Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    najwyzszej światowej klasy oleje bazują na ditiokarbaminian molibdenu (MOdTC). Różnica kolosalna jesli chodzi o modyfikator tarcia .
    stąd zapewne tak dobre wyniki oleju Fuchs XTL - pora będzie sprawdzić te cudo :P
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • ZYBI68
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 697
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Pidziek, oczywiście nic do Ciebie :P, prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro i dlatego napisałem myśląc, iż masz takie zdanie o wszystkich produktach naszej produkcji :szeroki_usmiech .
      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Zamieszczone przez ZYBI68
        prosiłem o porównanie Quazara z LM i Fuchs a Ty wyskoczyłeś o kiepskim Petro
        Nie , ja pisałem o Petro Canadzie.
        Nie piszę nic o Lotosie zwłaszcza Quazarze.

        Niektórych dziwi dlaczego kosztuje jak na POLSKI olej tak dużo ...
        To potwierdza to o czym pisałem, olej dobry musi swoje kosztować.

        Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.

        Zobaczcie jak wypada wynik badania Fuchs-a GT-1 0W-20 :



        A jak producent spiep...konstrukcje silnika to zaden olej mu nie pomoze a historię w stylu 1L/1000km to kpina w obecnej dobie techniki i traktowanie potencjalnego klienta jako kompletnego idiotę ....
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • ZYBI68
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 697
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          [quote="Pidziek"]Na forum Subaru nadal nic nie wiadomo na temat oleju Quazar i tego jak się spisują ...szkoda.
          Mało tego jak brak tego oleju w sklepach to jak ma być popularny a co za tym idzie mała sprzedaż droga cena, Lotos-Oil chyba nic w tym kierunku nie robi, gdzie jest marketing aby zachęcić sklepy no chyba ma tak być :shock: tylko na stacjach Lotos i to im wystarczy.
          Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

          Komentarz

          • myles
            Drive
            • 2010
            • 52

            Podane zostały parametry obu w/w olejów Fuchsa, a jakby do tego dorzucić jeszcze GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL? Jak on by się miał w stosunku do brata 5W-40? Od dłuższego czasu czytam ów wątek i szukam czegoś dla swojego 1.9 BKC. Z chwilą pojawienia się XTL swoją uwagę zwracam właśnie na te oleje. Z nadejściem wiosny czeka mnie wymiana. Autko z Niemiec z przebiegiem 132 kkm w DSG, na silniku jest jedynie wlepka Shella. A a oto, co odpisano mi na maila do ASO z zapytaniem co zostało zalane przy ostatniej wymianie:
            "the Skoda oil-type is 5W-30 ! It`s the same as VW Longlife 50400/50700 ! You must change this oil all 30000 km !"
            Nie zamierzam czekać do 30ki, w tym momencie zbliżam sie do 10 kkm, dlatego też na wiosnę planuję go wypłukać i zalać Fuchsa. Dlatego też proszę o pomoc w wyborze. Dylemat mam między trzema:
            -GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL
            -GT1 SAE 5W-40 XTL
            -GT1 PRO C-3 SAE 5W-30 XTL
            Z powyższych jak na razie skłaniam się ku pierwszemu. Jeżdżę raczej spokojnie, sporadycznie mu depnę, auto parkuję przed blokiem, a użytkuję je głównie w mieście, raz w miesiącu jakaś traska rzędu 200 km, sporadycznie coś dłuższego. Dlatego biorąc to pod uwagę, jak i wcześniejsze posty odnośnie PRO C-3, jak i porównania norm 505.01 oraz 504.00/507.00 na chwilę obecną obstawiam GT1 PRO FLEX SAE 5W-30 XTL. I tak właściwie do kompletu brakuje tutaj parametrów owego oleju. PAOLO ESCO, Pidziek, rtocki, szczególnie Was jako najbardziej oblatanych w temacie proszę o opinię, czy mój wybór jest słuszny i jeśli to możliwe przedstawienie parametrów wspomnianego oleju.
            Nie ukrywam, że czekam również z niecierpliwością na pierwsze odczucia nabywców XTL...

            Pozdrawiam,

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Jednym z pierwszych osób które użyły Fuchs Titan GT1 5W40 505,01 był kolega czyzyk64 - i tak mi się zdaje że jest zadowolony
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • beaviso
                Elegance
                • 2010
                • 767
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Paolo, skoro ten nowy Quazar 5W40 Hi-Tec ma w opisie następujące cechy:
                * możliwość stosowania w silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze
                * przeznaczony na standardowe i wydłużone interwały wymiany
                * obniżony poziom SAPS.

                To dlaczego jest tylko VW505.01, a nie od razu 507.00? Przecież wg tego opisu spełnia te same trzy zasadnicze warunki, które cechują VW507.00, tzn. pompowtryski, low-SAPS i Longlife? Nie jest wprawdzie 5W30, tak jak wszystkie znane mi 507.00, ale...?

                M.
                666 4U

                Komentarz

                • rtocki
                  Drive
                  • 2011
                  • 44

                  Kilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk), myślę że paru kolegom mocno oblatanym jak widze w temacie olejów , mogą się przydać.

                  TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL
                  Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,853 g/ml
                  Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                  Temperatura płynięcia DIN ISO 3016 -42 oC
                  Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 70,2 mm2/s
                  Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,7 mm2/s
                  Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 162

                  TITAN GT1 5W-40 XTL
                  Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,854 g/ml
                  Kolor DIN ISO 2049 2,0 ASTM
                  Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                  Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5700 mPas
                  Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 83,9 mm2/s
                  Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 14,2 mm2/s

                  TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
                  Gęstość w 15 oC DIN 51757 0,850 g/ml
                  Kolor DIN ISO 2049 2,5 ASTM
                  Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 230 oC
                  Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 5100 mPas
                  Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 67,0 mm2/s
                  Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 11,8 mm2/s
                  Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 175

                  Więcej (np wskaźnika lepkości dla 5w40) na razie nie mam

                  Komentarz

                  • myles
                    Drive
                    • 2010
                    • 52

                    Dzięki rtocki Faktycznie brakuje paru danych, poza wskaźnikiem lepkości jeszcze temp. płynięcia dla 5W40 i PRO FLEX 5W/30, TBN, HSTS, indeks lepk., CCS, żeby móc je jednoznacznie porównać przynajmniej na papierze. Jakbyś je dostał, to wiesz co z nimi zrobić

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      rtocki- dzięki, przyda się napewno.
                      Faktycznie okrojone te dane trochę :? mógł by się Fuchs lepiej postarać:
                      Zamieszczone przez myles
                      brakuje paru danych, poza wskaźnikiem lepkości jeszcze temp. płynięcia ..... TBN, HTHS, indeks lepk., CCS,
                      Mówią o tym normy ACEA - podają minimalnym wymaganym HTHS (zresztą TBN także :P ) , który dany olej o przypisanej normie musi spełniać...pozostałą część danych kolega rtocki podał trzeba tylko dobrze je odczytać :P

                      [ Dodano: Sob 19 Lut, 11 19:55 ]
                      Zamieszczone przez beaviso
                      obniżony poziom SAPS
                      tak ale 5W/40 Lotosa nie ma SAPS na pozimie Popiół / siarka: poniżej 0, 8% który olej Low Saps 507.00 musi między innymi spełniać, inne jest także użycie dodatków - dodatkowo oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które zwiększają zadymienie :? http://www.autoflesz.pl/artykuly/331...ji_spalin.html
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • ZYBI68
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 697
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        beaviso, Spełnia ale ten LOTOS Quazar LLIII 5W30 tu masz wykaz który do czego http://www.lotosquazar.eu/product#product_b2s2
                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Zamieszczone przez rtocki
                          Kilka danych dot. Fuchs XTL (na razie tyle dostałem z kart charakterystyk),
                          Czyżby to ode mnie ?

                          Miałem dzisiaj to przepisywać albo wrzucić na jakiś serwer plikowy.

                          No własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf. znacie jakiś ciekawy adres, serwer ?


                          Zapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY ...


                          normy 507.00 C3 czy C2 ograniczyły sapsy a co za tym idzie TBN i czesto te oleje maja go własnie na poziomie ok. 5.
                          Dlatego zaleca się stosowanie wysokiej klasy paliwa o niskiej zawarości siarki.

                          Jeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
                          Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
                          Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
                          To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.

                          Do tego czesto dawno nie zmieniany filtr powietrza i wieksza zawartość zanieczyszczeń (to co przechodzi przez filtr powietrza nazywa się severe service, wieksze zapylenie itp.) powoduje równiez szybki spadek składników zasadowych w oleju.
                          Więc aby stosować 507.00 równiez należy przestrzegać pewnych nie pisanych zaleceń czyli:
                          - dobrej jakości paliwo o niskiej zawartości siarki.
                          - raz do roku wymiana filtra powietrza (to mój wymysł ale jak widac czesto zdający
                          egzamin z tego co widziałem po wynikach badan z Oil analyzers czy Blackstone), a juz
                          na stówe jak ktos użytkuje samochód w warunkach o podwyższonym zapyleniu.

                          O DPF się nie wypowiem bo to jest ogólnie porażka i zawsze bedę wszystkich nawamiał do wywalenia tego typu eko wynalazków.
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Jeszcze jedna sprawa która przemawia przeciwko stosowaniu LL w aplikacjach wymagajacych C3/ 507.00 gdzie siłą rzeczy TBN jest ograniczony jak i cała ilosć popiołów...
                            Chodzi o to iż zwłaszcza a może i głównie po zimie cały TBN w takich olejach często idzie w ...kanał.
                            Para wodna, i ogólnie woda która ulega skropleniu w układzie smarowania, ściankach tulei cylindrów powoduje że TBN spada na łeb i szyje jako rezerwa alkaiczna która neutralizuje to wszystko.
                            To zazwyczaj sie dzieje własnie w sezonie duzych wachan temperatur zima, wiosna.
                            no właśnie, powiedz to tym którzy są za zmianą olejów w systemie LL, cały czas piszę żeby zmieniać olej często max co 15 tys km a w benzyniakach jeżdżonych po mieście nawet częściej ale ludzie słuchają się ASO a tam jak wiadomo wiedzą lepiej i wierzą w skuteczność olejów LL i zmian wg wskazań kompa :lol:

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Zapraszam do nowego MOTORU-u zobaczcie jak stoją w rankingu silniki SKODY
                            w temacie:
                            W dziesiątce najlepszych silników 2011 roku według magazynu Wards AutoWorld znalazły się motory produkcji Audi, BMW, Chryslera, Forda, Chevroleta, Hyundaia, Nissana, Volkswagena i Volvo

                            Pisaliśmy już o dwukrotnie wyróżnionym silniku AMG. Dziś przedstawiamy pełny spis zwycięzców w dorocznym, prestiżowym konkursie Engine of the Year. Zwycięzcą całego rankingu został podwójnie doładowany motor 1.4 TSI Volkswagena

                            ale już nie piszemy więcej o silnikach tutaj bo to nie ten wątek i zaraz dostaniemy owocka od admina lepiej pisać tutaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=683325#683325
                            Zamieszczone przez Pidziek
                            No własnie gdzie wrzucić jakieś karty charakterystyki dla zainteresowanych w formacie pdf.
                            no właśnie - przydały by się napewno tutaj na forum :P .


                            Kurcze ale znalazłem wynalazek :shock:

                            OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
                            ----------------------------------------------------
                            http://oils.by/files/filesources/OPA...NGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:

                            100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.

                            ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
                            Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:

                            Ktoś się spotkał z czymś takim :?:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              no właśnie, powiedz to tym którzy są za zmianą olejów w systemie LL, cały czas piszę żeby zmieniać olej często max co 15 tys km a w benzyniakach jeżdżonych po mieście nawet częściej ale ludzie słuchają się ASO a tam jak wiadomo wiedzą lepiej i wierzą w skuteczność olejów LL i zmian wg wskazań kompa :lol:
                              zalecenia serwisów to głównie ekonomia.
                              Już wiele ludzi docenia zalety stosowania olejów o lepkosciach zalecanych przez producenta a nie tych przez mechaników, ASO itp.
                              To dobry prognostyk.

                              Myślę że jak wdroży sie w Polsce system bardziej dostepnego badania próbek oleju przepracowanego to wyjdzie "szydło z worka"

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
                              Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:
                              Wypisali chyba wszystkie normy jakie mogli.

                              A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
                              To samo C2/C3

                              nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem :szeroki_usmiech

                              Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle :-)

                              Słyszałeś o PENRITE ?
                              kiedys chciałem kupić jakiś olej od nich ale nie chcieli wysłać ...

                              Jako jedyna firma ma wyszukiwarke w której można dobrac olej do uwaga .....naszej WARSZAWY !
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • czyzyk64
                                Elegance
                                • 2008
                                • 866

                                Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40, i juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTL, ale tez biore 5W40, poniewaz mój silnik to 1,9 tdi pompowtrski bez filtra czastek stalych. U mnie w Gdansku na chwile obecna nie ma problemu z dostaniem Fuchsa 5w40,i cena przystepna 118 zł za bańke 4 l, natomiast jest problem z wersja XTL, ale mysle , że powodem jest jego nowość.

                                Komentarz

                                • rtocki
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 44

                                  > Pidziek, nie od Ciebie, to z "mojego" biura w RZ, z tych pdf. wyciąłem to co istotne, faktycznie pasowałby jakiś serwer gdzie możnaby wrzucać rózne pożyteczne/ciekawe pliki - tylko nie piszcie że rapidshare bo to porażka

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Wypisali chyba wszystkie normy jakie mogli.
                                    A3/B4 albo A5/B5 jedna wyklucza drugą choćby przez samo HTHS !
                                    To samo C2/C3
                                    nie biore pod uwagę olejów które maja normy a które przecza sobie nawzajem
                                    Do tego API SL i C3 plus popioły na poziomie 1.29, żarty sobie robią i tyle
                                    dokładnie jakieś jaja z Klientów sobie producent robi i do tego umieszcza te dane na swojej oficjalnej stronie. Ja tam też dziękuję za taki wynalazek :los nie będę eksperymentował.

                                    Zamieszczone przez czyzyk64
                                    Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40
                                    ... a mówiłem, że to dobry olej

                                    Zamieszczone przez czyzyk64
                                    juz nie moge sie doczekac wymiany oleju fuchsa w technologi XTL
                                    i może być tylko lepiej
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • lisek1981
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 69

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Kurcze ale znalazłem wynalazek :shock:

                                      OPALJET LONGLIFE - 2 5W30
                                      ----------------------------------------------------
                                      http://oils.by/files/filesources/OPA...NGLIFE%202.pdf - a parametry oleju naprawę całkiem dobre :roll:

                                      100% synthetic oil for petrol motors and light diesel motors. Meets the most stringent requirements of modern cars under all operation conditions. Fuel efficient.

                                      ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3 - API CF/SL - BMW Longlife 01/Longlife 04 - Ford WSS M2C 913B - GM-LL A-025/B-025 - MB 229.31/229.5/229.51 - PSA B712290 - VW 502.00/505.00/505.01
                                      Olej z normą VW 505.01 z ACEA A5B5 ??? :shock:

                                      Ktoś się spotkał z czymś takim :?:
                                      tez sie pytalem o ten wynalazek w watku dla benzyniakow (post z 4 lutego, strona 32).
                                      Podalem tam linka do alledrogo do aukcji importera, i tamten akurat olej 5W40 wyszedl podejrzanie tanio. Ale parametry nie ma co - ma niezle.

                                      [ Dodano: Nie 20 Lut, 11 13:56 ]
                                      Zamieszczone przez czyzyk64
                                      Ja jestem bardzo zadowolony z oleju Fuchsa Titan GT1 5W40
                                      ja zmienilem z zalanego wczesniej Castrola SLX na Titana GT1 (5W30, LL) i.... jakos nie czuje roznicy. Ale i tak jestem zadowolony, olej przynajmniej z pewnego zrodla, czego o Castrolach nie mozna powiedziec.
                                      Pozdrawiam
                                      Grzesiek

                                      Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                                      Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                                      Komentarz

                                      • Artiks
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 143

                                        Jak miałby się TEXACO HAVOLINE ULTRA S 5W40 do LIQUI MOLY 4100 TOP TEC ? Czy ktoś może śmiga na tym Texaco ??

                                        Komentarz

                                        • Dejwid
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 416
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                          Ja zakupię Fuchsa Titan GT1 5W40 XTL, tylko czekam na dostępność
                                          Fabia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 1.9 TDI V/RS-Line ---> Octavia 2.0 TSI V/RS

                                          Komentarz

                                          • myles
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 52

                                            Dzizas ludzie :shock: czytajcie wątek przynajmniej te kilka stron wstecz. Zaraz na każdej stronie zobaczymy linki do super hiper nowego filmiku o XTL.

                                            Komentarz

                                            • Pidziek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1845

                                              Zamieszczone przez myles
                                              Zaraz na każdej stronie zobaczymy linki do super hiper nowego filmiku o XTL.

                                              Dobrze że przynajmniej w tym filmiku nie ma rozpadajacych sie silników na śrubki pierwsze..

                                              Człowiek czuje sie trochę bardziej poważnie potraktowany niz 17 letni dzieciak :-)
                                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz

                                              • Jasiek
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 192
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                PAOLO ESCO
                                                Mógłbyś się przyjrzeć olejowi: LOTOS TRAFFIC PRO 505.01 5W40 reklamują to jako nowość
                                                Specyfikacje: SAE 5W40 , API SM/CF , ACEA A3/B4 , C3-08
                                                Aprobaty: VW 502.00/505.00/505.01 ,RN 700 ,RN710
                                                Spełnia wymagania: MB 229.31 ,BMW Longlife-04

                                                " Wielosezonowy ,syntetyczny olej silnikowy przeznaczony głównie do smarowania silników wysokoprężnych wyposażonych w pompowtryskiwacze wymagających stosowania oleju o poziomie jakości VW 505.01 ..." cena 4L=169zł.
                                                była Octavia II 1.9 TDI
                                                jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                                                Komentarz

                                                • neck99
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1326

                                                  Dziś wybrałem sie do Fuchs-a do Gliwic. I co się okazało ?? Ze oleje XTL pojawią się najwcześniej w połowie 2011 roku. Byłem w szoku. Rozmawiam z handlowcem i pytam jak to przecież już reklamy są, informacje na stronie itp. A gość mówi ze tak kampanie zawsze zaczyna się wcześniej i ze pierwsza dostawa nawet nie jest jeszcze w planach. Mam dzwonić w maju-czerwcu to będą już wiedzieć co i kiedy do nich dojdzie. I pytam czy sie da ściągnąć np kilka butelek z "niemcóf" a oni ze nie ma takiej możliwości. :/ Dziwne.. Zdawało mi sie ze ktoś z chłopaków już ciągnie ten olej przez właśnie Gliwice. :roll:

                                                  I mowie czy jest to możliwe ze ktoś juz w Polsce ma ten olej albo ściąga poza wami. A gość ze nie bo go w Niemcach nawet nie sprzedają. Kufa nie kumam .. :/

                                                  :shock: :shock: :shock:

                                                  No to już kufa nie wiem :/
                                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                                  Komentarz

                                                  • czyzyk64
                                                    Elegance
                                                    • 2008
                                                    • 866

                                                    no to dupa ad:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...