Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • W sumie się tak przegadujemy, a wszyscy mamy rację.

    Sprawdziłem ostatnio i jednak te kielichy nie dochodzą całkiem do mocowania tylko wystają trochę ponad, one są tylko po to aby amor nie wyskoczył jak auto podskoczy wysoko

    Podsumowując zawieszenie może iść do góry zarówno dzięki nowym gumą i nowym amorom
    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

    -> MOJA SKODA <-

    Komentarz


    • A jak może iść w dół trochę bez zmiany amorów i sprężyn ?
      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

      Komentarz


      • Zamieszczone przez looker
        A jak może iść w dół trochę bez zmiany amorów i sprężyn ?
        zacznij jeść fast foody non stop to pójdzie w dół za pół roku :wink: 8)

        Wracając do tematu i mnie czeka wymiana zawiasu na przedzie
        chcę położyć trochę octe wybór padł na eibach -30 lub kw -30 i teraz pytanie
        amortyzatory,które?
        Na springach eibacha niby jest komfort i lekkie obniżenie a nie taczka a mnie właściwie o to najbardziej chodzi czyli obniżona nie koniecznie utwardzona.Przy takim zawiasie jaki amor by się sprawdził i który nie zrujnuje mi portfela.Proszę nie pisać o B6 i w górę bo cena kosmos.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Krzylu
          Zamieszczone przez looker
          A jak może iść w dół trochę bez zmiany amorów i sprężyn ?
          zacznij jeść fast foody non stop to pójdzie w dół za pół roku :wink: 8)

          Wracając do tematu i mnie czeka wymiana zawiasu na przedzie
          chcę położyć trochę octe wybór padł na eibach -30 lub kw -30 i teraz pytanie
          amortyzatory,które?
          Na springach eibacha niby jest komfort i lekkie obniżenie a nie taczka a mnie właściwie o to najbardziej chodzi czyli obniżona nie koniecznie utwardzona.Przy takim zawiasie jaki amor by się sprawdził i który nie zrujnuje mi portfela.Proszę nie pisać o B6 i w górę bo cena kosmos.
          Ja mam komplet KYB Exel-G przód i tył na ori sprężynach. Auto się troszke utwardziło, ale nie czuję się jak bym wozem drabiniastym jechał. Cena za komplet z przesyłką to około 650 zł. a kupione u kolegi elemenateur a znajdziesz go tu: Forum - Octavia Club Polska

          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

          Komentarz


          • kabanos13, ale połączenie KYB Excel-G z Eibachami -30 jest dość kontrowersyjne. Sam mam taki plan (sprężyny już leżą w garażu) ale na razie się waham...
            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

            Komentarz


            • Zamieszczone przez looker
              kabanos13, ale połączenie KYB Excel-G z Eibachami -30 jest dość kontrowersyjne. Sam mam taki plan (sprężyny już leżą w garażu) ale na razie się waham...
              Może i racja, ale kolega wyżej pisze, że nie chce słyszeć o np. B6 ze względu na cenę. To co innego można mu zaproponować?

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz


              • W końcu znalazłem chwilę czasu by zabrać się za zawias w mojej O1 2.0 APK.

                Do wcześniej zakupionych sprężyn od RS'a chciałbym wziąć poniższy zestaw:
                Link
                Jakieś przeciwwskazania?

                Co jeszcze warto wymienić przy rozbiórce zawieszenia?
                Coś czytałem o jakiś tulejach od Cupry...
                Średnio się w tym orientuję, może jakieś ref.?

                Jakie są w ogóle koszty robocizny takiego przedsięwzięcia?

                Komentarz


                • Amorki spoko - co prawda to zamiennik seryjnych czyli stosowany raczej do seryjnych sprężyn ale te -15mm nie powinno im zaszkodzić.
                  Wymieniając amorki wymień też (po ew. sprawdzeniu ich stanu) osłony i odboje oraz raczej koniecznie łożyska górnych mocowań przednich amorków.
                  Jeśli chodzi o tuleje od Cupry itp. to już są elementy gumowo-metalowe zawieszenia (przednia i tylna tuleja przedniego wahacza) i to już osobny temat. Fakt - warto wymienić jak coś się poluzowało a jak masz chęć (i pieniądze) to również profilaktycznie wraz z łącznikami stabilizatora i ew. innymi elementami (są w sprzedaży gotowe zestawy naprawcze), można tez zainteresować się wyrobami z poliuretanu (sam mam Bikopur-a i jest OK). Efekt: auto się usztywni przyjemnie, będzie bardziej przewidywalne na drodze, ładniej będzie wchodziło w zakręty, dużo mniejsze przechyły przy hamowaniu i przyspieszaniu itp. :szeroki_usmiech
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz


                  • W planach mam zakup zestawu z podlinkowanej aukcji.
                    Są osłony, odboje, poduszki i łożyska.

                    Byłem na oględzinach podwozia miesiąc temu i mechanik powiedział, że tak dobrze utrzymanego podwozia dawno nie widział.
                    Powytrząsał, poszarpał i zero luzów.
                    Więc, po dłuższym przemyśleniu sprawy, chyba pozostanę na razie przy wymianie sprężyn i amorów z powyższymi dodatkami.

                    Ktoś podpowie ile mniej więcej gotówki powinienem szykować na miechaniora?
                    Tak cirka about, bo nie mam bladego pojęcia jaki to rząd wielkości powinien być...

                    Komentarz


                    • Wymiana amorków przód u mnie to ok. 100zł za 2 szt. Nie wiem jak policzą sprężyny bo to przy okazji idzie.
                      Tył jest tańszy w robocie. Przygotuj ze 200-250 zł na ew. dodatkowe sprawy i powinno wystarczyć. Ceny w Stargardzie powinny być podobne.
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz


                      • Kayab excel G gdzie je dostane ? Do 130 ASZ 1.9 TDI 2003r

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez eMeM
                          Kayab excel G gdzie je dostane ? Do 130 ASZ 1.9 TDI 2003r
                          Kilka postów wyżej masz zalinkowanego sprawdzonego sprzedawcę z forum.

                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                          Komentarz


                          • kabanos, dzięki

                            a powiecie mi lepsze będą Kayab excel G czy B4 do sprężyn seryjnych

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez eMeM
                              kabanos, dzięki

                              a powiecie mi lepsze będą Kayab excel G czy B4 do sprężyn seryjnych
                              :evil: o tym masz cały topic...
                              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                              -> MOJA SKODA <-

                              Komentarz


                              • Karql, aż tak głupi nie jestem. Zdania są podzielone więc myślę ze skoro trochę czasu minęło to ludzie napiszą coś nowego?

                                Komentarz


                                • eMeM, co do podziału zdań to myślę, że nic się nie zmieniło :twisted: imo są bardzo podobne, z jednych i drugich będziesz zadowolony.
                                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                  -> MOJA SKODA <-

                                  Komentarz


                                  • Karql, lepiej zakupić olejowo-gazowe czy gazowe?

                                    Komentarz


                                    • Pewnie, że olejowo-gazowe
                                      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                      -> MOJA SKODA <-

                                      Komentarz


                                      • Karql, znalazłem komplet Link koleś pisze ze pasuje itp. Opłaca się i więcej wam tyłka nie zawracam ?

                                        Komentarz


                                        • eMeM, nie wiem jakiej jakości są osłony i odboje tej firmy.
                                          Do tego ostatnio boję się tak na allegro kupować, bo człowiek chce zaoszczędzić i mu syf przysyłają z fabryk drugiej kategorii. Musiałbyś się dopytać o produkcje tych bilsteinów, czy były wyprodukowane w Niemczech.

                                          Ja bym jednak zadzwonił do naszego kolegi z forum: Forum - Octavia Club Polska
                                          bo przy wymianie amortyzatorów dobrze jest wymienić podkładki gumowe i łożyska, a on to wszystko ma w dobrych cenach
                                          Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                          Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                          -> MOJA SKODA <-

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez eMeM
                                            lepiej zakupić olejowo-gazowe czy gazowe?
                                            Są tylko gazowo-olejowe.

                                            Wnioski z tego wątku: na KYB jest sztywniej, powinny lepiej trzymać parametry w czasie eksploatacji, słabo tłumią nierówności. Bilstein ma tendencję do szybkiej straty skuteczności i już po roku może być kiepsko, jest tańszy. Napewno obie oferty w swojej cenie to dobry zakup.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz


                                            • Witam,

                                              Mam dodatkowe pytanie wzgldem doboru amortyzatorów:

                                              W katalogach prawie wszyskich producentów amortyzatorów do OII z silnikiem 2.0tdi (BKD) pokazuja sie 2 typy na przód 50mm i 55mm.
                                              Czy te typy sa wymienne czy nalezy je dobrać konkretnie do VIN? Jezeli sa wymienne to rozumiem że 55mm - jest wyborem dla "bardziej ambitnych" kierowcow?



                                              Dzieki za podpowiedzi.
                                              Wowek

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Wowek
                                                Witam,

                                                Mam dodatkowe pytanie wzgldem doboru amortyzatorów:

                                                W katalogach prawie wszyskich producentów amortyzatorów do OII z silnikiem 2.0tdi (BKD) pokazuja sie 2 typy na przód 50mm i 55mm.
                                                Czy te typy sa wymienne czy nalezy je dobrać konkretnie do VIN? Jezeli sa wymienne to rozumiem że 55mm - jest wyborem dla "bardziej ambitnych" kierowcow?



                                                Dzieki za podpowiedzi.
                                                Nie. To jest średnica amora i zależy od tego jaką masz zwrotnicę, nie ma to nic wspólnego z "ambitnością". Najlepiej to weź sobie suwmiarkę i zmierz zaraz przy zwrotnicy i będziesz wszystko wiedział
                                                Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                -> MOJA SKODA <-

                                                Komentarz


                                                • Witam i pozdrawiam wszystkich. Tak jak w temacie wymiana amortyzatorów. Ja akurat muszę zająć się tyłem bo strasznie buja. Moja okta to 1,8T z 2000 roku. Amorki odbieram dzisiaj i sam będę je wymieniał. Czy któryś z kolegów podjął się sam tego zadania lub ma doświadczenie w tym temacie to może podpowie co może mnie zaskoczyć i z czym sam bez jakiegoś specjalnego sprzętu sobie nie poradzę. A może jest jakaś fotorelacja zrobiona na tym forum którą niechcący przeoczyłem. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź…
                                                  OCTAVIA 1,8 20V TURBO LPG

                                                  Komentarz


                                                  • kaliber15, wymiana amorków z tyłu to 30 minut roboty.
                                                    Link
                                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X