Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nurek
    odpowiedział(a)
    Robiąc podsumowanie dla potomnych, którzy maja BSE i olej im się grzeje
    1. Na lato warto zdjąć osłonę dolną silnika
    2. Zalewać sinik olejem 0W40 z dodatkiem Archoli 9200-9100
    3. Ewentualnie zalać 5W50 z dodatkiem zwiększający lepkość
    4. Skrócić interwały zmiany oleju.

    Przy okazji mam pytanie, czy w październiku na zimę po intensywny przepracowaniu oleju w lato zalać olejem 5w40 czy dalej 0w40?



    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    97348C70-5076-4E4C-A669-E692E5363DAF.jpeg 5W30 5W30 nie równy - użytkownicy maja tendencje do spłycania norm do lepkości stad można zniszczyć prawie jazdy silnik.

    z jednej (powiedzmy) stajni:

    - Fuchs Titan pro C3

    a

    - Fuchs Titan Pro S 5W30

    różnica jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym.

    Sama konstrukcja silnika tez determinuje wybór lepkości (szybkoobrotowe dobrze czuja się jeżdżąc na wodnistych olejach a te z mocnym momentem od dołu obowiązkowo winny jeździć na grubasach)
    Oczywiscie zawsze warto mieć dobre bazy olejowe które przy mniejszej grubości nadal utrzymują ciągłość filmu (PAO -4/6 /estry)
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Słuchając mechaników co robią 3,5 V6 w Nissan 350Z powinno się lać 5W50 zamiast fabrycznie zalecanego 5W30. Ponieważ olej 5W30 w tych silnikach ze względu na wysoką temperaturę robi się jak woda. Opinie taką ma conajmniej dwóch najbardziej rozpoznawalnych mechaników w PL zajmującymi się tymi silnikami. Tak wiec teorie o lepszym przepływie kosztem mocniejszego filmu olejowego można wsadzić w kapcie. Ponieważ goście są praktykami i silniki rozbierają, a nie snują pustych teori nie popartej żadnym doświadczeniem.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
    Piszę w temacie o olejach i mój problem dotyczy oleju i jego chłodzenia. Otóż w ostatnie wakacje wybrałem sie nad morze w okolice Kołobrzegu. Jechałem A2, S3 czasem z prędkością 140/160km. Na zewnątrz było bardzo gorąco ponad 30 stopni. Podczas tej jazdy temperatura oleju 130-138 stopni Celsjusza. Olej Shell Helix 5w40. Silnik 1,6 LPG MPI BSE. Mam świadomość ze olej mocno zagotowany. Z tego co czytałem to Shell całkiem dobry do tego silnika i LPG chyba, że jest coś lepszego. Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?



    Warunki niekorzystne (pogoda) i do tego LPG i jeszcze wysokie obroty przy tych prędkościach, jeżeli olej był poddawany długo takiej orce skrócić interwały bo traci właściwości w szybkim tempie, nie będzie trzymał lepkości. Najprostszym rozwiązaniem bez przeróbek mechanicznych jest zastosowanie innego oleju, ale nie ma gwarancji, że się sprawdzi, po prostu trzeba obserwować. Primo 0w40 fullsaps na dobrych bazach z AR9200 - 9100 nie da takiej redukcji i spadku temperatury. 0w40 bo lepszy przepływ a dzięki temu lepsze odbieranie ciepła, a w związku z tym dałbym sobie spokój ze specyfikami odnośnie zwiększania lepkości i pogorszenia przepływu - bo jeżeli już, a taką opcję rozważyłbym jako drugą to olej 5w50 na dobrych bazach i z niskim noackiem. Ogólnie dobre bazy dają większą stabilność na duże obciążenie cieplne. Jeżeli te opcje zawiodą pozostaje przeróbka mechaniczna.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Najlepsza mieszanka to Synthoil 0W-40 + VS, analiza po 15tyskm jest w tym temacie

    Teraz jeżdżę na Meguinie 0W-40, ale każdy 0W-40 się nadaje, a na lato jako dodatek żeby nie wysmażyć oleju w BSE zastosuj Visco Stabil

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    No to jak w końcu robić? Można wlewać 0w40? Mój BSE nie brał oleju wiec jest kondycyjnie dobry. Podoba mi sie NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100, często ten olej był polecany. Najbardziej mi zależy na niegrzaniu się oleju.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry




    Brak komentarza do tego ze strony mojego BSE

    Zostaw komentarz:


  • k-pax
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry
    Bardzo ciekawa teoria.

    W moim BFQ jeżdżąc na oleju 0W40 dolewam na rok 0,3 litra które zostają z banieczki 5 litrów (roczny przebieg ok 12 tys). Z wymienionych olejów teraz jest Ravenol a kilka zmian wcześniej było Neste (bez dodatków). Moim zdaniem Neste trochę lepiej odbierało ciepło, ale zdaję sobie sprawę że na to składa się co najmniej kilka czynników m.in. stan płynu chłodzącego, subiektywne odczucia itd.
    Pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
    W związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
    EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
    NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
    Ravrnol SSL 0W40
    Millers cfs 5w40

    Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
    Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.
    Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    W związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
    EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
    NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
    Ravrnol SSL 0W40
    Millers cfs 5w40

    Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
    Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.
    Ostatnio edytowany przez Nurek; 34624.

    Zostaw komentarz:


  • ichris
    odpowiedział(a)
    No i doszła paczka z... "tłustą wodą"

    Ravenol2.jpg

    Może trochę na wyrost do CZCA ale niech silnik ma

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
    Millersie cfs 5w40 faktycznie drogi. Ktoś kiedyś polecał do BSE i LPG Mobila One (nie znam pełnej nazwy) ale ten olej miał wysoki TMB. A jest coś podobnego do Millersie cfs 5w40 w lepszej cenie
    Cfs 5w40 nt+

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    Millersie cfs 5w40 faktycznie drogi. Ktoś kiedyś polecał do BSE i LPG Mobila One (nie znam pełnej nazwy) ale ten olej miał wysoki TMB. A jest coś podobnego do Millersie cfs 5w40 w lepszej cenie

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Płyn chłodniczy nie ma nic wspólnego z temperaturą oleju
    Przy temp oleju 140°C, czy np 90°C, płyn chłodzący ma tyle samo °C
    Objawy i skutki awarii chłodnicy oleju

    mozliwe ze w innych jest inaczej -opieram się na BFQ, gdzie korelacja jakaś jest - nie bezpośrednia bo układ jest 2 stopniowy olej/płyn/powietrze a na końcu ten durny termostat

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Płyn chłodniczy nie ma nic wspólnego z temperaturą oleju
    Przy temp oleju 140°C, czy np 90°C, płyn chłodzący ma tyle samo °C

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis

    Wskaźnik temperatury oleju mam.
    Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
    Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.

    Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
    Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
    Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod
    Ja mam BFQ jeszcze -tam chłodnica oleju nie wiem czy jest taka sama jak u Ciebie ale ja nie mam wyprowadzonej temperatury oleju na licznik. Podpisałem kiedyś z ciekawości VCDS i logowałem temperaturę oleju która była świetnie chłodzona do temperatury płynu chłodniczego.

    Co do oleju to te silniki wszystko zniosą ale warto wybierać jak najbardziej sysntetyczne -jakie? Już większość zostało napisane.

    Temperatura oleju zacna -i właśnie mi uświadomiłeś ze jak ganiałem moja octą autostrada po niemieckiej stronie to mógł faktycznie olej przechodzić katusze choć nigdy nie mierzyłem temperatury podczas akurat takich prędkości.

    Dobry płyn chłodniczy tez ma kolosalne znaczenie w pojemności cieplnej i warto układ przed wymiana płynu odkamienic i przepłukać bo olej jest chłodzony/grzany bezpośrednio płynem.

    Ostatna rzecz to termostat -to jest wybitny głupek bo ktoś mu krzywa tak zaprogramował żeby auto delikatnie przegrzewać.

    Jesli chodzi o odbieranie ciepła - olej o niższym indeksie lepkości w 100 stopniach szybciej cyrkuluje i więcej ciepła odbiera ale kompromisem w tych silnikach jest dobry XW40 na bazie z grupy IV która zniesie nawet rozszezone spektrum termiczne.

    dodatki do oleju tez mogą pomoc jako zabezpieczenie powierzchni trących przy zmniejszonej grubości filmu olejowego podczas wyższej temperatury.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis



    Czy obecny Race ma taką samą bazę i skład jak ten o którym piszesz?

    Jak znam życie to jako jedyny jeszcze mam bańkę historyczną z dobrym składem bo mi została z dobrych czasów (już szare opakowanie ale zaraz po okresie zmiany z czarnego)

    Wiem babski opis ale dzisiaj to trzeba ostro patrzeć na łapy producentów.

    Zostaw komentarz:


  • Nurek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Masz wskaźnik temperatury oleju? ( trochę głupie pytanie ale jest pewien sens)
    ile zazwyczaj pokazuje Tobie temperaturę oleju?
    kiedy zmieniałeś płyn chłodniczy i jaki masz? G12+[+] czy g13?

    Na obu paliwach masz tak gorąco?
    Wskaźnik temperatury oleju mam.
    Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
    Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.

    Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
    Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
    Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    W BSE najnizsze temperatury s la na Millersie cfs 5w40!!!
    Pytanie, czy wytrzyma chociaż z 10 tys km w takiej temperaturze, bo cena mówi że powinien, ale czy tak jest



    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Fuchs Race Pro S 5W30 i 40
    Czy obecny Race ma taką samą bazę i skład jak ten o którym piszesz?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Cóż za rozpasanie

    Sam lałem Fuchs Race Pro S 5W30 i 40 do BFQ.
    Oleje tego typu sa poza konkurencją i i faktycznie wpływają na osiągi (nie pisze już o BFQ)

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
    Wszystko można zmodernizować, ale nasze silniki to proste konstrukcje i wszystkie mody są kosztowne i nie przyniosą oczekiwanych efektów Fakt chłodnica oleju w BSE to porażka

    Żeby obniżyć temperaturę oleju w BSE podczas ciągłej jazdy autostradą latem jest kilka sposobów, ale nie jest to montaż dodatkowej chłodnicy oleju
    - Zdemontować pełną dolną osłonę silnika, jeśli jest zamontowana
    - Zmienić przełożenie 5biegu na 0.74 lub 0.67
    - Zastosować porządny olej na PAO najlepiej 0W-40 i dodatek obniżający temperaturę

    Temat przerobiłem na wszystkie sposoby
    W Chorwacji na autostradzie przy temp zew 38°C mój BSE osiągnął max 116-120°C

    W BSE najnizsze temperatury s la na Millersie cfs 5w40!!!

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Kwestia zawartości porfela i tego co kto chce osiągnąć.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Archoil AR9200V2 potrafi bardzo mocno zbić temperaturę.
    Za stówkę? Do ślamazarnego silnika?

    Zresztą, ceny tych magicznych dodatków to przecież istne jaja. Są takie, które kosztują więcej za 200 ml niż zalanie silnika przyzwoitym olejem.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Archoil AR9200V2 potrafi bardzo mocno zbić temperaturę. Z dobrych 0W40 najlepiej temperaturę trzyma prawdopodobnie Eurol synergy 0W40 ale dobry jest też Millers XF longlife 0W40 czy Ravrnol SSL 0W40. Meguin i Neste ciut gorzej ale tez nie ma powodów do narzekań. U mnie w 2.0 TDI po wirusie w warunkach zimowych na FS-e plus AR9100 osiągniecie 100 stopni jest wyzwaniem i praktycznie jeżdżąc zgodnie z przepisami jest to niewykonalne (autostrada 140 km/h okolice 95) , chyba, że w górach na podjazdach itp.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Nurek Zobacz wpis
    Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?
    Wszystko można zmodernizować, ale nasze silniki to proste konstrukcje i wszystkie mody są kosztowne i nie przyniosą oczekiwanych efektów Fakt chłodnica oleju w BSE to porażka

    Żeby obniżyć temperaturę oleju w BSE podczas ciągłej jazdy autostradą latem jest kilka sposobów, ale nie jest to montaż dodatkowej chłodnicy oleju
    - Zdemontować pełną dolną osłonę silnika, jeśli jest zamontowana
    - Zmienić przełożenie 5biegu na 0.74 lub 0.67
    - Zastosować porządny olej na PAO najlepiej 0W-40 i dodatek obniżający temperaturę

    Temat przerobiłem na wszystkie sposoby
    W Chorwacji na autostradzie przy temp zew 38°C mój BSE osiągnął max 116-120°C


    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X