Od mojej ostatniej wymiany w bse 1.6 z LPG Ravenola SSL, pojawiła się jakas druga wersja tego oleju USVO. Możecie przybliżyć czy jakość została zachowana czy znowu szukać i zmieniać olej jak po zmianie formuły Mobil1 NewLife?
Skoda octavia 2 1.6 mpi (bse) z 2012. Z instalacją lpg landi ranzo.
Od 2 lat używam Motul 8100 X-Cess 5W40, który został mi polecony przez któregoś z forumowiczów.
Obecnie doczytałem, że ten olej nie spełnia wszystkich norm?, zalecanych przez producenta (castrol edge? z normą c3?), wcześniej tego nie sprawdzałem.
Czy będzie widoczna różnica pomiędzy 5w40 a 5w30? W polskiej strefie klimatycznej?
Czy zmiana na np. 5w30 ma jakikolwiek sens i trzeba wykonać płukankę silnika?
Niestety w książce serwisowej nie znalazłem dokładnej specyfikacji oleju, poza zwykłymi normami, brak informacji o np. acea, oraz o tym czy stosować: 5w30 lub 5w40:
Stałe okresy między obsługowe (QG2) (w moim przypadku wymieniam co roku lub po przejechaniu ok. 10-13tyś km.)
1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 501 01, VW 502 00 pojemność 4,5
Zmienne okresy między obsługowe (QG1)
1,6l/75kw - eu5/eu4,eu2 specyfikacja: VW 503 00, VW 504 00 pojemność 4,5L
Czy będzie jakaś różnica jeśli zmienię olej na x-clean z normą acea: C3, który jest opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC), oraz z obniżoną zawartością popiołów i fosforu.
Bo z tego co doczytałem Motul X-Cess spełnia tylko Acea: A3/B4, który nie nadaje się do aut z dpf, wiadomo octavia w benzynie nie posiada filtra dpf, natomiast nie daje mi spokoju czy ten olej będzie dobrze współpracował z katalizatorem (trujfunkcyjnym?), który jest w octavi.
Czy lepiej w przypadku octavi z lpg zostać na dotychczasowym oleju xcess, który mam taką nadzieje będzie dalej dobrze współpracować z tym silnikiem, gazem lpg oraz katalizatorem? Mam nadzieję że go nie zapcha.
Jaka jest wasza opinia?
Jaki olej polecilibyście, oraz z jaką normą acea?, który sprawdzi się w silniku benzynowym oraz gazem lpg?
Proszę o miłe odpowiedzi, bo szczerze mówić to się nie znam.
Wcześniej przejrzałem kilka tematów to, każdy poleca inny olej, dlatego postanowiłem napisać posta w tym temacie.
Napiszę inaczej.
Z jakimi normami kupowaliście olej do 1.6 mpi (bse) (poziom emisji: euro 5, według katalogu)
VW 502 00 czyli 5w40: Acea: A3/B4, czy Acea: C3?
Jaki olej był zalewany (przez mechaników) podczas przeglądów w aso?
Niestety w instrukcji obsługi producent nie napisał o normie: acea.
Katalog: Eu5 https://imgur.com/a/yNUnonU
O3 1.8TSI 4x4 DSG silnik CJSB. Wymiana oleju z okresem zmiennym przy stanie licznika 6300, 14500. teraz ma ok 33000 i zastanawiam się jaki olej zalać? Co konkretnie polecacie do normalnej jazdy 60% po zakorkowanej Warszawie, reszta to głównie przeloty autostradowe? A jakbyście polecili mi konkretny sklep to już byłbym w siódmym niebie Czy trzeba za każdym razem wymieniać korek spustowy oleju?
Ps. Auto było serwisowane w ŚP ASO Pol-mot na Gruchacza więc nie wiem czy na pewno było wszystko wymieniane co wpisali do książki serwisowej.
Witam Panów i Panie.
Temat wałkowany milion razy na forum przez ostatnie 10 lat ale chce was prosić o poradę.
Zastanawiam się jaki olej olej wlać do Octavi II 1.8TSI 2010 ok 110 000km przebiegu.
Przeczytałem juz mnóstwo postów na ten temat (niektóre nawet z przed 9 lat) i sam nie wiem co zrobić.
Czy zostać przy 5w30 jak zaleca producent czy powinnienem zmienić na 5w50, 5w40??
Silnik bierze olej ok 3l na 10 000, ale nie robiłem jeszcze płukania a rok temu na przeglądzie w ASO zalany miałem Castrol.
Z tego co czytam unikać Castrola więc co najlepiej teraz wybrać? Jaki producent i parametry?
Pod powiedźcie coś z doświadczenia
Witam Panów i Panie.
Temat wałkowany milion razy na forum przez ostatnie 10 lat ale chce was prosić o poradę.
Zastanawiam się jaki olej olej wlać do Octavi II 1.8TSI 2010 ok 110 000km przebiegu.
Przeczytałem juz mnóstwo postów na ten temat (niektóre nawet z przed 9 lat) i sam nie wiem co zrobić.
Czy zostać przy 5w30 jak zaleca producent czy powinnienem zmienić na 5w50, 5w40??
Silnik bierze olej ok 3l na 10 000, ale nie robiłem jeszcze płukania a rok temu na przeglądzie w ASO zalany miałem Castrol.
Z tego co czytam unikać Castrola więc co najlepiej teraz wybrać? Jaki producent i parametry?
Pod powiedźcie coś z doświadczenia
Milion razy było- zrob plukanke i wlej 5w40 Millersa Tridenta
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Przede wszystkim zerknij w instrukcję obsługi i poczytaj dokładnie i ze zrozumieniem...
Producent zaleca normę 504/507 (tu rzeczywiście olej 5w30) tylko wtedy, gdy stosujesz się do zmiennych okresów... poczytaj o tym w tym wątku, a na pewno (zwłaszcza w tym silniku) od nich odstąpisz....
Przy stałych okresach w/g zaleceń tegoż producenta możesz stosować oleje z normą 502/505.... zmieniaj olej co 10 - 15 tys. km i stosuj w/g zaleceń producenta oleje w/g tej normy - tu masz i 0w40, i 5w40.... sporo dobrych olejów...
i powoli przygotuj się na remont tego silnika.... nadmiernego poboru oleju w 1,8 tsi z 2010 roku olejem nie wyleczysz... wszystko na tym forum....
Szukam użytkowników octavii 2 TOUR 1.6 MPI z Landi Renzo z dużym przebiegiem km bez remontów i napraw silnika.
Kochani jaki olej lejecie i który jest waszym zdaniem odpowiedni?
Moja 8 letnia skoda jeździła do tej pory:
- 2 lata na Castrolu 5W30 - olej z ASO
- 6 lat na Mobil 1 5W50 - norma vw 501 01
W mojej książce - instrukcji obsługi - jest info dla stałych okresów obsługi - specyfikacja VW 501 01, VW 502 00, EU5/EU4,EU2
Rocznie robię około 10kkm - pobór oleju w tym okresie wynosi od max do min na bagnecie. Nie jestem zawalidrogą na światłach i na drodze.
Czy kontynuowanie Mobil 1 5W50 to dobra droga? czy powinienem zmienić na coś innego? RAVENOL, XADO, MILLERS bo o takich myślałem.
Szukam użytkowników octavii 2 TOUR 1.6 MPI z Landi Renzo z dużym przebiegiem km bez remontów i napraw silnika.
Kochani jaki olej lejecie i który jest waszym zdaniem odpowiedni?
Moja 8 letnia skoda jeździła do tej pory:
- 2 lata na Castrolu 5W30 - olej z ASO
- 6 lat na Mobil 1 5W50 - norma vw 501 01
W mojej książce - instrukcji obsługi - jest info dla stałych okresów obsługi - specyfikacja VW 501 01, VW 502 00, EU5/EU4,EU2
Rocznie robię około 10kkm - pobór oleju w tym okresie wynosi od max do min na bagnecie. Nie jestem zawalidrogą na światłach i na drodze.
Czy kontynuowanie Mobil 1 5W50 to dobra droga? czy powinienem zmienić na coś innego? RAVENOL, XADO, MILLERS bo o takich myślałem.
Na lato jeszcze jest jako tako na zime to pomylka. Moim zdaniem 5w40 full saps na caly rok.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Podepne się pod temat, mając O3 1.4 TSI po sofcie zrobiłem zmiane oleju na XADO 5W40 ostatnio wlany Luxury.
Pytanie czy mimo wszystko lepiej zmienić na 0W40 tylko pytanie Milers czy Xado Luxury? Czym one beda sie rozniły i czy któryś bedzie lepszy , a może jest taka półka, że nie ma to znaczenia?
Skoda Octavia 2 FL 1.6 BSE z LPG Landi Renzo. Przegieg 107 kkm.
Z tego co wiem od pierwszego właściciela olej był zalewany Castrol 5W40.
Z tego co czytam odradzacie ten olej.
Co wg specyfikacji producenta można zalać żeby silnik dobrze i bezproblemowo pracował ?
Co wg specyfikacji producenta można zalać żeby silnik dobrze i bezproblemowo pracował ?
1. Olej zgodny z normą w instrukcji obsługi, z tego co pamiętam ACEA A3, VW 502 00.
2. Olej nie podrabiany, z pewnego źródła. Zaufani sprzedawcy w dziale Handel i usługi, ogłoszenia komercyjne.
3. Regularnie wymieniany razem z filtrem, max co 15 kkm.
4. Dobrany do warunków jazdy i klimatu, np. 5W40, 0W40.
5. Castrol nie jest złym olejem. Nie ma złych olejów, są tylko źle dobrane. 4l przyzwoitego oleju można już kupić od 70 zł.
6. Generalnie ze wzrostem ceny w oleju jest więcej uszlachetniaczy i lepsze bazy. Ale i czasem marketingu również więcej.
Dziś robiłem regulację luzu zaworowego w Hondzie.
Auto z przebiegiem 151 kkm.
Olej Motul X-cees 5W40 po 11 kkm.
Komentarz