misza_zabrze - LM TopTec 4100 5W40 to olej dedykowany do 1.9 TDI PD ze specyfikacją VW 505.01 ...jeżeli chcesz ten olej zalać do 2.0 BLR to jest to nie najlepszy wybór.
ps ... jaki LL przy TT4100?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
W zeszlym roku z Magnateca 5w30 przeszedlem na LL 5W-30 TopTec4200 + Ceratec. Roznica jaka zauwazylem to taka ze ubywa duzo mniej oleju praktycznie dolalem moze 50ml przez caly rok. W tym roku mysle nad zalaniem LL 5W-40 TopTec4100 + Ceratec. Powod wydaje mi sie ze 5w-40 jest chyba "lepszy" a po drugie jest tanszy. Oczywiscie nie sosuje sie do serwisu LL tylko wymieniam olej co roku srednio co 15000 km.
TT4200 jak każdy shit LL5W30 jest nic nie wart wytrzymał bo z CeraTekiem to nie jest już to shit VW504 LL 5W30
Ja bym nim zawiasów w bramie nie posmarował
TT 4100 lepszy wybór bez dwóch zdań, ale jak masz zamiar znowu CeraTec zapodać to ja bym zrobił płukankę LM Proline i zalał LM Synthoil HighTech 5W40 +Ceratec.
ps. A czemu nie LM Synthoil 0W40 +Visco Stabil? Skoro to benzyna jest ?
Witam
Co mogli byście polecić tzn. olej silnikowy do Peugeot 208 1,4 VTi 95 KM z przebiegiem 70 tys. km.
Obecnie zalany Total Ineo ECS 5W30, ale nie podoba mi się ten olej wcale, ma niski wskaźnik lepkości, a nie wiem czy to dobre...
Raczej krótkie dystanse, czasem wyższych obroty.
Dzięki z góry za poradę.
4 kkm zrobione na Eurolu FS Syntence, w związku z tym dostał witaminy, jednak to bardziej ciekawość niż konieczność.Barwa ciemny miód, ubytków brak.Osobno trzeba wspomnieć o temperaturach, bo naprawdę "kontroluje" je na bardzo wysokim poziomie, i bardzo szybko je "zbija".
Jaki olej wlać do Octavia 1 1.6 BFQ, rocznik 2009, 216000 przebiegu? Odkąd ją mam, był wlany od 145000 Castrol Magnatec 10W40 i na takim jeździłem, ale dolewalem to około 1l na 10000km, później jeździłem na Shellu 10W40 i też dolewam 1-1.5l na 10000km, jaki teraz wlać mu olej?
4 kkm zrobione na Eurolu FS Syntence, w związku z tym dostał witaminy, jednak to bardziej ciekawość niż konieczność.Barwa ciemny miód, ubytków brak.Osobno trzeba wspomnieć o temperaturach, bo naprawdę "kontroluje" je na bardzo wysokim poziomie, i bardzo szybko je "zbija".
Uprzedzajac pytanie ja jeszcze nie zalałem
ale jedno powiem widzę sens 0W. Nawet latem.
Liqui Moly top tec 4100/Meguin low emission to bardzo dobry olej pomimo, że C3 ale jeśli nie potrzebujemy oleju z normą ekologiczną to jak pisze leonn lepszym rozwiązaniem będzie Synthoil High tech 5w40/Meguin Super Leichtlauf 5w40 lub Synthoil Energy 0w40/Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 ewentualnie Neste City Pro 0w40 (dodatki wedle upodobań Ceratec lub Archoil AR9100 - ja wybrałbym Archoila)..
wielkie dzieki za odpowiedz. Niestety troche mi sie spieszylo i zalalem TT4100+Ceratec. Przed zalaniem uzylem plukanki LM Engine Flush Plus (8374). Przyznam ze zastanawialem sie nad LM Synthoil 0W40 i odrzucielm. Sugerowalem sie specyfikacja C3 ze wzgledu na problemy FSI z nagarem ktory de-facto juz czyscilem w zeszlym roku. PAOLO ESCO nawiazujac do LM4100 i specyfikacji 505.01 to wystepuje rowniez specyfikacja 502 wiec nie wiem jak do tego podchodzic. Mam nawet katalog LM przed soba i tak naprawde do 2.0 FSI wg nich mozna zalac kazdy olej ;/ no moze za wyjatkiem LM4300 oraz 4700. Wg nich nawet Super 10W-40 mozna zalac No nic zalem co zalalem najzwyzej o ile auto dociagnie do nastepnego roku to zaleje 0W40+Ceratec Jeszcze raz wielkie dzieki.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
wielkie dzieki za odpowiedz. Niestety troche mi sie spieszylo i zalalem TT4100+Ceratec. Przed zalaniem uzylem plukanki LM Engine Flush Plus (8374). Przyznam ze zastanawialem sie nad LM Synthoil 0W40 i odrzucielm. Sugerowalem sie specyfikacja C3 ze wzgledu na problemy FSI z nagarem ktory de-facto juz czyscilem w zeszlym roku. PAOLO ESCO nawiazujac do LM4100 i specyfikacji 505.01 to wystepuje rowniez specyfikacja 502 wiec nie wiem jak do tego podchodzic. Mam nawet katalog LM przed soba i tak naprawde do 2.0 FSI wg nich mozna zalac kazdy olej ;/ no moze za wyjatkiem LM4300 oraz 4700. Wg nich nawet Super 10W-40 mozrna zalac No nic zalem co zalalem najzwyzej o ile auto dociagnie do nastepnego roku to zaleje 0W40+Ceratec Jeszcze raz wielkie dzieki.
Olej full saps nie będzie miał moim zdaniem większego wpływu na powstawanie nagarów w FSI i moim zdaniem C3 tu nie jest konieczne. Ważniejsza będzie regularna wymiana i dobrej klasy olej. Ale Top tec 4100 to moim zdaniem dobry wybór spośród olejów C3 a nawet jeden z niewielu C3 dość dobry do aut, które tej normy nie wymagają. Na przyszłość wybrałbym jednak 0w40 (LM/Meguin) z Archoilem AR9100, które ma dobre właściwości czyszczące i pomaga w utrzymaniu silnika w czystości.
Motor oil and lubricating fluids suitable for every type of car: oils for diesel, gasoline, LPG, and hybrid engines, all certified to European standards.
... GearProtect i MotorProtect wleci dopiero za 6tys.km więc jeszcze trochę trzeba poczekać.
LM GearProtect wleciał do mojej skrzyni jakieś 800 km temu - i co ? i nic ... żadnych zmian ani na + ani na - może poza tym, że olej mocno pociemniał i zmętniał. W zw. z powyższym (czyli z niczym) moim zdaniem szkoda kasy, lepiej zainwestować w przyzwoity olej, oczywiście wciąż pozostaje nadzieja, że mimo wszystko skrzyni jest lżej siedzi w niej teraz Neste Gear S 75W90.
LM GearProtect wleciał do mojej skrzyni jakieś 800 km temu - i co ? i nic ... żadnych zmian ani na + ani na - może poza tym, że olej mocno pociemniał i zmętniał. W zw. z powyższym (czyli z niczym) moim zdaniem szkoda kasy, lepiej zainwestować w przyzwoity olej, oczywiście wciąż pozostaje nadzieja, że mimo wszystko skrzyni jest lżej siedzi w niej teraz Neste Gear S 75W90.
Czasami zmiany nie są odczuwalne ale ochrona na pewno jest na +.
LM GearProtect wleciał do mojej skrzyni jakieś 800 km temu - i co ? i nic ... żadnych zmian ani na + ani na - może poza tym, że olej mocno pociemniał i zmętniał. W zw. z powyższym (czyli z niczym) moim zdaniem szkoda kasy, lepiej zainwestować w przyzwoity olej, oczywiście wciąż pozostaje nadzieja, że mimo wszystko skrzyni jest lżej siedzi w niej teraz Neste Gear S 75W90.
Coś pamiętam że często zmieniasz olej w skrzyni.... Jakieś problemy?
Coś pamiętam że często zmieniasz olej w skrzyni.... Jakieś problemy?
ot taka nieszkodliwa obsesja postanowiłem dobrać najlepszy olej ... a tak na poważnie to miałem podejrzenie, że przy ostatniej wymianie (Neste Gear S 75W80) warsztat zrobił mnie "w trąbę" i wlał Elfa, no ale może się mylę ... nic to, w końcu postanowiłem użyć Neste Gear S 75W90 (no bo świetne parametry zimowe jak na tę lepkość) i na dodatek potraktować go LM GearProtect, więc pal licho, że gęsty ... generalnie problemów nie było.
Golf 4, 1,6 BCB. Zalany Xado 5W40 Atomic Infinity + filtr Filtrona. Zakup w Oil Spa, podziękowania .
Przebieg 162 tys.
Wcześniej Neste 0W40., przyjemnie na nim silnik chodził, rozrząd cykał jak zegarek, tylko szybciej.
Ciekawostka: poprzedni filtr oleju - Sędziszów przykręcało się kluczem 27, a do Filtrona jest klucz 30.
Komentarz