Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez loru
    głównie krótkie trasy
    coś z eco... :roll:
    Motul Eco energy 5W/30 był by fajny - ale silnik nie pod ten olej
    ...mocniejszy Motul 8100 X-MAX 5w-30 będzie ok

    lub Motul 8100 X-Clean C3 5W-30 http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-110.html
    no i standardowo FUCHS 5W40 TITAN GT (polecam) http://allegro.pl/olej-fuchs-germany...399341057.html
    inne to ELF EVOLUTION SXR 5W30 ( ma ACEA : A5/B5) lub ELF EXCELLIUM LDX 5W40

    - ja kupiłem żonie do Picanto Elf EXCELLIUM FULL TECH 0W-30 (PAO) na zime daje radę :P

    może Lotos Economic 5W/30 Thermalcontrol :roll:
    Valvoline, LM Top Tec 4100

    Generalnie szedł bym w kierunku 5W/30 ew 5W/40.
    Z tych powyższych tak bez patrzenia w karty chyba bym kupił Fuchs'a Titan GT1; Motula 8100 X-MAX 5w-30 ; LM 4100 a następnie Elfa 5W/30 i może /Lotosa 5W/30 ...w tej kolejności.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      coś z eco... :roll:
      Motul Eco energy 5W/30 był by fajny - ale silnik nie pod ten olej
      ...mocniejszy Motul 8100 X-MAX 5w-30 będzie ok

      lub Motul 8100 X-Clean C3 5W-30 http://www.motul-oleje.pl...dex-id-110.html
      no i standardowo FUCHS 5W40 TITAN GT (polecam) http://allegro.pl/olej-fu...1399341057.html
      inne to ELF EVOLUTION SXR 5W30 ( ma ACEA : A5/B5) lub ELF EXCELLIUM LDX 5W40
      obecnie zalany jest Motul 8100 X-cess 5W-40, to co zmieniać ? czy pozostać ?
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez loru
        to co zmieniać ? czy pozostać ?
        jak na krótkie odcinki jazdy to jednak wybrał bym przyszłościowo 5W/30 może być Motul jak w/w. Będzie lżej silnikowi, ekonomiczniej a i silnik powinien lżej pracować.
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pawelz84
          Classic
          • 2010
          • 25

          Ja dzisiaj wymieniłem (po 1500 km) olej fabryczny na Liqui Moly Top Tec 4200. Pierwsze wrażenia pozytywne, faktycznie jakby silnik nieco gładziej chodził. Chociaż to może autosugestia związana z lekturą forum
          Pozdrawiam,
          Paweł

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez pawelz84
            jakby silnik nieco gładziej chodził
            na nowym oleju silnik zawsze będzie pracował aksamitniej, kwestia tego jak silk będzie wkręcał się na obroty i pracował na zimno do czasu rozgrzania ..itd
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • PAOLO ESCO, proszę o podpowiedź co wybrać do 1.8 TSI, moje propozycje:
              LM Top Tec 4200
              Valvoline SynPower XL-III 5W-30
              Motol Specific 504 00 507 00
              Motul 8100 X-clean

              Im więcej czytam na ten temat tym większy mętlik mam w głowie.
              Co myślisz o tym teście?

              Pomijając marketowe oleje to Fusch i Motul wypadają bardzo kiepsko.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez kross12
                Co myślisz o tym teście?

                Pomijając marketowe oleje to Fusch i Motul wypadają bardzo kiepsko.
                test był robiony na zamówienie pod olej konkretnej firmy. Głośno o tym kiedyś w necie było.
                Krótko mówiąc test jest fałszywy, nie obiektywny i g---no warty.

                olej do 1,8 TSI CAXA

                Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
                API SM/CF
                ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                VW 504.00/507.00
                LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
                Viscosity class : 5W-30
                Viscosity at +40 °C : 72 mm²/s
                Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s
                Viscosity index : 160
                Density at +15 °C : 0.850 g/cm³
                Pour point : - 45 °C
                Ash, sulfate : 0.6 g/100 g
                TBN : 6.2 mg KOH/g
                HTHS viscosity >3.5
                olej w technologii Mid SAPS

                Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
                ACEA A3/B4-04 ACEA C2/C3 5W-30
                VW 504.00/VW 507.00 5W-30
                Viscosity, mm2/s 40C 69.5
                Viscosity, mm2/s 100C 11.5
                Viscosity Index 160
                Pour Point -42
                Flash Point, 226
                Specific Gravity 15C 0.850
                TBN; mg KOH/g 5.9
                HTHS viscosity >3.5
                wykonany w technologii „Mid SAPS” - Formuła “low-SAPS” dostępna jest w SynPower
                MST i SynPower ENV

                Motol Specific 504 00 507 00
                STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
                API SL -słabo! / CF APROBATY: VW 504.00/507.00
                Gęstość w 20oC 0,848
                Lepkość w 100oC 11,7mm2/s
                Lepkość w 40oC 72,3mm2/s
                Wskaźnik lepkości 157
                Punkt zapłonu 242oC
                Punkt zamarzania -39oC
                TBN 7,2 mg KOH/g (dobry wynik jak zawsze przy Motulu)
                HTHS viscosity >3.5
                olej w technologii Mid SAPS/Low Saps - ale do tego Low Saps to tak z dystansem ...bym go brał :P


                Chodzi o 8100 X-clean 5W-40 C3

                ACEA A3 / B4 / C3
                APPROVALS API SM / CF,
                HTHS (> 3.5 mPa.s)
                Density at 20°C 0,845
                Viscosity at 40°C 84.7 mm²/s
                Viscosity at 100°C 14.1 mm²/s
                Viscosity index 172 (dobry wynik)
                Pour point -39°C
                Flash point 234°C
                TBN 7.5 mg KOH/g
                Wykonany w technologii „Mid SAPS” szkoda, że nie low-SAPS
                Low Saps– oznaczające niski poziom popiołu siarczonego (SA), fosforu (P) i siarki (S). Poziom ograniczeń zależy od klasy jakości ACEA: dla samochodów osobowych ACEA C2/C3 - SA< 0, 8%; ACEA C1/C4 – SA < 0,5%.
                znalazłem też takie dane
                MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 ACEA C3
                WŁASCIWOSCI
                Klasa lepkosci 300 5W-40
                Gestosc w temp. 15oC 0.850
                Lepkosc w temp. 100oC 13,9 mm2/s
                Lepkosc w temp. 40oC 83,4 mm2/s
                Wskaznik lepkosci 171 dobry wynik
                Punkt płyniecia -39oC
                Temperatura zapłonu 230oC
                TBN ASTM D 2896 7,9 mg KOH/g

                8100 X-clean 5W/40 wypada zdecydowanie lepiej niż Specyfic.
                LM - Valvoline oba produkty bardzo podobne pod względem parametrów, minimalnie lepszy jest LM 4200 jak widać ale każdy z w/w będzie dobrym wyborem.
                8100 X-clean 5W/40 ma w porównaniu z LM i Valvoline lepszy index lepkości i TBN , trochę gorszą temperaturę płynięcia.
                Produkty bardzo podobne jeśli patrzymy na "dane papierowe"
                Kup ten który łatwiej będzie Tobie dostać.

                [ Dodano: Sob 29 Sty, 11 11:53 ]
                Poziomy SAPS definiują zawartość popiołu siarczanowego, fosforu i siarki w olejach silnikowych.

                Low SAPS - bardzo ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (=<0,2%).

                Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego (=<0,8%), fosforu (0,07 - 0,09%) i siarki (=<0,3%).

                Full SAPS - brak ograniczeń odnośnie zawartości popiołu siarczanowego, fosforu i siarki.

                Zwykle charakteryzuje się ACEA C1/C4 niskim SAPS, lub ACEA C2/C3 Mid SAPS
                (takich jak 504.00/507.00)

                Wiadomo co jest zdrowsze dla silnika
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • maciejek
                  Rider
                  • 2009
                  • 446
                  • Ford

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Zamieszczone przez lisek1981
                  olej jest robiony dla VW na pierwsze zalewanie i do serwisu
                  skąd te info? Od X czasu VW i duża część samochodowych firm zalewały silniki fabrycznie olejem Fuchs (VW - Fuchs Titan) w chwili obecnej VW zalewa fabrycznie Castrola (w fabryce silników w Polkowicah stoją dwie olejarki Castrola).
                  Zamieszczone przez lisek1981
                  Z ciekawostek, ktore rzucily mi sie w oczy - olej przekracza API SM. Mam rozumiec, ze to czysciutka oliwa z oliwek (z 1 tloczenia) ?
                  napewno nie ma API SM! ma API tylko !SL
                  ...brak podanego TBN, brak NOACK'a...
                  http://www.pentosin.com/flexxtrader/...%205W-30_D.pdf o ten chodziło oczywiście
                  Syntetyczna technologia, taki HC nowoczesny ale też nie ma się czym pochwalić:
                  ACEA A3/B4
                  Tak jak powyżej przecietna lepkość przy 40 i 100C , indeks lepkości także na średnim poziomie.
                  Olej o obnizonym pozimie SAPS-o niskiej zawartości popiołu to +
                  Dobra temperatura płyniecia i temperatura palenia też +
                  Może być alternatywą dla niepewnych marek na polskim rynku ale chyba bym się nie zdecydował zalać nim silnika 1,8 z turbiną.
                  Ja bym sobie darował i szukał coś lepszego z ACEA A5B5 i API SM.
                  Polecam lekturę na stronie producenta który olej jest jaki Pentosin . Pento Super Performance III 5W-30 i TITAN GT1 Longlife III to ta sama półka, jak chcesz czegoś z klasy A5/B5 i API SM to proponuję porównać Pento Super Performance II 0W-30 i TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS SAE 0W-30 Generalnie silnik 1.8TSI wymaga oleju spełniającego normę 504.00, z serwisem Longlife nie szalałbym w Polsce, tylko wymieniał co 15.000 km - szkoda silnika i osprzętu.
                  !!NOWOŚĆ W OFERCIE LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50!!
                  Sklep VAGTECH
                  Oficjalny dystrybutor olei Meguin
                  Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob - 10.00-13.00)
                  02-232 Warszawa
                  tel. 22 8462646, kom. 692312345, 694 679 252

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    jak na krótkie odcinki jazdy to jednak wybrał bym przyszłościowo 5W/30 może być Motul jak w/w. Będzie lżej silnikowi, ekonomiczniej a i silnik powinien lżej pracować.
                    jeszcze tylko jedna rzecz a mianowicie czasami żonka też pomyka w wawki i w okresie letnim w korka to nie będzie za mało te 5W/30 które polecasz ?
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez loru
                      w okresie letnim w korka to nie będzie za mało te 5W/30
                      - Nie.
                      Bedzie napewno wystarczające. :lol: chyba, że żonka złamie wszystkie przepisy grzejąc do W-wy 200km/h. Większość olejów zalewanych przez producentów to obecnie 5W/30.
                      W korku silnik bedzie pracował pod mniejszym obciążeniem prawda?
                      Oleje 0W/30 , 0W/40 , 5W/30 zawsze będą szybciej i lepiej pompowalne niż pozostałe oleje.
                      Wysoki przepływ oleju to jedna z rzeczy, używana do chłodzenia najgorętszych częściach silnika, tłoki, okolicach zaworów i łożyskach. Efekt chłodzenia jest równie ważny jak smarowanie silnika. Jeśli silnik jest używany w upalne dni (w trakcie wysilnej eksploatacji) to użycie cieńszych oleju wcale nie jest złe ! ...dlatego, że przy wzroście przepływu oleju wzrośnie chłodzenie... a im temp oleju jest niższa tym dla silnika pracującego pod obciążeniem jest lepiej ...
                      Najgorszym błędem jest to że większość uważa, że ciśnienie = dobres smarowanie.Wysoki przepływ oleju to większa smarowalność.
                      Ktoś zaraz napisze....Że film olejowy się zerwie? ... Że silnik się przegrzeje....bajki :lol:

                      [ Dodano: Nie 30 Sty, 11 21:53 ]
                      Zamieszczone przez maciejek
                      Generalnie silnik 1.8TSI wymaga oleju spełniającego normę 504.00, z serwisem Longlife nie szalałbym w Polsce, tylko wymieniał co 15.000 km - szkoda silnika i osprzętu
                      z tym się zgodzę całkowicie trzeba jeszcze dodać, że najlepiej w technologii „low SAPS” - tak jak proponuje kolega w olejach Pentosin (z tego co zauważyłem w niektórych wyrobach Motul posiada oleje w technologii "Mid SAPS" :roll: )
                      Zamieszczone przez maciejek
                      jak chcesz czegoś z klasy A5/B5 i API SM to proponuję porównać Pento Super Performance II 0W-30 i TITAN SUPERSYN LONGLIFE PLUS SAE 0W-30
                      czy jesteście je w stanie ściągnąć a jeśli tak to w jakiej cenie?

                      Tak na marginesie (gwoli ścisłości) http://www.ravenol.de/about
                      Ravenol także produkuje oleje OEM dla VW.

                      "OEM-Freigaben für RAVENOL:
                      Freigaben der Automobilindustrie für unsere Produkte haben wir von bedeutenden Motorenherstellern wie Daimler Chrysler (MB), VW, BMW, Porsche, MAN, Scania, Volvo, MTU, Deutz, ZF, Steyr Motors, Cummins. Die Erfüllung der höchsten Spezifikationen ist bei unseren Produkten selbstverständlich. Unsere Produkte sind bei API und NMMA gelistet. Für unser Racing - Kartöl haben wir eine FIA-CIK Freigabe. In der DEKRA-Liste, die jährlich neu aufgelegt wird, sind unsere Produkte präsent".


                      Z tego co wyczytałem płyny techniczne Pentosin są zgodne z wymagającymi normami OEM wielu czołowych w świecie producentów samochodów a firma Pentosin uzyskała 27 aprobat na fabryczną aplikację swoich produktów w nowych pojazdach.

                      Ale miło, że oleje kolejnej firmy zagościły na forum. Bardzo mnie to cieszy im większy wybór tym lepiej.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Trusek
                        Rider
                        • 2009
                        • 520
                        • Octavia III (5E3)
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        ... reasumujac ...

                        Przeczytalem watek ... o tych wszystkich Motulach, Liqui Moly, Castrolach i innych Mobilach ... Parametry, temperatury, lepkosci ...

                        A wiec ja mam MOBIL 1 ESP 5W30 - MAM TO PRZY NASTEPNEJ WYMIEANIE NALAC CZY NIE !!?? Bo im bardziej przyrasta tego watku tym jestem glupszy. A moze kupic jednak inny olej ?? :?
                        <<>> MACIEJ <<>>
                        Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Obecnie - Zostawić - nie ma co głupieć.
                          Przyszłościowo - zmieniać olej wg uznania i marki ale najlepiej co 15 tys km ...w szczególności przy benzynowym silniku.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Trusek
                            Rider
                            • 2009
                            • 520
                            • Octavia III (5E3)
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Obecnie - Zostawić - nie ma co głupieć.
                            Przyszłościowo - zmieniać olej wg uznania i marki ale najlepiej co 15 tys km ...w szczególności przy benzynowym silniku.
                            http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnika
                            ... no wlasnie - krotko, zwiezle i na temat. Dokladnie tak sobie to wymyslilem.

                            Leje Mobila ESP, a mimo ze LongLife bede wymienial co 15 tys.

                            Dzieki
                            <<>> MACIEJ <<>>
                            Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                            Komentarz

                            • rlapinski
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 138

                              Zamieszczone przez Trusek
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Obecnie - Zostawić - nie ma co głupieć.
                              Przyszłościowo - zmieniać olej wg uznania i marki ale najlepiej co 15 tys km ...w szczególności przy benzynowym silniku.
                              http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnika
                              ... no wlasnie - krotko, zwiezle i na temat. Dokladnie tak sobie to wymyslilem.

                              Leje Mobila ESP, a mimo ze LongLife bede wymienial co 15 tys.

                              Dzieki
                              Trusek, jak już zalejesz tego mobila, to poproszę o wrażenia z eksploatacji - sam jestem go ciekawy.

                              Komentarz

                              • DARO_83
                                Classic
                                • 2010
                                • 20

                                Może głupie pytanie lecz i tak go zadam. Ile wchodzi oleju (w litrach) pomiędzy stanem MINi i MAX na miarce poziomu oleju. Chodzi o silnik 1,8 TSI. Może ktoś wie ???
                                O2 1.8 TSI 2010

                                Komentarz


                                • PAOLO ESCO, chodziło mi o Motula 8100 ECO-CLEAN 5w-30 c2 który również jest wykonany w technologii Mid SAPS czyli tak super nie wypada, zostaję LM i Motul 8100 c2 :P

                                  Rzuciłem sobie okiem na Mobil1 Formula ESP i wypada spoko, podobnie do LM i reszty - w sumie to najlepiej wypada Motul 8100 C3, tylko jeśli zaleje 5W40 to silnika który zrobił 12 tys. na 5W30 to nic się nie stanie? VW rekomenduje oleje 5W30.

                                  Komentarz

                                  • Przemm
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 35

                                    Zamieszczone przez kross12
                                    Rzuciłem sobie okiem na Mobil1 Formula ESP i wypada spoko, podobnie do LM i reszty - w sumie to najlepiej wypada Motul 8100 C3, tylko jeśli zaleje 5W40 to silnika który zrobił 12 tys. na 5W30 to nic się nie stanie? VW rekomenduje oleje 5W30.
                                    A czy nie na niekorzyść tego Motula nie świadczy to, że nie spełnia on normy 504/507 (na stronie Motula napisano o spełnieniu VW502-505), która wg producenta jest właściwa dla silnika 1.8TSI?

                                    Komentarz

                                    • pawelz84
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 25

                                      Zamieszczone przez Przemm
                                      A czy nie na niekorzyść tego Motula nie świadczy to, że nie spełnia on normy 504/507 (na stronie Motula napisano o spełnieniu VW502-505), która wg producenta jest właściwa dla silnika 1.8TSI?
                                      Norma 504/507 to long life (QG1 - wymiana oleju co 30000 km lub 2 lata, albo jak pokaże komputer). 502/505 to olej dla stałego okresu między przeglądami (QG2 - wymiana co 15000 km lub rok).
                                      Pozdrawiam,
                                      Paweł

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        :roll: strona 26 tego wątku i będziecie mieli jasność w temacie :P
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • mani0
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 643

                                          no masakra.
                                          czytam, czytam, staram się rozumieć, znowu czytam...
                                          chciałem do 1.8 agu+lpg zalanego shell-em 5w40 zakupić motul-a 8100 x-cess 5w-40
                                          ale już nie wiem sam... PAOLO ESCO, generalnie za dużo pisze :szeroki_usmiech

                                          a może jakaś ankietka - typ silnika - używany olej :?:
                                          ... byłoby to bardziej opiniotwórcze niż 32 strony

                                          Komentarz

                                          • lisek1981
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 69

                                            kolejny nienajgorszy (po parametrach) wynalazek: link do aukcji

                                            Z opisu aukcji:
                                            UNIL OPALJET 24S 5W-40
                                            Najwyższej jakości olej syntetyczny Belgijskiej firmy Unil. Doskonały zarówno do silników benzynowych jak i silników diesla i turbodiesla.Olej spełniający najbardziej surowe wymagania dla nowoczesnych silników.Gwarantuje doskonałą ochronę i wysoką wydajność pracy silnika.
                                            KLASA JAKOŚCI: ACEA B3/B4, API CF/SM
                                            SPECYFIKACJE: BMW longlife, GM-LL A-025/B-025, MB 229.3, PORSCHE, VW 502.00/505.00, RN700/RN710

                                            The average values are given for information only.
                                            CHARACTERISTICS UNITS METHODS TYPICAL DATA
                                            SAE grade - - 5W40
                                            Specific gravity at 15°C kg/m³ NFT 60101 851
                                            Kinematic viscosity at 40°C mm²/s (cSt) NFT 60100 90,1
                                            Kinematic viscosity at 100°C mm²/s (cSt) NFT 60100 14,8
                                            Viscosity index - NFT 60136 172
                                            Dynamic viscosity at -25°C mPa.s ASTM D 2602 2920-
                                            Noack evaporation loss % wheight CEC-L-40-T-87 < 7,9
                                            Pour point °C NFT 60105 -50
                                            Flash point (PMCC) °C ASTM D 92 213
                                            Suphated ash content % wheight NF T 60143 1,2
                                            TBN (Total Base Number) mg KOH/g ASTM D 2896
                                            Pozdrawiam
                                            Grzesiek

                                            Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                                            Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                                            Komentarz

                                            • e2rdo
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 11

                                              co leją warsztaty do silnika benzynowego 1,6 zasilanego LPG?

                                              Komentarz

                                              • Adam204
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 454

                                                Zamieszczone przez e2rdo
                                                co leją warsztaty do silnika benzynowego 1,6 zasilanego LPG?
                                                to co sobie zażyczysz

                                                Komentarz

                                                • e2rdo
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 11

                                                  Zamieszczone przez Adam204
                                                  Zamieszczone przez e2rdo
                                                  co leją warsztaty do silnika benzynowego 1,6 zasilanego LPG?
                                                  to co sobie zażyczysz
                                                  Wiem że leją z beczki castrol i mobil. Tylko jakie mają oznaczenia te oleje? 5w30?

                                                  Komentarz

                                                  • Adam204
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 454

                                                    Zamieszczone przez e2rdo
                                                    Wiem że leją z beczki castrol i mobil. Tylko jakie mają oznaczenia te oleje? 5w30?
                                                    a to tobie chodziło o Serwis ?? bo jak tak to 5W30 przynajmniej mi tak powiedzieli jak dzwoniłem

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...