Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zibcio
    odpowiedział(a)
    Koledzy a może zamiast AMSOIL zastosować taki olej:
    RAVENOL SSO SAE 0W30 USVO
    RAVENOL SSL SAE 0W40 USVO

    RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO


    Sam juz nie wiem co lepsze.

    Zostaw komentarz:


  • Zibcio
    odpowiedział(a)
    Witam, Panie i Panów, dwa dni czytania całego wątku o olejach i mniej wiem niż wiedziałem wcześniej. Chociaż jakieś tam wnioski są, i teraz tylko proszę o potwierdzenie czy wybór oleju jest tym najlepszym z możliwych.
    Silnik 1.4 CAVD przebieg 101000 przebiegu wymiany oleju od nowości 30 tyś - 30 tyś 20 tyś i teraz po 10 tyś. Olej jaki był lany zgodnie z książka serwisową to do 60 tyś ASO następnie castrol 5w30 obecnie w moim posiadaniu i zalałem Motul specyfik 504/507 . Zbliża się kolejna wymiana oleju w związku z tym chciałby zalać silnik np.:
    AMSOIL European Car Formula Synthetic 5W-30 Low-SAPS Motor Oil (AEL) lub
    AMSOIL European Car Formula 0W40 Synthetic Motor Oil (EFO)

    Dodam ,że rozrząd jest jeszcze oryginał i słychać tylko ciche terkotanie zaraz przy rozruchu przez 2 sekundy później normalna praca silnika, żadnych niepokojących dźwięków. Moje pytanie to, który z podanych olei będzie lepszym rozwiązaniem dla tego silnika, powoli zaczynam się przymierzać do ewentualnej zmiany rozrządu na wersję C lub sam łańcuch ślizgi i poprawiony napinacz.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez r_x Zobacz wpis
    rOBERTO795 znalazłem w sieci w miarę tani chyba full saps motul x-cess 5w40 . ujdzie?
    Shell Helix Ultra będzie lepszy

    Zostaw komentarz:


  • r_x
    odpowiedział(a)
    rOBERTO795 znalazłem w sieci w miarę tani chyba full saps motul x-cess 5w40 . ujdzie?

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez r_x Zobacz wpis
    witam wszystkich.
    przeczytałem kilkaset stron tego wątku...
    mam 1.6 bse w lpg. Niemiec lał shell helix ultra 5w30. mam go od roku i ubywa oleju jakieś 1l na 1600 km . Zdecydowałem się na remont i właśnie auto jest u mechanika. jakim olejem teraz zalać? z tego co wywnioskowałem to do tego polecacie 0w40 np Meguin lub ravenol. przebieg to 260 tyś
    z góry dziękuję za podpowiedzi.
    Na 30 minut 10w40, potem 5w40 full saps

    Zostaw komentarz:


  • r_x
    odpowiedział(a)

    witam wszystkich.
    przeczytałem kilkaset stron tego wątku...
    mam 1.6 bse w lpg. Niemiec lał shell helix ultra 5w30. mam go od roku i ubywa oleju jakieś 1l na 1600 km . Zdecydowałem się na remont i właśnie auto jest u mechanika. jakim olejem teraz zalać? z tego co wywnioskowałem to do tego polecacie 0w40 np Meguin lub ravenol. przebieg to 260 tyś
    z góry dziękuję za podpowiedzi.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez exze Zobacz wpis
    Panowie, szybkie pytanie, bo nabyłem Octavie I vrs 1.8T i zarówno w książce serwisowej jak i na nalypce na silniku jest "5w30", niestety nie napisane dokładnie jaki.

    Wiem, że musi być norma VW 500.00 / 502.00, ACEA A2/A3, więc pytanie do Was czy to będzie ok:

    Shell Helix Ultra 5W-30 (4L) - Nazwa produktu: Shell Helix Ultra 5W-30Poprzednia nazwa towaru: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30, Shell Helix Ultra AB 5W-30Syntetyczny olej o doskonałych parametrach użytkowych przeznaczony do wszystkich nowoczesnych silników


    czy

    Motul 8100 X-Cess 5W40 syntetyczny olej silnikowy przeznaczony dla zaawansowanych i najnowszych samochodów z silnikiem benzynowym lub Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i katalizatorem.


    z góry dzięki.
    Shell Helix Ultra 5w40 + filtr OP526/1

    Zostaw komentarz:


  • luckd
    odpowiedział(a)
    Postanowiłem zalać przy kolejnej wymianie Shell Helix Ultra. Który olej jest lepszy: 5w40 czy 0w40? Różnica w cenie to ok. 10zł, patrząc na lepkości to te oleje prezentują podobny poziom. Ma ktoś ich dokładne parametry łącznie z Noack i TBN?

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Z tego co wiem to 1.5 TSI był już projektowany pod 0W20 więc osobiście nie wiedzę przeciwwskazań aby taki olej zastosować, zwłaszcza w okresie zimowym. Oleje z normą (a najlepiej oficjalna aprobatą) 508.00/509.00 są dosyć mocno wyśrubowane pod względem parametrów i składu (główna baza musi być PAO) i w zasadzie chyba każdy z nich jest dobry. Co do Eurola LV to jest kompleksowe badanie, które pokazuje jak dobry jest ten olej. Na plus Eurola na pewno przystępna cena. Oryginalny olej VW też jest ponoć niezły.

    Zostaw komentarz:


  • exze
    odpowiedział(a)
    Panowie, szybkie pytanie, bo nabyłem Octavie I vrs 1.8T i zarówno w książce serwisowej jak i na nalypce na silniku jest "5w30", niestety nie napisane dokładnie jaki.

    Wiem, że musi być norma VW 500.00 / 502.00, ACEA A2/A3, więc pytanie do Was czy to będzie ok:

    Shell Helix Ultra 5W-30 (4L) - Nazwa produktu: Shell Helix Ultra 5W-30Poprzednia nazwa towaru: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30, Shell Helix Ultra AB 5W-30Syntetyczny olej o doskonałych parametrach użytkowych przeznaczony do wszystkich nowoczesnych silników


    czy

    Motul 8100 X-Cess 5W40 syntetyczny olej silnikowy przeznaczony dla zaawansowanych i najnowszych samochodów z silnikiem benzynowym lub Diesla, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i katalizatorem.


    z góry dzięki.

    Zostaw komentarz:


  • ichris
    odpowiedział(a)
    Trochę w temacie, trochę jako dygresja:

    https://www.auto-swiat.pl/uzywane/te...silnik/lsx56y0

    Serwis olejowy co 30 tys. km. Wiadomo, że to trochę wróżenie z fusów ale ile teoretycznie wg Was silnik by jeszcze pociągnął przy zmianie oleju i filtra co 15 tys? Albo co 10 tys? Silnik zaczął brać olej po 220 tys, i tak nieźle jak na tak rzadkie wymiany.

    Zostaw komentarz:


  • icemerc
    odpowiedział(a)
    Miałem Valvoline, Motul, teraz dla odmiany napoiłem silnik GULF Formuła G 5w40. W moim mniemaniu Valvoline wydawał sie byc jak by rzadszy... Zobaczymy jak sie GULF sprawdzi

    Zostaw komentarz:


  • extrusion
    odpowiedział(a)
    Co sądzicie o VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5w30, będzie to dobry wybór, czy lepiej wybrać 0w40?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A jak jest z olejem i 0w20??

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Nie ma co uogólniać bo smarowanie nie wynika tylko z lepkości i może być niska lepkość a dobre smarowanie (na odwrót w sumie też). Oczywiście przy wysokich temperaturach lepkość spada i jeśli olej już przy 100 stopniach ma niską lepkość to powyżej pewnych temperatur ta lepkość może być zbyt niska dla jakiegoś konkretnego silnika bo film olejowy będzie zbyt cienki. Z drugiej strony bardziej liczy się trwałość tego filmu. Nie za bardzo mogę zgodzić się z tym, ze powyżej 110 stopni olej 5W30 nie smaruje.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Cobcio ten co robi Nissany 350z ostatnio na jednym z swoich filmików coś mówił, że 5w30 smaruje do 110'C potem robi się woda.
    Ogólnie zaleca 5w50 nie tylko do Zetek.
    A na forum wielokrotnie powtarzane było, że płynność ( im rzadziej tym lepiej) to podstawa przy dużych prędkościach.

    W jakim aucie testujesz te ekonomiczne oleje?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Jako miłośnik najtańszych olejów ale w klasie 5W-40, prawdopodobnie muszę doradzić K2 5w40 bo olej po roku i 9 tyś km całkowicie stracił lepkość na ciepło, ale to jeszcze potwierdzę. Na szczęście do pracy przystąpi Lotos 5W-40 kupiony po 48 zł /4L w opcji Allegro smart i jest to olej oryginalny bo przeszedł test zamrażalnika -30C.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • gacek1
    odpowiedział(a)
    1.6 mpi bgu obecnie Shell 5w40 i nie bierze oleju
    Jak kupiłem to auto z przelotem 155tyś to po pierwszych 2 tyś km dolałem 0,5L oleju a przez następne 10tyś nie ubyło ani grama. Podejżewam że wcześniej był jakiś kiepski olej lany i były złapane pierścienie zgarniające bo teraz kolor świec też znacznie inny niż tuż po zakupie. Już od dawna się przekonałem że oleje Shella utrzymują komorę silnika w czystości a w 1.8T zrobiło mi się kiedyś takie kuku że po Castrolu longlife na Shellu nagar zleciał do miski i zatkało smola pompy olejowej

    Zostaw komentarz:


  • teps
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
    Panowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km
    Jak najbardziej, nie ma przeciwwskazań.

    Zostaw komentarz:


  • extrusion
    odpowiedział(a)
    Dzięki za pomoc.
    Ostatnio edytowany przez extrusion; 48262.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez extrusion Zobacz wpis
    Witam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
    Co polecacie.
    Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
    Czy dalej 5w30?
    Myślę o motulu lub valvoline.
    Pomijając kwestie tego, żę temat wałkowany od zarania dziejów to możesz zmienić lepkość na 0W30 lub 0W40. Bez podania konkretnego typu oleju to ciężko tak opiniować bo zarówno Valvoline jak i Motul olejów 5W30 mają na pęczki. Natomiast zmiana Castrola 5W30 na coś lepszego to na pewno krok w dobrym kierunku.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Przecież poprzednie 645 stron masz o tym...

    Zostaw komentarz:


  • extrusion
    odpowiedział(a)
    Witam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
    Co polecacie.
    Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
    Czy dalej 5w30?
    Myślę o motulu lub valvoline.

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Panowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km

    Zostaw komentarz:


  • ichris
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
    Niedawno zlałem mój CZCA olejem Ravenol VSW 0W30 USVO. Silnik ma się dobrze. Mam wrażenie, że łatwiej zapala (prawie "na dotyk"), wcześniej rzęził przez sekundę. Tak jakby lepiej (ciszej) się wkręcał na obroty na niższych biegach (1 i 2). Nie wiem jak to ująć... silnik - szczególnie w mieście - pracuje tak jakby miał trochę lżej. Przy wyższych prędkościach nie ma różnicy. Z mało czasu minęło, żeby coś o temperaturze powiedzieć.
    Minęło parę miesięcy od zmiany oleju i... jest bardzo dobrze. Silnik przeżył upały chociaż nie katowałem go jak było prawie +40C. W normalne dni i w normalnych warunkach szybciej osiąga temperaturę roboczą. Zauważyłem również, że temperatura szybciej spada kiedy odpuszczam po mocniejszym depnięciu. Póki co nie ma żadnych ubytków. Myślę, że ten Ravenol to był dobry wybór do CZCA.
    Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: lit

    Zostaw komentarz:

Pracuję...