Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez vesatis
    wujowych opon (Dębica)
    czy pewny jesteś że zimowe są ujowe :?:
    Bardzo dobrze się sprzedają i ludzie sobie je chwalą oczywiście nie na autostradę ale w śnieg.Osobiście mam i złego słowa nie powiem jedynie hałas,a tak to
    Dawid
    czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

    Komentarz


    • Nokian i Vredestein nie są klasą premium. Ostatnio przyszedł do mnie Quatrac 5 wyprodukowany w Indiach, Nokian u Ruskich robiony, gdzie tam jakakolwiek kontrola jakości?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez dawcio
        Zamieszczone przez vesatis
        wujowych opon (Dębica)
        czy pewny jesteś że zimowe są ujowe :?:
        Bardzo dobrze się sprzedają i ludzie sobie je chwalą oczywiście nie na autostradę ale w śnieg.Osobiście mam i złego słowa nie powiem jedynie hałas,a tak to
        pisze jako były użytkownik Dębic, polskie opony są nieco lepsze od chińczyków, ale nadal są wujowe w porównaniu do opon premium, ludzie je kupują bo są tanie i z sentymentu, parametry techniczne i wyniki testów zupełnie za nimi nie przemawiają, a pytanie było co lepsze: dobre całoroczne czy słabe zimówki/letnie

        ps. ostatnie dobre Dębice to były uniwersalne D-124 do malucha, potem nastała era Frigo i już było słabo

        Komentarz


        • vesatis, ale jaki sens porównania opon
          Zamieszczone przez vesatis
          premium
          do klasy ekonomicznej
          Zamieszczone przez vesatis
          Frigo
          ,które za te $$ są dobrymi oponami
          Dawid
          czarna 2018 skoda octavia 3FL by dawcio

          Komentarz


          • mmor, nie znam standardu rosyjskiego czy indyjskiego ale często na zachodzie myślą tak o rynku polskim. Wiem bo przez kilka lat miałem kontakt z polskim GM a standardy jakości były mega wyśrubowane.

            Co do opon wielosezonowych to mój kolega właśnie rezygnuje z nich bo twierdzi,ze są za głośne. Ma Goodyear VECTOR 4SEASONS. Ja takie miałem i nie narzekałem

            Komentarz


            • perfex, ja też kiedyś myślałem:
              wystarczają mi letnie - najwyżej będe jeździł wolno i ostroznie - dopóki się nie przeliczyłem i kupiłem zimówki klasy budżetowej

              na budżetówkach wydawało mi sie że jest genialnie i lepszych nie trzeba

              ....dopóki nie obróciłem się o 180 stopni, i nie kupiłem dla nowej Octavki I opon zimowych klasy wyższej - Michelin Alpin. to był szok!!!!! Jaka jest różnica miedzy zimowymi budżetowymi, a letnimi to już nje ma co wspominać.

              Dlatego piszę z własnego doświadczenia.

              Nie ma opon uniwersalnych (albo są takie sobie w każdych warunkach i daleko im do ideału), i są opony wyraźnie letnie i zimowe. I te mogą być bardzo dobre w SWOICH warunkach !!!!
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • Zamieszczone przez ruwado
                perfex, ja też kiedyś myślałem:
                wystarczają mi letnie - najwyżej będe jeździł wolno i ostroznie
                Crossclimaty nie są letnie, jako jedyne całoroczne na świecie są one M+S. Ale ok, nie jestem handlowcem Michelina i nie potrzebuję nikogo namawiać. Każdy ujeżdża co lubi :wink:
                Pozdrawiam
                perfex

                Octavia HTP

                Komentarz


                • ruwado, oczywiście, ze opony zimowe, nawet budżetowe, w stosunku do letnich zima sa klasa premium a obrócić to sie mozesz nawet mając kolce jak rajdach :wink:

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez verso
                    Zamieszczone przez dudek_t
                    Małe podsumowanie.
                    Minął rok od założenia Vredestein Quatrac 3 205/60 R15 w Octavii 1.6 z LPG. Przejechane 29000km w zasadzie w każdych warunkach (zima na płaskim, upały w CRO i ITA). Nie jeździłem na nich w góry zimą.
                    Stan bieżnika: przód 5.5mm, tył 6.5mm. Reasumując jestem baaardzo zadowolony. Po zamianie przód tył spokojnie starczą jeszcze na rok, półtora. Myślę że do 70000km spokojnie powinny dojechać. Po tym przebiegu zimą pewnie już nie będą sobie radzić.
                    Jak zjadę ten komplet - wskakują kolejne "całoroczne"
                    Możesz podsumować na dzień dzisiejszy całoroczne Vredestein Quatrac 3 ??? ile km już przejechałeś? czy z biegiem czasu i km zachowują swoje właściwości jezdne? jak zachowują się na śniegu? na mokrym? itp.
                    I może doradzisz.... :roll:
                    Cóż... pewnie wielu będzie tu na mnie psy wieszać* ale... te opony są super. Na tą chwilę przebieg 58000km i dalej jest bardzo dobrze na suchym i mokrym. Od pewnego momentu stały się jednak wyraźnie głośniejsze niż na początku. Zrobiłem przekładkę przodu z tyłem (jakieś 5000km temu) i mam zamiar jeszcze spróbować przejeździć tą zimę (o ile będzie łagodna). Nie łudzę się już na tak dobre osiągi na śniegu jak na początku ale mam przeczucie że będzie jeszcze akceptowalnie. Po zamianie przednie mają teraz około 5-5,5mm a tylne około 4,5mm.

                    Ja się do całorocznych przekonałem w 100% (ale do prawdziwych całorocznych a nie jak Michelin CC). Na mokrym i suchym idealnie, na śniegu bardzo dobrze (jak budżetowe zimówki). Mi nic więcej nie potrzeba do samochodu który w zasadzie nie przekracza 140km/h i ma 100 koni. Oczywiście mieszkając w górach bym ich nie kupił ale w pozostałych warunkach - nie mam pytań.

                    * też kiedyś miałem podobne zdanie, albo letnie albo zimowe, nie ma dobrych uniwersalnych, "jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" itp. postanowiłem wyrobić swoje własne zdanie i teraz wiem że trzeba samemu sprawdzić

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez ruwado
                      perfex, ja też kiedyś myślałem:
                      wystarczają mi letnie - najwyżej będe jeździł wolno i ostroznie - dopóki się nie przeliczyłem i kupiłem zimówki klasy budżetowej

                      na budżetówkach wydawało mi sie że jest genialnie i lepszych nie trzeba

                      ....dopóki nie obróciłem się o 180 stopni, i nie kupiłem dla nowej Octavki I opon zimowych klasy wyższej - Michelin Alpin. to był szok!!!!! Jaka jest różnica miedzy zimowymi budżetowymi, a letnimi to już nje ma co wspominać.
                      Dlatego piszę z własnego doświadczenia.
                      Nie ma opon uniwersalnych (albo są takie sobie w każdych warunkach i daleko im do ideału), i są opony wyraźnie letnie i zimowe. I te mogą być bardzo dobre w SWOICH warunkach !!!!
                      Co do letnich to miałem trochę podobnie z tym, że wiedziałem że kupie zimowe i tak ale spóźniełme się z wymianą i zastał mnie śnieg. Na letnich orginałach OII nie wie co to znaczy hamowanie, ruszanie oraz trzymanie się drogie. Istna masakra, jeżdzę 100tys rocznie i miałem tylko jedną kolizję w życiu ale na tych lednich w zimę to bałbym się jak cholera.

                      A teraz wracając do budżetowych zimowych, np. Dębica Frigo II hamuje podobnie jak najlepsze premiumy ale w innych kategoriach wygrywa zdecydowanie. Jednak moja opinia jest taka, że różnica między premium a budżetowymi (nowe komplety) mocno upraszczając to ok 20% nie więcej.

                      No i co do tematu Całorocznych - nie zgodzę się z kolegą, że nie ma opon do wszystkiego. Po całorocznych nikt nie oczekuje ekstremalnej przyczepmności w każdych warunkach, ale przyzwoitych właściwości zawsze. I to się sprawdza. Na 2 auto w rodzinie (Grande Punto) założyłem rok temu całoroczne Kleber Quadraxer i powiem podobnie jak większość tutaj, że się sprawdzają. Na nizinach w zime dają radę, śnieg, deszcz, upał ok. Dużo na śniegu nie śmigałem, ale dają radę przy spokojniej jeździe czuje się bezpiecznie.

                      Pozdro

                      Komentarz


                      • Dokładnie tak pisałem, nie że są do d...y, tylko zależy, kto gdzie je użytkuje i jak intensywnie. Duże miasto OK. Ale jak pisałem, w zimie często jeżdże w trasy, po zadupiach lubelszczyzny i w góry. Po za ty w mojej mieścinie potrafią być extremalne warunki, to nie Warszawa :szeroki_usmiech Czyli dla mnie nie.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • Ci co najmocniej krytykują wielosezonowe niech podadzą na jakich jeździli i czy kupili je nowe czy używane. Bo śmiem twierdzić,ze najbardziej narzekają Ci którzy nigdy nowych nie kupili. Znajomy kupuje auta po policyjne ( holenderskie) i często auta są na wielosezonowych Goodyear VECTOR 4SEASONS. Co wy na to :?:

                          Komentarz


                          • Ktoś oglądał ten filmik?


                            [youtube] [/youtube]

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez ruwado
                              Dokładnie tak pisałem, nie że są do d...y, tylko zależy, kto gdzie je użytkuje i jak intensywnie. Duże miasto OK. Ale jak pisałem, w zimie często jeżdże w trasy, po zadupiach lubelszczyzny i w góry. Po za ty w mojej mieścinie potrafią być extremalne warunki, to nie Warszawa :szeroki_usmiech Czyli dla mnie nie.
                              Jak ktoś jeździ dużo, to też jestem za rozdziałem na letnie/zimowe. Ale jak rocznie wychodzi ok 10 tys i nie jeździ się po ostrych górach zimą to całoroczna jest dla mnie opcją oczywistą.

                              To na to, że Holenderskie zimy to jeszcze słabsze od naszych : ). Po za tym nie mają zbyt górzystego kraju.. : ) i wszystko jasne.


                              PS. Zastanawiałem się kiedyś jak to było, że kiedyś (powiedzmy 25-30lat temu) nikt nie zakładał zimowych, wszyscy latali na tym co było w aucie fabrycznego. Opony zmieniało może 5% ludzi i to max. Sprawa jest prosta, zakładano całoroczne opony a raczej bardziej miekkie niż twarde więc "jakoś" to jeździło.. Oczywiście przy bardzo ostrożnym operowaniu pedałami. Obecne letnie są tak wybitnie letnie, że najmniejszy śnieg rozwala bank.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez verso
                                Opel Meriva benzyna 1,4
                                Miałem Meriva II 1.4T -- na Weatherproof przejechałem 4 lata i 70 kkm i bardzo dobrze się sprawdziły.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez mbar
                                  Miałem Meriva II 1.4T -- na Weatherproof przejechałem 4 lata i 70 kkm i bardzo dobrze się sprawdziły.
                                  Weatherproof jest oponą z początku 2015r.
                                  Opony Nokian Weatherproof All-Weather / Nokian Tyres

                                  "Nowa seria opon Nokian Weatherproof stanowi najbardziej obszerną gamę produktów na rynku w segmencie All-Weather. Opony Nokian Weatherproof trafią do sprzedaży jesienią 2015 roku. Najważniejszym rynkiem dla tych nowych produktów będzie Europa Środkowa"

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Klima
                                    Zdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
                                    Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.
                                    Witam, a wiec zdaje relacje z użytkowania opon Michelin CrossClimate. Na oponach przejechane 20 tys km. W lato przy temp +30 opony spisywały się super. W deszczowe dni, a w Holandii potrafi być deszczowo nawet parę dni, a oberwania chmury są w sezonie jesiennym i wiosennym na porządku dziennym, opony spisywały się też ok, świetnie odprowadzały wodę. Niestety nie mogę powiedzieć jak jest ze ścieralnością opon, bo nie mierzyłem, ale tragedii nie ma. Teraz przede mną jest zima, wiec zobaczymy jak opony dadzą sobie rade na śniegu.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...via-by-gregor7

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Gregor7
                                      Zamieszczone przez Klima
                                      Zdaj relację jak pojeździsz przy +30 i koniecznie powiedz ile ich ubyło.
                                      Mam wrażenie, że zachwyt minie po przeliczeniu opłacalności takich opon.
                                      Witam, a wiec zdaje relacje z użytkowania opon Michelin CrossClimate. Na oponach przejechane 20 tys km. W lato przy temp +30 opony spisywały się super. W deszczowe dni, a w Holandii potrafi być deszczowo nawet parę dni, a oberwania chmury są w sezonie jesiennym i wiosennym na porządku dziennym, opony spisywały się też ok, świetnie odprowadzały wodę. Niestety nie mogę powiedzieć jak jest ze ścieralnością opon, bo nie mierzyłem, ale tragedii nie ma. Teraz przede mną jest zima, wiec zobaczymy jak opony dadzą sobie rade na śniegu.
                                      W warunkach letnich w PL też nie można tym oponom nic zarzucić- czekam jednak na śnieg, lód, błoto pośniegowe ... mam nadzieję, że obejdzie się bez potu, krwi i łez

                                      Komentarz


                                      • Cześć,

                                        Stoje przed zakupem opon na zimę. Obecnie mam alufelgi Skody i w zeszłym roku kupiłem felgi stalowe na zimę. W obu przypadkach to 16". Teraz zastanawiam się czy kupić opony zimowe ale 90% czasu jeżdżę po autostradzie A4, gdzie nie ma śniegu tylko jest chlapa. Dlatego zastanawiam się nad oponami wielosezonowymi (klasa premium). Pytania:
                                        1. W zimie opony wielosezonowe zakładać na felgi stalowe a w lecie na alu ?
                                        2. Czy felgi aluminiowe niszczą się w zimie ?
                                        3. Czy kupic opony zimowe na stalowe i przekładać całe koła wraz z oponami jak Nasi Ojcowie robili ?

                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz


                                        • 1 na alu. bez kolpakow na stalowkach przykleja sie snieg i bija. z koplakami mozna no ale wyglada jak wyglada
                                          2. troche sie niszcza .szczegolnie od srodka ale nie jest to mega szybkie . stalowki szybciej rdzewieja

                                          3 nasi ojcowie jezdzili na jednych oponach D124 . to teraz jest moda na przekladanie

                                          Komentarz


                                          • Czyli generalnie radzisz sprzedać felgi stalowe, kupić opony wielosezonowe i założyć na alu ?

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xtremesystems
                                              3 nasi ojcowie jezdzili na jednych oponach D124 . to teraz jest moda na przekladanie
                                              Nie będę generalizował ale za czasów naszych ojców były inne drogi, inne samochody, inne prędkości i inne wariactwo na drogach. Ja zmieniam bo mam doświadczenie że jeździ się bezpieczniej i bardziej komfortowo. A że marketing mamy taki a nie inny to co tu poradzić
                                              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz


                                              • tez zminiam. ale jak kolega pytal o naszych ojcow to jezdzili na debicy albo stomilu model D124 caly rok

                                                [ Dodano: Pią 07 Paź, 16 11:50 ]
                                                Zamieszczone przez mr.suchy
                                                Czyli generalnie radzisz sprzedać felgi stalowe, kupić opony wielosezonowe i założyć na alu ?
                                                albo zmieniac jak zmieniales. albo kup wielosezonowki na alu.

                                                Komentarz


                                                • Z pozdrowieniami od zimy 05.10.2016

                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • I zapraszam na wielosezonowych w takich warunkach.. :twisted:
                                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                    GVI 1.4TSI
                                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X