Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
OPONY całoroczne - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mr.suchyCześć,
Stoje przed zakupem opon na zimę. Obecnie mam alufelgi Skody i w zeszłym roku kupiłem felgi stalowe na zimę. W obu przypadkach to 16". Teraz zastanawiam się czy kupić opony zimowe ale 90% czasu jeżdżę po autostradzie A4, gdzie nie ma śniegu tylko jest chlapa. Dlatego zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi (klasa premium). Pytania:
1. W zimie opony wielosezonowe zakładać na felgi stalowe a w lecie na alu ?
2. Czy felgi aluminiowe niszczą się w zimie ?
3. Czy kupic opony zimowe na stalowe i przekładać całe koła wraz z oponami jak Nasi Ojcowie robili ?
Pozdrawiam
2. Tak, jak w krawężnik walniesz.
3. Przekładać całe koła na alu.
Komentarz
-
Zamieszczone przez dudek_tZamieszczone przez xtremesystemsZamieszczone przez leszekmwI zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Zamieszczone przez perfexW dzisiejszym AŚ test kilkunastu opon całorocznych. Polecam.
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsmozecie mi wierzyc jak i koledze leszekmw . CC nie sa na jakies duze sniegi.Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
przeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy
a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia rzedu 20-25 gram
snieg CC vs ts850
lód CC vs ts850
snieg
tutaj filmik nie sponsorowany przez koncerny odnosnie CC
w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zime
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsprzeciez sami przedstawiciele Michelina plasuja ta opone na lekkie zimy
a z 2 strony o czym mamy gadac jesli ty chcesz wyważać opony raz na 4-5lat. typowy Janusz
opony po 2 latach na skutek nierownomiernego sicerania beda miec niedowazenia (...)
w sumie jak jezdziles na jakich chinolach czy nalewach to CC to szczyt przyczepnosci w zimePozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnic ci sie nierowno nie ściera?a pokaż królu złoty ostatni kwit z geometrii. interesuje mnie wartosc Kąta pochylenia kół [kpk]Pozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
jak byś nie byl totalnym ignorantem bys wiedzial ze obecnie kpk jest zawsze ujemne. ujemne kpk zawsze wyciera wewnętrzną cześć opony. i jest to poprawe ale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich temat
na oko nie zauwazysz wytarcia spowodowanego ujemnum kpk ale na wywazarce wyjdzie
EOT
Komentarz
-
Zamieszczone przez xtremesystemsale jestes januszem co zydzi nawet na wywazaniu opon nie wspominajac nawet o elementarnej wiedzy na ich tematPozdrawiam
perfex
Octavia HTP
Komentarz
-
Zamieszczone przez perfexAle jeżeli kogoś zwilża bliska relacja z wulkanizatorem to nic mi do tego.
Komentarz
-
perfex, z niektórymi nie wygrasz ;-)
Wątek ma 19 stron, po co toczyć pianę ? Kilka razy się w nim udzielałem, zrobię to ostatni raz - jeżdżę na całorocznych GY 4seasons od około 10 lat. Dla niektórych pewnie wkoło komina (10 tys rocznie) ale na moją jazdę spokojnie wystarczy. Nigdy nie miałem problemów z jazdą po śniegu. IMO Lublin bardziej "zimowy" niż Gdańsk... A koła można raz na parę lat wyważyć, wszystko zależy od przebiegów.
Kończę drugi komplet opon i będzie kolejny. Oczywiście z powodu starości, nie zużycia.
Pozdrawiam wszystkich :-) I mniej napinki !
Komentarz
-
nie ulega wątpliwości ze da się jeździć na wielosezonowych i tyle. zawsze jest to opona lepsiejsza od typowo letniej .
tak samo jak nie ulega wątpliwości że zimowe opony sa sprawniejsze od wielosezonowych.
zresztą potwierdzają to i testy i przedstawiciele poszczególnych koncernów z którymi raz na jakiś czas z racji zawodu sie spotykam.
kto na jakich jeździ i z jakich powodów to jego sprawa , ważne żeby jeździł/był bezpieczny w ruchu.
jedni jeżdżą na nich z oszczędności drudzy z wygody.
i każdy sobie to tak tłumaczy żeby mieć dobre samopoczucie i wyszło na jego rację:lol:
prawda jest taka że jeżeli opona zimowa po zużyciu 3mm bieżnika traci z 35 -40% swojej sprawności to jak w takiej samej sytuacji musi sie zachowywać opona wielosezonowa ? oczywiście w warunkach śnieżnych.
to tyle co mam do powiedzenia w tym temacie. dość już chyba tych przekomarzań dziewczyny.. :szeroki_usmiech
poza tym większość z Was zapomniała jak sie jeździ w warunkach prawdziwej zimy...
a ten czas pewnie jeszcze kiedyś przyjdzie i zweryfikuje Wasze opinie.. :twisted:
[ Dodano: Sro 12 Paź, 16 09:28 ]
żeby nie było..jeździłem jedna prawdziwa zimę na gy season .O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
Komentarz