Co do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Jak najbardziej.
Twój sklep ?
Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).
PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpisCo do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Ta, te silniki wyjeżdżały na 0w40 a później na 503.01, a janusze poprawiali fabrykę na 10W-40.Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
0w40 od samego początku wydawał mi się odpowiedni. Nawet do starego 1.8 20v ADR lałem kiedyś Xado luxury drive 0w40 (wiem wiem cyrk na kółkach ale motor był w super stanie). Przerobiłem kilka oliw i na xado motor chodził najprzyjemniej (różnice były na tyle duże, że śmiało mogę odrzucić placebo).
To moje pierwsze auto z LPG. O co chodzi ze zwiększaniem lepkości oleju w przypadku stosowania tego paliwa? Chodzi o temp. spalania? Z powodu gazu mam lać 5w40 czy tam 5w50 mimo tego, że normalnie powinno być 5w30 lub 0w40? Już pomijam kwestie remontu, załóżmy, że motor jest w bdb stanie.
Auto było strojone po AFR u obcykanego gościa. Nie pamiętam dobrze ale mam chyba lekko podlaną górę na wszelki wypadek gdybym chciał katować auto na lpg. Tzn żeby temp nie rosła drastycznie tak jak przy ubogiej mieszance. Mam nadzieje, że nic nie pokręciłemOstatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
A od kiedy LPG wytycza jaką zastosować lepkość oleju? Wytrzymałość oleju określają bazy i dodatki. Lepkość ma być dostosowana do konstrukcji silnika, no chyba że auto jest do wyścigów, rajdów, wysokiego obciążenia - ale też i tam są stosowane oleje np. 0w30. Jak już to patrz na temp. zapłonu w tyglu otwartym pow. 230 i będzie dobrze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
Juz lepiej 10w niz 0w bo nikt w 2,8 na 0w nie lata tym bardziej w LPG. Wlej najtanszy i zmieniaj co 5-7 tys km za kazdym razem z plukanka i to napewno nie zaszkodzi.
Widocznie źle to zrozumiałem. Docelowo będę latał na jakimś 0w40 + ewentualnie jakieś dodatki.Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Czyli tak jak myślałem, lpg nie upoważnia do lania lepiku. Dzięki.
Jakie są Wasze opinie o Mobil 1 New Life 0w40? Kiedyś strasznie go chwalono (niby u ruskich w testach wypadał dobrze jak mało który 0w40). Teraz na rynku chyba już go nie ma, niby jakiś FS go zastąpił. Jak to z nim jest?
Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.
Komentarz
-
-
Gość
Panowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?
Komentarz
-
Zamieszczone przez Dave Zobacz wpisPanowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
Dzięki
Twój sklep ?
Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).
PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis
Rozumiem. Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zdecyduje się na jakieś Valvo 5w40 (ceny w granicach 80zł za 4l u mnie na miejscu). Podobno oleje tej firmy mają dobre właściwości myjące. Po remoncie się odezwę i będziemy modzić jakieś 0w50 Wtedy koszty nie będą grały już roli.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisWy tu o olejach jakiś a tu prawdziwa rewolucja
a do tego w czerwcu było za 147 zł za paczke - tylko dzis ta proocja się powtarza ))
Pojemność: 3100 mg
!!!!! to jeś ogrom preparatu buahahahhhahahahah (3.1g ) - dla porównania "..Łyżeczka miodu waży 12g...."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Valvo to nic ciekawego - taka średnia półka jakościowa ale generalnie stosują standardowe bazy HC+ pakiety dodatków. Co do właściwości myjących to pierwsze słyszę. Dobre w tym względzie sa oleje Shella na GTL.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmor Zobacz wpisDla porównania boru w 4 l oleju jest ok. 1-2 g, zwiazku boru moze bedzie z 20 g, wiec jesli chodzi o ilosc to bym sie nie smial .
Komentarz
-
-
pedros coś tu piszą o tej piramidzie
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice...ramu-nesmyslu/
Randor Eurol podaje temp. w tyglu zamkniętym, nie jak wiekszość w otwartym. Imho bez sensu kombinować, póki motoru nie zrobisz. Lotos 5w40 ma 236C w tyglu otwartym, koszt jakieś 70 zeta za 5L.W zupełności wystarczy.
Komentarz
-
Komentarz