Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.
No własnie może ja napisze swoje odczucia po pierwszym śniegu na moich oponach. Początek stycznia, duże opady śniegu, trasa: Olsztyn-Włocławek Moim zdaniem sprawowały się świetnie, Co prawda do Brodnicy jechało się tylko 30 km\h, ale takie warunki były i inne auta które były na zimówkach wcale szybciej nie jechały, nikt nikogo nie wyprzedzał. Poza tym start auta ze świateł na wielosezonowych był taki sam jak,,Pana w Passacie na zimówkach(opony mieliły i asr się włączał) Następne opony jakie kupie to tez wielosezonowe Michelina tylko rozmiarowo 17
Moja opinia po czterech miesiącach z CrossClimate (w Corsie żony): warto. W związku ze sprzedaniem Fabii wypuściliśmy się nawet na weekend narciarski do Krynicy. To był zeszły tydzień podczas mrozu trzaskającego. Droga zazwyczaj ośnieżona, dały radę. Zachowanie na śniegu i trakcja minimalnie gorsza (ale jednak) od moich poprzednich Dunlopów Winter Response 2. Problem był jedynie na wyślizganym i nieposypanym śniegu przy temp około zera, ale na to tylko kolce albo łańcuchy. Na suchym i mokrym rewelacja.
Reasumując: po testach śniegowych kupiłem następny komplet CC do mojego nowego auta.
Może jakieś opinie o oponach całorocznych po opadach śniegu.
Michelin CC przetestowane w warunkach zimowych (w letnich też były wcześniej testowane. Wniosek: innych opon nie kupię do normalnego samochodu (nie mówię o zabawkach torowych czy offroadowych tylko o zwykłej jeździe). Sprawdzają się bez najmniejszych uwag negatywnych.
Dodam swoją opinię.
W warunkach zimowych w mieście CC sprawdzają się bez zarzutu. W górach sprawdzały się jak średniej klasy opony zimowe. Na śniegu bez problemów, na lodzie … jak to na lodzie mało przewidywalnie.
Gdybym mieszkał na stałe w górach, to na zimę kupiłbym dobre opony zimowe z dobrą trakcją na śniegu i lodzie (inne parametry jak dla mnie w tych warunkach są mało istotne). Jednak CC nie zawiodły i pozwoliły na normalną jazdę.
Mam nadzieję, że Michelin będzie rozwijał koncepcję tego rodzaju opon. Moim zdaniem udany zakup.
Panowie, może jako specjaliści w tym temacie podpowiecie jakie oponki całoroczne kupić do auta żony - Kia Picanto - 155/70R13 lub 165/70R14 (mam felgi 13 i 14 do wyboru). Jazda 99% wyłącznie miejska.
Vredesteiny są ok, dają radę w Pandzie, rozmiar 155, made in India, dużo lepiej niż stare Dębice. W testach krytykują je za aquaplaning, ale przy wąskim rozmiarze i jeździe w mieście to nie ma znaczenia. Bierz szersze - więcej przyczepności w lecie a w zimie tak samo jak na węższych.
hmmm z powyższych to chyba jednak Nokiany, choć nie jestem do końca przekonany...
Goodyear został zbudowany w oparciu o oponę zimową, dlatego na śniegu jest najlepszy ze wszystkich całorocznych, porównywalny do zimówek premium. Niestety traci na suchym i mokrym. Dlaczego nie bierzesz pod uwagę CrossClimate? Mam je zamontowane już w dwóch autach (Corsa i 500L) i jestem bardzo zadowolony. Do miasta z pewnością są znacznie lepsze od Goodyearów, tym bardziej, że na suchym i mokrym zachowują się dużo lepiej. Tracą jedynie na trzymaniu bocznym na śniegu, bo hamowanie i ruszanie już jest ok.
Dzięki za opinię. Gdybym dostał Micheliny w rozsądnej cenie a jak widać są nawet cenowo tańsze niż Goodyear to faktycznie wezmę je pod uwagę - mowa o 14'
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Ojciec jeździ bardzo mało. W zimie praktycznie wcale. Latem i tak bardzo ostrożnie i nie szaleje za kółkiem.
Co taniego kupić w rozmiarze 195/65/15 do jego O1 BFQ?
Coraz więcej myślę o przejściu na opony wielosezonowe... Na tapecie jest Michelin CC (225/45/R17). Opinie w sieci wskazują, że opony są ciche. Możecie to potwierdzić?
Coraz więcej myślę o przejściu na opony wielosezonowe... Na tapecie jest Michelin CC (225/45/R17). Opinie w sieci wskazują, że opony są ciche. Możecie to potwierdzić?
Mogę potwierdzić. Użytkuje i jestem w 100% zadowolony. W następnych autach będą tylko CC.
w AŚ z tego tygodnia jest test całorocznych, okazuje się, że do GY i CC wyczuwając koniunkturę dołączył trzeci gracz: Continental (2 miejsce w teście, 3 CC) - ja po prawie roku jeżdżenia na CC (również na śniegu) nie kupię już opon sezonowych
Przejeździł już ktoś cały sezon na M CC ??
Jakieś opinie na własnych doświadczeniach
Znajomy jeździł i twierdził, że bardzo dobrze się sprawują. Fakt, jest to wydatek trochę droższy niż gdyby trzeba było kupić opony zimowe lub letnie, ale i tak w skali roku jest to pewna oszczędność (np nie trzeba jeździć na stacje wulkanizacyjne).
Pojawiają się też pytania, czy warto pchać się w chińskie opony. Osobiście raczej bym odpuścił, ale wiadomo - są gusta i guściki jeżeli o to chodzi. Wydaje mi się, że fajnie zostało to np tutaj opisane: https://testyopon.pl/aktualnosci/chi...plusy-i-minusy
Przejeździł już ktoś cały sezon na M CC ??
Jakieś opinie na własnych doświadczeniach
Po 1,5 roku użytkowania mogę stwierdzić, że sprawdzają się latem i zimą. W styczniu jeździłem w górach i dawały radę. Następne też kupię całoroczne i na 90% M CC.
Koledzy, jakie macie opinie o Dębicach Navigator 2? Chcę żonie kupić opony całoroczne do Corolli i nie chcę wydawać majątku. Auto porusza się niewiele TYLKO na krótkich miejskich odcinkach, więc praktycznie nie jeździ szybko, nie widzi kopnego śniegu czy gwałtownych manewrów...
Zjechałem 2 pary Nav2 165/70/13 - we Favoritce - na przodzie. Każdorazowo na 4 lata starczały. Z tył po 10 latach zrobiły się twarde - ale też niewiele zostało do ogranicznika. Generalnie byłem z tych opon zadowolony.
Kumpel takowe używał kilka lat w Astrze Classic (chyba 175/70/13) - nie narzekał.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Co ciekawe, szukając info w necie, trafiłem na zdjęcia Nav2 z innym wzorem bieżnika, coś jak zimówka, jodełka kierunkowa. Bo klasyczny Navigator2 to tak jak widoczne na zdjęciu z linka powyżej
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz