Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Masło nie wynika z lepkości oleju tylko z niedogrzania silnika. Jezdzicie na zbyt krotkich odcinkach i auto nie osiaga temperatury roboczej. Ja nie miałem masełka ani na 5w30 ani teraz na 0w30

    Komentarz


    • Czesc!
      Do nowego 1.5TSI 150KM lepszy shel czy valvoline 0w20?

      Komentarz


      • Cześć. Z poprzednich wymian zostało mi 1.5 l Lotos synthetic plus 5w40 i ok 2.5l Total quartz energy 5w40. Czy mogę te oleje zmieszać ze sobą, dolac jeszcze 0.5 l Lotosa bądź Totala 5w40 żeby było 4.5l i zastosować przy kolejnej wymianie? czy lepiej zastosować jeden rodzaj oleju? Pacjent Octavia 2 1.6 Mpi z LPG
        bastek1080

        Komentarz


        • i co tam jeszcze byś dolał kolego?, szwarc, mydło i powidło-litości, olej możesz zostawić na pamiątkę a dolejże nowego i jednorodnego oleju, od tego zapewne nie zbiedniejesz !
          jmors44

          Komentarz


          • jmors44 też tak myślę ale spytałem z ciekawości gdyż mówi się o mieszalnosci olejów. Stoi trochę tego na półce i w ciągu roku się uzbierało. Stosuje swoich autach zarówno total jaki Lotos. Który z nich będzie lepszy do tego silnika? Do laguny lałem total a do Octavii Lotos. Chciałbym ujednolicić oleje swoich autach bo bo oba to wolnossący MPI.
            bastek1080

            Komentarz


            • Zamieszczone przez bastek1080 Zobacz wpis
              Cześć. Z poprzednich wymian zostało mi 1.5 l Lotos synthetic plus 5w40 i ok 2.5l Total quartz energy 5w40. Czy mogę te oleje zmieszać ze sobą, dolac jeszcze 0.5 l Lotosa bądź Totala 5w40 żeby było 4.5l i zastosować przy kolejnej wymianie? czy lepiej zastosować jeden rodzaj oleju? Pacjent Octavia 2 1.6 Mpi z LPG
              Zamieszczone przez bastek1080 Zobacz wpis
              jmors44 też tak myślę ale spytałem z ciekawości gdyż mówi się o mieszalnosci olejów. Stoi trochę tego na półce i w ciągu roku się uzbierało. Stosuje swoich autach zarówno total jaki Lotos. Który z nich będzie lepszy do tego silnika? Do laguny lałem total a do Octavii Lotos. Chciałbym ujednolicić oleje swoich autach bo bo oba to wolnossący MPI.
              Oczywiście, że oleje tej samej klasy są mieszalne, ale to chodzi o to, że możesz w razie czego awaryjnie dolać innej firmy o takich samych parametrach, a nie robić bigos przy wymianie
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • Dokupiłem 3l Lotosa Synthetic plus 5w40 i Filtron op 526/1. Jutro wymiana. Czy Filtron to dobry filtr czy następnym razem szukać np Manna W 719/30. Który jest lepszy? Nie jestem związany kompletnie z motoryzacja więc wybaczcie "głupie" pytania. Dziękuję wszystkim za pomoc
                bastek1080

                Komentarz


                • Na pewno samochodu Ci nie zepsuje.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz


                  • Filtr jak filtr. Nic się nie stanie.

                    Komentarz


                    • Panowie, bo już sam nie wiem, przeczytałem większość wątków tutaj, i nadal nie wiem co mam zalać. Octavia 2 2011 1.6MPI BSE, 140k na liczniku, od nowości lany chyba castrol 5w30, teraz od 2 lat Mobil Super 3000 5w30. Robię około 500km miesięcznie, krótkie odcinki po kilkanaście km kilka razy w tygodniu. Wywnioskowałem ze albo motul 8100 X-cess 5W-40 lub shell helix ultra 5w40 a teraz jeszcze cos patrze ze jakis 0w40 ale to jakos w 2014 dopiero dokopałem o tym
                      Ostatnio edytowany przez Marianovich; 9992180.

                      Komentarz


                      • Witam, kupiłem ostatnio octavie która zalana jest castrolem 5w30 a mój mechanik doradził mi zeby zmienić olej na volkswagenowski spełniajacy normy 504 00. Warto zmieniać czy dalej jeździć na Castrolu tak jak było??

                        Komentarz


                        • Przerabiałem to w swojej. Zlałem to jak najszybciej. I słychać lepszą pracę silnika. Nigdy nie słyszałem nic dobrego o tym oleju,zresztą sam miałem złe wspomnienia w poprzednim aucie. Zalej jakiś dobry olej z normą 504/507 i będzie git.
                          Spalanie - Motostat.pl

                          Komentarz


                          • Cześć,

                            Zwracam się z prośbą do osób siedzących w branży i zorientowanych w tematach olejowych o pomoc w wyborze oleju w najlepszej relacji cena/jakość dla nowej taczałki małżonki.

                            pacjent: Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM,
                            rocznik: 2015
                            przebieg: 13tys km
                            specyfika: 90% miasto, krótkie odcinki do 10km, rocznie ok 5-7tys km, styl jazdy emerycki
                            100% benzyna

                            Jestem II właścicielem. Samochód do tej pory serwisowany w ASO Toyota. Z tego co wiem zalewany olejem 0w20. (nie wiem konkretnie jakim)

                            1. Czy mając na uwadze opisaną powyżej specyfikę użytkowania pozostać przy oleju 0w20 czy zmienić na 5w30?
                            (spotkałem się z opiniami że 5w30 może być przy takiej specyfice użytkowania lepszy z uwagi na następujące rozcieńczanie oleju paliwem i pogarszanie parametrów smarowania)

                            2. Słyszałem o problemach z nagarem w tym silniku
                            (występujących zwłaszcza przy specyfice użytkowania takiej jak w moim przypadku - miasto, krótkie dystanse, spokojny styl jazdy)
                            Jak wyeliminować/zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
                            Może wskazane są oleje niskopopiołowe?

                            Zauważyłem że dyskusja o olejach to często rozważanie akademickie o wyższości świąt, ile osób tyle opinii a nawet więcej :-),
                            liczę jednak że uda się wskazać najlepsze/najbardziej optymalne dla mnie, konkretne produkty, za co z góry dziękuję

                            pozdrawiam,

                            Komentarz


                            • Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
                              Pozdrawiam

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez marmal321 Zobacz wpis
                                Cześć,

                                Zwracam się z prośbą do osób siedzących w branży i zorientowanych w tematach olejowych o pomoc w wyborze oleju w najlepszej relacji cena/jakość dla nowej taczałki małżonki.

                                pacjent: Toyota Yaris III 1.33 DUAL VVT-I 99KM,
                                rocznik: 2015
                                przebieg: 13tys km
                                specyfika: 90% miasto, krótkie odcinki do 10km, rocznie ok 5-7tys km, styl jazdy emerycki
                                100% benzyna

                                Jestem II właścicielem. Samochód do tej pory serwisowany w ASO Toyota. Z tego co wiem zalewany olejem 0w20. (nie wiem konkretnie jakim)

                                1. Czy mając na uwadze opisaną powyżej specyfikę użytkowania pozostać przy oleju 0w20 czy zmienić na 5w30?
                                (spotkałem się z opiniami że 5w30 może być przy takiej specyfice użytkowania lepszy z uwagi na następujące rozcieńczanie oleju paliwem i pogarszanie parametrów smarowania)

                                2. Słyszałem o problemach z nagarem w tym silniku
                                (występujących zwłaszcza przy specyfice użytkowania takiej jak w moim przypadku - miasto, krótkie dystanse, spokojny styl jazdy)
                                Jak wyeliminować/zminimalizować ryzyko wystąpienia tego zjawiska?
                                Może wskazane są oleje niskopopiołowe?

                                Zauważyłem że dyskusja o olejach to często rozważanie akademickie o wyższości świąt, ile osób tyle opinii a nawet więcej :-),
                                liczę jednak że uda się wskazać najlepsze/najbardziej optymalne dla mnie, konkretne produkty, za co z góry dziękuję

                                pozdrawiam,
                                Ja bym wlał 0w30
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
                                  Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
                                  Pozdrawiam
                                  5w40 moim zdaniem
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez tasek Zobacz wpis
                                    Panowie czy poczciwe 1,6mpi z 2006r lepiej zalać 5w40 czy 0w40? 130 tys km nalotu, poprzednio wg wlepki 5w30. Jaki obecnie jest faworyt w lepkości 0w40? Shell 0w40, Motul 0w40?
                                    To sytuacja podobna jak u mnie, też przebieg 13x tysięcy km, tylko rocznik 2008 Od ładnych paru lat leję Motul 0w40 (wcześniej kilka razy LM 5w40; a jeszcze wcześniej poprzedni właściciel na gwarancji lał Castrola 5w30).
                                    Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                    FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                    Komentarz


                                    • A ktoś ma dojście do Eurola? Zastanawiam się czy nie sprawdzić. Wszędzie zachwalają. Mam czas jeszcze bo zmiana za jakieś 10-12tyś A w sklepach u mnie nigdzie nie widziałem,a z allegro trochę obawa przed podróbką.
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • Witam. mam o2 (2008r)1.6 mpi z LPG. Obecnie jeżdżę na castrol 5w30.i trochę oleju bierze . Co polecacie do takiej konfiguracji? Czy zmienic na 5w40 . Z góry dziękuję za pomoc

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez piotr1986 Zobacz wpis
                                          Witam. mam o2 (2008r)1.6 mpi z LPG. Obecnie jeżdżę na castrol 5w30.i trochę oleju bierze . Co polecacie do takiej konfiguracji? Czy zmienic na 5w40 . Z góry dziękuję za pomoc
                                          Witam.
                                          Kupić w miarę dobrą i bezpieczną płukankę silnika (np. Liqui Moly, Millers, Valvoline), wypłukać z obecnego "syfu" i następnie zalać jakiś 5W40 z normą MB 229.5 zakupiony z pewnego źródła. Ten 5W40 może być np. Motul X-ces, Millers Trident, Valvoline Synpower lub inny według uznania niekoniecznie ten na C. Niektórzy forumowicze polecali też wersję ekonomiczną czyli Lotos ale ja tego nie zrobię.
                                          Pozdrawiam
                                          k-pax

                                          Komentarz


                                          • Polecam

                                            Komentarz


                                            • Witam wszystkich klubowiczów!

                                              Mam do was kilka pytań, a mianowicie zbliża mi się serwis olejowy w mojej O1 1.6 AEE (75 km).

                                              Cały czas był lany Motul 5w-30 x-clean, ale niestety rok przed sprzedażą auta poprzedni właściciel zalał Mobil Super 2000 X1 10W-40.

                                              Jak kupiłem auto, to mój mechanik stwierdził, że w tych silnikach nie można przejść z 10W na 5W (nawet przy użyciu płukanki), bo zaczynają pić 1 litr oleju na 1000 km (powiedział mi to z własnego doświadczenia). Więc był zalany ten Mobil Super 2000 10W-40.

                                              W mieście silniczek prawie go nie spożywa, ale jak jadę autostradą 100-120 km/h powoli ubywa olej, albo jak bardziej mocno kręcę silnik (czyli pod temperaturą zaczyna się wypalać).

                                              W tej chwili się zastanawiam, czy faktycznie mechanik miał rację i już nie mogę wrócić na 5W-40. Być może ktoś przerabiał temat i ma doświadczenie z tym silnikiem? Czy jest dobre w moim przypadku stosowanie płukanki i zalanie tego Motula 5W-40 lub stosować płukankę i lać 10W-40 / nie płukać w ogóle?

                                              Być może macie patenty na autostradę i problem przy takich prędkościach wam nie występuje? Wiem, że te silniki lubią palić olej na autostradzie, ale to przy większych prędkościach (np. 140 km/h). Mogę jeździć i dolewać w trasie, tylko chciałbym usłyszeć waszą opinię na ten temat.

                                              Oryginalny przebieg to 166k km, rok produkcji 2001. Skodzina ma założoną instalację gazową i głównie jeżdzę na LPG.

                                              Będę wdzięczny za wszelką pomoc

                                              Komentarz


                                              • Panowie, 1.5TSI na 0w20. Co polecicie?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Alex.under Zobacz wpis
                                                  Panowie, 1.5TSI na 0w20. Co polecicie?
                                                  Jak szukałem w tym wątku porad co do takiego oleju, to polecano tutaj Eurola 0w20 508/509 i Havoline 0w20 508/509... Osobiście zalewam Millersa 0w20 508/509, ale nie pytaj dlaczego... Kolega z tego forum mi polecił i sprawdza się doskonale, i to całe uzasadnienie tego wyboru...
                                                  Generalnie fachowcy olejowi opuścili ostatnio to forum, nie wiem na jak długo...
                                                  Sporo ciekawych rzeczy, także na temat olejów z tą normą vw można znaleźć na forum Oil-Club Polska
                                                  Wypowiadają się tam koledzy, którzy kiedyś sporo wnosili do tematu na tym forum.... Polecam
                                                  ​​​​​
                                                  Maciek
                                                  terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                                  Zapraszamy....

                                                  Komentarz


                                                  • Dziękuję!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X