Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • extrusion
    odpowiedział(a)
    Zbliża mi się za niedługo wymiana oliwy w o2 fl 2013 1.4 tsi. Obecnie jest zalany castrolem edge Titanium 5w30 Fst LL.
    Zamierzam teraz wlac też castrol tyle że 0w30 z normą 502.
    Będzie to dobry wybór?
    Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:


  • Alex.under
    odpowiedział(a)
    Dziękuję!

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Alex.under Zobacz wpis
    Panowie, 1.5TSI na 0w20. Co polecicie?
    Jak szukałem w tym wątku porad co do takiego oleju, to polecano tutaj Eurola 0w20 508/509 i Havoline 0w20 508/509... Osobiście zalewam Millersa 0w20 508/509, ale nie pytaj dlaczego... Kolega z tego forum mi polecił i sprawdza się doskonale, i to całe uzasadnienie tego wyboru...
    Generalnie fachowcy olejowi opuścili ostatnio to forum, nie wiem na jak długo...
    Sporo ciekawych rzeczy, także na temat olejów z tą normą vw można znaleźć na forum https://www.oilclub.pl/index.php
    Wypowiadają się tam koledzy, którzy kiedyś sporo wnosili do tematu na tym forum.... Polecam
    ​​​​​

    Zostaw komentarz:


  • Alex.under
    odpowiedział(a)
    Panowie, 1.5TSI na 0w20. Co polecicie?

    Zostaw komentarz:


  • Vlria
    odpowiedział(a)
    Witam wszystkich klubowiczów!

    Mam do was kilka pytań, a mianowicie zbliża mi się serwis olejowy w mojej O1 1.6 AEE (75 km).

    Cały czas był lany Motul 5w-30 x-clean, ale niestety rok przed sprzedażą auta poprzedni właściciel zalał Mobil Super 2000 X1 10W-40.

    Jak kupiłem auto, to mój mechanik stwierdził, że w tych silnikach nie można przejść z 10W na 5W (nawet przy użyciu płukanki), bo zaczynają pić 1 litr oleju na 1000 km (powiedział mi to z własnego doświadczenia). Więc był zalany ten Mobil Super 2000 10W-40.

    W mieście silniczek prawie go nie spożywa, ale jak jadę autostradą 100-120 km/h powoli ubywa olej, albo jak bardziej mocno kręcę silnik (czyli pod temperaturą zaczyna się wypalać).

    W tej chwili się zastanawiam, czy faktycznie mechanik miał rację i już nie mogę wrócić na 5W-40. Być może ktoś przerabiał temat i ma doświadczenie z tym silnikiem? Czy jest dobre w moim przypadku stosowanie płukanki i zalanie tego Motula 5W-40 lub stosować płukankę i lać 10W-40 / nie płukać w ogóle?

    Być może macie patenty na autostradę i problem przy takich prędkościach wam nie występuje? Wiem, że te silniki lubią palić olej na autostradzie, ale to przy większych prędkościach (np. 140 km/h). Mogę jeździć i dolewać w trasie, tylko chciałbym usłyszeć waszą opinię na ten temat.

    Oryginalny przebieg to 166k km, rok produkcji 2001. Skodzina ma założoną instalację gazową i głównie jeżdzę na LPG.

    Będę wdzięczny za wszelką pomoc

    Zostaw komentarz:


  • pala666
    odpowiedział(a)
    Polecam https://www.youtube.com/watch?v=TKhxy-JVqFo

    Zostaw komentarz:


  • k-pax
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez piotr1986 Zobacz wpis
    Witam. mam o2 (2008r)1.6 mpi z LPG. Obecnie jeżdżę na castrol 5w30.i trochę oleju bierze . Co polecacie do takiej konfiguracji? Czy zmienic na 5w40 . Z góry dziękuję za pomoc
    Witam.
    Kupić w miarę dobrą i bezpieczną płukankę silnika (np. Liqui Moly, Millers, Valvoline), wypłukać z obecnego "syfu" i następnie zalać jakiś 5W40 z normą MB 229.5 zakupiony z pewnego źródła. Ten 5W40 może być np. Motul X-ces, Millers Trident, Valvoline Synpower lub inny według uznania niekoniecznie ten na C. Niektórzy forumowicze polecali też wersję ekonomiczną czyli Lotos ale ja tego nie zrobię.
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • piotr1986
    odpowiedział(a)
    Witam. mam o2 (2008r)1.6 mpi z LPG. Obecnie jeżdżę na castrol 5w30.i trochę oleju bierze . Co polecacie do takiej konfiguracji? Czy zmienic na 5w40 . Z góry dziękuję za pomoc

    Zostaw komentarz:


  • Rybus85
    odpowiedział(a)
    A ktoś ma dojście do Eurola? Zastanawiam się czy nie sprawdzić. Wszędzie zachwalają. Mam czas jeszcze bo zmiana za jakieś 10-12tyś A w sklepach u mnie nigdzie nie widziałem,a z allegro trochę obawa przed podróbką.

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
    Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
    To sytuacja podobna jak u mnie, też przebieg 13x tysięcy km, tylko rocznik 2008 Od ładnych paru lat leję Motul 0w40 (wcześniej kilka razy LM 5w40; a jeszcze wcześniej poprzedni właściciel na gwarancji lał Castrola 5w30).

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
    Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
    Pozdrawiam
    5w40 moim zdaniem

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis
    Cześć,

    Zwracam się z prośbą do osób siedzących w branży i zorientowanych w tematach olejowych o pomoc w wyborze oleju w najlepszej relacji cena/jakość dla nowej taczałki małżonki.

    pacjent: Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM,
    rocznik: 2015
    przebieg: 13tys km
    specyfika: 90% miasto, krótkie odcinki do 10km, rocznie ok 5-7tys km, styl jazdy emerycki
    100% benzyna

    Jestem II właścicielem. Samochód do tej pory serwisowany w ASO Toyota. Z tego co wiem zalewany olejem 0w20. (nie wiem konkretnie jakim)

    1. Czy mając na uwadze opisaną powyżej specyfikę użytkowania pozostać przy oleju 0w20 czy zmienić na 5w30?
    (spotkałem się z opiniami że 5w30 może być przy takiej specyfice użytkowania lepszy z uwagi na następujące rozcieńczanie oleju paliwem i pogarszanie parametrów smarowania)

    2. Słyszałem o problemach z nagarem w tym silniku
    (występujących zwłaszcza przy specyfice użytkowania takiej jak w moim przypadku - miasto, krótkie dystanse, spokojny styl jazdy)
    Jak wyeliminować/zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
    Może wskazane są oleje niskopopiołowe?

    Zauważyłem że dyskusja o olejach to często rozważanie akademickie o wyższości świąt, ile osób tyle opinii a nawet więcej :-),
    liczę jednak że uda się wskazać najlepsze/najbardziej optymalne dla mnie, konkretne produkty, za co z góry dziękuję

    pozdrawiam,
    Ja bym wlał 0w30

    Zostaw komentarz:


  • tasek
    odpowiedział(a)
    Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • marmal321
    odpowiedział(a)
    Cześć,

    Zwracam się z prośbą do osób siedzących w branży i zorientowanych w tematach olejowych o pomoc w wyborze oleju w najlepszej relacji cena/jakość dla nowej taczałki małżonki.

    pacjent: Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM,
    rocznik: 2015
    przebieg: 13tys km
    specyfika: 90% miasto, krótkie odcinki do 10km, rocznie ok 5-7tys km, styl jazdy emerycki
    100% benzyna

    Jestem II właścicielem. Samochód do tej pory serwisowany w ASO Toyota. Z tego co wiem zalewany olejem 0w20. (nie wiem konkretnie jakim)

    1. Czy mając na uwadze opisaną powyżej specyfikę użytkowania pozostać przy oleju 0w20 czy zmienić na 5w30?
    (spotkałem się z opiniami że 5w30 może być przy takiej specyfice użytkowania lepszy z uwagi na następujące rozcieńczanie oleju paliwem i pogarszanie parametrów smarowania)

    2. Słyszałem o problemach z nagarem w tym silniku
    (występujących zwłaszcza przy specyfice użytkowania takiej jak w moim przypadku - miasto, krótkie dystanse, spokojny styl jazdy)
    Jak wyeliminować/zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
    Może wskazane są oleje niskopopiołowe?

    Zauważyłem że dyskusja o olejach to często rozważanie akademickie o wyższości świąt, ile osób tyle opinii a nawet więcej :-),
    liczę jednak że uda się wskazać najlepsze/najbardziej optymalne dla mnie, konkretne produkty, za co z góry dziękuję

    pozdrawiam,

    Zostaw komentarz:


  • Rybus85
    odpowiedział(a)
    Przerabiałem to w swojej. Zlałem to jak najszybciej. I słychać lepszą pracę silnika. Nigdy nie słyszałem nic dobrego o tym oleju,zresztą sam miałem złe wspomnienia w poprzednim aucie. Zalej jakiś dobry olej z normą 504/507 i będzie git.

    Zostaw komentarz:


  • @dii
    odpowiedział(a)
    Witam, kupiłem ostatnio octavie która zalana jest castrolem 5w30 a mój mechanik doradził mi zeby zmienić olej na volkswagenowski spełniajacy normy 504 00. Warto zmieniać czy dalej jeździć na Castrolu tak jak było??

    Zostaw komentarz:


  • Marianovich
    odpowiedział(a)
    Panowie, bo już sam nie wiem, przeczytałem większość wątków tutaj, i nadal nie wiem co mam zalać. Octavia 2 2011 1.6MPI BSE, 140k na liczniku, od nowości lany chyba castrol 5w30, teraz od 2 lat Mobil Super 3000 5w30. Robię około 500km miesięcznie, krótkie odcinki po kilkanaście km kilka razy w tygodniu. Wywnioskowałem ze albo motul 8100 X-cess 5W-40 lub shell helix ultra 5w40 a teraz jeszcze cos patrze ze jakis 0w40 ale to jakos w 2014 dopiero dokopałem o tym
    Ostatnio edytowany przez Marianovich; 9992180.

    Zostaw komentarz:


  • dagetto
    odpowiedział(a)
    Filtr jak filtr. Nic się nie stanie.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Na pewno samochodu Ci nie zepsuje.

    Zostaw komentarz:


  • bastek1080
    odpowiedział(a)
    Dokupiłem 3l Lotosa Synthetic plus 5w40 i Filtron op 526/1. Jutro wymiana. Czy Filtron to dobry filtr czy następnym razem szukać np Manna W 719/30. Który jest lepszy? Nie jestem związany kompletnie z motoryzacja więc wybaczcie "głupie" pytania. Dziękuję wszystkim za pomoc

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bastek1080 Zobacz wpis
    Cześć. Z poprzednich wymian zostało mi 1.5 l Lotos synthetic plus 5w40 i ok 2.5l Total quartz energy 5w40. Czy mogę te oleje zmieszać ze sobą, dolac jeszcze 0.5 l Lotosa bądź Totala 5w40 żeby było 4.5l i zastosować przy kolejnej wymianie? czy lepiej zastosować jeden rodzaj oleju? Pacjent Octavia 2 1.6 Mpi z LPG
    Zamieszczone przez bastek1080 Zobacz wpis
    jmors44 też tak myślę ale spytałem z ciekawości gdyż mówi się o mieszalnosci olejów. Stoi trochę tego na półce i w ciągu roku się uzbierało. Stosuje swoich autach zarówno total jaki Lotos. Który z nich będzie lepszy do tego silnika? Do laguny lałem total a do Octavii Lotos. Chciałbym ujednolicić oleje swoich autach bo bo oba to wolnossący MPI.
    Oczywiście, że oleje tej samej klasy są mieszalne, ale to chodzi o to, że możesz w razie czego awaryjnie dolać innej firmy o takich samych parametrach, a nie robić bigos przy wymianie

    Zostaw komentarz:


  • bastek1080
    odpowiedział(a)
    jmors44 też tak myślę ale spytałem z ciekawości gdyż mówi się o mieszalnosci olejów. Stoi trochę tego na półce i w ciągu roku się uzbierało. Stosuje swoich autach zarówno total jaki Lotos. Który z nich będzie lepszy do tego silnika? Do laguny lałem total a do Octavii Lotos. Chciałbym ujednolicić oleje swoich autach bo bo oba to wolnossący MPI.

    Zostaw komentarz:


  • jmors44
    odpowiedział(a)
    i co tam jeszcze byś dolał kolego?, szwarc, mydło i powidło-litości, olej możesz zostawić na pamiątkę a dolejże nowego i jednorodnego oleju, od tego zapewne nie zbiedniejesz !

    Zostaw komentarz:


  • bastek1080
    odpowiedział(a)
    Cześć. Z poprzednich wymian zostało mi 1.5 l Lotos synthetic plus 5w40 i ok 2.5l Total quartz energy 5w40. Czy mogę te oleje zmieszać ze sobą, dolac jeszcze 0.5 l Lotosa bądź Totala 5w40 żeby było 4.5l i zastosować przy kolejnej wymianie? czy lepiej zastosować jeden rodzaj oleju? Pacjent Octavia 2 1.6 Mpi z LPG

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Czesc!
    Do nowego 1.5TSI 150KM lepszy shel czy valvoline 0w20?

    Zostaw komentarz:

Pracuję...