Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
O który SPECIFIC pytasz? Jeśli masz na myśli 5w30 to wielkiej różnicy nie ma. SPECIFIC 5w30 ma minimalnie wiekszy TBN i Viscosity index.
-
-
Witam. Skoda Octavia 3 1.4tsi 140KM. Przebieg 95000. Obecnie zalany mam olej Castrol Edge Professional LL III 5w30. Powoli zbliża się termin wymiany. Po głowie chodzi mi Motul. Który bardziej polecacie 8100 X-CLEAN+ czy SPECIFIC?
Zostaw komentarz:
-
-
Cześć!
Przeczytałem cały wątek ale dalej mam wątpliwości.... samochód : wollnosący bmw x3 3.0i m54 LPG 2004r skrzynia automat gm 5l40 przebieg 174tys.
Proszę o rade co wybrać ? 0w40 meguin + Archoil bądź Neste ? Czy lepiej może 5w50 ? Myśleć o innym dodatku niż archoil ? np Ceratec ?
W aso autko do 155 tys było zalewane ( co 30tys wymiana) Castrol 5w30. Osobiscie wymieniam olej co 8-12 tys. W tej chwili zalany BMW Twinpower Turbo 5w30 ll-01 + dodatek steelshield. Moja wiedza na temat olei opiera się o karte charakterystyki ( głownie indeks lepkości) jak i testy Piotra na yt. Z tego co wyczytałem przeglądając ten dział to robię źle. Proszę również o radę co do automatycznej skrzyni biegów ( orginalnie zalana Texaco Texamatic 8072b Dexron III ) czy zostać przy firmie Texaco i Dexron III ? i na co się zdecydować, 0w40 czy może jednak 5w50 do tego motoru ?
Zostaw komentarz:
-
-
PAOLO ESCO A w czym ten Havoline jest lepszy od Eurol Syntence LV 0W20 ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisNa przeglądach już też te nowe leją - np. 504/507 VW longlife IIIFE 0W/30.
Zostaw komentarz:
-
-
Na przeglądach już też te nowe leją - np. 504/507 VW longlife IIIFE 0W/30.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO II Zobacz wpisichris - to jest wiadomość dla tych którzy mają wątpliwości jaki olej aktualnie VW stosuje do swoich aut.
Zostaw komentarz:
-
-
ichris - to jest wiadomość dla tych którzy mają wątpliwości jaki olej aktualnie VW stosuje do swoich aut.
Zostaw komentarz:
-
-
Przypomnę tylko, żę Vapsoil jest to Shell rozlewany dla ASO VW (pisałem kiedyś o tym w starym wątku olej do TDI).Załączone pliki
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO II Zobacz wpisNa chwilę obecną seria VW Geniune Oil = Shell np wlewasz 0W-30 Longlife III FE VW ...wlewasz Shella 0W30 z VW 507.00/504.00Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz wpisPanowie, odnośnie szybszego docierania nowoczesnych olejów lekkobieżnych do węzłów tarcia odległych od pompy oleju, w warunkach zimnego uruchomienia silnika; sytuacja z takim szybszym dotarciem ma miejsce w dwóch przypadkach: fabrycznie nowego, uruchamianego pierwszy raz silnika oraz silnika po remoncie generalnym.
A trzeba powiedzieć, że nie jest tak końca, bo kluczowe węzły tarcia są smarowane na etapie montażu.
Już po każdym następnym uruchomieniu, olej znajduje się w całym silniku, bo zostaje on tam, po prostu po zgaszeniu silnika i nie spływa cały. Więc powiedzmy, że te pierwsze ok.15 sekund, węzły tarcia pracują smarowane, jeszcze zimnym (z pompy też jest pompowany zimny na początku) olejem który tam był w momencie uruchomienia. Mówi się potocznie, ze olej ...W40 "wolniej spływa" i daje grubszy film olejowy niż ...W30 czy ...W20.
Zatem, czy współczesne oleje ...W40 nie chronią dobrze przy uruchamianiu zimnego silnika? Chodzi o naszą szerokość geograficzną i standardowe użytkowanie samochodu.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, odnośnie szybszego docierania nowoczesnych olejów lekkobieżnych do węzłów tarcia odległych od pompy oleju, w warunkach zimnego uruchomienia silnika; sytuacja z takim szybszym dotarciem ma miejsce w dwóch przypadkach: fabrycznie nowego, uruchamianego pierwszy raz silnika oraz silnika po remoncie generalnym.
A trzeba powiedzieć, że nie jest tak końca, bo kluczowe węzły tarcia są smarowane na etapie montażu.
Już po każdym następnym uruchomieniu, olej znajduje się w całym silniku, bo zostaje on tam, po prostu po zgaszeniu silnika i nie spływa cały. Więc powiedzmy, że te pierwsze ok.15 sekund, węzły tarcia pracują smarowane, jeszcze zimnym (z pompy też jest pompowany zimny na początku) olejem który tam był w momencie uruchomienia. Mówi się potocznie, ze olej ...W40 "wolniej spływa" i daje grubszy film olejowy niż ...W30 czy ...W20.
Zatem, czy współczesne oleje ...W40 nie chronią dobrze przy uruchamianiu zimnego silnika? Chodzi o naszą szerokość geograficzną i standardowe użytkowanie samochodu.
Zostaw komentarz:
-
-
-
Na chwilę obecną seria VW Geniune Oil = Shell np wlewasz 0W-30 Longlife III FE VW ...wlewasz Shella 0W30 z VW 507.00/504.00
Informacja z 18 Luty 2020.
„Nowe oryginalne oleje silnikowe grupy Volkswagen powstały przy współpracy z firmą Shell, która wykorzystuje rewolucyjną technologię GTL ( gas-to-liquide) pozwalającą na uzyskiwanie z gazu ziemnego oleju bazowego o czystości na poziomie 99,5%. Dzięki temu, że olej ten nie zawiera praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w standardowej bazie opartej na ropie naftowej, zyskuje znacząco na jakościowych parametrach technologicznych produktu. Pamiętajmy, że olej bazowy stanowi ok. 80% składu oleju objętościowo i w związku z tym ma kluczowe znaczenie w jakości oleju. Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika.” – mówi Mateusz Jarosz, specjalista ds. technicznych, Shell Polska.
Olej silnikowy o niskiej lepkości, jak 0W-30 Longlife III FE, szybciej dociera do współpracujących ze sobą elementów jednostki napędowej i zapewnia jej szybsze dogrzanie podczas zimnego rozruchu, przez co – między innymi – przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa nawet do 3 procent w porównaniu do oleju referencyjnego 15W-40, co według testu zużycia paliwa VW PV1451 odpowiada oszczędności około 69 kg CO2 na rok, przy przebiegu ok. 14.580 km i średnim zużyciu paliwa ok. 6 l/100 km. W skrajnym przypadku olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE osiąga wynik o 15% lepszy niż konkurencyjne oleje spełniające normę VW, w tym olej 5W-30. Oryginalny olej silnikowy odznacza się bardziej stabilnymi parametrami w szerokim zakresie temperatur oraz lepiej chroni części silnika przy ekstremalnie wysokich temperaturach pracy. „Uważam, że pod względem ekologii oraz technologii, nowa generacja olejów silnikowych Grupy Volkswagen to najlepszy produkt olejowy jaki grupa zaoferowała na rynku. Nie bez znaczenia na tzw. pierwsze zalanie stosuje się już dziś prawie wyłącznie oleje 0W-X, a silniki w przyszłości oparte mają być o normę LongLife IV lub wyższą dla osiągnięcia niższych emisji spalin” – mówi Mikołaj Ostach, Kierownik ds. Produktu i Cen, Dział Części i Akcesoriów Obsługi Posprzedażnej w Volkswagen Group Polska.
--- > https://www.volkswagen.pl/pl/swiat-v...fe-iii-fe.htmlZałączone plikiOstatnio edytowany przez PAOLO ESCO II; 44798.
Zostaw komentarz:
-
-
PAOLO ESCO, skoro już się pojawiłeś...Czy masz jakiegoś "faworyta" jeśli chodzi o 0w20 508/509 ?
Zostaw komentarz:
-
-
aktualne - "Oryginalny olej grupy Volkswagen, został opracowany we współpracy z Shell"
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpisDobry wybór
Zamieszczone przez Tupi_13 Zobacz wpisWitam,
od 2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI. Niedługo na liczniku będzie 30.000 km i co za tym idzie będę wymieniał olej. Na ten moment użyty olej w aucie to Castrol 5W-40. Czy to jest dobry wybór dla tego silnika, czy polecacie coś innego? Niestety, ale z autem nie otrzymałem instrukcji, a serwis nie chce udzielić mi informacji.
Za mało danych. Robisz więcej trasy czy miasta ? kod silnikowy ? Zapewne masz albo 150 DADA albo 130 DACA KM. Czyli silniki wyposażone w filtr cząstek stały GFP oraz turbo z lub bez VTG.Ostatnio edytowany przez gustavturbo; 50598.
Zostaw komentarz:
-
-
Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.
-
-
Witam,
od 2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI. Niedługo na liczniku będzie 30.000 km i co za tym idzie będę wymieniał olej. Na ten moment użyty olej w aucie to Castrol 5W-40. Czy to jest dobry wybór dla tego silnika, czy polecacie coś innego? Niestety, ale z autem nie otrzymałem instrukcji, a serwis nie chce udzielić mi informacji.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez gustavturbo Zobacz wpisWitam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.
Dane auta:
Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.
Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00
Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.
Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)
Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.
Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.
Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?
Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVORAVENOL SSO SAE 0W-30 RAVENOL VMP SAE 5W-30 RAVENOL SMP SAE 5W-30 RAVENOL WIV III SAE 5W-30 RAVENOL HLS SAE 5W-30 RAVENOL HCL SAE 5W-30 Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.Parametry techniczne: Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z Kolor brązowy Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185 Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562 przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562 Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909 Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293 Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684 Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592 Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016 TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896 Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575 Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481
Zostaw komentarz:
-
-
Witam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.
Dane auta:
Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.
Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00
Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.
Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)
Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.
Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.
Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?
Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVORAVENOL SSO SAE 0W-30 RAVENOL VMP SAE 5W-30 RAVENOL SMP SAE 5W-30 RAVENOL WIV III SAE 5W-30 RAVENOL HLS SAE 5W-30 RAVENOL HCL SAE 5W-30 Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.Parametry techniczne: Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z Kolor brązowy Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185 Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562 przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562 Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909 Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293 Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684 Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592 Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016 TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896 Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575 Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481 Ostatnio edytowany przez gustavturbo; 50598.
Zostaw komentarz:
-
-
sew1981, ja po przeczytaniu informacji na temat olejów 0w20 z normą 508/509 zamieszczonych w tym wątku mniej więcej na ostatnich 100 stronach (trochę tu tego było) postanowiłem, że nie będę kombinować, tylko będę na nim jeździć... chyba, że któryś z naszych specjalistów olejowych w sposób merytoryczny mnie od tego odwiedzie.... Na razie wydaje mi się o wiele ciekawszą propozycją od dopuszczalnego 504/507 5w30, mówię oczywiście o moim silniku...
Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
Zostaw komentarz:
-
-
Trochę wątpliwości mam.....jako laik olejowy.
Po co zalecana jest (w naszych warunkach klimatycznych tymbardziej) norma 0w20 do wysilonych jakby nie było silników choćby tsi czy innych producentów? Jaka jest górny zakres temperaturowy dla takich olei? Bo wiem, że dół jest na mrozy syberyjskie....
Wiem, że płynność lepsza etc..., a film olejowy etc? Przecież to silniki, które jednak czasem dostaną po "garach" mając te ponad 200 koni często. I to tego jeszcze LL......
Nie wiem, może się mylę, ale 0w/20 kojarzy mi się z ekojazdą i systemem start-stop wyłącznie, oraz remontem po gwarancji jak ktoś czasem depta i wymienia LL....
Może się mylę, bo znawcą nie jestem, ale ta "postępowość" rzekoma w olejach również.... zgodnie z dzisiejszą metodologią - że rzeczy mają być jednorazowe, abyśmy kupowali nowe ciągle, to jakoś mi się "klei" w głowie, chyba bardziej jak 15w/40 niż 0w/20Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: