Zamieszczone przez exze
Zobacz wpis
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Guest replied
-
Postanowiłem zalać przy kolejnej wymianie Shell Helix Ultra. Który olej jest lepszy: 5w40 czy 0w40? Różnica w cenie to ok. 10zł, patrząc na lepkości to te oleje prezentują podobny poziom. Ma ktoś ich dokładne parametry łącznie z Noack i TBN?
Zostaw komentarz:
-
Z tego co wiem to 1.5 TSI był już projektowany pod 0W20 więc osobiście nie wiedzę przeciwwskazań aby taki olej zastosować, zwłaszcza w okresie zimowym. Oleje z normą (a najlepiej oficjalna aprobatą) 508.00/509.00 są dosyć mocno wyśrubowane pod względem parametrów i składu (główna baza musi być PAO) i w zasadzie chyba każdy z nich jest dobry. Co do Eurola LV to jest kompleksowe badanie, które pokazuje jak dobry jest ten olej. Na plus Eurola na pewno przystępna cena. Oryginalny olej VW też jest ponoć niezły.
Zostaw komentarz:
-
Panowie, szybkie pytanie, bo nabyłem Octavie I vrs 1.8T i zarówno w książce serwisowej jak i na nalypce na silniku jest "5w30", niestety nie napisane dokładnie jaki.
Wiem, że musi być norma VW 500.00 / 502.00, ACEA A2/A3, więc pytanie do Was czy to będzie ok:
Shell Helix Ultra 5W-30 (4L) - oryginalne oleje i smary Shell
czy
Motul 8100 X-cess 5W40 5L syntetyczny olej silnikowy
z góry dzięki.
Zostaw komentarz:
-
Trochę w temacie, trochę jako dygresja:
W Volkswagenie Golfie 1.4 TSI po 300 tys. km rozsypał się silnik!
Serwis olejowy co 30 tys. km. Wiadomo, że to trochę wróżenie z fusów ale ile teoretycznie wg Was silnik by jeszcze pociągnął przy zmianie oleju i filtra co 15 tys? Albo co 10 tys? Silnik zaczął brać olej po 220 tys, i tak nieźle jak na tak rzadkie wymiany.
Zostaw komentarz:
-
Miałem Valvoline, Motul, teraz dla odmiany napoiłem silnik GULF Formuła G 5w40. W moim mniemaniu Valvoline wydawał sie byc jak by rzadszy... Zobaczymy jak sie GULF sprawdzi
Zostaw komentarz:
-
Co sądzicie o VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3 5w30, będzie to dobry wybór, czy lepiej wybrać 0w40?
Zostaw komentarz:
-
Guest repliedA jak jest z olejem i 0w20??
Zostaw komentarz:
-
Nie ma co uogólniać bo smarowanie nie wynika tylko z lepkości i może być niska lepkość a dobre smarowanie (na odwrót w sumie też). Oczywiście przy wysokich temperaturach lepkość spada i jeśli olej już przy 100 stopniach ma niską lepkość to powyżej pewnych temperatur ta lepkość może być zbyt niska dla jakiegoś konkretnego silnika bo film olejowy będzie zbyt cienki. Z drugiej strony bardziej liczy się trwałość tego filmu. Nie za bardzo mogę zgodzić się z tym, ze powyżej 110 stopni olej 5W30 nie smaruje.
Zostaw komentarz:
-
Cobcio ten co robi Nissany 350z ostatnio na jednym z swoich filmików coś mówił, że 5w30 smaruje do 110'C potem robi się woda.
Ogólnie zaleca 5w50 nie tylko do Zetek.
A na forum wielokrotnie powtarzane było, że płynność ( im rzadziej tym lepiej) to podstawa przy dużych prędkościach.
W jakim aucie testujesz te ekonomiczne oleje?
Zostaw komentarz:
-
Jako miłośnik najtańszych olejów ale w klasie 5W-40, prawdopodobnie muszę doradzić K2 5w40 bo olej po roku i 9 tyś km całkowicie stracił lepkość na ciepło, ale to jeszcze potwierdzę. Na szczęście do pracy przystąpi Lotos 5W-40 kupiony po 48 zł /4L w opcji Allegro smart i jest to olej oryginalny bo przeszedł test zamrażalnika -30C.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
Zostaw komentarz:
-
1.6 mpi bgu obecnie Shell 5w40 i nie bierze oleju
Jak kupiłem to auto z przelotem 155tyś to po pierwszych 2 tyś km dolałem 0,5L oleju a przez następne 10tyś nie ubyło ani grama. Podejżewam że wcześniej był jakiś kiepski olej lany i były złapane pierścienie zgarniające bo teraz kolor świec też znacznie inny niż tuż po zakupie. Już od dawna się przekonałem że oleje Shella utrzymują komorę silnika w czystości a w 1.8T zrobiło mi się kiedyś takie kuku że po Castrolu longlife na Shellu nagar zleciał do miski i zatkało smola pompy olejowej
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpisPanowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez extrusion Zobacz wpisWitam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
Co polecacie.
Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
Czy dalej 5w30?
Myślę o motulu lub valvoline.
Zostaw komentarz:
-
Guest repliedPrzecież poprzednie 645 stron masz o tym...
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Witam. Panowie przymierzam się do wymiany oleju w mojej 02Fl 2013 1.4 tsi caxa.
Co polecacie.
Do rej pory kręci się na castrolu 5w30.
Czy dalej 5w30?
Myślę o motulu lub valvoline.
Zostaw komentarz:
-
Panowie, czy do 1.2TSI EA211 można zastosować 0w40? do tej pory stosowałem 0w30 , przebieg 50tys km
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpisNiedawno zlałem mój CZCA olejem Ravenol VSW 0W30 USVO. Silnik ma się dobrze. Mam wrażenie, że łatwiej zapala (prawie "na dotyk"), wcześniej rzęził przez sekundę. Tak jakby lepiej (ciszej) się wkręcał na obroty na niższych biegach (1 i 2). Nie wiem jak to ująć... silnik - szczególnie w mieście - pracuje tak jakby miał trochę lżej. Przy wyższych prędkościach nie ma różnicy. Z mało czasu minęło, żeby coś o temperaturze powiedzieć.
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Maceek Zobacz wpisCześć. Przede mną pierwsza wymiana oleju.
Jaki wlać do mojego silnika? Kompletnie się na tym nie znam, a wolę zapytać doświadczonych użytkowników
Tu wszystko było, tu masz czytać, nabywać wiedzy i zrozumienia, i sam podjąć decyzję...
Taki klimat
Zostaw komentarz:
-
Cześć. Przede mną pierwsza wymiana oleju.
Jaki wlać do mojego silnika? Kompletnie się na tym nie znam, a wolę zapytać doświadczonych użytkowników
Zostaw komentarz:
-
WItam.
Kiedyś ten olej miał dużo lepsze parametry dobrze pamiętam.
Choć nadal uważam że to trochę zapomniany olej.
Z 5W50 polecam świetny olej Fińskiej marki NESTE
Pozdrawiam
PIotr Dziektarz
- Polubień 1
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez feecle Zobacz wpis
Eni Eurosports 5W50 (dawniej Agip)
Link
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisCo z 5w50 polecacie w rozsądnej cenie ?
Zostaw komentarz:
-
Zamieszczone przez Kot72 Zobacz wpisPo zeszłorocznym epizodzie z olejem 5W-30 ( nie wiem co to była za marka bo puszka była sygnowana vw-audi-skoda ) , gdzie zwłaszcza letnią porą ubytki po jazdach trasami szybkiego ruchu były spore , na wiosnę zalałem Eurola 5W-50 . Do chwili obecnej ( zrobiłem 3 tys km ) nie dolałem nawet kropli . Oby tak dalej .
A jeden kolega po naprawie silnika ( m.in wymiana pierscieni) dostał zalecenie na przejscie z 5w30 na 5w50.
Zostaw komentarz:
Zostaw komentarz: