Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek evo
    Rider
    • 2013
    • 474
    • Superb II combi (3T5)

    Co do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.

    Komentarz

    • ichris
      Drive
      • 2018
      • 94
      • Volkswagen

      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

      Jak najbardziej.
      Dzięki



      Twój sklep ?

      Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).

      PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
      Ostatnio edytowany przez ichris; 46262. Powód: PS

      Komentarz

      • Randor
        Classic
        • 2018
        • 34
        • Audi
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
        Co do klasy lepkości to chyba 5W40 w tym wypadku do remontu będzie optymalne ewentualnie jakieś 5W50 może być niegłupie (ale raczej jak jest cieplej) ze względu na LPG. Teraz nie ma co inwestować w b. drogi olej bo chyba nie będziesz upalał tego auta - propozycje już padły - Specol/Lotos/Eurol 5W40 powinny spokojnie dać radę i nie wydrenują kieszeni.
        Rozumiem. Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zdecyduje się na jakieś Valvo 5w40 (ceny w granicach 80zł za 4l u mnie na miejscu). Podobno oleje tej firmy mają dobre właściwości myjące. Po remoncie się odezwę i będziemy modzić jakieś 0w50 Wtedy koszty nie będą grały już roli.
        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          Ta, te silniki wyjeżdżały na 0w40 a później na 503.01, a janusze poprawiali fabrykę na 10W-40.
          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • Randor
            Classic
            • 2018
            • 34
            • Audi
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            0w40 od samego początku wydawał mi się odpowiedni. Nawet do starego 1.8 20v ADR lałem kiedyś Xado luxury drive 0w40 (wiem wiem cyrk na kółkach ale motor był w super stanie). Przerobiłem kilka oliw i na xado motor chodził najprzyjemniej (różnice były na tyle duże, że śmiało mogę odrzucić placebo).

            To moje pierwsze auto z LPG. O co chodzi ze zwiększaniem lepkości oleju w przypadku stosowania tego paliwa? Chodzi o temp. spalania? Z powodu gazu mam lać 5w40 czy tam 5w50 mimo tego, że normalnie powinno być 5w30 lub 0w40? Już pomijam kwestie remontu, załóżmy, że motor jest w bdb stanie.

            Auto było strojone po AFR u obcykanego gościa. Nie pamiętam dobrze ale mam chyba lekko podlaną górę na wszelki wypadek gdybym chciał katować auto na lpg. Tzn żeby temp nie rosła drastycznie tak jak przy ubogiej mieszance. Mam nadzieje, że nic nie pokręciłem
            Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              A od kiedy LPG wytycza jaką zastosować lepkość oleju? Wytrzymałość oleju określają bazy i dodatki. Lepkość ma być dostosowana do konstrukcji silnika, no chyba że auto jest do wyścigów, rajdów, wysokiego obciążenia - ale też i tam są stosowane oleje np. 0w30. Jak już to patrz na temp. zapłonu w tyglu otwartym pow. 230 i będzie dobrze.

              Komentarz

              • Randor
                Classic
                • 2018
                • 34
                • Audi
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                Juz lepiej 10w niz 0w bo nikt w 2,8 na 0w nie lata tym bardziej w LPG. Wlej najtanszy i zmieniaj co 5-7 tys km za kazdym razem z plukanka i to napewno nie zaszkodzi.
                Z tego co jest napisane w tej wypowiedzi wywnioskowałem, że przy lpg powinienem jeździć na wyższej lepkości. Nie wiem czy to z powodu wyższej temp. czy większego zużycia silnika przez to paliwo.

                Widocznie źle to zrozumiałem. Docelowo będę latał na jakimś 0w40 + ewentualnie jakieś dodatki.
                Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Przy LPG w silniku są wyższe temp. spalania, ale termostabilny olej nie ma z tym problemu.

                  Komentarz

                  • Randor
                    Classic
                    • 2018
                    • 34
                    • Audi
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    Czyli tak jak myślałem, lpg nie upoważnia do lania lepiku. Dzięki.

                    Jakie są Wasze opinie o Mobil 1 New Life 0w40? Kiedyś strasznie go chwalono (niby u ruskich w testach wypadał dobrze jak mało który 0w40). Teraz na rynku chyba już go nie ma, niby jakiś FS go zastąpił. Jak to z nim jest?

                    Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      M1 to b. dobry olej, tak samo jak castrol 0W-40 ale jeden warunek, musi być z przeznaczeniem na rajch.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • Randor
                        Classic
                        • 2018
                        • 34
                        • Audi
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        Skąd go czerpać w takim układzie?
                        Ostatnio edytowany przez Randor; 47835.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Z rajchu, warto jeszcze pamiętać o Fuchs, są to znakomite oleje, główny dostawca do Daimler AG, często też do vag.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • Randor
                            Classic
                            • 2018
                            • 34
                            • Audi
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            Cenne uwagi. Dzięki.

                            Komentarz


                            • Panowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?

                              Komentarz

                              • tomek evo
                                Rider
                                • 2013
                                • 474
                                • Superb II combi (3T5)

                                Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                                Panowie chciałbym ponowić pytanie bo na forach suzuki tematy olejowe kuleją. Suzuki SX4 1.6 2008r. Auto zakupione przez teścia rok temu. Zalany olejem Shell Helix Ultra ECT 5w30 na takim jeździ od nowości według faktur. Pytanie zostać przy Shellu czy może zmienić na Eurola 5x30 DXS? Czy jeszcze coś innego zalać?
                                Możesz zalać DXS-a. W tym silniku nie potrzeba cudów i każdy dobry 5W30 lub 5W40 się nada. Z oferty Eurola jest ciekawy Fluence 5W40, który ma świetne jak na klasę lepkości 5W40 parametry na "zimno".

                                Komentarz

                                • tomek evo
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 474
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis

                                  Dzięki



                                  Twój sklep ?

                                  Kupiłbym najchętniej na allegro bo tam mam darmowa przesyłkę (Smart).

                                  PS. Czy po roku eksploatacji Golfa, skoro już pojawię się z olejem w ASO, to zlecić jeszcze jakieś prace? Wymiana filtra powietrza, ozonowanie klimy? Coś co by miało sens zrobić przy okazji
                                  Dla OCP są inne ceny. Wkrótce będzie specjalna dedykowana oferta w dziale ogłoszeń komercyjnych.

                                  Komentarz

                                  • tomek evo
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 474
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    Zamieszczone przez Randor Zobacz wpis

                                    Rozumiem. Dzięki Panowie za odpowiedzi. Zdecyduje się na jakieś Valvo 5w40 (ceny w granicach 80zł za 4l u mnie na miejscu). Podobno oleje tej firmy mają dobre właściwości myjące. Po remoncie się odezwę i będziemy modzić jakieś 0w50 Wtedy koszty nie będą grały już roli.
                                    Valvo to nic ciekawego - taka średnia półka jakościowa ale generalnie stosują standardowe bazy HC+ pakiety dodatków. Co do właściwości myjących to pierwsze słyszę. Dobre w tym względzie sa oleje Shella na GTL.

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Kupiłem do starych aut, rok temu trochę K2 5w40 bo była dobra cena 50 zł za 5L świeżego oleju. Ciekawe kto to produkuje, ładnie pachnie tzn nie wali tak ropą jak produkty sct.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Wy tu o olejach jakiś a tu prawdziwa rewolucja


                                        Co za grzbiety


                                        karuzeli śmiechu nie było końca - bawcie się dobrze

                                        Komentarz

                                        • Musamp
                                          Rider
                                          • 2018
                                          • 367
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                          Wy tu o olejach jakiś a tu prawdziwa rewolucja
                                          Ależ...przecież...genialne - popatrz jacy znani mechanicy opisuja rewelacyjne działanie!!!! Onie nie mogą sie mylić

                                          a do tego w czerwcu było za 147 zł za paczke - tylko dzis ta proocja się powtarza ))
                                          Pojemność: 3100 mg

                                          !!!!! to jeś ogrom preparatu buahahahhhahahahah (3.1g ) - dla porównania "..Łyżeczka miodu waży 12g...."
                                          Mój czarnuch
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                          Komentarz

                                          • mmor
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 166
                                            • Fabia (6Y2)
                                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                            Dla porównania boru w 4 l oleju jest ok. 1-2 g, zwiazku boru moze bedzie z 20 g, wiec jesli chodzi o ilosc to bym sie nie smial .

                                            Komentarz

                                            • Randor
                                              Classic
                                              • 2018
                                              • 34
                                              • Audi
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                              Valvo to nic ciekawego - taka średnia półka jakościowa ale generalnie stosują standardowe bazy HC+ pakiety dodatków. Co do właściwości myjących to pierwsze słyszę. Dobre w tym względzie sa oleje Shella na GTL.
                                              Szczerze mówiąc miałem zamawiać tego max life 5w40 ale im więcej o nim czytam tym jakoś jestem mniej przekonany. Teraz chodzi za mną Eurol Fluence 5W40 bo jest w niezłej cenie (nie szkoda go na dolewki) ale z kolei w tym przypadku przed zakupem powstrzymuje mnie temp. zapłonu na poziomie 196c. To chyba dość mało? Normalnie bym nie zwrócił na to uwagi ale kolega Cytrynowiec wspominał coś o temp. minimum 230 w tyglu otwartym (nie wiem czy temp. Eurola jest mierzona w ten sam sposób, chyba powinna) w przypadku 2.8 z lpg.

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                No nie ma to jak posłuchać handlarzy bo absolutnie nie kierują się marżą.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • Musamp
                                                  Rider
                                                  • 2018
                                                  • 367
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
                                                  Dla porównania boru w 4 l oleju jest ok. 1-2 g, zwiazku boru moze bedzie z 20 g, wiec jesli chodzi o ilosc to bym sie nie smial .
                                                  Masz racje - przekonałeś mnie - odszczekuje ;-)
                                                  Mój czarnuch
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    pedros coś tu piszą o tej piramidzie
                                                    http://www.autoforum.cz/zivot-ridice...ramu-nesmyslu/

                                                    Randor Eurol podaje temp. w tyglu zamkniętym, nie jak wiekszość w otwartym. Imho bez sensu kombinować, póki motoru nie zrobisz. Lotos 5w40 ma 236C w tyglu otwartym, koszt jakieś 70 zeta za 5L.W zupełności wystarczy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...