Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez maxpaynemm
    Zamieszczone przez xtremesystems
    3 nasi ojcowie jezdzili na jednych oponach D124 . to teraz jest moda na przekladanie
    Nie będę generalizował ale za czasów naszych ojców były inne drogi, inne samochody, inne prędkości i inne wariactwo na drogach. Ja zmieniam bo mam doświadczenie że jeździ się bezpieczniej i bardziej komfortowo. A że marketing mamy taki a nie inny to co tu poradzić

    :diabelski_usmiech

    Komentarz


    • Zamieszczone przez leszekmw
      I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
      na Michałkach CC

      Komentarz


      • Zamieszczone przez xtremesystems
        Zamieszczone przez leszekmw
        I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
        na Michałkach CC
        Klasyczne wielosezonowe dadzą sobie radę. Michelin CC nie ma bata.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Maicroft
          Z pozdrowieniami od zimy 05.10.2016
          Biały Krzyż ?

          Komentarz


          • Ktoś jeszcze odniesie się merytorycznie do moich pytań ? :-)

            Komentarz


            • Zamieszczone przez mr.suchy
              Cześć,

              Stoje przed zakupem opon na zimę. Obecnie mam alufelgi Skody i w zeszłym roku kupiłem felgi stalowe na zimę. W obu przypadkach to 16". Teraz zastanawiam się czy kupić opony zimowe ale 90% czasu jeżdżę po autostradzie A4, gdzie nie ma śniegu tylko jest chlapa. Dlatego zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi (klasa premium). Pytania:
              1. W zimie opony wielosezonowe zakładać na felgi stalowe a w lecie na alu ?
              2. Czy felgi aluminiowe niszczą się w zimie ?
              3. Czy kupic opony zimowe na stalowe i przekładać całe koła wraz z oponami jak Nasi Ojcowie robili ?

              Pozdrawiam
              1. Zima i lato na alu.
              2. Tak, jak w krawężnik walniesz.
              3. Przekładać całe koła na alu.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez degenerat
                tak sie jeździło kiedyś po mieście , to prawda.. :twisted:
                i to takim fiatem..
                to były czasy..
                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                GVI 1.4TSI
                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                Komentarz


                • Zamieszczone przez yunior81
                  Biały Krzyż ?
                  Droga na od strony Szczyrku. Po drugiej stronie bylo lepiej. Drzewa polamane na drodze i sniegu tyle samo.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • Dobre warunki do testów

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez dudek_t
                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      Zamieszczone przez leszekmw
                      I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
                      na Michałkach CC
                      Klasyczne wielosezonowe dadzą sobie radę. Michelin CC nie ma bata.
                      W dzisiejszym AŚ test kilkunastu opon całorocznych. Polecam.
                      Pozdrawiam
                      perfex

                      Octavia HTP

                      Komentarz


                      • Ganzjahresreifen-Test 2016: Gute Leistung bei jeder Witterung? - AUTO BILD

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez perfex
                          W dzisiejszym AŚ test kilkunastu opon całorocznych. Polecam.
                          Bardzo ciekawy, warto zainwestować 2.50, bo jest szczegółowy na kilku stronach, potwierdza moje odczucia z jazdy Michelinami CC. W tej samej gazetce info, że w I kw 2017 Michelin wypuszcza II gen Cross Climate (+) ze zmodyfikowaną mieszanką.

                          Komentarz


                          • Tych co wiedzą najlepiej mimo, że nawet nie jeździli Michelinami CC i tak żaden test nie przekona, bo oni wiedzą lepiej :P
                            Jeśli pomogłem bardzo proszę o naciśnięcie "pomógł"

                            Komentarz


                            • Komu tu wierzyć, wg ADAC Quatrac 5 jest sporo lepszy na sniegu od Michelinow CC, wg Autobild jest wyraźnie odwrotnie Rozmiar ten sam, samochöd też (Golf). Nie ma w necie tabelki z wynikami Autobildu, może ktoś odważny wrzuci skan AŚ?

                              Komentarz


                              • mozecie mi wierzyc jak i koledze leszekmw . CC nie sa na jakies duze sniegi.

                                quatrac 5 w sniegu na pewno beda lepsze

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xtremesystems
                                  mozecie mi wierzyc jak i koledze leszekmw . CC nie sa na jakies duze sniegi.
                                  Nie wiem na jakich śniegach testowano opony ale wiem, że gdybym był wulkanizatorem to nienawidziłbym tych gumek z całego serca :lol: Zamiast mieć klienta 2x do roku miałbym go mieć raz na 4-5 lat ?!? Masakra...
                                  Pozdrawiam
                                  perfex

                                  Octavia HTP

                                  Komentarz


                                  • przeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy

                                    a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
                                    opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia rzedu 20-25 gram

                                    snieg CC vs ts850


                                    lód CC vs ts850


                                    snieg


                                    tutaj filmik nie sponsorowany przez koncerny odnosnie CC

                                    w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zime

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez xtremesystems
                                      przeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy

                                      a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
                                      opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia (...)

                                      w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zime
                                      Bardzo głębokie. Nic mi się nie ściera nie równo i nie podróżowałem nigdy na oponach innych niż premium. Ale jeżeli kogoś zwilża bliska relacja z wulkanizatorem to nic mi do tego. Niech jeszcze poza latem i zimą koncerny stworzą opony na wiosnę i jesień :szeroki_usmiech Wtedy można przecież PRECYZYJNIE dopasować ogumienie do warunków na drodze bo w końcu w Polsce większość kierowców to Kuchary i Kajto- dla których 0,1s na okrążeniu to Poważna sprawa...
                                      Pozdrawiam
                                      perfex

                                      Octavia HTP

                                      Komentarz


                                      • nic ci sie nierowno nie ściera?a pokaż królu złoty ostatni kwit z geometrii. interesuje mnie wartosc Kąta pochylenia kół [kpk]

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez xtremesystems
                                          nic ci sie nierowno nie ściera?a pokaż królu złoty ostatni kwit z geometrii. interesuje mnie wartosc Kąta pochylenia kół [kpk]
                                          Już lecę kwit skanować :szeroki_usmiech W końcu jak każdy porządny kierowca jeżdżąc autem które nie ząbkuje opon, nie wyciera nierówno i prowadzi się jak należy jeżdżę co pół roku na geometrię by być pewnym że kpk jest idealny :szeroki_usmiech
                                          Pozdrawiam
                                          perfex

                                          Octavia HTP

                                          Komentarz


                                          • jak byś nie byl totalnym ignorantem bys wiedzial ze obecnie kpk jest zawsze ujemne. ujemne kpk zawsze wyciera wewnętrzną cześć opony. i jest to poprawe ale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich temat

                                            na oko nie zauwazysz wytarcia spowodowanego ujemnum kpk ale na wywazarce wyjdzie
                                            EOT

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xtremesystems
                                              ale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich temat
                                              Ty jesteś kierownikiem superauta (modelu przez litość nie wspomnę) który ma bogatą wiedzę o oponach. Jest ta wiedza szeroko wykorzystywana na odcinkach specjalnych podczas rajdów prze walce o 0,1s oraz podczas przebijania się codziennego przez alpejskie zaśnieżone przełęcze. EOT.
                                              Pozdrawiam
                                              perfex

                                              Octavia HTP

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez perfex
                                                Ale jeżeli kogoś zwilża bliska relacja z wulkanizatorem to nic mi do tego.
                                                To wszystko zależy od uwarunkowań. Ja mam dodatkowy komplet kół i gumiarza odwiedzam nie częściej niż Ty. Niby mieszkam w mieście, ale jak śnieg popada i na osiedlu zaczynają odśnieżać pługi co w praktyce wygląda tak, że środek odśnieżą a zakopią auta po bokach to nie chciałbym się z tego wygrzebywać na uniwersalnych oponach. Wbrew pozorom miasto to czasami ciężki teren :lol:

                                                Komentarz


                                                • perfex, z niektórymi nie wygrasz ;-)

                                                  Wątek ma 19 stron, po co toczyć pianę ? Kilka razy się w nim udzielałem, zrobię to ostatni raz - jeżdżę na całorocznych GY 4seasons od około 10 lat. Dla niektórych pewnie wkoło komina (10 tys rocznie) ale na moją jazdę spokojnie wystarczy. Nigdy nie miałem problemów z jazdą po śniegu. IMO Lublin bardziej "zimowy" niż Gdańsk... A koła można raz na parę lat wyważyć, wszystko zależy od przebiegów.

                                                  Kończę drugi komplet opon i będzie kolejny. Oczywiście z powodu starości, nie zużycia.

                                                  Pozdrawiam wszystkich :-) I mniej napinki !

                                                  Komentarz


                                                  • nie ulega wątpliwości ze da się jeździć na wielosezonowych i tyle. zawsze jest to opona lepsiejsza od typowo letniej .
                                                    tak samo jak nie ulega wątpliwości że zimowe opony sa sprawniejsze od wielosezonowych.
                                                    zresztą potwierdzają to i testy i przedstawiciele poszczególnych koncernów z którymi raz na jakiś czas z racji zawodu sie spotykam.
                                                    kto na jakich jeździ i z jakich powodów to jego sprawa , ważne żeby jeździł/był bezpieczny w ruchu.
                                                    jedni jeżdżą na nich z oszczędności drudzy z wygody.
                                                    i każdy sobie to tak tłumaczy żeby mieć dobre samopoczucie i wyszło na jego rację:lol:

                                                    prawda jest taka że jeżeli opona zimowa po zużyciu 3mm bieżnika traci z 35 -40% swojej sprawności to jak w takiej samej sytuacji musi sie zachowywać opona wielosezonowa ? oczywiście w warunkach śnieżnych.
                                                    to tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. dość już chyba tych przekomarzań dziewczyny.. :szeroki_usmiech

                                                    poza tym większość z Was zapomniała jak sie jeździ w warunkach prawdziwej zimy...
                                                    a ten czas pewnie jeszcze kiedyś przyjdzie i zweryfikuje Wasze opinie.. :twisted:

                                                    [ Dodano: Sro 12 Paź, 16 09:28 ]
                                                    żeby nie było..jeździłem jedna prawdziwa zimę na gy season .
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X