa ... z common rail trzeba jak z jajkiem , dlatego to jest ostatnie tego typu Auto w moim posiadaniu , nigdy więcej ...
można tez i tak ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-3zpwPNijnI&feature=related[/youtube]
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 18:11 ]
no wiekszej głupoty nie slyszalem. Kto ci powiedzial, ze plukanka usuwa nagar??
REKLAMA
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=52-Dos9Llho&feature=related[/youtube]
oczywiście ze usuniesz ... nie chemicznie ma się rozumieć i wymaga to bardzo dużo pracy ...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo&feature=related[/youtube]1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez Orbitdlatego to jest ostatnie tego typu Auto w moim posiadaniu , nigdy więcej ...
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 18:41 ]
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez bobwojObecnie też jeżdże na Motulu i nie podoba mi się kultura pracy na tym oleju. Mam już 13tyś km na nim i chciałbym na zimę wymienić, tylko na co? Wszytskie są dobre dopuki się człowiek nie wczyta.1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbit
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 18:41 ]
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez bobwojObecnie też jeżdże na Motulu i nie podoba mi się kultura pracy na tym oleju. Mam już 13tyś km na nim i chciałbym na zimę wymienić, tylko na co? Wszytskie są dobre dopuki się człowiek nie wczyta.
im bardziej klekocze tym mniej HC.
Co za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemstemp oleju doszla do 55-60stopni chodzil jak traktor
.
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 19:07 ]
1)Zamieszczone przez PAOLO ESCOczy Ty masz napewno wszystko OK z silnikiem?
2)Zamieszczone przez PAOLO ESCOco znaczy trochę żwawiej
3)Zamieszczone przez PAOLO ESCOte 60-70 C to jednak zbyt niska temperatura robocza oleju - optymalna przy normalnej jeździe powinna oscylować w granicach + - 90C ...więc rozbieżność jest duża...coś tu nie gra :?
pamietam ze zeszlej zimy przy -5 w 12km normalnej jazdy rozgrzalem olej do 102 ( jako ze auto kupilem w listopadzie to przestraszylem sie ze jesli w zime bylo 102 to latem bedzie problem. problemu nie bylo olej mial temp w okolicach 100st)
4)wiele razy na forum dziwilem sie ze ludzie maja problemy w zime z dogzaniem diesla. a mnie olej nagrzewał sie w rozsadnym czasie,
tylko juz na pierwszy rzut oka motul jest gestszy od fabrycznego
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 19:10 ]
co jeszcze ciekawego zauwazylem. ze jak stalem na swiatlach na fabrycznym a olej mial ok 60-70 stopni to podczas tego czekania na zielone temp rosla.
teraz w analogicznej sytuacji temp maleje i co troche mi podczas jazdy sie nagrzeje to podczas czekania na zielone troche stygnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedim bardziej klekocze tym mniej HC.
Zamieszczone przez SeedCo za nagonka na Motula.
Gdyby kolega xtremesystems napisał w lecie, że ma temeratury silnika takie a nie inne każdy by mu zazdrościł, że olej tak dobrze odbiera ciepło i chłodzi silnik. Teraz Kolega jednak się zastanawia czy zbyt niska temperatura oleju w silniku nie zaszkodzi w trakcie eksploatacji samochodu na krótkich (10-20km) odcinkach ---> taki był poczatek tej konwersacji Panowie, więc pomińmy "jazdę" po Motulu, bo nie o to w tym przypadku chodzi! i wróćmy do problemu Kolegi xtremesystems - co sądzicie o tym przypadku?
Bo jeśli kolega xtremesystems ma mieć lepsze samopoczucie to w prosty sposób mozna temu zaradzić ---> zmiana oleju na inny i po sprawie ...tylko czy o to w tym problemie tylko chodzi?
Hmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
dokladnie . nie ma co jechac po motulu.
ja po prostu nie wiem czy on nadaje sie do tak malego silnika jakim jest 1.6 i w dodatku wchodzi tam prawie 4.5litra tego oleju
po wymianie skakalem z radosci jak dziecko bo temp w lecie mialem o ok 8 stopni nizsza i cieszylem sie ze silnik na autostradzie dostanie mniej po dupie.
jednak teraz wystepuje taki problem i juz sie tak bardzo nie ciesze
zastanawiam sie na jaki moglbym wymienic, najbezpieczniej bylo by na taki jakim byl zalany wiec na castrol EDGE chyba
ale z kolei moze sa jakies lepsze oleje o podobnym szybkim nagrzewaniu jak castrol (szczgolnie ze kolega AdamB potwierdza ze szybciej mu sie na castrolu niz na motulu nagrzewa)
boje sie wywalic 2 stowy na LM czy fuchs i miec to samo co teraz
Komentarz
-
-
a rozumiesz, ze za wyciszenie klekotu w oleju odpowiedzialna jest baza HC??!!
im bardziej klekocze tym mniej HC.
Co za nagonka na Motula. Mam wrażenie, że tu sami sprzedawcy LM i Amsoila siedza czasem....
czy to ze na opakowaniu jest napisane SYNTETYK świadczy o tym ze to olej syntetyczny ?
ja miałem zalany MOTUL 8100 X-Clean C3 5W-40 , na opakowaniu jest napisane 100 % Syntetyk
czy jest to olej syntetyczny ... osobiście mam wątpliwości , ... Może PAOLO powie coś na ten temat ...
w każdym razie silnik mocno stukał .. , oraz trochę wypił tego specyfiku przez okres pobytu w silniku ..
chociaż nowe opakowanie bardziej mi sie podoba niż stare1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBo jeśli kolega xtremesystems ma mieć lepsze samopoczucie to w prosty sposób mozna temu zaradzić ---> zmiana oleju na inny i po sprawie ...tylko czy o to w tym problemie tylko chodzi?
jeszcze zastanawiam sie czy problem nie lezy gdzies indziej . ale tak jak pisze , zaczelo sie po wymianie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOHmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
xtremesystems napisał/a:
panowie mam kilka pytan
zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
boje sie o to co bedzie w zime
SEED napisał:
Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemswybor oleju to jednak bardzo zagmatwana sprawa. mnie motul np strasznie dlugo sie rozgrzewa. jes teraz ciezko mi dobic do 80 stopni boje sie co bedzie zima.
nie wierze natomiast ze motul przy65-70 stopniach zapewnia lepsze smarowanie niz uwazany za gownianiy castrol edge przy 90-100stopniach
Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji w silniku, w którym temperatura oleju jest niższa od temperatury cieczy chłodzącej. To jest raczej niemożliwe.
Olej ma dwa skrajne punkty przy których silnik dostaje w tyłek.
Pierwszy to rozruch na zimno- im bardziej ujemna temperatura tym gorzej z parametrem płynięcia oliwy. Drugi stan to temperatura powyżej 100st.C. Pośrednie parametry to norma dla oleju (czujnik oleju przydaję się w autach sportowych lub często upalanych by mieć kontrolę nad skrajnie górnym parametrem- im mniejsza temperatura oleju przy upalaniu bliżej 100st.C. tym lepiej. W innym przypadku czujnik temperatury oleju warto zakleić taśmą ;-))
Nie należy równać temperatury oleju z temperaturą cieczy chłodzącej (silnika).
Właściwą temperaturę pracy olej osiągnie już po kilku sekundach/minutach w zależności od temp atm. i oleju natomiast silnik osiąga ją znacznie później (zanim nie osiągnie nominalnej, właściwej temperatury pracy czyli ok. 90st. C. to do tego czasu "puchnie" elementy metalowe się rozszerzają i dopasowują powierzchniowo do siebie."Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBZamieszczone przez OrbitProszę Cie, chcesz powiedzieć ze każdy MOTUL to Świetny Syntetyk ...
, po prostu w moim silniku klekocze , i tylko tyle... nie pisze iz to jest zły olej .. klekoczący silnik mnie denerwuje1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedZamieszczone przez PAOLO ESCOHmmm czy czujnik oleju napewno dobrze wskazuje i nie uległ uszkodzeniu....
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
xtremesystems napisał/a:
panowie mam kilka pytan
zauwazylem ze w podobnych warunkach. (ta sama trasa , ten sam styl jazdy, podobna temp. , miasto odcinek 12km)
temp oleju przed zmiana wynosila ok 90 st , a tego nowego 68-70
po ok 9 km temp oleju przed zmiana wynosila ok 70 C a po zmianie 52. wiec zupelnie niedogrzany.
boje sie o to co bedzie w zime
SEED napisał:
Diagnozuje uszkodzenie czujnika u Ciebie. 90 st na Castrola to bardzo mało. powinno byc ok 120, a na Motulu ok 90-100 wlasnie. Zalałeś bardzo dobry olej i przy tym pozostań. Po prostu X-Clean duzo lepiej oddaje ciepło. Grunt, że temp silnika jest na 90C.
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
dodatkowo po dluzszym dystansie dobijam do tych 100stopni na tym motulu, wiec nie jest to niemozliwe. stwierdzam ze jest to zdecydowanie trudniejsze
Komentarz
-
Komentarz