Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez no4
    Czy miller będzie lepszy od Motula?
    :lol: bo ja wiem ...jako premier sprawdził się średnio, jako przewodniczący SLD też cienko smaruje...zdecydowanie lepiej robi to Motul...no chyba, że chciałeś się dowiedzieć który z olejów jest lepszy Millers czy Motul :diabelski_usmiech
    Zamieszczone przez rOBERTO795
    są to oleje w pelni syntetyczne- PAO.
    syntetyczne (i kropka) ...to się zgodzę :wink: bez rozwijania tematu dalej - zaraz znów będzie zawierucha z tymi bazami ad:
    Czy coś jest mniej czy więcej syntetyczne to pojęcie "względne" często producenci wykorzystują luki podając że jest to olej syntetyczny, 100% syntetyczny, czy full syntetyk ...tylko, że o tym już kiedyś pisałem i nie wiem czy jest sens tracić czas na przerabianie tego od nowa. :roll:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez zak14
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      Ze są to oleje w pelni syntetyczne- PAO.
      Ale ile tego PAO to nie wiesz, a że w ww. olejach jest - często sięgający połowy - udział HC, to pewne i rzeczony Piotr Pyrka tego nie kwestionuje.
      Piotr Pyrka Pracuje dla Motula i to on tą liste stworzyl na podstawie wiarygodnych informacji. Ja ją tylko wkleiłem.
      Takich danych jak ile PAO i ile HC dokładnie jest w oleju to nikt od żadnego producenta sie nie dowie. Co nie zmienia faktu że skoro za te oleje nie pobierają akcyzy to oznacza że w/w oleje są syntetyczne.

      [ Dodano: Nie 01 Kwi, 12 19:56 ]
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      syntetyczne (i kropka)
      Nie ma się co wglebiać- olej ma smarować i chronić silnik! Ten ktory robi to lepiej jest lepszy i nie ma znaczenia ile ma PAO!
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
        voytek napisał/a:
        Dzięki :wink:
        A ten Motul Specific 5w30 504.00/507.00 to rzeczywiście 100% syntetyk jak podaje producent czy technologia syntetyczna?


        Ja spaliłem ten olej (ilościowo oraz zrobił się czarny-utlenił się) podczas gonitwy po autostradzie przy +40C. W przypadku X-Lite (tego starego) nie miało to miejsca.
        No właśnie, to jak to w końcu jest? Olej o niższej lepkości (0w30) lepiej znosi jazdę autostradową w upale niż 5w30? To ja się obawiałem, że X-Lite 0w30 będzie za rzadki latem w upały. Który lepiej będzie chronić silnik 1.8TSI: Specific 5w30 z normą 504.00, czy X-Lite 0w30?
        Jakoś ten Specific bardziej mnie przekonuje, no bo niby stworzony specjalnie dla VAG-a, ale nie wiem, ile w tym tylko marketingu...

        Komentarz


        • Zamieszczone przez voytek
          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          voytek napisał/a:
          Dzięki :wink:
          A ten Motul Specific 5w30 504.00/507.00 to rzeczywiście 100% syntetyk jak podaje producent czy technologia syntetyczna?


          Ja spaliłem ten olej (ilościowo oraz zrobił się czarny-utlenił się) podczas gonitwy po autostradzie przy +40C. W przypadku X-Lite (tego starego) nie miało to miejsca.
          No właśnie, to jak to w końcu jest? Olej o niższej lepkości (0w30) lepiej znosi jazdę autostradową w upale niż 5w30? To ja się obawiałem, że X-Lite 0w30 będzie za rzadki latem w upały. Który lepiej będzie chronić silnik 1.8TSI: Specific 5w30 z normą 504.00, czy X-Lite 0w30?
          Jakoś ten Specific bardziej mnie przekonuje, no bo niby stworzony specjalnie dla VAG-a, ale nie wiem, ile w tym tylko marketingu...
          Lepkość nie jest absolutnie wyznacznikiem- liczy sie baza i pakiety dodatkow. Moim zdaniem X-lite bedzie "mocniejszym" olejem ze wzgledu na bazy estrowe i to że kiedys posidał norme 503.01 stworzona do mocnych 1,8T- obecnie jej nie ma ale jego skład nie uległ zmianie. Poprostu nie da się tej normy odnowić- brak produkcji 1,8T
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez rOBERTO795
            Piotr Pyrka Pracuje dla Motula i to on tą liste stworzyl na podstawie wiarygodnych informacji
            Wiem, z tamtym wątkiem też jestem na bieżąco. Rozbierano w nim MSDS-y i wyszło na to, że HC i to w ilości przekraczającej tą wymaganą do rozpuszczenia dodatków jest w większości olejów z listy wrzuconej przez Piotra Pyrkę. Czy to dobrze, czy źle i ile jest tam poza tym PAO i estrów, to już szkoda pary żeby roztrząsać.
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Moim zdaniem X-lite bedzie "mocniejszym" olejem ze wzgledu na bazy estrowe
            Też byłbym skłonny pokładać w nim większą nadzieję, choć bardziej ze względu na pakiet dodatków niż bliżej nie określoną ilość estrów (w ubiegłym roku Motul nazmieniał sporo w swoich bazach).
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz


            • Dzięki za odpowiedzi.
              Mam lokalnie działającego sprzedawce w Szczecinie, więc wygodniej mi będzie dobrać coś z jego oferty.
              Na razie nr jeden na zbliżającą się wymianę to rekomendowany:
              1. Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
              Ale zastanawiam się jeszcze nad tym (ma wyższy TBN i jest atrakcyjniejszy cenowo od nr 1):
              2. MOTUL 8100 X-cess 5W40 135 za 5l
              Jednak poniższa opinia zniechęciła mnie do wyboru nr 2.
              PAOLO ESCO - Nie 02 Sty, 11 19:35
              Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to bardzo dobry olej - lepszy od x-cess.
              Nie rozumiem dlaczego, ale zdaję się na znawcę tematu.
              Noi rozmyślam jeszcze nad chwalonym w tym wątku
              3. Lazerway V 0W30, liczba TBN to chyba 12?
              Ma najwyższy TBN, więc chyba też dobrze się by nadawał do mojego silnika?
              Patrzyłem też na model Lazerway 5W40 ale wg mojego rozeznania ma niższy TBN = 10.

              Ciekawi mnie jeszcze zagadnienie płukanki. Temat dla mnie nowy, poczytałem trochę i jeśli dobrze zrozumiałem to mógłbym coś takiego przeprowadzić sam tuż przed oddaniem auta na wymianę do ASO?
              I pytanie do znawców, czy warto zrobić płukanie silnika przy przebiegu ok 15tys km?
              Octavia2 Tour

              Komentarz


              • Zamieszczone przez hizoku
                Mam lokalnie działającego sprzedawce w Szczecinie, więc wygodniej mi będzie dobrać coś z jego oferty.
                Na razie nr jeden na zbliżającą się wymianę to rekomendowany:
                1. Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                ja mam ten zalany od niecalego roku. na najblizszym przegladzie znowu będe go zalewał.
                BYŁA o1 rs
                BYŁA o2 1.6
                JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                Komentarz


                • Zamieszczone przez hizoku
                  Ciekawi mnie jeszcze zagadnienie płukanki. Temat dla mnie nowy, poczytałem trochę i jeśli dobrze zrozumiałem to mógłbym coś takiego przeprowadzić sam tuż przed oddaniem auta na wymianę do ASO?
                  I pytanie do znawców, czy warto zrobić płukanie silnika przy przebiegu ok 15tys km?
                  hizoku Wnioskuję, że chcesz płukankę wlać do motoru w domu i jechac x km do ASO z płukanka w silniku, potem zostawić auto w ASO żeby spuścili olej z nalaną przez ciebia płukanka i wlali nowy olej?
                  Jeśli taki masz zamiar to coś żle doczytałeś. Nie możesz jeżdzic autam z wlaną płukanką!
                  Luknij tu: Link
                  Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić pracujący przez 10 min. na biegu jałowym. Wymienić olej oraz filtr oleju na nowy.

                  Poza tym idziesz w dobrym kierunku, wszystkie oleje które wybrałeś są THE BEST, ale ja bym obstawiał ten NR. 1. Lej go śmiało, sam mam LM synthoila 0w40 w silniku. Bierz tego LM 5w40, a będziesz zadowolony.

                  Komentarz


                  • leonn, planowałem zalać to na parkingu pod ASO, ale bezsensu chyba bo oni tez kawałek będą przejeżdżać autem.
                    Nie wiem, czy to mi potrzebne bo wcześniej w ogóle nie znałem tego zagadnienia. Chyba już jestem za bardzo nadgorliwy i odpuszczę.
                    Octavia2 Tour

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez hizoku
                      Dzięki za odpowiedzi.
                      Mam lokalnie działającego sprzedawce w Szczecinie, więc wygodniej mi będzie dobrać coś z jego oferty.
                      Na razie nr jeden na zbliżającą się wymianę to rekomendowany:
                      1. Liqui Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                      Ale zastanawiam się jeszcze nad tym (ma wyższy TBN i jest atrakcyjniejszy cenowo od nr 1):
                      2. MOTUL 8100 X-cess 5W40 135 za 5l
                      Jednak poniższa opinia zniechęciła mnie do wyboru nr 2.
                      PAOLO ESCO - Nie 02 Sty, 11 19:35
                      Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to bardzo dobry olej - lepszy od x-cess.
                      Nie rozumiem dlaczego, ale zdaję się na znawcę tematu.
                      Noi rozmyślam jeszcze nad chwalonym w tym wątku
                      3. Lazerway V 0W30, liczba TBN to chyba 12?
                      Ma najwyższy TBN, więc chyba też dobrze się by nadawał do mojego silnika?
                      Patrzyłem też na model Lazerway 5W40 ale wg mojego rozeznania ma niższy TBN = 10.

                      Ciekawi mnie jeszcze zagadnienie płukanki. Temat dla mnie nowy, poczytałem trochę i jeśli dobrze zrozumiałem to mógłbym coś takiego przeprowadzić sam tuż przed oddaniem auta na wymianę do ASO?
                      I pytanie do znawców, czy warto zrobić płukanie silnika przy przebiegu ok 15tys km?
                      Plukanke polecam. Co do olejow-jezdzilem na pozycji 1i 2 i z perspektywy normalnego uzytkownika moge napisac:
                      poz 1. jest to olej z lepsza baza i u mnie w silniku sprawuje sie super.
                      poz 2. silnik bedzie ciszej pracowal

                      Kazdy z nich spokojnie sobie poradzi z Twoim motorem

                      wybor nalezy do Ciebie.

                      Co do Tbn-u jesli nie masz LPG to czy to 10 czy 9 nie zauwazysz tego a wazniejsze jest to ile z tych parametrow zostanie po np. 8 tys km.Kolejna sprawa to taka ze paliwa od 2001 roku w PL sa praktycznie bezsiarkowe wiec tbn nie jest az tak istotny.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Mam LPG (musiałem odświeżyć profil bo mimo zaznaczenia nie pokazywało)
                        Octavia2 Tour

                        Komentarz


                        • Moim zdaniem X-lite bedzie "mocniejszym" olejem ze wzgledu na bazy estrowe i to że kiedys posidał norme 503.01 stworzona do mocnych 1,8T- obecnie jej nie ma ale jego skład nie uległ zmianie. Poprostu nie da się tej normy odnowić- brak produkcji 1,8T
                          _________________
                          OK, zastanawia mnie jeszcze tylko jedna rzecz - rzadszy olej (0w30 zamiast 5w30) to potencjalnie niższe jego ciśnienie, a w TSI mamy ten problematyczny hydrauliczny napinacz łańcucha rozrządu. W 1.8T z tego co wiem był rozrząd na pasku, więc nie było tego problemu.
                          Do przeglądu mam jeszcze trochę czasu, więc spokojnie poczytam Wasze opinie, który olej wybrać. Generalnie zdecydowałem się wypróbować Motula, pozostaje ostatecznie zdecydować czy Specific 5w30 czy X-Lite 0w30.
                          Dzięki za dotychczasowe porady :wink:

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez voytek
                            No właśnie, to jak to w końcu jest? Olej o niższej lepkości (0w30) lepiej znosi jazdę autostradową w upale niż 5w30? To ja się obawiałem, że X-Lite 0w30 będzie za rzadki latem w upały. Który lepiej będzie chronić silnik 1.8TSI: Specific 5w30 z normą 504.00, czy X-Lite 0w30?
                            Jakoś ten Specific bardziej mnie przekonuje, no bo niby stworzony specjalnie dla VAG-a, ale nie wiem, ile w tym tylko marketingu...
                            Syntetyk lepiej bedzie znosił wysokie temp.
                            Lepkość w jeździe autostradowej bedziesz miał pdobną na specyfiku i na X-lite.

                            Teraz leci do Blackstone X-lite naszego kolegi Ant zobaczymy jak to wygląda.
                            Na autostradzie lepszą ochronę da Ci olej o minimalnie wyższym indeksie lepkosciowym, wszak zadne auto wyczynowe nie jeździ na oleju 0W30.
                            Ale do zastosowań cywilnych oleje klasy 0W20, 0W30 jak najbardziej .

                            Zamieszczone przez hizoku
                            I pytanie do znawców, czy warto zrobić płukanie silnika przy przebiegu ok 15tys km?
                            Jak jeździłeś na castrolu albo mobilu (nie tym mobil1) to tak w mojej skromnej ocenie a jesli pierwszą wymianę zrobiłeś po ...nie 1000km ale po 15 000 km to obowiazkowo.

                            TBN tu nie ma nic do rzeczy masz auto benzynowe a teraz benzyna ma znikomą ilość siarki spokojnie mozesz mieć olej z TBN na poziomie 7-10 i nic sie nie stanie wszystko zależy od ilosci detergentów bo ilość zasadowa to nie wszystko !
                            Zasady neutralizują kwaśne produkty spalania, kwasy a detergenty i pakiety jakosciowe myją wszystko, im droży olej tym prawdopodobienstwo lepszych dodatków wieksze :-)

                            Jeśli jst LPG warto mieć lepszy olej bo w Polsce mamy jedno z najgorszych paliw w Europie i wracamy do dekady kiedy ilość siarki jest przekroczona o 7-8x względem dopuszczonych norm
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • voytek, żeby było Ci łatwiej, ja na 7,5 kkm przebiegu dolałem prawie litr X-lite. :wink:
                              W sumie nie wiem czy to dobrze czy źle ale wylałem go w ubiegłym tygodniu i właśnie zacząłem przygodę z Lazerway 5w40. Test będzie na dystansie 7,5 kkm to napiszę co i jak, nie wiem tylko jak to będzie czasowo bo auto ostatnio więcej stoi niż jeździ.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez hotrain
                                voytek, żeby było Ci łatwiej, ja na 7,5 kkm przebiegu dolałem prawie litr X-lite. :wink:
                                W sumie nie wiem czy to dobrze czy źle ale wylałem go w ubiegłym tygodniu i właśnie zacząłem przygodę z Lazerway 5w40. Test będzie na dystansie 7,5 kkm to napiszę co i jak, nie wiem tylko jak to będzie czasowo bo auto ostatnio więcej stoi niż jeździ.
                                Powinienes dolac mniej ale ile dolejesz czas pokaze. Pozatym dolewki oczywiscie rozsadne dobrze wplywaja na jakosc oleju w silniku.

                                Pidzek a czy ktores auto wyczynowe jezdzi na 5w30 ?
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Tak ale nie na caly rajd często na kwalifikacje kilka okrążeń.
                                  W zastosowaniach cywilnych oleje 5W30 przynajmnej CFS 5W30 idą do K20A3 czyli TYPE R, 2ZZ-GE czyli popularne TS, Subaru Impreza WRX, STI w tym maszyny dpuszczone do ruchu ulicznego, Mitsubishi EVO zwłaszcza nowe jednostki gdzie producent zaleca oleje o obnizonej lepkosci np. 0W20, 5W30 (Turbo)

                                  Wiele z tych salonowych fabrycznych aut to można pwiedzieć wersje wyczynowe w których bryluje olej 5W30 lub 5W40.

                                  Jazda na torze lub track day to 5L oleju o kilka oczek wyzszej lepkosci , 20L paliwa w baku i dodatek CVL lub jego odpowiednik turbo i paliwo Shell V-Power Racing lub BP Ultimate po track dayu całodlziennym zlew oleju, tankowanie normalnego paliwa i powrót do 5W30.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz


                                  • A jak pod koniec kwietnia zalewam AMSoil European Car Formula (AEL) 5W30 i zobaczymy jak będzie z temperaturą i konsumpcją oleju, bo na LM TopTec4200 było słabo, w Wawie jazda normalna ponad 100C i już 1,5L dolałem.
                                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                    Komentarz


                                    • A może ktoś opisze swoje uwagi na eksploatację (temp., zużycie, itp.) w TSI na FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez hotrain
                                        voytek, żeby było Ci łatwiej, ja na 7,5 kkm przebiegu dolałem prawie litr X-lite. :wink:
                                        W sumie nie wiem czy to dobrze czy źle ale wylałem go w ubiegłym tygodniu i właśnie zacząłem przygodę z Lazerway 5w40. Test będzie na dystansie 7,5 kkm to napiszę co i jak, nie wiem tylko jak to będzie czasowo bo auto ostatnio więcej stoi niż jeździ.
                                        Na źle założony 3 pierścień zgarniający niestety żaden olej nie pomoże.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez hizoku
                                          Lazerway V 0W30
                                          olej raczej nie do 1,6 z LPG.
                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          TBN tu nie ma nic do rzeczy ---> Jeśli jest LPG warto mieć lepszy olej bo w Polsce mamy jedno z najgorszych paliw w Europie i wracamy do dekady kiedy ilość siarki jest przekroczona o 7-8x względem dopuszczonych norm
                                          --->
                                          Zamieszczone przez hizoku
                                          Mam LPG
                                          czyli dobrze hizoku kombinujesz z TBN.
                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          do zastosowań cywilnych oleje klasy 0W20, 0W30 jak najbardziej
                                          z tym , że 0W/20 tylko do jednostek do tego przystosowanych...silniki VW raczej się do takich nie zaliczają. "Olej xxx 0W20 powinien byś stosowany wyłącznie w jednostkach o małym zużyciu i dobrym spasowaniu elementów silnika, szczególnie na panewkach. Przy zastosowaniu tego oleju musimy mieć 100% pewność co do minimalnego zużycia silnika. Przy 5W/30 mamy pewność, że przy luzach na panewkach (nawet tych delikatnych) nie utraci się smarowania, co może zdarzyć się przy oleju 0W20".
                                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          Na źle założony 3 pierścień zgarniający niestety żaden olej nie pomoże.
                                          zgadza się .. a VW do "kolejnej lipy" się nie przyznaje ...jak zwykle :evil:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            z tym , że 0W/20 tylko do jednostek do tego przystosowanych...silniki VW raczej się do takich nie zaliczają. "Olej xxx 0W20 powinien byś stosowany wyłącznie w jednostkach o małym zużyciu i dobrym spasowaniu elementów silnika, szczególnie na panewkach. Przy zastosowaniu tego oleju musimy mieć 100% pewność co do minimalnego zużycia silnika. Przy 5W/30 mamy pewność, że przy luzach na panewkach (nawet tych delikatnych) nie utraci się smarowania, co może zdarzyć się przy oleju 0W20".
                                            Gdzieś mi się juz ta wypowiedz obiła o uszy ....skąd to masz ?

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            zgadza się .. a VW do "kolejnej lipy" się nie przyznaje ...jak zwykle
                                            mamy na to wreszcie jakiś kwit oficjalny ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • endryu, w 1.4 TSI nie powinieneś mieć kłopotów z tym olejem, u mnie w 1.8 pobór był w normie VW, temperatury normalne, bez odchyleń.
                                              Sebastian_M26, za daleko idziesz z diagnozą, ale dziękuję za cenną uwagę.

                                              Komentarz


                                              • X-Lite jest bardzo dobry ale znika, w przeciwieństwie do LM TT 4600, Motula X-Clean C3 5W-30, Mobil1 ESP 5W-30, nie wiem jak Millers w tej lepkości. Trzeba testować.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Gdzieś mi się juz ta wypowiedz obiła o uszy ....
                                                  napewno :wink: ---> Błąd - Forum Honda Accord Klub Polska
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Teraz po dotarciu bede zalewal x-lite, pojezdze to opisze swoje spostrzezenia, jesli faktycznie bedzie go zrec sporo, przy nastepnej wymianie sporbuje czegos 0w-40 np. Millersa lub Valvoline. W kazdym badz razie, musze miec cos z norma 502.00

                                                    Tutaj olej dla kogos kto narzeka na nadmierne branie Pisza ze to ponoc PAO :
                                                    BCS - OLEJE FUCHS oleje, smary - autoryzowany dystrybutor marki FUCHS

                                                    Tutaj wyjasnienie:

                                                    Link

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X