Zamieszczone przez Pidziek
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Pidziek, oczywiście nic do Ciebie :P, prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro i dlatego napisałem myśląc, iż masz takie zdanie o wszystkich produktach naszej produkcji :szeroki_usmiech .Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZYBI68prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro
Nie piszę nic o Lotosie zwłaszcza Quazarze.
Niektórych dziwi dlaczego kosztuje jak na POLSKI olej tak dużo ...
To potwierdza to o czym pisałem, olej dobry musi swoje kosztować.
Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.
Zobaczcie jak wypada wynik badania Fuchs-a GT-1 0W-20 :
A jak producent spiep...konstrukcje silnika to zaden olej mu nie pomoze a historię w stylu 1L/1000km to kpina w obecnej dobie techniki i traktowanie potencjalnego klienta jako kompletnego idiotę ....Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
[quote="Pidziek"]Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.
Mało tego jak brak tego oleju w sklepach to jak ma być popularny a co za tym idzie mała sprzedaż droga cena, Lotos-Oil chyba nic w tym kierunku nie robi, gdzie jest marketing aby zachęcić sklepy no chyba ma tak być :shock: tylko na stacjach Lotos i to im wystarczy.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Podane zostały parametry obu w/w olejów Fuchsa, a jakby do tego dorzucić jeszcze GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL? Jak on by się miał w stosunku do brata 5W-40? Od dłuższego czasu czytam ów wątek i szukam czegoś dla swojego 1.9 BKC. Z chwilą pojawienia się XTL swoją uwagę zwracam właśnie na te oleje. Z nadejściem wiosny czeka mnie wymiana. Autko z Niemiec z przebiegiem 132 kkm w DSG, na silniku jest jedynie wlepka Shella. A a oto, co odpisano mi na maila do ASO z zapytaniem co zostało zalane przy ostatniej wymianie:
"the Skoda oil-type is 5W-30 ! It`s the same as VW Longlife 50400/50700 ! You must change this oil all 30000 km !"
Nie zamierzam czekać do 30ki, w tym momencie zbliżam sie do 10 kkm, dlatego też na wiosnę planuję go wypłukać i zalać Fuchsa. Dlatego też proszę o pomoc w wyborze. Dylemat mam między trzema:
-GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL
-GT1 SAE 5W-40 XTL
-GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL
Z powyższych jak na razie skłaniam się ku pierwszemu. Jeżdżę raczej spokojnie, sporadycznie mu depnę, auto parkuję przed blokiem, a użytkuję je głównie w mieście, raz w miesiącu jakaś traska rzędu 200 km, sporadycznie coś dłuższego. Dlatego biorąc to pod uwagę, jak i wcześniejsze posty odnośnie PRO C-3, jak i porównania norm 505.01 oraz 504.00/507.00 na chwilę obecną obstawiam GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL. I tak właściwie do kompletu brakuje tutaj parametrów owego oleju. PAOLO ESCO, Pidziek, rtocki, szczególnie Was jako najbardziej oblatanych w temacie proszę o opinię, czy mój wybór jest słuszny i jeśli to możliwe przedstawienie parametrów wspomnianego oleju.
Nie ukrywam, że czekam również z niecierpliwością na pierwsze odczucia nabywców XTL...
Pozdrawiam,
Komentarz
-
-
Paolo, skoro ten nowy Quazar 5W40 Hi-Tec ma w opisie następujące cechy:
* możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
* przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
* obniżony poziom SAPS.
To dlaczego jest tylko VW505.01, a nie od razu 507.00? Przecież wg tego opisu spełnia te same trzy zasadnicze warunki, które cechują VW507.00, tzn. pompowtryski, low-SAPS i Longlife? Nie jest wprawdzie 5W30, tak jak wszystkie znane mi 507.00, ale...?
M.666 4U
Komentarz
-
-
Kilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk), myślę że paru kolegom mocno oblatanym jak widze w temacie olejów , mogą się przydać.
TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,853 g/ml
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -42 oC
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 162
TITAN GT1 5W-40 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,854 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 2,0 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5700 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 83,9 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 14,2 mm2/s
TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 175
Więcej (np wskaźnika lepkości dla 5w40) na razie nie mam
Komentarz
-
-
rtocki- dzięki, przyda się napewno.
Faktycznie okrojone te dane trochę :? mógł by się Fuchs lepiej postarać:
Zamieszczone przez mylesbrakuje paru danych, poza wskaźnikiem lepkości jeszcze temp. płynięcia ..... TBN, HTHS, indeks lepk., CCS,
[ Dodano: Sob 19 Lut, 11 19:55 ]
Zamieszczone przez beavisoobniżony poziom SAPSPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
beaviso, Spełnia ale ten LOTOS Quazar LLIII 5W30 tu masz wykaz który do czego http://www.lotosquazar.eu/product#product_b2s2Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rtockiKilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk),
Miałem dzisiaj to przepisywać albo wrzucić na jakiś serwer plikowy.
No własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf. znacie jakiś ciekawy adres, serwer ?
Zapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY ...
normy 507.00 C3 czy C2 ograniczyły sapsy a co za tym idzie TBN i czesto te oleje maja go własnie na poziomie ok. 5.
Dlatego zaleca się stosowanie wysokiej klasy paliwa o niskiej zawarości siarki.
Jeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.
Do tego czesto dawno nie zmieniany filtr powietrza i wieksza zawartość zanieczyszczeń (to co przechodzi przez filtr powietrza nazywa się severe service, wieksze zapylenie itp.) powoduje równiez szybki spadek składników zasadowych w oleju.
Więc aby stosować 507.00 równiez należy przestrzegać pewnych nie pisanych zaleceń czyli:
- dobrej jakości paliwo o niskiej zawartości siarki.
- raz do roku wymiana filtra powietrza (to mój wymysł ale jak widac czesto zdający
egzamin z tego co widziałem po wynikach badan z Oil analyzers czy Blackstone), a juz
na stówe jak ktos użytkuje samochód w warunkach o podwyższonym zapyleniu.
O DPF się nie wypowiem bo to jest ogólnie porażka i zawsze bedę wszystkich nawamiał do wywalenia tego typu eko wynalazków.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekJeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.
Zamieszczone przez PidziekZapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY
W dziesiątce najlepszych silników 2011 roku według magazynu Wards AutoWorld znalazły się motory produkcji Audi, BMW, Chryslera, Forda, Chevroleta, Hyundaia, Nissana, Volkswagena i Volvo
Pisaliśmy już o dwukrotnie wyróżnionym silniku AMG. Dziś przedstawiamy pełny spis zwycięzców w dorocznym, prestiżowym konkursie Engine of the Year. Zwycięzcą całego rankingu został podwójnie doładowany motor 1.4 TSI Volkswagena
ale już nie piszemy więcej o silnikach tutaj bo to nie ten wątek i zaraz dostaniemy owocka od admina lepiej pisać tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=683325#683325
Zamieszczone przez PidziekNo własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf.
Kurcze ale znalazłem wynalazek :shock:
OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
----------------------------------------------------
http://oils.by/files/filesources/OPA...NGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:
100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.
ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
Ktoś się spotkał z czymś takim :?:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOno właśnie, powiedz to tym którzy są za zmianą olejów w systemie LL, cały czas piszę żeby zmieniać olej często max co 15 tys km a w benzyniakach jeżdżonych po mieście nawet częściej ale ludzie słuchają się ASO a tam jak wiadomo wiedzą lepiej i wierzą w skuteczność olejów LL i zmian wg wskazań kompa :lol:
Już wiele ludzi docenia zalety stosowania olejów o lepkosciach zalecanych przez producenta a nie tych przez mechaników, ASO itp.
To dobry prognostyk.
Myślę że jak wdroży sie w Polsce system bardziej dostepnego badania próbek oleju przepracowanego to wyjdzie "szydło z worka"
Zamieszczone przez PAOLO ESCOACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
To samo C2/C3
nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem :szeroki_usmiech
Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle :-)
Słyszałeś o PENRITE ?
kiedys chciałem kupić jakiś olej od nich ale nie chcieli wysłać ...
Jako jedyna firma ma wyszukiwarke w której można dobrac olej do uwaga .....naszej WARSZAWY !Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40, i juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTL, ale tez biore 5W40, poniewaz mój silnik to 1,9 tdi pompowtrski bez filtra czastek stalych. U mnie w Gdansku na chwile obecna nie ma problemu z dostaniem Fuchsa 5w40,i cena przystepna 118 zł za bańke 4 l, natomiast jest problem z wersja XTL, ale mysle , że powodem jest jego nowość.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekWypisali chyba wszystkie normy jakie mogli.
A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
To samo C2/C3
nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem
Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle
Zamieszczone przez czyzyk64Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40
Zamieszczone przez czyzyk64juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTLPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOKurcze ale znalazłem wynalazek :shock:
OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
----------------------------------------------------
http://oils.by/files/filesources/OPA...NGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:
100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.
ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
Ktoś się spotkał z czymś takim :?:
Podalem tam linka do alledrogo do aukcji importera, i tamten akurat olej 5W40 wyszedl podejrzanie tanio. Ale parametry nie ma co - ma niezle.
[ Dodano: Nie 20 Lut, 11 13:56 ]
Zamieszczone przez czyzyk64Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mylesZaraz na każdej stronie zobaczymy linki do super hiper nowego filmiku o XTL.
Dobrze że przynajmniej w tym filmiku nie ma rozpadajacych sie silników na śrubki pierwsze..
Człowiek czuje sie trochę bardziej poważnie potraktowany niz 17 letni dzieciak :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO
Mógłbyś się przyjrzeć olejowi: LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40 reklamują to jako nowość
Specyfikacje: SAE 5W40 , API SM/CF , ACEA A3/B4 , C3-08
Aprobaty: VW 502.00/505.00/505.01 ,RN 700 ,RN710
Spełnia wymagania: MB 229.31 ,BMW Longlife-04
" Wielosezonowy ,syntetyczny olej silnikowy przeznaczony głównie do smarowania silników wysokoprężnych wyposażonych w pompowtryskiwacze wymagających stosowania oleju o poziomie jakości VW 505.01 ..." cena 4L=169zł.była Octavia II 1.9 TDI
jest Octavia III Scout 2.0 TDI
Komentarz
-
-
Dziś wybrałem sie do Fuchs-a do Gliwic. I co się okazało ?? Ze oleje XTL pojawią się najwcześniej w połowie 2011 roku. Byłem w szoku. Rozmawiam z handlowcem i pytam jak to przecież już reklamy są, informacje na stronie itp. A gość mówi ze tak kampanie zawsze zaczyna się wcześniej i ze pierwsza dostawa nawet nie jest jeszcze w planach. Mam dzwonić w maju-czerwcu to będą już wiedzieć co i kiedy do nich dojdzie. I pytam czy sie da ściągnąć np kilka butelek z "niemcóf" a oni ze nie ma takiej możliwości. :/ Dziwne.. Zdawało mi sie ze ktoś z chłopaków już ciągnie ten olej przez właśnie Gliwice. :roll:
I mowie czy jest to możliwe ze ktoś juz w Polsce ma ten olej albo ściąga poza wami. A gość ze nie bo go w Niemcach nawet nie sprzedają. Kufa nie kumam .. :/
:shock: :shock: :shock:
No to już kufa nie wiem :/OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
Komentarz