OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lu5asz
    RS
    • 2011
    • 2006
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Jesli duzo jezdzimy to moim zdaniem TYLKO opony sezonowe(letnie badz zimowe).W miescie jakos mozna by bylo dac rade na wielosezonowce,ale w trasie...hmmm nie wyobrazam sobie.Wielosezonowek nigdy nie mialem,ale wydaje mi sie ,ze to opony dla aut ,,miastowych,,
    Kondziu

    OCP

    Komentarz

    • tomikt
      Rider
      • 2007
      • 391

      Nigdy nie zastanawiałem się nad oszczędnościami. Dla mnie liczy się wygoda
      ,

      znak czasów kolego :twisted:
      ech...
      TomikT

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        Zamieszczone przez krzysn
        Nigdy nie zastanawiałem się nad oszczędnościami. Dla mnie liczy się wygoda, nie mam kłopotu ze zmianą i przechowywaniem opon.
        wygada kosztem bezpieczeństwa? to tak jakby jeździć bez pasów a dzieci wozić bez fotelików (bo jest im wtedy wygodniej).
        Fakt nie wiem ile kosztuje w mieście przechowywanie opon. Jak się mieszka w bloku, i nie ma miejsca w piwnicy, to można spróbować poprosić kogoś z rodziny o przechowanie opon albo sąsiada który ma garaż itp.
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • krzysn
          Rider
          • 2007
          • 515

          Zorr, nie histeryzuj. Przyroda lubi różnorodność - ja się dzielę opinią nt tych opon mając już jakieś doświadczenie z oponami całorocznymi. Czy Ty wyrażasz swoje zdanie, w oparciu o jakieś doświadczenia ? Bo porównanie całorocznych do letnich w zimie jest bez sensu.

          Zamiast nakręcać się poczytaj opinie o vector4seasons w internecie - bardzo trudno jest znaleźć złe opinie. Mój sposób użytkowania samochodu pozwala na taki kompromis, sprawdziłem i jest ok. Twoje argumenty są oklepane: bezpieczeństwo, oszczędności... Jedno i drugie jest bez sensu, najważniejsza jest głowa a nie opony. Oszczędność to też bzdura, sprzedając letnie bridgestony i kupując całoroczne dołożyłem 700 zł. Jazda na całorocznych to w moim przypadku maximum 4 lata.

          Bawiłem się w przekładanie kół zima/lato przez kilkanaście lat, po prostu mi się znudziło :-)

          [ Dodano: Wto 11 Paź, 11 10:15 ]
          Zamieszczone przez lu5asz
          Wielosezonowek nigdy nie mialem,ale wydaje mi sie ,ze to opony dla aut ,,miastowych,,
          I to jest najprawdziwsza prawda :-)

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            Zamieszczone przez krzysn
            Zorr, nie histeryzuj.
            histeryzuj? nie bądź śmieszny...

            Zamieszczone przez krzysn
            Czy Ty wyrażasz swoje zdanie, w oparciu o jakieś doświadczenia?
            tylko z moich obserwacji poruszających się zimą samochodów po Wrocławiu.
            Poza tym, mogę podeprzeć się testami ADAC które wyraźnie mówią, iż najlepsza opona całoroczna, zimą jest tak dobra jak kiepska zimowa.
            Zobacz tegoroczne wyniki prestiżowych testów ADAC dla opon całorocznych. Sprawdź polecane modele i wybierz najlepszą opcję dla swojego samochodu.


            Zamieszczone przez krzysn
            Bo porównanie całorocznych do letnich w zimie jest bez sensu.
            a gdzie takie porównanie zastosowałem?
            Jak nie zrozumiałeś to napiszę wprost: Dobre Zimówki + Letnie + Przekładanie wychodzą taniej niż dobre wielosezonowe.

            Zamieszczone przez krzysn
            Zamiast nakręcać się poczytaj opinie o vector4seasons w internecie - bardzo trudno jest znaleźć złe opinie.
            jedną znalazłem z ADAC: "słabsza (od "dostatecznych" opon zimowych) na wszystkich czterech rodzajach nawierzchni". To dla mnie więcej znaczy niż opinia dziadka z Matiza.

            Zamieszczone przez krzysn
            Twoje argumenty są oklepane: bezpieczeństwo, oszczędności... Jedno i drugie jest bez sensu, najważniejsza jest głowa a nie opony. Oszczędność to też bzdura, sprzedając letnie bridgestony i kupując całoroczne dołożyłem 700zł.
            Widać, że nie bardzo umiesz kalkulować. Sprzedałeś letnie i dołożyłeś 700zł a mogłeś dołożyć jeszcze trochę i jeździć na dwóch kompletach, znacznie dłużej. Oczywiście oklepany temat bezpieczeństwa nie warty jest wzmianki, w końcu nie o to chodzi.

            Zamieszczone przez krzysn
            Bawiłem się w przekładanie kół zima/lato przez kilkanaście lat, po prostu mi się znudziło :-)
            "znudziło się" to jest właśnie, chyba jedyny powód dla którego warto mieć opony całoroczne.
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • macluke
              Elegance
              • 2010
              • 875

              Zamieszczone przez krzysn
              Zorr, nie histeryzuj. Przyroda lubi różnorodność - ja się dzielę opinią nt tych opon mając już jakieś doświadczenie z oponami całorocznymi. Czy Ty wyrażasz swoje zdanie, w oparciu o jakieś doświadczenia ? Bo porównanie całorocznych do letnich w zimie jest bez sensu.
              Oczywiście - jeździsz na tym, na czym chcesz - w Polsce nie ma żadnego przymusu na zmianę opon.
              I wszystko fajnie, tylko opona całoroczna ustępuje parametrami oponie zimowej - z tym się chyba zgodzimy.
              To, że ktoś przejechał kilka sezonów na takich oponach i nic się nie stało nie jest żadnym argumentem. Mogę powiedzieć, że przejechałem sporo kilometrów bez zapiętych pasów i tez mi się nic nie stało. Chętnie zobaczyłbym jakieś testy - te same warunki, te same samochody - opony całoroczne i opony zimowe.

              Ale skoro w zimie zdarza się, że występuje śnieg, także w miastach, zatem zdenerwowałbym się, gdyby ktoś we mnie wjechał, ponieważ nie wyhamował, bo założył sobie opony całoroczne, ponieważ nie chciało mu się ich przekładać w zimie.
              Tym bardziej, że np. w Krakowie ogłoszono ostatnio, że część dróg w centrum będzie utrzymywana na biało, ze względu na szkodliwość soli.

              Kiedyś w ogóle nie zmieniano opon na zimę w samochodach typu fiat 125, fiat 126 i jakoś się dojechało do celu. Kiedyś tez nie było obowiązku zapinania pasów oraz wożenia dzieci w fotelikach.
              Teraz stety albo niestety takie obowiązki są.
              Sądze, że kwestią czasu jest wprowadzenie w Polsce obowiązku jeżdżenia na oponach zimowych w zimie.

              Jeżeli już tak sobie rozmawiamy na ten temat - czy przy okazji nie jesteś zwolennikiem jazdy na światłach cały dzień bo poprawiają bezpieczeństwo?

              Komentarz

              • krzysn
                Rider
                • 2007
                • 515

                Gadka bez sensu, proponuję przeczytać wątek od początku. Powtarzamy się

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  Zamieszczone przez krzysn
                  Gadka bez sensu, proponuję przeczytać wątek od początku. Powtarzamy się
                  a nie do końca...
                  sęk w tym, iż sporo osób uważa rozwiązanie całoroczne za tańsze, a mi wychodzi że jednak taniej jest kupić osobno letnie i zimowe i przekładać.

                  Jedyny powód posiadania całorocznych to:
                  Zamieszczone przez krzysn
                  A kupiłem opony nie z biedy i dziadostwa, jak to niektórzy sugerują, ale z wygody. Nie mam garażu i jest problem z przechowaniem kół zimowych. Samemu po kilkunastu latach już nie chce mi się bawić w wymianę i kolejne zawracanie d. -zapakować koła, pojechać na wymianę, wypakować i wnieść do bloku.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • tryton
                    Elegance
                    • 2008
                    • 935

                    Koledzy nie wmawiajmy tu że nie idzie o kasę brak garażu itd jak ktoś ma kasę to nie ma dylematu zimówki czy całoroczne tylko jedzie do gumiarza u którego przechowuje swoje oponki daje mu kluczyki i idzie na kawkę . A wszyscy ci których z jakiś powodów nie stać na dwa komplety opon to na pewno lepiej niech kupią wielosezonowe niż mieli by jeżdzić na letnich w zimie . Ja dzisiaj zmieniłem na zimowe

                    Komentarz

                    • pandzik
                      RS
                      • 2011
                      • 2254
                      • Seat

                      Tylko aspekt ekonomiczny jest raczej chybiony. Dobre całoroczne są sporo droższe od znośnych zimówek no i zużyją sie przecież szbciej niż dwa komplety...
                      Ja jednak sie wycofałem. Kupiłem zimówki bo jednak te kilka razy jade w góry a i po trasie pomykam.

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        Kiedyś nie do pomyślenia było, żeby używać tego samego oleju silnikowego zimą i latem - dziś są oleje wielosezonowe... Może więc za jakiś czas okaże sie, że wcale nie trzeba mieć opon oddzielnie na lato i oddzielnie na zimę, bo bezpiecznie i bez problemu można jeździć na wielosezonowych...
                        Zresztą niemal wszystkie samochody ciężarowe jeżdzą na oponach wielosezonowych i jakoś nie dzieje się tak, że nagle zimą znacząco zwiększa się ilość wypadków z ich udziałem (oczywiście pomijam tu problemy z podjazdami tych aut na ośnieżonych wzniesieniach - niejedna pierdoła w osobówce na zimówkach również ma z tym problem).
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • pandzik
                          RS
                          • 2011
                          • 2254
                          • Seat

                          Zamieszczone przez Agamek12
                          Kiedyś nie do pomyślenia było, żeby używać tego samego oleju silnikowego zimą i latem - dziś są oleje wielosezonowe
                          Nie kojarzę kiedy mogło by to mieć miejsce. W latach '80-tych ojciec lał Selektola do FSO co 15kkm bez oglądania sie na porę roku.


                          Zamieszczone przez Agamek12
                          (oczywiście pomijam tu problemy z podjazdami tych aut na ośnieżonych wzniesieniach - niejedna pierdoła w osobówce na zimówkach również ma z tym problem).
                          Poprzedniej zimy mijałem staczające sie z góry TIRy i osobówki. Delikatnie mówiąc sytuacja była niezręczna. Na szczęście wszystko skończyło się OK. Maicroft, będzie znał ten odcinek, chodzi o S1, kierunek na BB zaraz po wyjeździe z Cieszyna.

                          Komentarz

                          • tryton
                            Elegance
                            • 2008
                            • 935

                            Zamieszczone przez pandzik
                            Tylko aspekt ekonomiczny jest raczej chybiony. Dobre całoroczne są sporo droższe od znośnych zimówek no i zużyją sie przecież szbciej niż dwa komplety...
                            Przykładowe ceny opon całorocznych
                            Opony Całoroczne Osobowe 195/65 R15 - najlepsza propozycja na rynku. Wybierz opony z naszej szerokiej oferty. Dostawa Gratis! Wyszukiwarka opon.

                            Jakoś nie widać żeby te opony były droższe od opon normalnych
                            Wszyscy jak już polecają opony całoroczne to tylko tym którzy mało jeżdzą . A ktoś kto mało jeżdzi nie zetrze tych opon w 2 lata

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              Zamieszczone przez Agamek12
                              Zresztą niemal wszystkie samochody ciężarowe jeżdzą na oponach wielosezonowych i jakoś nie dzieje się tak, że nagle zimą znacząco zwiększa się ilość wypadków z ich udziałem (oczywiście pomijam tu problemy z podjazdami tych aut na ośnieżonych wzniesieniach - niejedna pierdoła w osobówce na zimówkach również ma z tym problem).
                              masz jakieś statystyki tych wypadków?

                              Widzisz zdarzyło mi się w zeszłym roku w najgorsze śniegi wracać z Niemiec do Polski. Autostrada Niemiecka, 3 pasy, podjazdy może 1-3%, a tu co chwilę korek bo jakiś TIR (40ton. ciężarówka) stanęła w poprzek drogi. Na CB jeden z drugim nic tylko kurw*wali, bo się ślizgali po drodze. TIRy jechały z prędkością góra 60km/h.

                              Po stronie polskiej to były tylko komunikaty, jakie drogi należy omijać, bo są zablokowane, przez ciężarówki, które nie były w stanie podjechać pod minimalne wzniesienia.

                              Zupełnie inna sprawa to podejrzenie, iż w ciężarówkach to zużycie bieżnika jest kluczowym kryterium wymiany opon i pod tym kątem dobierana jest mieszanka.
                              Raczej aquaplaning to ciężarowce nie grozi.

                              [ Dodano: Wto 11 Paź, 11 16:35 ]
                              Zamieszczone przez tryton
                              Przykładowe ceny opon całorocznych
                              Opony Całoroczne Osobowe 195/65 R15 - najlepsza propozycja na rynku. Wybierz opony z naszej szerokiej oferty. Dostawa Gratis! Wyszukiwarka opon.

                              Jakoś nie widać żeby te opony były droższe od opon normalnych
                              Trzymając się jednej marki to
                              Dębica całoroczne = 200zł
                              Dębica letnie = 150zł
                              Dębica zimowe = 202zł.
                              Nadal tańszy jest mix, bo średnio jeździsz za 176zł. (nie licząc kosztów zamiany opon 2 razy do roku, które tutaj będą grały sporo większą rolę.)

                              Zamieszczone przez tryton
                              Wszyscy jak już polecają opony całoroczne to tylko tym którzy mało jeżdzą . A ktoś kto mało jeżdzi nie zetrze tych opon w 2 lata
                              sęk w tym, że mało też będziesz jeździł na letnich i na zimówkach. Jeżeli 1 komplet opon starczy na 3 lata to dwa komplety (zima + lato) wystarczą na 6 lat.
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • tryton
                                Elegance
                                • 2008
                                • 935

                                Zamieszczone przez Zorr
                                wystarczą na 6 lat.
                                Nie pisz takich rzeczy bo już dawno na tym forum ustalono że max po 5 latach opony należy wyrzucić
                                Całoroczna jak ktoś mało jeżdzi pewnie te pięć lat przeżyje za te 200 zł
                                A mix 325 zł do tego przekładki lub felgi więc wyjdzie dużo drożej a po 5 latkach śmietnik

                                Komentarz

                                • Voit
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 816

                                  Na lato mam opony letnie, na zimę mam zimówki na stalowych felgach.
                                  Mieszkam w Gdańsku.
                                  Tu równiez pada śnieg, zdaża się oblodzenie, gołoledź i błoto pośniegowe.
                                  Nikt mnie nie przekona, że lepiej lub taniej jest jeździć na oponach całorocznych.

                                  W samochodzie służbowym miałem opony Dębica Navigator II.
                                  Wiem, skąd ta nazwa.
                                  Właściwości nautyczne tych opon były zdumiewające...
                                  Całe szczęście, ze nikt w firmie nie traktował tych opon jako całoroczne i na zimę dostałem zimówki.
                                  Następnej wiosny byłem pierwszy pod magazynem z oponami i wybrałem sobie coś mniej stresującego.

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    Zorr, nie mam statystyk, ale nie widzę, żeby nagle zimą stało na poboczach więcej powypadkowych ciężarówkek niż latem...
                                    Powiem wręcz wiecej: jak kiedyś co tydzień jeździłem gierkówką, to wypadki z udziałem ciężarówek widziałem TYLKO latem, zimą nigdy nie widziałem wypaku lub też ślizgającej się lub leżącej w rowie ciężarówki...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Zorr
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2110

                                      Zamieszczone przez tryton
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      wystarczą na 6 lat.
                                      Nie pisz takich rzeczy bo już dawno na tym forum ustalono że max po 5 latach opony należy wyrzucić
                                      Całoroczna jak ktoś mało jeżdzi pewnie te pięć lat przeżyje za te 200 zł
                                      A mix 325 zł do tego przekładki lub felgi więc wyjdzie dużo drożej a po 5 latkach śmietnik
                                      5lat przeżyje całoroczna? ciekawe jak mało trzeba jeździć i jak wygląda ostatni sezon zimowy takiej opony.

                                      Owszem opony na których się jeździ 5lat można wyrzucić, natomiast jak masz 2 zestawy to na każdym zestawie jeździsz 2,5roku. 5-6 letnie opony tylko składowane, niektórzy uważają za pełnowartościowe. (chociaż nie ja).

                                      I jeszcze jedna taka uwaga co do kosztownego przekładania. Owszem kosztuje to trochę (można by kupić stalowe felgi i taniej wymieniać) ale przy okazji opony też są wyważane. Jeżeli jeździmy na całorocznej przez parę lat a wulkanizatora omijamy z daleka to się może okazać, iż jakieś koło od dawien dawna jest niewyważone. W efekcie po założeniu nowych opon, kół może nam się pojawić np.: bicie kierownicy albo znoszenie na lewo prawo, których to naprawa może być dość kosztowna.

                                      Ja nie jestem przeciwnikiem oszczędzania, ale jak ktoś rocznie robi 5tys km i w okresie zimowym może się przesiąść do komunikacji miejskiej to niech kupuje letnie, bo przynajmniej na tym zaoszczędzi kilkaset złotych. Jazda na całorocznych to wg mnie żadna ekonomiczna oszczędność.
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz

                                      • outlaw
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 237
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        witam aktualnie uzywam opon ,pirelli p6 all seansions, opony wielosezonowe mile jestem zaskoczony mam ciszej komfort z jazdy ,i zakrety! podziw mnie bieze szkudnik trzyma sie jak na torach , ale czekam na zime w uk, i dopiero pozniej moge napisac czy faktycznie zdaja egazmin z jazdy w zimie, narazie woda i wilgotna nawiezchnia a asfalt w szkocji nie nalezy do najleszpych odmiana to , jak to sie mowi orzech wloski takie sa kamyki w asfalcie wiec czasem jest ciekawie, bylem juz w polsce i mialem zlota polska jesien.
                                        Co do tego ze pirelli niby oszczedza paliwo z przymrozeniem oka podchodze , taki chwyt marketingowy!!! na poprzednich wielosezonowkach jezdzilem 2,5 roku a bieznik mial juz 3 mm, wiec czuc jak sie sliga auto, narazie tyle czekam na sniegi
                                        prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                        Komentarz

                                        • krzysn
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 515

                                          Zamieszczone przez outlaw
                                          witam aktualnie uzywam opon ,pirelli p6 all seansions, opony wielosezonowe mile jestem zaskoczony mam ciszej komfort z jazdy ,i zakrety! podziw mnie bieze szkudnik trzyma sie jak na torach
                                          Daj spokój, nie pisz takich bzdur ;-)
                                          Zaraz ktoś Ci napisze, że jesteś dziad i pewnie jeździsz < 5 tys km/rok ;-)

                                          Komentarz

                                          • zepter00
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2304

                                            Zorr: sporo głupot napisałeś. Jazda na całorocznych ma sens ekonomiczny jeśli ktoś dużo w ciągu roku nie jeździ. Omija go dwa razy w ciągu roku wymiana opon (każdorazowo po kilkadziesiąt zł, w tej chwili 50zł) i zakup drugiego kompletu opon lub opon i felg ( co też tanie nie jest). Nie ma też problemu z ich przechowywaniem: miejscem i koniecznością pamiętania przestawianiu o 25 stopni co 2 tyg opon składowanych bez felg. W dużych miastach na ogół jest czarno i jeśli ktoś mieszka w mieszkaniu, porusza się w większości po mieście - zakup opon całorocznych ma głęboki sens. Bicie na kierownicy to na ogół niewyważone koła ( ale co to za argument jeśli każde koła co jakiś czas trzeba wyważyć jeśli zauważymy bicie?). Znoszenie w lewo lub w prawo przez niewyważone koła to kpina i bajka.
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz

                                            • Voit
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 816

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              (...)W dużych miastach na ogół jest czarno i jeśli ktoś mieszka w mieszkaniu, porusza się w większości po mieście - zakup opon całorocznych ma głęboki sens. (...)
                                              ...Chyba tylko w Anglii.
                                              Ze względu na tamtejsze zimy...

                                              Komentarz

                                              • zepter00
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2304

                                                Sporo siedzę w stolicy i nie pamiętam kiedy tam było biało na głównych ulicach. W dużych miastach to nie takie czy inne opony są przyczyną wolniejszej jazdy tylko... korki. Kiedy padał śnieg to biało zaczynało być 10 km za rogatkami. Wracam do domu o godz 1 .... godz 2 i i sakramencko dużo pługów - solarek sprząta białe
                                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  powiem ze vector 4seasons musi byc niezla. profil jest podobny do ug7 a to elita zimowek. powiekszone rowki na wode w lecie .pewnie mieszanka twardsza niz ug . wiec poewnie kapke gorzej na sniegu . ale po budowie to jakies gowno to nie jest

                                                  Komentarz

                                                  • Voit
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 816

                                                    zepter00 To zapewne przez te pługi i solarki macie w stolicy te korki.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...