Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez FRESH Zobacz wpis
    Szukam użytkowników octavii 2 TOUR 1.6 MPI z Landi Renzo z dużym przebiegiem km bez remontów i napraw silnika.
    Kochani jaki olej lejecie i który jest waszym zdaniem odpowiedni?

    Moja 8 letnia skoda jeździła do tej pory:
    - 2 lata na Castrolu 5W30 - olej z ASO
    - 6 lat na Mobil 1 5W50 - norma vw 501 01

    W mojej książce - instrukcji obsługi - jest info dla stałych okresów obsługi - specyfikacja VW 501 01, VW 502 00, EU5/EU4,EU2

    Rocznie robię około 10kkm - pobór oleju w tym okresie wynosi od max do min na bagnecie. Nie jestem zawalidrogą na światłach i na drodze.
    Czy kontynuowanie Mobil 1 5W50 to dobra droga? czy powinienem zmienić na coś innego? RAVENOL, XADO, MILLERS bo o takich myślałem.
    Na lato jeszcze jest jako tako na zime to pomylka. Moim zdaniem 5w40 full saps na caly rok.

    Zostaw komentarz:


  • FRESH
    odpowiedział(a)
    Szukam użytkowników octavii 2 TOUR 1.6 MPI z Landi Renzo z dużym przebiegiem km bez remontów i napraw silnika.
    Kochani jaki olej lejecie i który jest waszym zdaniem odpowiedni?

    Moja 8 letnia skoda jeździła do tej pory:
    - 2 lata na Castrolu 5W30 - olej z ASO
    - 6 lat na Mobil 1 5W50 - norma vw 501 01

    W mojej książce - instrukcji obsługi - jest info dla stałych okresów obsługi - specyfikacja VW 501 01, VW 502 00, EU5/EU4,EU2

    Rocznie robię około 10kkm - pobór oleju w tym okresie wynosi od max do min na bagnecie. Nie jestem zawalidrogą na światłach i na drodze.
    Czy kontynuowanie Mobil 1 5W50 to dobra droga? czy powinienem zmienić na coś innego? RAVENOL, XADO, MILLERS bo o takich myślałem.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ocrez Zobacz wpis
    Czy zostać przy 5w30 jak zaleca producent
    Przede wszystkim zerknij w instrukcję obsługi i poczytaj dokładnie i ze zrozumieniem...
    Producent zaleca normę 504/507 (tu rzeczywiście olej 5w30) tylko wtedy, gdy stosujesz się do zmiennych okresów... poczytaj o tym w tym wątku, a na pewno (zwłaszcza w tym silniku) od nich odstąpisz....
    Przy stałych okresach w/g zaleceń tegoż producenta możesz stosować oleje z normą 502/505.... zmieniaj olej co 10 - 15 tys. km i stosuj w/g zaleceń producenta oleje w/g tej normy - tu masz i 0w40, i 5w40.... sporo dobrych olejów...

    i powoli przygotuj się na remont tego silnika.... nadmiernego poboru oleju w 1,8 tsi z 2010 roku olejem nie wyleczysz... wszystko na tym forum....
    Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Ja podam 2 inne oleje.
    Shell Helix Ultra 5w40
    Ravenol VST 5w40

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez ocrez Zobacz wpis
    Witam Panów i Panie.
    Temat wałkowany milion razy na forum przez ostatnie 10 lat ale chce was prosić o poradę.
    Zastanawiam się jaki olej olej wlać do Octavi II 1.8TSI 2010 ok 110 000km przebiegu.
    Przeczytałem juz mnóstwo postów na ten temat (niektóre nawet z przed 9 lat) i sam nie wiem co zrobić.
    Czy zostać przy 5w30 jak zaleca producent czy powinnienem zmienić na 5w50, 5w40??
    Silnik bierze olej ok 3l na 10 000, ale nie robiłem jeszcze płukania a rok temu na przeglądzie w ASO zalany miałem Castrol.
    Z tego co czytam unikać Castrola więc co najlepiej teraz wybrać? Jaki producent i parametry?
    Pod powiedźcie coś z doświadczenia
    Milion razy było- zrob plukanke i wlej 5w40 Millersa Tridenta

    Zostaw komentarz:


  • ocrez
    odpowiedział(a)
    Witam Panów i Panie.
    Temat wałkowany milion razy na forum przez ostatnie 10 lat ale chce was prosić o poradę.
    Zastanawiam się jaki olej olej wlać do Octavi II 1.8TSI 2010 ok 110 000km przebiegu.
    Przeczytałem juz mnóstwo postów na ten temat (niektóre nawet z przed 9 lat) i sam nie wiem co zrobić.
    Czy zostać przy 5w30 jak zaleca producent czy powinnienem zmienić na 5w50, 5w40??
    Silnik bierze olej ok 3l na 10 000, ale nie robiłem jeszcze płukania a rok temu na przeglądzie w ASO zalany miałem Castrol.
    Z tego co czytam unikać Castrola więc co najlepiej teraz wybrać? Jaki producent i parametry?
    Pod powiedźcie coś z doświadczenia

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis

    Zalewasz Shella?
    Tak, zarówno do TDI jak i TSI, bez uwag a cenowo bardzo korzystnie.

    Zostaw komentarz:


  • Samsung89
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
    Czy może jakiś inny 0w40?



    Meguin Megol Super Leichtlauf Driver 0W40 5L

    PAO.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    O 9000 za późno

    Zostaw komentarz:


  • m@riucha
    odpowiedział(a)
    O3 1.8TSI 4x4 DSG silnik CJSB. Wymiana oleju z okresem zmiennym przy stanie licznika 6300, 14500. teraz ma ok 33000 i zastanawiam się jaki olej zalać? Co konkretnie polecacie do normalnej jazdy 60% po zakorkowanej Warszawie, reszta to głównie przeloty autostradowe? A jakbyście polecili mi konkretny sklep to już byłbym w siódmym niebie Czy trzeba za każdym razem wymieniać korek spustowy oleju?
    Ps. Auto było serwisowane w ŚP ASO Pol-mot na Gruchacza więc nie wiem czy na pewno było wszystko wymieniane co wpisali do książki serwisowej.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez kabi_007 Zobacz wpis
    Ja polecam Shella 0w40
    Zalewasz Shella?

    Zostaw komentarz:


  • kabi_007
    odpowiedział(a)
    Ja polecam Shella 0w40

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Czy może jakiś inny 0w40?

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Oczywiście M1 FS 0W-40 z sprawdzonego źródła

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Mobil 1 FS 0w40 czy Motul X-max 0w40

    Zostaw komentarz:


  • spj
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
    Octavia 3 1.4 TSI CHPA jaki olej? 5w30 czy 0w40?
    Ten drugi - 0W40

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Octavia 3 1.4 TSI CHPA jaki olej? 5w30 czy 0w40?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    A3/b4

    Zostaw komentarz:


  • Pawcioo
    odpowiedział(a)
    Napiszę inaczej.
    Z jakimi normami kupowaliście olej do 1.6 mpi (bse) (poziom emisji: euro 5, według katalogu)
    VW 502 00 czyli 5w40: Acea: A3/B4, czy Acea: C3?
    Jaki olej był zalewany (przez mechaników) podczas przeglądów w aso?
    Niestety w instrukcji obsługi producent nie napisał o normie: acea.
    Katalog: Eu5 Link

    Instrukcja obsługi:
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

    Zostaw komentarz:


  • Pawcioo
    odpowiedział(a)
    Skoda octavia 2 1.6 mpi (bse) z 2012. Z instalacją lpg landi ranzo.
    Od 2 lat używam Motul 8100 X-Cess 5W40, który został mi polecony przez któregoś z forumowiczów.
    Obecnie doczytałem, że ten olej nie spełnia wszystkich norm?, zalecanych przez producenta (castrol edge? z normą c3?), wcześniej tego nie sprawdzałem.

    Motul 8100 X-Cess 5W40: vw 502 00 / 505 00, Acea: A3/B4
    Znalazłem trochę inny olej, który spełnia nowsze normy:
    Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 vw 502 00 / 505 00 / 505 01, Acea: C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS

    Czy będzie widoczna różnica pomiędzy 5w40 a 5w30? W polskiej strefie klimatycznej?
    Czy zmiana na np. 5w30 ma jakikolwiek sens i trzeba wykonać płukankę silnika?

    Niestety w książce serwisowej nie znalazłem dokładnej specyfikacji oleju, poza zwykłymi normami, brak informacji o np. acea, oraz o tym czy stosować: 5w30 lub 5w40:

    Stałe okresy między obsługowe (QG2) (w moim przypadku wymieniam co roku lub po przejechaniu ok. 10-13tyś km.)
    1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 501 01, VW 502 00 pojemność 4,5
    Zmienne okresy między obsługowe (QG1)
    1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 503 00, VW 504 00 pojemność 4,5L

    Czy będzie jakaś różnica jeśli zmienię olej na x-clean z normą acea: C3, który jest opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC), oraz z obniżoną zawartością popiołów i fosforu.
    Bo z tego co doczytałem Motul X-Cess spełnia tylko Acea: A3/B4, który nie nadaje się do aut z dpf, wiadomo octavia w benzynie nie posiada filtra dpf, natomiast nie daje mi spokoju czy ten olej będzie dobrze współpracował z katalizatorem (trujfunkcyjnym?), który jest w octavi.
    Czy lepiej w przypadku octavi z lpg zostać na dotychczasowym oleju xcess, który mam taką nadzieje będzie dalej dobrze współpracować z tym silnikiem, gazem lpg oraz katalizatorem? Mam nadzieję że go nie zapcha.
    Jaka jest wasza opinia?
    Jaki olej polecilibyście, oraz z jaką normą acea?, który sprawdzi się w silniku benzynowym oraz gazem lpg?
    Proszę o miłe odpowiedzi, bo szczerze mówić to się nie znam.
    Wcześniej przejrzałem kilka tematów to, każdy poleca inny olej, dlatego postanowiłem napisać posta w tym temacie.
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

    Zostaw komentarz:


  • Samsung89
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
    Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?
    Link

    120 zl 5 l.
    Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

    Zostaw komentarz:


  • patryk23
    odpowiedział(a)
    Pytanie o Eurola synergy 0W40 taki wylądował u mnie z dodatkiem Ar 9100 . Z tego co widzę w porównaniu do neste city pro 0W40 szybciej łapie temperaturę i to samo w drugą stronę . Neste był taki leniwy pracował 99 - 102 stopnie max 105 przy deptaniu a Eurola od ok 100 do 109 tyle udało mi się go zagotować jak na razie przy podobnym stylu jazdy ale czy to normalne że są takie wahania ? Ktoś coś?

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?

    Zostaw komentarz:


  • Zibcio
    odpowiedział(a)
    Koledzy, w zeszłym tygodniu wymieniłem kompletny rozrząd wersja C w silniku 1.4 TSI CAVD. Fakt, wszystko jest zmienione od napinacza, który teraz posiada małą komorę kompensującą oleju, po łańcuch. Silniczek dostał do tego oleum 0W40 Amsoil i nowy oryginalny filt. Wiem będą pytania więc uprzedzam przebieg 110000 km. Oleju nie bierze na 5 tyś km.0.2 L rura czyściutka, pali na dotyk od nowości system start /stop wyłączony. Ale wracając do głównego wątku czyli oleju. Silnik pracuje ciszej niż na poprzednim oleju Motulu specyfiku 504/507 zastanawiam się, czy będzie brał olej? i jak motor będzie się sprawował na tej oliwie ? Na razie po wszystkich wymianach banan na twarzy, napiszę wkrótce po przejechaniu kilku tys km. o swoich spostrzeżeniach. I małe wyjaśnienie dlaczego Amsoil bo:

    1. bardzo dobre parametry ( przepisano ze strony zmienolej.pl )
    European Car Formula 0W40 Synthetic Motor Oil (EFO)
    Lepkość kinematyczna w 100 °C, cSt (ASTM D 445) 13.3
    Lepkość kinematyczna w 40 °C, cSt (ASTM D 445) 74.7
    Wskaźnik lepkości (ASTM D 2270) 182
    Lepkość CCS, cP w °C (ASTM D 5293) 5888 (-35)
    Temperatura płynięcia °C (ASTM D 97) -51
    Temperatura zapłonu °C (ASTM D 92) 232
    Temperatura spalania °C (ASTM D 92) 240
    Lotność NOACK, % utrata masy (g/100g) (ASTM D5800) 9.9
    Test czterech kul (ASTM D 4172B przy 40 kg, 75 ° C, 1200 obr/m, 1 h), skaza , mm 0.47
    Całkowita liczba zasadowa TBN 10.1
    Lepkość w wysokiej temperaturze / wysoka lepkość dynamiczna
    150 ° C, 1,4 x 1,0 x 106 s-1, CP (ASTM D 5481) HTHS
    3.7
    2. Uważam ,że 0W40 do kompresora i turbiny będzie lepszym rozwiązaniem niż 5W30, lepsze smarowanie przy wysokich obrotach wysoki HTHS (mam nadzieję na niższą tem. oleju przy jeździe
    autostradowej a co za tym idzie większa lepkość i smarowanie )
    3. Przy poprawionym napinaczu łańcucha Amsoil 0W40 będzie dobrze spełniał swe zadanie
    4. Pompowalność przy -35 stopniach 5888 jest to bardzo dobry wynik więc jest szansa na szybkie napełnienie systemu smarowania nawet przy bardzo niskich temperaturach.
    5. Bardzo wysoka temperatura zapłonu a co za tym idzie niższe NOACK na poziomie poniżej 10% masy

    Liczę na to, że kolejny raz Amsoil spełni pokładane w nim nadzieje.Jeśli gdzieś się pomyliłem to proszę nie bić. ( Nawet Napoleon popełniał błędy ) c.d.n .....
    Ostatnio edytowany przez Zibcio; 37344.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Shell lub Eurol 5w40

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X