Prawda, ale nie odczujesz tego na portfelu jeżdżąc 20 tys. km rocznie. Za to będzie dokuczał hałas opon bardzo przyczepnych.
OPONY całoroczne - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Gość
-
No chyba faktycznie tak jest tutaj: https://www.oponeo.pl/artykul/wszyst...toczenia-opony znalazłem sobie wzmiankę na ten temat. Opór odpowiada za około 0,25l więcej spalonego paliwa na 100 km. co przy 20 tys km w ciągu roku generuje już całkiem dużą sumkę.
Komentarz
-
-
HP3 niby w czolowce, ale wystarczy spojrzec na szczegolowe wyniki (np. ADAC) na mokrym, byla bliska odrzuceniu w tej kategorii. Na mokrym najsłabiej hamowanie - 2.7 to juz inna liga. Do nowego Golfa bym nie zakladal . Zresztą tansze opony koncernu Michelin od zawsze odstawaly na mokrym, wszelkie Energy Savery nalezy omijac. Primacy to inna bajka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisHP3 niby w czolowce, ale wystarczy spojrzec na szczegolowe wyniki (np. ADAC) na mokrym, byla bliska odrzuceniu w tej kategorii. Na mokrym najsłabiej hamowanie - 2.7 to juz inna liga. Do nowego Golfa bym nie zakladal . Zresztą tansze opony koncernu Michelin od zawsze odstawaly na mokrym, wszelkie Energy Savery nalezy omijac. Primacy to inna bajka.
Komentarz
-
-
Podczepię się bo właśnie zastanawiam się nad Kleberami HP3. Rozmawiałem ze znajomym co to handluje oponami hurtowo i w budżecie jaki chciałbym wydać polecał to iVoyagery czy coś takiego. Kusi mnie Coni T860 ale inna liga i cena...Te HP3 rzeczywiście kiepskie na mokrym? Zimy teraz są jakie są więc zapewne jazda na mokrym i ciapie ważniejsza niż kopanie w śniegu - swoja drogą stary dobry klocek z Frigo 2 pokopie dobrze
Komentarz
-
-
Korzystał ktoś może z opon Hankook Ventus S1 noble 2?
Nigdzie nie mogę znaleźć opinii o nich, a cenę mają więcej niż zachęcającą - jedyne co widzę to to, że to chyba opona przeznaczona na rynek USA? Co prawda profil o 5% wyższy niż fabryczny, ale może...?
https://allegro.pl/4x-opony-225-50r1...474822588.htmlOstatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Też zastanawiam się co wybrać z wielosezonowych 195/65 R15 91 H (ewentualnie T). Priorytet to bezpieczeństwo, dobre trzymanie i komfort latem i zimą - na miasto i od czasu do czasu na trasę włącznie z autostradą tak do max ok. 160 km/h.
Może ktoś ma realne porównanie Goodyear Vector 4 G2 i Continental CrossClimate + , które z nich bardziej przemawiają za wyborem do Octavii 1,4 TSI 122 KM?
Continental natomiast proponuje oponę wielosezonową z indeksem nośności 95, bo 91 chyba nie mają w ofercie. Zgodnie z homologacją auta opony u mnie powinny mieć indeks nośności 91. Zastanawiam się czy 95 nie będzie za twarda w porównaniu z 91 i jak taka zmiana wpłynie na trakcję, właściwości jezdne i ogólne zachowanie auta na drodze , komfort, szumy? Czy przy wyższym indeksie nośności (95) należy zmienić ciśnienie w oponie? A może ktoś używa takich opon i podzieli się doświadczeniem ?
Komentarz
-
-
W piątek bylem zmieniać koła w zaprzyjaźnionym zakładzie. Zapytałem o opony dla mojej żony jako ze letnie ma nowiutkie a zimowe do wymiany a jeździ w kółko komina to zapytałem o wielosezonowe. Odpowiedz była jak chcesz jeździć bezpiecznie to na lato letnie a na zimę zimowe i tyle w temacie. Odpuściłem wielosezonowe.
Komentarz
-
-
Nie dziwne, że to pada z ust warsztatu żyjącego z sezonowej zmiany kół. Do jazdy wokół komina właśnie wielosezonowe są zupełnie wystarczające. DOBRE wielosezonowe, najlepiej zoptymalizowane po pierwsze na mokry asfalt, po drugie na śnieg, a dopiero w trzeciej kolejności właściwości jezdne na suchym. GY Vector 4Seasons Gen.2 zbiera najwyższe noty właśnie w tak uporządkowanej klasyfikacji, zbliżając się właściwościami do dobrej opony zimowej. Na suchy asfalt guma komfortowa do spokojnej jazdy. Właśnie "wokół komina", zwłaszcza miejskiego.
Poza tym jest cała masa letnich gum o kiepskich właściwościach, jak i zimowek, na których można zabić się jadąc po mokrym asfalcie (podczas typowej polskiej zimy ostatnimi laty). Zalecane zdroworozsądkowe podejście do tematu. Moja matka i teściowa robią małe kilka tys. km rocznie tylko po mieście i do ich wozidełek o mocy <80 KM trafiły opony wielosezonowe. Pożyją 5-6 lat i następne. Komplet letnich+zimowych nie zużyłby bieżnika przez 10 lat przy tak małych przebiegach, a opony zdążyłyby wcześniej stwardnieć i stać się przez to niebezpieczne.
U siebie w mocniejszym aucie mam letnie Michelin Pilot Sport 4S i doceniam ich doskonałe właściwości. Ale każda opona ma swoje przeznaczenie. Także topowa wielosezonowa.
M.Ostatnio edytowany przez beaviso; 13733.666 4U
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez 2.0-16v Michał Zobacz wpisOdpowiedz była jak chcesz jeździć bezpiecznie to na lato letnie a na zimę zimowe i tyle w temacie. Odpuściłem wielosezonowe.
Komentarz
-
Gość
Bynajmniej. Ale nie polecaj ludziom pytać u sprzedawców. Przecież nie powiedzą ci, żebyś u nich wydawał pieniądze kilka razy rzadziej, nie? A już któreś tam opony u sprzedawców "wybierasz", zamiast porównać informacje z rożnych źródeł i samemu zdecydować.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Gość
Zamieszczone przez 2.0-16v Michał Zobacz wpisAle pytałem znajomego i to on mi powiedział a mało tego u niego pełno tych całorocznych .
Komentarz
-
Jak już tu zapewne pisałem na jednym aucie mam Michelin CrossClimate całoroczne i jestem w 100% zadowolony. Nie mam żadnych negatywnych uwag ani w zimę ani w lato. Chciałbym by przy kupnie auta z salonu była możliwość wyboru opon całorocznych.
Zanaczam, że nie testowałem w górach w śniegu 50cm bo nie lubię gór oraz nie lubię zimy więc tam po prostu nie jeżdżę.
A gdybym mieszkał w Bieszczadach to miałbym w dupie testy i kupował Debice Frigo bo są dobre na śnieg. Testy wygrywają opony dosyć dobre na suchym, mokrym, śniegu itp... A na cholere mi takie ? W zimowych i śnieżnych miejscach potrzebne mi gumki na śnieg a nie dobre prawie do wszystkiego.
Ci, którzy śnieg i zimę widują głównie w tv (czyli całe Pomorze, Zachód, większość Centrum) niech zakładają całoroczne.
Problem w doborze jest taki, że w sumie ani sprzedawcy ani tym bardziej wulkanizatorzy nie są zainteresowani polecaniem tego obuwia ☺ Ja wiem, że będę użytkował tylko takie.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisZanaczam, że nie testowałem w górach w śniegu 50cm bo nie lubię gór oraz nie lubię zimy więc tam po prostu nie jeżdżę.Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisA gdybym mieszkał w Bieszczadach to miałbym w dupie testy i kupował Debice Frigo bo są dobre na śnieg.Zamieszczone przez perfex Zobacz wpisTesty wygrywają opony dosyć dobre na suchym, mokrym, śniegu itp... A na cholere mi takie ? W zimowych i śnieżnych miejscach potrzebne mi gumki na śnieg a nie dobre prawie do wszystkiego.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Gość
-
Pod koniec zeszłego roku do auta żony kupiliśmy właśnie wielosezonówki Klebera i mogę powiedzieć że różnicy co do zimowek w octavi nie widziałem ba wydaje mnie się że auto było nawet stabilniejsze i mniej się ślizgało.....Tylko zaraz dodam, że auto żony to tylno napędówka i jeżdżę raczej zachowawczo więc odczucia z jazdy raczej nie do końca pewne bo auto jeszcze nie wyczute Niemniej jednak w zimie wielosezonówki jak na razie dają radę ciekawe jak po sezonie letnim i później znowu zimowym....
ps. no i w octavi mimo dobrego bieżnika opony stare w tym roku do wymiany
Komentarz
-
-
Gość
Zamieszczone przez BADYL Zobacz wpisciekawe jak po sezonie letnim i później znowu zimowym....
Minusem niemal wszystkich "cywilnych" opon aktualnie produkowanych jest to, że mają wąski bieżnik - opona 205, a szerokość kontaktu z podłożem to tylko 170:
Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
Komentarz