Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz wpis
    Witajcie, posiadam O3 1.4 TSI z DSG . 1 właściciel zmieniał olej wedle zaleceń ASO, Octavie mam 65 tyś. Km dziś 112 tyś. Km. Serwisowana w ASO lecz olej zmieniam co 15 tyś. Km.
    Żaden ze mnie mechanior i jak by mi kazali lać to bym lał. Lecz ostatnio kiedy kupowałem w sklepach olej i inne pierdoły praktycznie dwa sklepy stwierdziły, że ten Castrol LL to jest chłam...
    Będąc w sklepie Petrostar rozmawiając o Castrolu polecili mi zmienić olej na MILLERS stwierdzając, że róznica miedzy nimi to jak BMW do Poloneza.

    Pytanie czy naprawde warto zmienić oleje na MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W30 (200 zł 5l) ?
    Jeśli tak to jaką płukanke zastosować?
    Czy w tym przypadku warto kupić dodatkowo 4L oleju np. Castrola i przepłukać i wylać i dopiero wlać Millers?
    Do 1,4 polecam 0w30 lub 0w40 Millersa, Eurola, itd. Plukanke Millersa lub LM.

    Zostaw komentarz:


  • AdiRuti
    odpowiedział(a)
    Witajcie, posiadam O3 1.4 TSI z DSG . 1 właściciel zmieniał olej wedle zaleceń ASO, Octavie mam 65 tyś. Km dziś 112 tyś. Km. Serwisowana w ASO lecz olej zmieniam co 15 tyś. Km.
    Żaden ze mnie mechanior i jak by mi kazali lać to bym lał. Lecz ostatnio kiedy kupowałem w sklepach olej i inne pierdoły praktycznie dwa sklepy stwierdziły, że ten Castrol LL to jest chłam...
    Będąc w sklepie Petrostar rozmawiając o Castrolu polecili mi zmienić olej na MILLERS stwierdzając, że róznica miedzy nimi to jak BMW do Poloneza.

    Pytanie czy naprawde warto zmienić oleje na MILLERS OILS XF LONGLIFE 5W30 (200 zł 5l) ?
    Jeśli tak to jaką płukanke zastosować?
    Czy w tym przypadku warto kupić dodatkowo 4L oleju np. Castrola i przepłukać i wylać i dopiero wlać Millers?

    Zostaw komentarz:


  • ichris
    odpowiedział(a)
    Czy na Ravenola VSW 0W30 jest gdzieś dostępny papier potwierdzający aprobatę VW504, jaki można sobie pobrać w przypadku Eurola Syntence FS 0W30 ?

    Swoją drogą VW "odnowił" Eurolowi w zeszłym tygodniu aprobatę na ten olej - można ściągnąć "świeżego" pdfa. Myślę, że to dobrze świadczy o tym produkcie.

    Wygląda na to, że VW daje taki papier na 3 lata i ciekawe czy Ravenol tez się takim chwali. Póki co niestety nie znalazłem nic podobnego...
    Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Te oleje nie są popularne stąd pewność,w dodatku nigdy nie było tych marek w żadnym artykule dotyczącym rozbicia grup podrabiających oleje samochodowe na żadnym zdjęciu ,filmie czy zwykłej wzmiance prasowej.Nikt nie podrabia niszowych tanich produktów ,nie ma to żadnego sensu po prostu na tym nie zarobi i tego nie sprzeda.
    Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    A skąd pewność, że to pewniaki ?
    Kiedyś na forum pytałem się na temat oryginalności olejów i odpowiedzialności sprzedawcy. Napisane było, że sprzedawca za to nie odpowiada bo on ten produkt kupił. Ma dowód zakupu i tyle. On sam nie wie co w bańkach się znajduje.
    Wiadomo, że zmniejsza się prawdopodobieństwo trafienia na podróbe, ale pewnikiem tego bym nie nazwał.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis

    Banie się popularnych marek dlatego, że mogą być podrobione dla mnie jest bez sensu. Jest dużo sprawdzonych sprzedawców, chociażby tu na forum.
    Bez sensu mam się zastanawiać czy kupiłem oryginał czy nie ,wolę kupić pewniaki np Eurol, Meguin i mieć spokój a silnik i tak będzie miał zalany dobry olej.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Oglądałem M1 fs 0W-40 w selgrosie, kraj produkcji 542 czyli idzie tak samo jak na zachód i cena normalna 120/4.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
    Mobil to jeden z tych olei o których oryginalność jest trudno obok Castrola,Shella .to trzeci olej najbardziej podrabiany.
    Banie się popularnych marek dlatego, że mogą być podrobione dla mnie jest bez sensu. Jest dużo sprawdzonych sprzedawców, chociażby tu na forum.
    Ostatnio edytowany przez aronus; 4183.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Tak samo jak Motul, elf, total, valvo. W bańce wlewają agro lub najtańszy 15W-40. Wali to ropą, dodatkowo już w 0C jest już jak smoła. Mechanik lub użytkownik powinien to rozpoznać.

    Zostaw komentarz:


  • Robert1
    odpowiedział(a)
    Mobil to jeden z tych olei o których oryginalność jest trudno obok Castrola,Shella .to trzeci olej najbardziej podrabiany.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)


    Google w miarę ładnie przetłumaczy

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    No ale czego nie rozumiesz? Minerał, HC, PAO Estry?
    Mobil zawsze postępował uczciwie, jak przestali stosować syntetyczne bazy IV to napisali, że stosują bazę III+. I oleje zawsze były powtarzalne w stabilną wartość.
    Poczytaj trochę o bazach olejowych to Ci się trochę rozjaśni.

    Zostaw komentarz:


  • Heardalis
    odpowiedział(a)
    Ale dlaczego niby M1 jest lepszy? Chciałbym poznać jakieś argumenty, który wybrać, a czemu nie inne.

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Dziękuję, zakupy zrobione. Wjeżdża Eurol Syntence FS 0W30 + AR9100.

    Dziękuję raz jeszcze za pomoc i wskazówki, pozdrawiam.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Heardalis Zobacz wpis
    Witam panowie, doradzicie który ostatecznie wybrać, bo nie mogę się zdecydować, który mam zalać do swojej O1 1.8T. Jakbyście mogli, to napiszcie coś więcej o tych olejach. Mianowicie zastanawiam się nad: Millers Oils Trident 5W40, Motul 8100 X-CESS 5W40 oraz Ravenol Turbo VST 5W40.
    Przerabiałem wszystkie i aktualnie zalaly jest Shell Helix Ultra 5w40. Z tych co wymieniles to Motula bym zalał, Ravenol poszedł cenowo do góry.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Lepszy od tych wszystkich M1 0w40 i do tego tańszy

    Zostaw komentarz:


  • Heardalis
    odpowiedział(a)
    Witam panowie, doradzicie który ostatecznie wybrać, bo nie mogę się zdecydować, który mam zalać do swojej O1 1.8T. Jakbyście mogli, to napiszcie coś więcej o tych olejach. Mianowicie zastanawiam się nad: Millers Oils Trident 5W40, Motul 8100 X-CESS 5W40 oraz Ravenol Turbo VST 5W40.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez el-swistaq Zobacz wpis
    Do pointy - jak zaleję Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 to będzie git? (jak na 504.00 oczywiście...)
    Będzie git

    Zostaw komentarz:


  • el-swistaq
    odpowiedział(a)
    Panowie, nie mam GPFa ani - z definicji - DPFa, jak już przy popiołach jesteśmy, choć okazuje się że "to nie te popioły".

    Do pointy - jak zaleję Eurol Synthence FS 0W30 + AR9100 to będzie git? (jak na 504.00 oczywiście...)

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    zrób badanie bedziesz wiedział- albo z Tomkiem pogadaj
    To nie takie popioły o jakich piszesz Jak będziesz potrzebował o tym więcej info to PW albo bezpośrednio pisz do Wojtka. Sprawa już dawno wyjaśniona przez Archoil US, i to dużo bardziej szczegółowo niż na podstawie zwykłego badania z użyciem ASTM. Z Tomkiem kontakt mam, nawet dziś gadaliśmy

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Przeciez AR9100 nie podnosi popiolow, dlatego jest polecany do DPF

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Chodzi o zawartość popiołów? A skąd ta pewność?
    zrób badanie bedziesz wiedział- albo z Tomkiem pogadaj

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    A siarczany? Przeciez tam tego w ciul.
    Chodzi o zawartość popiołów? A skąd ta pewność?

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Pod kątem TBN pewnie tak, pod kątem składu i właściwości zupełnie co innego.
    A siarczany? Przeciez tam tego w ciul.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
    Jak dolejesz AR 9100 do C3 to juz nie masz C3 tylko full sapsy
    Pod kątem TBN pewnie tak, pod kątem składu i właściwości zupełnie co innego.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...