tak tylko przeczytałem wątek i są różne oznaczenia które dotyczą twardości, nie zależy mi na totalnym betonie jak w pustym dostawczaku ale żeby tył nie siadał po załadowaniu dzieciaków na tył....
Amortyzatory
Zwiń
X
-
Wejdź na stronę np. www.iparts.pl i tam sobie dobierz numery a potem szukaj gdzie taniej. Lesjofors to już górna półka sprężyn także o jakość się nie martw.
Komentarz
-
-
mam ponowny objaw co kolega aronus, dlatego też szukałem bilsteinów b4, bo są w dobrej cenie (540 komplet) i mam też ich zdjęcia (podobno dużo podróbek panuje na rynku) - czy możecie ocenić czy ten zestaw jest oryginalny na podstawie tych zdjęć? I czy wymiana amortyzatorów wraz z osłonami i odbojami wystarczy? Czy trzeba tez sprężyny, poduszki amortyzatora itd wymieniać?
Komentarz
-
-
aronus, amortyzator ma amortyzowac czyli tłumic.... Zuzyte amory powodują nurkowanie przodu przy hamowaniu oraz wieksze bujanie na boki przy zmianach kierunku jazdy....
Ja niedawno zmienilem amory ori na Kayaba i.... jest bardziej sztywno twardo.... ale za to na zakretach mniej sie wychyla... i czuję się pewniej podczas takich manewrow....
[ Dodano: Pią 25 Mar, 16 14:34 ]
etr, to czy cos jeszcze trzeba wymienic to się okaże po sciagnieciu kolumn amort... U mnie (oczywidcie wszystkie moje auta od 1994r. robie w warsztacie Skody u mojego wujasa ) po sciagnieciu okazalo sie ze łàcznik stabilizatora i "poduszka" amora byla do niczego... dodatkowo sworzen wahacza był wydymany
Jako ze wujas ma sklep z czesciami Skody i VAGa to nie było problemu z czesciami byly na półce...
Tak wiec jak oddasz auto na wymiane niby samych tylko amorow to dobrze aby niedaleko byl jakis sklep (a moze warsztat bedzoe miał??? ) z ew dodatkowymi elementami zeby za 1 robocizną obskoczyc temat...a zeby auto nie musialo zostac a ty zebys nie musiał szukać zastępczego srodka transportu.....
Komentarz
-
-
Wg ksiązki Sam Naprawiam tą pierwszą nakrętke, która przytrzymuje łożysko i poduszkę skręcasz 60Nm i góre amora do karoserii na talerzyku też 60Nm.
Dolną niby 50-60Nm, ale dla mnie to mało realne.
W załączniku screen.
A teraz z doświadczenia, wymieniałem w zeszłym tyg oba amory. Górne śruby skręcałem mocno, nawet bardzo mocno ręcznie bez klucza dynamo, bo nie mam tego "specjalistycznego przyrządu". Dolną śrubę na zwrotnicy kręciłem chyba na 140Nm.
Wczoraj byłem na zbieżności u faceta, który robi to od kilkunastu lat, a wcześniej zajmował się naprawą samego zawieszenia w autach i stwierdził, że te wszystkie śruby trzeba "doj**ać"Załączone pliki
Komentarz
-
-
Szykuje się powoli na wymianę amortyzatorów z przodu O2FL kombi, będą to bilstein b4 - tak radzą bardziej doświadczeni użytkownicy
Czy możecie podać średnią cenę za nie? Bo jak patrzyłem jest spory rozstrzał, a nie chcę się oszukać :?
Czy po wymianie trzeba robić zbieżność, geometrię?
Z góry dzięki za pomoc
Komentarz
-
-
a dlaczego te bilsteiny jak można wiedzieć ?
nie chce mi sie czytać wszystkiego.. :roll:
a zrobiło m się właśnie 190tys na liczniku i przód ma ok na oko , ale jak załaduje trochę to na dołkach tył stuka...
co prawda kupiec mi się kręci koło samochodu ale cholera go wie kiedy sie zdecyduje..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Bilsteiny podtabiają na dużą skalę. Od dwóch lat jeżdżę na Kayab Excel G ale są za twarde na przód. Następne założę Olejowe Sachs Super Touring. Do O II też super touringi będą najlepsze. Tylko w O2 na przód będą gazowo olejowe.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Billstein B4 jak ma byc komfortowo
B6 jak sportowiej na szczudłach
B8 jak zechcesz obniżyć zesstawem sprężyn eibacha -35mm (komplet z przodem oczywiście)
ostatni zestaw pozwala machnąć zakręt 90stopni przy prędkości przy jakiej radiowozy przewracają się a z kieszeni klucze i telefony wylatują jak z procy.
oczywiscie zależy od preferencji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomekvRS Zobacz wpisHmmm, no to już widzę ten rachunek ☹
Komentarz
-
-
Przechodziłem w innym aucie z serii na eibacha. Zupełnie inne auto -środek ciężkości znacznie niżej -responsywnosc wzrosła.
Eibacha do każdego auta trzeba dobierać indywidualnie bo nie wiem ile RS jest obniżony względem serii ale z tego co pamietam jak chciałem kupić rs to sprężyny eibacha dawały -20mm
Komentarz
-
Komentarz