Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • petras
    Ambiente
    • 2008
    • 171
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    tak tylko przeczytałem wątek i są różne oznaczenia które dotyczą twardości, nie zależy mi na totalnym betonie jak w pustym dostawczaku ale żeby tył nie siadał po załadowaniu dzieciaków na tył....

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Wejdź na stronę np. www.iparts.pl i tam sobie dobierz numery a potem szukaj gdzie taniej. Lesjofors to już górna półka sprężyn także o jakość się nie martw.

      Komentarz

      • aronus
        Rider
        • 2008
        • 643
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Panowie, coś mi się wydaje, że moja octa jakaś taka twarda się zrobiła, czy za wzrost twardości auta mogą być odpowiedzialne niesprawne amortyzatory?

        Komentarz

        • etr
          Ambiente
          • 2014
          • 132

          mam ponowny objaw co kolega aronus, dlatego też szukałem bilsteinów b4, bo są w dobrej cenie (540 komplet) i mam też ich zdjęcia (podobno dużo podróbek panuje na rynku) - czy możecie ocenić czy ten zestaw jest oryginalny na podstawie tych zdjęć? I czy wymiana amortyzatorów wraz z osłonami i odbojami wystarczy? Czy trzeba tez sprężyny, poduszki amortyzatora itd wymieniać?





          Komentarz

          • orzel720
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2267
            • Superb III (3V3)

            aronus, amortyzator ma amortyzowac czyli tłumic.... Zuzyte amory powodują nurkowanie przodu przy hamowaniu oraz wieksze bujanie na boki przy zmianach kierunku jazdy....
            Ja niedawno zmienilem amory ori na Kayaba i.... jest bardziej sztywno twardo.... ale za to na zakretach mniej sie wychyla... i czuję się pewniej podczas takich manewrow....

            [ Dodano: Pią 25 Mar, 16 14:34 ]
            etr, to czy cos jeszcze trzeba wymienic to się okaże po sciagnieciu kolumn amort... U mnie (oczywidcie wszystkie moje auta od 1994r. robie w warsztacie Skody u mojego wujasa ) po sciagnieciu okazalo sie ze łàcznik stabilizatora i "poduszka" amora byla do niczego... dodatkowo sworzen wahacza był wydymany
            Jako ze wujas ma sklep z czesciami Skody i VAGa to nie było problemu z czesciami byly na półce...
            Tak wiec jak oddasz auto na wymiane niby samych tylko amorow to dobrze aby niedaleko byl jakis sklep (a moze warsztat bedzoe miał??? ) z ew dodatkowymi elementami zeby za 1 robocizną obskoczyc temat...a zeby auto nie musialo zostac a ty zebys nie musiał szukać zastępczego srodka transportu.....

            Komentarz

            • skipper.u
              Rider
              • 2011
              • 480
              • Superb III (3V3)
              • CGGA 1.4 MPI 80 KM

              ile wytrzymują amortyzatory przednie?

              byłem do wymiany oleju i przeglądu i okazało się, że wylany jest amortyzator przedni,
              Octavia Tour II 2011 97 000 km...
              a 2 miesiące temu byłem na przeglądzie rejestracyjnym i chyba wszystko było w porządku jeszcze...

              Komentarz

              • orzel720
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 2267
                • Superb III (3V3)

                Ja wymieniłem przy ok 214kkm... stare były z wygladu fabryczne... ale na 100% nie wi czy poprzedni wł. Nie wymieniał... a jezdził prawie same trasy wièc kto wie?...

                Komentarz

                • Luckymen
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 172
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Ja wymieniłem po 201kkm i 9,5 roku jazdy fabryczne. Nie były wylane ale już nie trzymały choć na SKP pokazywało 65% sprawności.

                  Komentarz

                  • ernestowski
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 228

                    180kkm i 72% sprawności.

                    Komentarz

                    • wacuszek
                      Classic
                      • 2009
                      • 16

                      Witam,
                      Kupiłem i chcę sam wymienić amortyzatory bilstein b4 do skody octavi 1,9 TDI(110KM),silnik ASV. Chciałem was zapytać jakimi momentami obrotowymi mam przykręcić przedni amortyzator i łożysko.
                      Będę wdzięczny za pomoc.

                      Komentarz

                      • Swayze
                        Classic
                        • 2015
                        • 12
                        • Octavia I (1U2)
                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                        Wg ksiązki Sam Naprawiam tą pierwszą nakrętke, która przytrzymuje łożysko i poduszkę skręcasz 60Nm i góre amora do karoserii na talerzyku też 60Nm.

                        Dolną niby 50-60Nm, ale dla mnie to mało realne.

                        W załączniku screen.

                        A teraz z doświadczenia, wymieniałem w zeszłym tyg oba amory. Górne śruby skręcałem mocno, nawet bardzo mocno ręcznie bez klucza dynamo, bo nie mam tego "specjalistycznego przyrządu". Dolną śrubę na zwrotnicy kręciłem chyba na 140Nm.

                        Wczoraj byłem na zbieżności u faceta, który robi to od kilkunastu lat, a wcześniej zajmował się naprawą samego zawieszenia w autach i stwierdził, że te wszystkie śruby trzeba "doj**ać"
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • drozdownik22
                          Classic
                          • 2016
                          • 32
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Szykuje się powoli na wymianę amortyzatorów z przodu O2FL kombi, będą to bilstein b4 - tak radzą bardziej doświadczeni użytkownicy
                          Czy możecie podać średnią cenę za nie? Bo jak patrzyłem jest spory rozstrzał, a nie chcę się oszukać :?
                          Czy po wymianie trzeba robić zbieżność, geometrię?

                          Z góry dzięki za pomoc

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            a dlaczego te bilsteiny jak można wiedzieć ?
                            nie chce mi sie czytać wszystkiego.. :roll:
                            a zrobiło m się właśnie 190tys na liczniku i przód ma ok na oko , ale jak załaduje trochę to na dołkach tył stuka...
                            co prawda kupiec mi się kręci koło samochodu ale cholera go wie kiedy sie zdecyduje..
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              Bilsteiny podtabiają na dużą skalę. Od dwóch lat jeżdżę na Kayab Excel G ale są za twarde na przód. Następne założę Olejowe Sachs Super Touring. Do O II też super touringi będą najlepsze. Tylko w O2 na przód będą gazowo olejowe.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • bendzi40
                                Drive
                                • 2013
                                • 92
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                Mnie też czeka wymiana ,tylko jakie na przód ?
                                duzo jezdze,głównie miasto (taxi)
                                ​​

                                Komentarz

                                • bendzi40
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 92
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Tył wymienione na kayaba

                                  Komentarz

                                  • TomekvRS
                                    Drive
                                    • 2016
                                    • 74
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    Mnie czeka chyba wymianą amorki na tyle.
                                    (przelecialem po temacie, ale albo nie ma nic albo nie widzę...)
                                    co zakładanie na tył do O2 rs w kombi ? Tak żeby kozy nie zrobić...

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Billstein B4 jak ma byc komfortowo
                                      B6 jak sportowiej na szczudłach
                                      B8 jak zechcesz obniżyć zesstawem sprężyn eibacha -35mm (komplet z przodem oczywiście)

                                      ostatni zestaw pozwala machnąć zakręt 90stopni przy prędkości przy jakiej radiowozy przewracają się a z kieszeni klucze i telefony wylatują jak z procy.

                                      oczywiscie zależy od preferencji


                                      Komentarz

                                      • TomekvRS
                                        Drive
                                        • 2016
                                        • 74
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                        Hmmm, no to już widzę ten rachunek ☹

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez TomekvRS Zobacz wpis
                                          Hmmm, no to już widzę ten rachunek ☹
                                          Nadal taniej niż w ASO

                                          Komentarz

                                          • TomekvRS
                                            Drive
                                            • 2016
                                            • 74
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            Powiedz mi, po przejściu z rs na eibacha będzie coś widać różnicy??
                                            A co z koni Street?

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Przechodziłem w innym aucie z serii na eibacha. Zupełnie inne auto -środek ciężkości znacznie niżej -responsywnosc wzrosła.

                                              Eibacha do każdego auta trzeba dobierać indywidualnie bo nie wiem ile RS jest obniżony względem serii ale z tego co pamietam jak chciałem kupić rs to sprężyny eibacha dawały -20mm

                                              Komentarz

                                              • TomekvRS
                                                Drive
                                                • 2016
                                                • 74
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                Jak się nie mylę to są ma właśnie -20.
                                                obawiam się że eibach mający -30 też niewiele zmieni.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Sprężyny eibacha odbierasz pod model i tam masz napisane o ile obniża względem serii w danym modelu. Minus 30 nie wsadzasz zgodnie ze sztuka - mówimy o zestawie pro-kit bo potem sa już inne wariacje szurania brzuchem po betonie

                                                  Komentarz

                                                  • pakeroso
                                                    Drive
                                                    • 2017
                                                    • 94
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                                    Planuję zmienić tylne springi na Lejso 19 (od kombi) i teraz pytanko - ładować amorki BILSTEIN B4 19-127439 czy SACHSY, a jeśli te drugie to jaka jest różnica między SACHS 310 950 a 311 009?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...