Skrzynia DSG - jakie przebiegi bez napraw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Voldemort
    Ambiente
    • 2006
    • 134

    #26
    SILNIK: BKD 140KM
    CHIPTUNING: TAK - 163KM/390Nm
    SKRZYNIA: DSG 6
    PRZEBIEG: 131tyś.

    Wkrótce wymiana dwumasy (wkrótce jako pojęcie względne). Już ją słychać. Ale te odgłosy mam gdzieś od 90tyś. Więc jeżdżę dalej. Zwłaszcza że nie ma żadnych innych fizycznie odczuwalnych zmian w działaniu silnika. Co do skrzyni to pracuje płynnie ale zdarza się jej szarpnąć przy załączaniu biegu z N na D lub N na R. Przy jeździe w korku potrafi czasami mocno zaznaczyć przejście z 2 na 1. Auto przechodziło też na ostatnim przeglądzie, wymianę łapy reakcyjnej łączącej skrzynię z silnikiem.
    Generalnie jednak bez zarzutu. Jestem w ciąż pod wrażeniem jej pracy (szybkość i miękkość zmian przełożeń)
    Hokus-Pokus i dwumasa

    Komentarz

    • blackspot
      Rider
      • 2007
      • 291

      #27
      Zamieszczone przez Maicroft
      blackspot, W skrzyni jest taka zapadka i to ona powoduje brak mozliwosci przesuniecia samochodu. Jak by ktos mial zdjecie rozebranej skrzyni to bedzie bardzo dobrze widac takie kolo ktore na obwodzie ma powycinane zeby w ktore wchodzi zapadka.
      Zgadza się. Zapadka jest i działa. Sęk w tym, że jej konstruktor nie przewidział stosowania jej do unieruchamiania pojazdu na nierównościach terenu. Bynajmniej tak jest w instrukcji. Zresztą spróbuj później wyrwać dzwignię zmiany przełożenia z poz. P jeśli nastąpi jej zablokowanie. Może i najczęściej właśnie kończy się jej uszkodzeniem. Stąd być może w samochodzie którego Leszek dosiadał nie działa bo wcześniej też klient używał jej w ten sposób. Moim zdaniem zapadka ta ma za zadanie jedynie zablokować mechanizm skrzyni podczas rozruchu silnika kiedy jeszcze nie ma właściwego ciśnienia w układzie hydraulicznym skrzyni. Zresztą to wyjaśniałoby dlaczego w moim aucie czasami podczas zapalania silnika przesuwa się czasami cały pojazd do przodu. Pewnie zależy to od tego jak i czy ta zapadka już się zapięła oraz czy układ jest już w stanie naprężenia czy dopiero następuję to podczas rozruchu silnika.
      Powered by Rogalotti + DSG

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Wlasnie, wyjecie z pozycji P wymaga uzycia sily, dlatego zostawiam na hamulcu, chociaz czasem jak sie zapomne, to potem podczas odpalania czuc ze silnikiem i calym autem zatrzesie, bo jednak cos jest zbyt bardzo naprężone. Dlatego kazdego kto jezdzi moim autem to szkole, zeby zostawiac na hamulcu, bo potem bedzie problem z wyjeciem dzwigni z P
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • megon
          Rider
          • 2009
          • 303

          #29
          jestem świeżym posiadaczem DSG7 - dziś próbowałem odpalić zapłon na pozycji D z hamulcem - nie udało sie

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            Na D na S oraz na recznym i R nie ma takiej opcji. Odpalic mozna na P i N, a wyjac kluczyk ze stacyjki tylko na P :diabelski_usmiech
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              a wyjac kluczyk ze stacyjki tylko na P
              to mnie wq.. zawsze bo czasem chcialbym zostawic na N i wyjac kluczyk ale sie nie da 8)
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • blackspot
                Rider
                • 2007
                • 291

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Wlasnie, wyjecie z pozycji P wymaga uzycia sily, dlatego zostawiam na hamulcu, chociaz czasem jak sie zapomne, to potem podczas odpalania czuc ze silnikiem i calym autem zatrzesie, bo jednak cos jest zbyt bardzo naprężone. Dlatego kazdego kto jezdzi moim autem to szkole, zeby zostawiac na hamulcu, bo potem bedzie problem z wyjeciem dzwigni z P
                Sam widzisz, że to nie służy Twojej czeszce. Dobra rada zawsze używaj hamulca ręcznego. Zgodnie zresztą z instrukcją:
                - nacisnąć pedał hamulca i przytrzymać naciśnięty
                - mocno zaciągnąć hamulec ręczny
                - wcisnąć przycisk blokujący i ustawić dzwignię w pozycję P
                Dopuszczone jest nie używanie ręcznego tylko na idealnie płaskim terenie, gdy masz gwarancję, że nie nastapi przemieszczenie auta.
                Powered by Rogalotti + DSG

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #33
                  Zamieszczone przez blackspot
                  Sam widzisz, że to nie służy Twojej czeszce. Dobra rada zawsze używaj hamulca ręcznego. Zgodnie zresztą z instrukcją:
                  - nacisnąć pedał hamulca i przytrzymać naciśnięty
                  - mocno zaciągnąć hamulec ręczny
                  - wcisnąć przycisk blokujący i ustawić dzwignię w pozycję P

                  no tak własnie robię zawsze, w tym przypadku się śpieszyłem , nie chciało mi się szukać tego przycisku itd.., poza tym to jest lekko pochyłe miejsce , w zasadzie auto prawie się nie rusza..
                  rozmawiałem z gościem ak odbierał samochód , coś tam zaczął że sie śpieszy , ze to nic... :szeroki_usmiech ..., czyli że sam spierdzielił coś.. :diabelski_usmiech , ale tak jak wspominałem , nie jest to klient ktory się specjanie przejmuje samochodami które ma...
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Zoltar
                    Rider
                    • 2005
                    • 722

                    #34
                    Zamieszczone przez ckwietniewski
                    na początku też nie zawsze stukało i też najczęściej po ostrej jeździe, teraz stuka cały czas, tylko tyle że się zwiększa po przejechaniu kilku kilometrów nawet spokojnej jady :cry:
                    Sprawdź przeguby
                    www.soft-car.pl
                    www.chiptuning-gdansk.pl


                    - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                    - Wyłączanie DPF
                    - Hamownia Obciążeniowa

                    Komentarz

                    • ckwietniewski
                      Drive
                      • 2007
                      • 59

                      #35
                      Zamieszczone przez Zoltar
                      Zamieszczone przez ckwietniewski
                      na początku też nie zawsze stukało i też najczęściej po ostrej jeździe, teraz stuka cały czas, tylko tyle że się zwiększa po przejechaniu kilku kilometrów nawet spokojnej jady :cry:
                      Sprawdź przeguby
                      Sprawdzałem i wew. i zew., wszystkie tuleje met. gumowe, łożyska.
                      Albo są ok albo zostały wymienione.

                      Komentarz

                      • Magik35
                        Drive
                        • 2009
                        • 42

                        #36
                        SILNIK: BKD 140KM
                        CHIPTUNING: NIE
                        SKRZYNIA: DSG 6
                        PRZEBIEG: 160tyś.

                        Olej i filtry przy 60 i 120 tyś, dwumasa przy 157 tyś.
                        Awarii brak - i oby tak zawsze

                        Komentarz

                        • plaga69
                          Classic
                          • 2008
                          • 18

                          #37
                          Jak niedawno pisałem to mi przy 118 tys. padła skrzynia DSG.
                          Auto salonowe bez wirusów, 2TDI.
                          Czekam juz 2 tydzień aż dotrze do serwisu nowa skrzynia. całe szczęście jeszcze jest gwarancja (auto nie ma 2 lat jeszcze). Było serwisowane zgodnie z zaleceniami serwisu i wg. wskazań komputera.
                          Chciałem dla mojej Pani zakupić Turana z DSG ale po tej awarii głeboko się zastanawiam. Uzywane auta mają jednak przebiegi ponad 150 tys i to mnie martwi.
                          plaga69
                          Octavia II 2.0TDI Elegance + DSG +Xenon

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #38
                            SILNIK: BKD 140KM
                            CHIPTUNING: TAK (od 18000)
                            SKRZYNIA: DSG 6
                            PRZEBIEG: 120800.

                            Olej i filtry przy ~55 i 117 tyś, dwumasa przy 117 tyś.
                            Awarii skrzyni brak
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Maciej11987
                              Classic
                              • 2010
                              • 1

                              #39
                              silnik: 1.9 TDI Bkc
                              chiptuning; nie
                              skrzynia: DSG 6
                              przebieg: 2720342


                              octavka z roku 2004 jak narazie tylko dwumas przy 200 tys sie wysypał koszt naprawy jakies 2tys zl , skrzynianie do zajechania regularne wymiany oleju i filtrów w dsg co 50 tys w silniku co 10 tys jezdze napełnym syntetyku mobil 1 special

                              Komentarz

                              • Voldemort
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 134

                                #40
                                BKD, DSG, 140KM@160KM/320Nm@380Nm - 145.000km

                                Ale zachowanie skrzyni jest inne niż kiedyś. Potrafi niekiedy szarpać. Zwłaszcza przy hamowaniu. Jakby nie lubiła redukcji. I czasem przy przejściu z D na R walnie zdrowo. Generalnie jednak działa

                                PS. Dwumasa świeżo wymieniona (140tyś).
                                Hokus-Pokus i dwumasa

                                Komentarz

                                • heretyk
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 549
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #41
                                  SILNIK: 1.9 Tdi BXE
                                  CHIPTUNING: NIE
                                  SKRZYNIA: 6 bieg DSG
                                  PRZEBIEG: 180kkm


                                  ZERO NAPRAW, ZERO PROBLEMOW. jedynie dwa razy wymieniany olej. w przyszlym tzgodniu po raz trzeci. Milosci dwumasa rowniez OK.
                                  Zostały mi czesci, po szkodniku:
                                  VCDS 11.2 oddam za 90 PLN!
                                  Instrukcja Skoda Amundsen POLSKA, sterowniki komfortu 1K0959433C AK, CN. oraz dużo cześci do Passata B6

                                  Komentarz

                                  • aniam111
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 436

                                    #42
                                    Jaka jaes różnica między skrzyniami DSG 6 biegowymi a tymi montowanymi obecnie 7 biegowymi? Oczywiście prócz przełożeń )
                                    AniaM
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                    O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      #43
                                      Zamieszczone przez aniam111
                                      Jaka jaes różnica między skrzyniami DSG 6 biegowymi a tymi montowanymi obecnie 7 biegowymi? Oczywiście prócz przełożeń )




                                      całość tutaj
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • aniam111
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 436

                                        #44
                                        Jac_ek, dzięki.

                                        Czy dobrze rozumiem:
                                        - 6 biegowe DSG chłodzone jest olejem dlatego montowane jest do aut z silnikami z większymi Nm ( czyli bardziej podatna skrzynia na chiptuning )?
                                        - DSG 7 jaest oczszędniejsze jest jeśli chodzi o spalanie i emisję spalin
                                        - czy w obu skrzyniach wymienia się olej? co ile km? i jaki jest koszt?
                                        AniaM
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                        O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                        Komentarz

                                        • arekban
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 208

                                          #45
                                          Zamieszczone przez aniam111
                                          Jac_ek, dzięki.

                                          Czy dobrze rozumiem:
                                          - 6 biegowe DSG chłodzone jest olejem dlatego montowane jest do aut z silnikami z większymi Nm ( czyli bardziej podatna skrzynia na chiptuning )?
                                          - DSG 7 jaest oczszędniejsze jest jeśli chodzi o spalanie i emisję spalin
                                          - czy w obu skrzyniach wymienia się olej? co ile km? i jaki jest koszt?
                                          Według zalecen producenta w DSG 6 wymienia się olej co 60 tys km - koszt ok 700 zł w ASO. Wiekszość to koszt oleju.

                                          DSG 7 podobno nie wymienia się oleju.

                                          Komentarz

                                          • Jac_ek
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1733

                                            #46
                                            aniam111,
                                            DSG7 jest skrzynią tzw suchą - ma "śladowe" ilości oleju, którego (podobno? jeszcze tego nie sprawdziłem) się nie wymienia. Jest skrzynią mniejszą, lżejszą i z racji 7 biegów może pracować bardziej ekonomicznie od DSG6, ma też większą sprawność (bo olej w skrzyni stawia jednak jakiś opór) - czyli traci mniej energii produkowanej przez silnik. Ale ma też mniejszą wytrzymałość i maksymalny moment obrotowy który może przenosić bez strachu o jej trwałość to 250NM w porównaniu do 350NM w DSG6

                                            Ewidentnie jest zaprojektowana pod małe i średnie silniki benzynowe
                                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                            Komentarz

                                            • aniam111
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 436

                                              #47
                                              Dziękuję za wyjaśnienia
                                              AniaM
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                              O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                                              Komentarz

                                              • maroko2007
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 68

                                                #48
                                                SILNIK: 2.0TDI BKD
                                                CHIPTUNING: JESZCZE NIE
                                                SKRZYNIA: 6 bieg DSG
                                                PRZEBIEG: 118kkm

                                                UWAGI: olej zmieniony raz przy 60kkm wraz z filtrem, nastepna wymiana przy 120kkm, odzwywa sie dwumas i przy redukcji 3-2 słychać stukniecie ale mam nadzieje ze ustanie po zmianie dwumasu

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9942
                                                  • Ford

                                                  #49
                                                  Za kolegą z pracy:
                                                  Touran '04 2.0TDI DSG, ~200.000km (udokumentowany przebieg) - klęka dwumas - idzie na dniach do wymiany.
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Agamek12
                                                    Za kolegą z pracy:
                                                    Touran '04 2.0TDI DSG, ~200.000km (udokumentowany przebieg) - klęka dwumas - idzie na dniach do wymiany.
                                                    no nieźle :shock:
                                                    trasa czy miasto :?:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...