Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
jmors44, zgodnie z zaleceniami producenta, możesz lać zarówno 0w20 z 508/509, jak i 0w30 z 504/507
Olej 0w30 nie jest "gęstszy" od 0w20, ma inną lepkość, a nie gęstość...
Jak cofniesz się tu o jakieś kilkanaście miesięcy (no może trochę więcej) w wątku, to było sporo o tych olejach.... Z uwag fachowców tu zamieszczonych to bardzo dobre oleje, sam jeżdżę na 0w20 w 2.0 tsi i żadnych zauważalnych ubytków, na co jestem mocno wyczulony po 1.8 tsi cdaa...
Oczywiście możesz również 0w30...Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
Zostaw komentarz:
-
-
po dzisiejszych rozmowach np z ASO wynika, że w zależności od ASO mam po VIN albo 0W20 lub 0W30 ale "zalecają " aby zalewać 0W30 ( bardziej gęsty - boją się, że będą ubytki tak jak w 1.8 ? ). Przeglądnąłem kilka propozycji i tak dla 0W30 mam:
1/ VW Longlife III FE nr GS 55545M4 ( leją do Octavii w ASO ? ) - 5l - ok.150,00 zł
2/ LM Specjal TEC V - 5l - ok. 215,00 zł
3/ Eurol Syntence FS - 5l - ok. 200,00zł
4/ Motul 8100 Eco Nergy - 5l - ok. 220,00 zł
5/ Shell Helix Ultra Prpfessional AV-L - 5l - ok. 150,00 zł
6/ Millers XF Longlife - cena nie znana
Proszę o podpowiedz który
Zalany olej będzie w ramach dodatkowego płatnego serwisu olejowego ( teraz autko ma na blacie 15 tys. km i 10 miesięcy )
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez Kenu Zobacz wpisJa zamierzam wymieniać co 15kkm lub rok oczywiście. Czy to prawda, że w silnikach z turbo najlepiej wymienić filtr powietrza razem z olejem?
Co do filtra powietrza - ja zmieniam co 30tys km.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisTo co spełnia normę VW - 504/507. Do czasu norm przed WLTP lali 5W30. Teraz po WLTP leją 0W20, 0W30. Dla 1.5 TSI chyba 0W20.Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.
Zostaw komentarz:
-
-
Dlaczego ASO tak mówi to ja nie wiem.
Ja mam 1.2 TSI i od początku miałem normę 504/507, z tym że najpierw był 5W30, a teraz po wejściu WLTP mam 0W30.
Dla silników 1.5 TSI tu na forum ludzie pisali, że mają 508/509 i lepkość 0W20.
Zostaw komentarz:
-
-
ruwado, dlaczego ASO mówi, że ma być 504.00/507.00 czyli 0W30 a Ty napisałeś, że dla 1.5 tsi raczej 0W20 i we wcześniejszych wpisach też zauważyłem , że koledzy wpisywali raczej 508.00/509/00 ?
Zostaw komentarz:
-
-
Widzę że ruchu tu już nie ma jak kiedyś. Wybiorę chyba Motula 5w40 vw 502.00
Zostaw komentarz:
-
-
Panowie, stałem się szczęśliwym (oby) posiadaczem drugiej Skody - używanej Fabii 2017 r. z silnikiem 1.0 TSI CHZB 70kW / 95KM. Poprzedni właściciel serwisował w ASO. Sporo jeździł więć zapewne serwis olejowy miał w trybie long life co 30kkm
Wiecie może jaki olej mogli mu zalewać? (na pewno nie miał swojego).
Ja zamierzam wymieniać co 15kkm lub rok oczywiście. Czy to prawda, że w silnikach z turbo najlepiej wymienić filtr powietrza razem z olejem?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpispowiedział tylko, że ma być olej 504.00/507.00
1. jak ma być 504.00/507.00 - to 0W30
2. jak ma być 508.00/509.00 - to 0W20 - to raczej dla silnika 1.5TSI
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez jmors44 Zobacz wpisdzięki ruwado ale zanim przebrnę przez kilkaset stron ( od tyłu przeczytałem na razie 15 ) może jakaś konkretna oliwa, na olej nie żałuję i jak od lat wymieniam co 12-15 tys. km, w
O III 1.6 tdi wchodziło prawie 5 l a w 1.5 tsi ? ( ile kosztuje dobry olej bo może może jednak zapłacić o 400 zł więcej w ASO i niech zaleją Shella i święty spokój no niestety trochę luźniej w kieszeni )
Zostaw komentarz:
-
-
dzięki ruwado ale zanim przebrnę przez kilkaset stron ( od tyłu przeczytałem na razie 15 ) może jakaś konkretna oliwa, na olej nie żałuję i jak od lat wymieniam co 12-15 tys. km, w
O III 1.6 tdi wchodziło prawie 5 l a w 1.5 tsi ? ( ile kosztuje dobry olej bo może może jednak zapłacić o 400 zł więcej w ASO i niech zaleją Shella i święty spokój no niestety trochę luźniej w kieszeni )
Zostaw komentarz:
-
-
To co spełnia normę VW - 504/507. Do czasu norm przed WLTP lali 5W30. Teraz po WLTP leją 0W20, 0W30. Dla 1.5 TSI chyba 0W20.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam !
mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu stanę się właścicielem Skody Octavii III FL 1.5 tsi, rok prod. 2019, model 2020, właściciel ( pracownik salonu Skody ) powiedział tylko, że ma być olej 504.00/507.00 ( wspomniał coś o Shellu nie mówił nic więcej o nim i nie wiadomo co jest teraz zalane 0W30 czy 0W20 ), autko ma przejechane 15 tys.km w ciągu 10 m-cy, czyli brakuje mu jeszcze do serwisu olejowego ( 2 lata/30 tys. km ) 14 miesięcy lub 15 tys. km, chciałbym jednak wymienić olej po zakupie czyli wymiana nie po 2 latach ale po 15 tys. i prawie roku ( może być w ASO-gwarancja ), zapłacę za to w ASO przy ich wszystkich materiałach ( razem z olejem ) o 400 zł drożej niż w przypadku mojej oliwy a ich tylko robocie, co proponujecie abym zakupił ( 5l ? ) jeśli miałbym sam kupować olej
Zostaw komentarz:
-
-
Witam wszystkich
Jeśli temat się powtarza to proszę o skierowanie (link)gdzie szukać-nowy na forum.Do mojego auta Octavi II combi 1,6 mpi do tej pory lane był Castrol 5w30cl ,od jakiegoś czasu nie mogę znalezc wersji Cl czym zastąpić?tak samo shell tez zniknął.Ktoś coś wie w tym temacie niedostępności oleju?Dzięki za odpowiedz.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ;n2672891nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez rezon Zobacz wpiscokolwiek zalejesz zgodnego z instrukcją będzie OK - to wolnossący silnik starej konstrukcji i jak tyle jeździ to raczej bez błędów konstrukcyjnych czyli wszystko zniesie. Możesz sobie sprawdzić wyniki testów olejów na oil-club.ru. Moje preferowane marki olejów w kolejności alfabetycznej: Amsoil (ostatnie 60kkm), Millers (poprzednie >200kkm), Motul (jeszcze wcześniejsze >150kkm). Wszystkie były ok. A co do skrzyni - dobrze chodzi? To nie kombinuj z olejem, tylko zalej taki sam.
W moim 1,8TSI Shell 0W30 504/507 jakoś się ulatniał i jedyne dolewki (1,5l) były właśnie na Shell'u. W przeciwieństwie do Millersa, którego jedna bańka 5l wystarczała na wymianę w trybach LL i jeszcze troszkę zostawało w bańce. Po ok. 23kkm od wymiany na Shellu poszła też temperatura oleju w górę o kilka stopni bez uzasadnienia warunkami zewnętrznymi. U mnie nie sprawdziła się ta technologia GT-L.
Zostaw komentarz:
-
-
Witam! Temat dosyc blachy i pewnie milion razy przerabiany ale nie mogle znalesc niz z konkretnie moim silnikiem. Zbliza sie wymiana oleju i teraz te kluczowe pytanie jaki olej wybrac? Dodam ze ma przelatane 215k i nieukrywajac pobiera sobie troche oleju (ok. 2-3l na wymiane). Co polecanie? Pozdrawiam
Zostaw komentarz:
-
-
1.5 TSI jest konstrukcyjnie dostosowany pod 508/509 czyli 0W20 i C5. Obecnie serwisy VAG (ale nie wszystkie) dopuszczają oleje z normą 504/507 dla tego silnika ale w większości przypadków nie widzę przeciwwskazań do stosowania 0W20 z 508/509. Texaco Havoline bardzo solidna oliwa podobnie jak Eurol ale nasz rodzimy Lotos jest również jak najbardziej wart uwagi. Z olejów z 504/507 moi faworyci to Eurol FS oraz Ravenol VMP ale np.Texaco Havoline jako bardziej budżetowa opcja również się sprawdzi.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ;n26704792 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez ;n2672185wollnosący bmw x3 3.0i
Zamieszczone przez ;n2671342Dodatkowo niska lotność nowego oryginalnego oleju 0W-30 skutkuje mniejszym zużyciem oleju i w konsekwencji rzadszymi dolewkami. Dzięki temu obniżamy koszty utrzymania poprzez zmniejszenie zużycia oleju i paliwa zyskując przy tym wyższą czystość silnika.”
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: