Zamieszczone przez GS_Mati
Zobacz wpis
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Leon 1.6 16V 105 KM
-
-
chwila chwila, ale kolega mówi o konsumpsji przez tdi pd oleju chyba, bo w avatarze taki silnik ma? w tych silnikach ciut zawsze dolewalem miedzy wymianami, ale niewiele, tak wlasnie do 1/4-1/3 litra max (przy wymianach co 15 tkm) nie wazne ile silnik mial przejechane na blacie i w jakiej był kondycji - chyba tttm - tdi pd. Wszystko poza tym zalezy od stylu jazdy etc.
no, ale godajmy tu o benzynach - a w dieslu o dieslu. też chyba powyzej namotalem wciskajac gadke o dieslu w jakims poscie - za co pardonOstatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisZawsze watro wlać dodatki do dobrego, czy b.dobrego oleju
Nie ma sensu dodawanie dodatków do szitu 5W30, czy innego taniego syfu na który handlarze mają ciśnienie żeby go popchnąć jak najwięcej.
Dodatki mają przedłużać żywotność naszych silników lub utrwalać/przedłużać b.dobrą jakość oleju,a nie zmieniać szit 5W30/507 w 5W40/502, czy inny mineralny syf olejowy, żeby jako tako silnik chodził przez 8-10tys
Komentarz
-
-
"Zawsze watro wlać dodatki do dobrego, czy b.dobrego oleju" soryyyy ja się nie zgodzę - nigdy bym niczego nie wlał do oleju opartego na estrach np. Silkolene Race Pro S 5W30 czy też Motul 300V Power Racing 5w30 gdzie głównym składnikiem budowy są estry ...dodatki to sobie można lać do średniaków i to na własną odpowiedzialność - żeby potem nie było "płaczu" że miska olejowa i smok zaklejone "mułem" - po prostu dobre oleje nie potrzebują żadnych dodatków ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zależy o jakich dodatkach piszesz. AR9200 był dodawany do wyczynowych olejów w NASCAR chyba nie bez przyczyny. W Polsce w mocno tuningowanych i przeznaczonych do sportu (pół wyczynowego) autach mix AR9100/9200 był dodawany do Millersa CFS-a i właśnie Fuchsa Race Pro S 5W40 i na tym Fuchsie nawet chyba były jakieś badania zużycia robione w jednym aucie i była wyraźna poprawa.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO a ja wlałem Visco Stabil I wiesz jaki był efekt.
Jak by się zachowały oleje wymienione przez Ciebie po dodaniu VS nie wiem bo nie mam silnika typu Racing, ale można przypuszczać że podobnie jak LM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpisJeżeli masz dostęp do LazerWay LL 5W30 to śmiało wlewaj
...chłopaki ile wchodzi oliwy do 1,4 ?
Komentarz
-
-
leonn w analizach robiłeś CCS i MRV? Bo to głównie mnie interesuje, a z tego co pamiętam to Visco podnosi lepkośc, a po drugie zgadzam się z tym co pisał PAOLO ESCO po co to dodawać do oleju na PAO+Estry jakim jest Ravenol SSL i robić z niego ulepa?
tomek evo piszesz o Hondzie Civic? ZTCP były robione UOA kilka razy nawet...
gruto to ma być dobra cena po znajmości za ten olej?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisto ma być dobra cena po znajmości za ten olej?Ostatnio edytowany przez gruto; 1235.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gruto Zobacz wpisa są lepsze ? jeśli tak to za ile ? ....pozdr......inaczej , wiem że to pewny olej w 100 %
Shella kupisz od dystrybutora, Ravenola tez, Eurola też...Mobila chyba Intercars, Motula też znajdziesz pewnego...o Amsoilu nie wspomnę ale te dwa ostatnie to już sporo drożej. Castrol to typowy przykład jak można wpaść na minę niestety...
Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Eeech…..
A miałem się tutaj już więcej nie rozpisywać.
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisleonn visco stabil do dobrego oleju w sprawnym motorze?
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpispo co?
Ooo..i to jest b.dobry przykład;
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisja to lalem jak silnik zuzywal mi olej.....przez zuzycie mechaniczne (taki chwilowy srodek zastepczy zanim remont nie nastapi)
"ja to lalem jak silnik zuzywal mi olej.....przez zuzycie mechaniczne (taki chwilowy srodek zastepczy zanim remont nie nastapi)"
A dlaczego powstało zużycie mechaniczne?
Trzeba zapobiegać od początku lejąc dobry olej, a i nawet + dodatki jak trzeba, a nie próbować naprawić już zużyty silnik lepszym olejem, czy dodatkiem jak do stanu agonalnego silnik doprowadził stosowany do tej pory tani lub drogi (ASO) syf olejowy i/lub wymiany co 30tys lub więcej albo i wcale, a nie dobry olej.
Wiecie przecież, że zgadzam się z Wami, że do Dobrego oleju nic nie trzeba dolewać ba sam w sobie jest tak skonstruowany żeby chronić silniki w 100%, ale....
No właśnie i pojawia się to "ale"
Olej trzeba dobrać do silnika i warunków eksploatacji. I jak każdy z Nas szukałem czegoś co będzie odpowiednie dla mojego silnika i mojego stylu jazdy i eksploatacji, padło na 0W40 LM.
Chyba nikt nie powie, że Synthoila Energy 0W40 trzeba czymś wspomagać,
Zastanawiało mnie tylko to, że silnik 1.6 BSE podczas ciągłej jazdy autostradą w temp zew +2℃- +7℃ osiąga temp oleju 102℃ - 106℃, a w temp zew +30℃ temp oleju dochodzi do 120℃ Na odcinku 1300km ciągłej jazdy autostradą na Lpg obawiałem się, że przy takiej eksploatacji nawet LM może polec, ale badanie pokazało że jest OK, więc postanowiłem przetestować LM 0W40+VS, i co? I bingo!
0W-50 (dzięki VS) na bazie PAO to idealny olej do mojego silnika (i innych też) i takiej eksploatacji. Mam już 129tys i oleju nie bierze do 10tys wcale, od 10 do 15 tys około 200- 300ml
Olej po 15tys przy wymianie wygląda jak ciemna herbata.
Kto się może pochwalić takim wynikiem?
Czy LM 0W40 lub Meguin 0W40 + Ceratec albo + Visco Stabil czy też np. + Motor Protect to ulep?
Ta kombinacja został przetestowana i przebadana Inie jest to żaden ulep czy muł czy inny
Korespondowałem też z inżynierami z LM.DE na temat dodatków w oleju PAO i wysokiej temperatury pracy silnika np. na autostradzie, czy torze i potwierdzili to co tutaj piszemy. Do normalnej jazdy olej jest tak skonstruowany, że ma wytrzymać zalecany interwał, ale jeżeli silnik pracuję w ciężkich warunkach to warto dodać dodatek, żeby ograniczyć zużycie silnika i nie zmieniać częściej oleju.
Przy przebiegu 125tys w mojej Octavii po raz drugi został wymieniony olej w skrzyni na LM Hochl.Getriebeoil GL4+ 75W-90 tym razem + Gear Protect,
Po co?
Żeby skrzynia wytrzymała jak najdłużej się da bez remontu.
No to warto te dodatki dodawać do dobrych olejów, czy nie?
Ja odpowiedź znam, a Wy?
ps. jak komuś się chce szukać to analizy z Lab są w tym wątku.
I tak na koniec nie ma sensu lanie dodatków do kiepskich oliw, ot takie moje zdanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisEeech….więc postanowiłem przetestować LM 0W40+VS, i co? I bingo! 0W-50 (dzięki VS) na bazie PAO to idealny olej do mojego silnika (i innych też)
z innej beczki - "czujesz" obecność GP w skrzyni ?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisteż myślałem żeby zrobić z niego "50" ale póki co za dużo nie bierze ... na razie czekam i "pacze"
Jak zacznie brać więcej na ..W50 to zalejesz ..W60, a potem ..W70 itd? U mnie na Meguinie też mniej ubywa niż na LM. 1l na 15tys jest jak najbardziej do zaakceptowania.
U siebie zalewam podczas wymiany 4l oleju dolewam 300ml VS rozgrzewam motor i uzupełniam do max. U Ciebie bym zalał 3l dolał 150ml VS i po rozgrzaniu dolał do maxa.
Co do GP to u mnie i tak skrzynia chodziła super, ale faktycznie po dolaniu GP nie czuć, że zmieniasz bieg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisCo do GP to u mnie i tak skrzynia chodziła super, ale faktycznie po dolaniu GP nie czuć, że zmieniasz bieg.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
cytrynowiec jak znajdę chwilę to podlinkuje.
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisno dobra, ale właściwie dlaczego LM Hochl.Getriebeoil GL4+ 75W-90 ?
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisja co prawda też mam 75W90 GL-4
Komentarz
-
-
leonn (lub ktoś obeznany w temacie) a wiesz coś na temat tego dodatku? właśnie zakupiłem (kopia posta z wątku o dieslu)
Czy ktoś z was stosował dodatek Bizol o91 oil life+?
Zamówiłem sobie do dwóch autek w necie w hurtowni, przy okazji kupowania filtra i płukanki
Ma dobrą cenę, zastanawiam się czy to bardziej tańszy odpowiednik cerateca/militeca działa czy bardziej LM Visco Stabil - wydaje mi się, że ta druga opcja (od tego zależy kiedy to wleje czy zaraz przy wymianie, czy w połowie nalotu międzywymianowego, czyli circa po 7 tkm )
Komentarz
-
-
a co do zuzycia w silniku, nie wiem czy pamiętasz - miałem renie taką jak Twoja MI 1.4 16v (2002 rok), pewnie pamiętasz, miałem wadliwy zawór w niej fabrycznie - pękł w czasie jazdy. miałem przytarty tłok od tego trochę potem się okazało.....
mimo zrobienia całej góry, dalej łykał olej, a dołu już nie było sensu finansowo robić/znowu rozbierać (długa opowieść w innym wątku) stąd dolałem VS, na kilkaset km pomogło. Auto poszło w świat po taniości, bo wiadomo, że kiedyś trzeba będzie to jednak zrobić do końca.
zanim zabraliśmy się za silnik była opcja używany silnik. ale używane silniki same padła przychodziły na lawetach bez kompresji i odsyłaliśmy, a niby pewne i sprawdzone, stąd wzięli się za górę, dół mogli od razu też zrobić, ale koszta były niewspółmierne z wartością tego wozu....
stąd VS - na podratowanie szedł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNie rozumiem pytania
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisTo tak jakbyś pytał dlaczego 0W40, a sam zalał 0W40
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
koka Kończymy tą rozmowę bo to temat Olej do benzyniaka, a nie do skrzyni.
To że masz chlejący olej silnik i zgrzytającą skrzynie już wszyscy wiedzą, ale już nie męcz.
Przecież ori olej VW do manualnej skrzyni to 75W90 GL4. SAE 90 w przekładniówce jest pod względem lepkościowym tym samym co SAE W40 lub W50 dla oleju silnikowego.
Dlaczego te w/w 75W90 spełniają normy VW?
Tak samo jak w silniku idealnym olejem jest 0W40 to w skrzyni manualnej 5 lub 6 biegowej jest 75W90. Choć dzisiaj o olej Vollsynthetisches jest już trudno, to jednak więcej można ich znaleźć do skrzyni, niż do silnika.
LM i Neste to bardzo podobne oliwy na bazie PAO czy to 0W40, czy 75W90. To że miałeś gorszy dzień i zgrzytło Ci w skrzyni na LM nie znaczy że to jest zły olej, bo u mnie działa idealnie ten przekładniowy.
LM ma temp płynięcia – 60C, ile się różni od Neste?
Ps. Kapnij sobie trochę CeraTeca do tego co masz teraz w skrzyni i zobaczysz jak będzie efekt.
End
Komentarz
-
Komentarz