Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pawcioo
    odpowiedział(a)
    Skoda octavia 2 1.6 mpi (bse) z 2012. Z instalacją lpg landi ranzo.
    Od 2 lat używam Motul 8100 X-Cess 5W40, który został mi polecony przez któregoś z forumowiczów.
    Obecnie doczytałem, że ten olej nie spełnia wszystkich norm?, zalecanych przez producenta (castrol edge? z normą c3?), wcześniej tego nie sprawdzałem.

    Motul 8100 X-Cess 5W40: vw 502 00 / 505 00, Acea: A3/B4
    Znalazłem trochę inny olej, który spełnia nowsze normy:
    Motul 8100 X-Clean 5W40 C3 vw 502 00 / 505 00 / 505 01, Acea: C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS

    Czy będzie widoczna różnica pomiędzy 5w40 a 5w30? W polskiej strefie klimatycznej?
    Czy zmiana na np. 5w30 ma jakikolwiek sens i trzeba wykonać płukankę silnika?

    Niestety w książce serwisowej nie znalazłem dokładnej specyfikacji oleju, poza zwykłymi normami, brak informacji o np. acea, oraz o tym czy stosować: 5w30 lub 5w40:

    Stałe okresy między obsługowe (QG2) (w moim przypadku wymieniam co roku lub po przejechaniu ok. 10-13tyś km.)
    1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 501 01, VW 502 00 pojemność 4,5
    Zmienne okresy między obsługowe (QG1)
    1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 503 00, VW 504 00 pojemność 4,5L

    Czy będzie jakaś różnica jeśli zmienię olej na x-clean z normą acea: C3, który jest opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC), oraz z obniżoną zawartością popiołów i fosforu.
    Bo z tego co doczytałem Motul X-Cess spełnia tylko Acea: A3/B4, który nie nadaje się do aut z dpf, wiadomo octavia w benzynie nie posiada filtra dpf, natomiast nie daje mi spokoju czy ten olej będzie dobrze współpracował z katalizatorem (trujfunkcyjnym?), który jest w octavi.
    Czy lepiej w przypadku octavi z lpg zostać na dotychczasowym oleju xcess, który mam taką nadzieje będzie dalej dobrze współpracować z tym silnikiem, gazem lpg oraz katalizatorem? Mam nadzieję że go nie zapcha.
    Jaka jest wasza opinia?
    Jaki olej polecilibyście, oraz z jaką normą acea?, który sprawdzi się w silniku benzynowym oraz gazem lpg?
    Proszę o miłe odpowiedzi, bo szczerze mówić to się nie znam.
    Wcześniej przejrzałem kilka tematów to, każdy poleca inny olej, dlatego postanowiłem napisać posta w tym temacie.
    Ostatnio edytowany przez Pawcioo; 29104.

    Zostaw komentarz:


  • Samsung89
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
    Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?
    https://www.oil-club.pl/index.php?th...ver-0w-40.126/

    120 zl 5 l.
    Ostatnio edytowany przez Samsung89; 46202.

    Zostaw komentarz:


  • patryk23
    odpowiedział(a)
    Pytanie o Eurola synergy 0W40 taki wylądował u mnie z dodatkiem Ar 9100 . Z tego co widzę w porównaniu do neste city pro 0W40 szybciej łapie temperaturę i to samo w drugą stronę . Neste był taki leniwy pracował 99 - 102 stopnie max 105 przy deptaniu a Eurola od ok 100 do 109 tyle udało mi się go zagotować jak na razie przy podobnym stylu jazdy ale czy to normalne że są takie wahania ? Ktoś coś?

    Zostaw komentarz:


  • naver
    odpowiedział(a)
    Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?

    Zostaw komentarz:


  • Zibcio
    odpowiedział(a)
    Koledzy, w zeszłym tygodniu wymieniłem kompletny rozrząd wersja C w silniku 1.4 TSI CAVD. Fakt, wszystko jest zmienione od napinacza, który teraz posiada małą komorę kompensującą oleju, po łańcuch. Silniczek dostał do tego oleum 0W40 Amsoil i nowy oryginalny filt. Wiem będą pytania więc uprzedzam przebieg 110000 km. Oleju nie bierze na 5 tyś km.0.2 L rura czyściutka, pali na dotyk od nowości system start /stop wyłączony. Ale wracając do głównego wątku czyli oleju. Silnik pracuje ciszej niż na poprzednim oleju Motulu specyfiku 504/507 zastanawiam się, czy będzie brał olej? i jak motor będzie się sprawował na tej oliwie ? Na razie po wszystkich wymianach banan na twarzy, napiszę wkrótce po przejechaniu kilku tys km. o swoich spostrzeżeniach. I małe wyjaśnienie dlaczego Amsoil bo:

    1. bardzo dobre parametry ( przepisano ze strony zmienolej.pl )
    European Car Formula 0W40 Synthetic Motor Oil (EFO)
    Lepkość kinematyczna w 100 °C, cSt (ASTM D 445) 13.3
    Lepkość kinematyczna w 40 °C, cSt (ASTM D 445) 74.7
    Wskaźnik lepkości (ASTM D 2270) 182
    Lepkość CCS, cP w °C (ASTM D 5293) 5888 (-35)
    Temperatura płynięcia °C (ASTM D 97) -51
    Temperatura zapłonu °C (ASTM D 92) 232
    Temperatura spalania °C (ASTM D 92) 240
    Lotność NOACK, % utrata masy (g/100g) (ASTM D5800) 9.9
    Test czterech kul (ASTM D 4172B przy 40 kg, 75 ° C, 1200 obr/m, 1 h), skaza , mm 0.47
    Całkowita liczba zasadowa TBN 10.1
    Lepkość w wysokiej temperaturze / wysoka lepkość dynamiczna
    150 ° C, 1,4 x 1,0 x 106 s-1, CP (ASTM D 5481) HTHS
    3.7
    2. Uważam ,że 0W40 do kompresora i turbiny będzie lepszym rozwiązaniem niż 5W30, lepsze smarowanie przy wysokich obrotach wysoki HTHS (mam nadzieję na niższą tem. oleju przy jeździe
    autostradowej a co za tym idzie większa lepkość i smarowanie )
    3. Przy poprawionym napinaczu łańcucha Amsoil 0W40 będzie dobrze spełniał swe zadanie
    4. Pompowalność przy -35 stopniach 5888 jest to bardzo dobry wynik więc jest szansa na szybkie napełnienie systemu smarowania nawet przy bardzo niskich temperaturach.
    5. Bardzo wysoka temperatura zapłonu a co za tym idzie niższe NOACK na poziomie poniżej 10% masy

    Liczę na to, że kolejny raz Amsoil spełni pokładane w nim nadzieje.Jeśli gdzieś się pomyliłem to proszę nie bić. ( Nawet Napoleon popełniał błędy ) c.d.n .....
    Ostatnio edytowany przez Zibcio; 37344.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Shell lub Eurol 5w40

    Zostaw komentarz:


  • amokphoto
    odpowiedział(a)
    Witam serdecznie szanownych kolegów i posiadaczy Kurek!

    Od dwóch miesięcy jestem właścicielem skodziny octavii 2 kombi w wersji tour.

    Z autka jestem naprawdę zadowolony
    Ale przejdźmy do pytania.

    Sporo naczytałem się w tym wątku, ale mam straszny mętlik w głowie :/

    Auto zakupiłem w salonie jako używane (2012) przebieg 148 000 ja zrobiłem teraz ok. 3 więc jest 151000

    Salon zrobił pełny przegląd autka i naprawy które chciałem żeby zrobili (wymiana oleju, rozrząd, świece, filtry i cały kompleksowy pakiet w tym pompa wody i inne rzeczy)
    Także z autem liczę na to że mam spokój na jakiś czas
    Olej w aucie wymieniany był w salonie, co 10-15tysi (dokumentacja salonu)

    Auto posiada instalację LPG (fabryczna landi renzo)
    Zauważyłem, że na początku auto śmigało na oleju 0W40
    Aktualnie w książce serwisowej od dwóch wymian (poprzedniego właściciela) i teraz moja wymiana to olej 5w30 (Mobil Super 3000 XE VW 505).

    Czy przy kolejnej wymianie - mam dylemat czy zmieniać na 0w40 czy może pozostać na mobilu lub wlać coś innego / lepszego?
    Jak myślicie?
    Silnik według mnie chodzi bardzo w porządku. Nie mam z nim na razie żadnych problemów

    PS. macie kogoś sprawdzonego jeśli chodzi o serwis kury w katowicach / zabrzu / gliwicach gdzie można sprawdzac i naprawiać auto? komuś komu można w 100% zaufac?)

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

    Dzięki rOBERTO795 za uzasadnienie.
    Mam u siebie lokalnie możliwość uzyskania z pewnego źródła bańki 5L MILLERS XF Longlife 0W40 za 209 zł. znanego m. in. z wysokiego TBN. Druga opcja to 5L EUROL Synergy 0W40 wysyłkowo za podobne pieniądze. Który z nich jakościowo będzie lepszym wyborem i lepiej sprawdzi się w zimie w silniku CZDA?
    Millers moim zdaniem.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Mozesz bez obaw. 0w40- najprosciej mowiac w wiekszosci to olej na pelnym pakiecie dodatkow antyzużyciowych- nie jest to olej eko.
    Dzięki rOBERTO795 za uzasadnienie.
    Mam u siebie lokalnie możliwość uzyskania z pewnego źródła bańki 5L MILLERS XF Longlife 0W40 za 209 zł. znanego m. in. z wysokiego TBN. Druga opcja to 5L EUROL Synergy 0W40 wysyłkowo za podobne pieniądze. Który z nich jakościowo będzie lepszym wyborem i lepiej sprawdzi się w zimie w silniku CZDA?

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

    Dzięki Pidziek i rOBRTO795 ale przez Waszą rozbieżność opinii nie rozwialiście mojego dylematu. Nie chcę być nachalny ale może dacie się namówić na parę słów uzasadnienia swoich opinii? Poza tym, czy jeżdżąc teraz na 5W30 mogę bez obaw wlać 0W40?
    Mozesz bez obaw. 0w40- najprosciej mowiac w wiekszosci to olej na pelnym pakiecie dodatkow antyzużyciowych- nie jest to olej eko.
    Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    A moim zdaniem lepiej spisuje sie 0w40
    Dzięki Pidziek i rOBRTO795 ale przez Waszą rozbieżność opinii nie rozwialiście mojego dylematu. Nie chcę być nachalny ale może dacie się namówić na parę słów uzasadnienia swoich opinii? Poza tym, czy jeżdżąc teraz na 5W30 mogę bez obaw wlać 0W40?
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Pidziek Zobacz wpis
    Witam
    Najlepiej w tych slnikach sprawdza się olej syntetyczny Amsoil 5W30 z serii European Car Formula.
    To ten olej.


    Pozdrawiam
    Piotr Dziektarz
    www.zmienolej.pl
    A moim zdaniem lepiej spisuje sie 0w40

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Dzięki za info, brałem jeszcze pod uwagę Mobil 1 ESP 0W-30.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Bierz Shela

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Total quartz ineo first 0w30 c1 c2
    shell helix ultra ect c2/c3 0w-30
    eurol synthence fs 0w30

    Zostaw komentarz:


  • prezes73
    odpowiedział(a)
    Witajcie. Prośba o pomoc w doborze oleju do Hyundai 1.6GDI z filtrem GPF. Instrukcja mówi tylko o C2/C3 a polecany w instrukcji to Shell ECT C2/C3 0W30. Obecny przebieg to 7000km. Wymieniam olej co 10kkm. Stosować ten olej czy jest coś lepszego do tego silnika?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    Honda 1,8 i-vtec, przebieg 148kkm, pobór oleju od ostatniej wymiany 9kkm wstecz, wyniósł ok. 400ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa.

    Dla porównania Golf 4, silnik 1,6 16V przebieg 190kkm, ten sam olej, przebieg od ostatniej wymiany 8kkm i zero ubytków. Jazda 90% miasto. Ten sam olej. Mam nadzieję, że paliwo nie dostaje się do oleju i wyrównuje ew. ubytek i przy okazji obniża lepkość i inne parametry.

    W obydwu autach oleje mają już barwę ciemniejszą niż nowe. Na bibule rozchodzą się tak samo.

    W kosiarce, na koniec sezonu, stan trochę pow. ilości która powinna być. Specol 0W40. Kolor jak nowy olej, ale jakoś szybko spływał, jak wyjąłem bagnet. I tu chyba mam przypadek paliwa w oleju.
    Motul akurat to jakiś wybitny olej nie jest. Możesz zalać Valvo Synpower.,Shell Helix Ultra lub Eurol

    Zostaw komentarz:


  • Pidziek
    odpowiedział(a)
    Witam
    Najlepiej w tych slnikach sprawdza się olej syntetyczny Amsoil 5W30 z serii European Car Formula.
    To ten olej.


    Pozdrawiam
    Piotr Dziektarz
    Zmienolej sprzedawca najlepszych olei i filtrów AMSOIL, FUCHS, MANN, EBC BRAKES, MILLERS, LIQUI MOLY. Kosmetyka samochodowa, smary.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    W mojej O3 1.4 TSI CZDA z 2016r. zbliża się wymiana oleju oraz filtrów i mam dylemat związany z wyborem oleju, tj. czy lepszym wyborem będzie EUROL Syntence 5W30 czy OEM VAG G 052 195 5W30?
    Aktualny przebieg to 43 tys. km., obecnie zalany OEM VAG G 052 195 5W30, podczas poprzedniej zimy EUROL 0W40. Na Eurolu 0W40 nie zauważyłem ubytków oleju, na obecnym OEM VAG-u nieznaczne są w skali ostatnich 13 tys. km. Jazda spokojna mniej więcej 80 km. dziennie w proporcji 50 km trasa - 30 km. miasto.
    A może jakiś inny byłby lepszy, niż dwa wyżej wymienione ? Jakość i skuteczność smarowania najważniejsze, koszt to kwestia drugoplanowa.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Honda 1,8 i-vtec, przebieg 148kkm, pobór oleju od ostatniej wymiany 9kkm wstecz, wyniósł ok. 400ml. Olej Motul x-cees 5W40. Jazda spokojna, 80%miasto, 20% trasa.

    Dla porównania Golf 4, silnik 1,6 16V przebieg 190kkm, ten sam olej, przebieg od ostatniej wymiany 8kkm i zero ubytków. Jazda 90% miasto. Ten sam olej. Mam nadzieję, że paliwo nie dostaje się do oleju i wyrównuje ew. ubytek i przy okazji obniża lepkość i inne parametry.

    W obydwu autach oleje mają już barwę ciemniejszą niż nowe. Na bibule rozchodzą się tak samo.

    W kosiarce, na koniec sezonu, stan trochę pow. ilości która powinna być. Specol 0W40. Kolor jak nowy olej, ale jakoś szybko spływał, jak wyjąłem bagnet. I tu chyba mam przypadek paliwa w oleju.

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez degenerat Zobacz wpis
    Zibcio - miałem VW z tym silnikiem. Dobre osiągi, frajda z jazdy. 0w30 pomaga przy rozrządzie (podobno).
    Podobno słowo klucz :P

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    Zibcio - miałem VW z tym silnikiem. Dobre osiągi, frajda z jazdy. 0w30 pomaga przy rozrządzie (podobno).

    Zostaw komentarz:


  • Zibcio
    odpowiedział(a)
    Dziękuję za odpowiedzi, auta nie katuje, leje 98 bo uważam większe oktany mniejsze spalanie ( detonacyjne ) co może zapobiec pęknięciu tłoka. Przy wymianie rozrządu na wersję C może pokuszę się o zdjęcie głowicy i wyczyszczenie nagaru. Ale jak będzie głowica zdjęta to może warto luknąć na pierścienie i przy okazji na panewki. I wyjdzie mały remont tragedia.

    Zostaw komentarz:


  • degenerat
    odpowiedział(a)
    Zibcio - w CAVD możesz stosować oleje VW 502.
    Dobrym wyborem może być 0w30. Poza rozrządem uważaj na nagar, pękające tłoki oraz pierścienie.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Do swojego na najbliższą wymianę kupiłem ten środkowy.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...