W tym temacie uprasza się zamieszczać pytania/sugestie/obawy etc nt oliwy do skrzyni manualnej jak i automatycznej
Jaki olej do skrzyni biegów
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisPrzydałby się taki temat o olejach do DSG.
niexwiem natomiast jak to jest z nowymi 7biegowymi .. tam pewnie oleju nie wymienia się
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisjak to jest z nowymi 7biegowymi .. tam pewnie oleju nie wymienia się
akurat wymiany w swoich planuję co max. 30 kkm, tylko zamiast semsynth/technosynthese chce zalać jakiś pełen syntetyk - i tu zaczyna się problem, który ? ;-)
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
nowe 7-biegowe tez są "mokre";
akurat wymiany w swoich planuję co max. 30 kkm, tylko zamiast semsynth/technosynthese chce zalać jakiś pełen syntetyk - i tu zaczyna się problem, który ? ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisRavenol, Pentosin, Eurol, Fuchs
IMO w grę wchodzą tylko:
Amsoil 100% Synthetic DCT Fluid
Eurol DCF 1404
Penrite DCT Fluid
i warunkowo :
Pentosin FFL Racing
Ravenol DCT GT-R Fluid
Ostatnio edytowany przez Nexus6; 46.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
akurat wszystkie wymienione oleje to półsyntetyki, sorry Eurol jest pełnym syntetykiem
IMO w grę wchodzą tylko:
Amsoil 100% Synthetic DCT Fluid
Eurol DCF 1404
Penrite DCT Fluid
i warunkowo :
Pentosin FFL Racing
Ravenol DCT GT-R Fluid
BTW co przyświecało inz VAG ze pewnego dnia ogłosili akcje przywoławczą i nakazali zmianę syntetycznego oleju na półsyntetyczny ? No móżdżę i jakoś nie mogę skorelować z obecna wiedzą ich motywację.
O w to to uja wierzę:
Volkswagen wezwie 1,6 mln samochodów do serwisów na akcję serwisową mającą zapobiec uszkodzeniom skrzyń dwusprzęgłowych DSG
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
akurat wszystkie wymienione oleje to półsyntetyki, sorry Eurol jest pełnym syntetykiem
IMO w grę wchodzą tylko:
Amsoil 100% Synthetic DCT Fluid
Eurol DCF 1404
Penrite DCT Fluid
i warunkowo :
Pentosin FFL Racing
Ravenol DCT GT-R Fluid
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisBTW co przyświecało inz VAG ze pewnego dnia ogłosili akcje przywoławczą i nakazali zmianę syntetycznego oleju na półsyntetyczny ? No móżdżę i jakoś nie mogę skorelować z obecna wiedzą ich motywację.
O w to to uja wierzę:
DSG | Akcja serwisowa Volkswagena
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisdotyczyło to TYLKO DQ200 czyli 7-biegowej skrzyni "suchej"
Nadal jestem ciekaw jak będą sprawować się DQ500
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisNadal jestem ciekaw jak będą sprawować się DQ500
Zagadką może być DQ381, czyli mokra, 7-biegowa, montowana obecnie do mocnych TSI i TDI
http://www.tvsengineering.nl/nl/gear...dsg-dq381.html - "Recommended for applications up to 600hp/700Nm. This gearbox is a smaller version of the DQ500, which can be found on the Audi RS3."Ostatnio edytowany przez Nexus6; 46.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
cytrynowiec A tak przy okazji... bo mnie ciekawi bardziej to dlaczego akurat AR9200 do skrzyni? Nie jest na nim nic napisane na temat jakiegokolwiek działania w przekładniach... Nie napsuje tam nic?
Komentarz
-
-
marwoo do skrzyni AR zaleca 9100 lub 9300. Jeżeli masz wątpliwości co wcale nie dziwne - skontakuj się z tomek evo lub bezpośrednio z Archoilem http://archoil.pl/kontakt/. Ja zalałem to na własną odpowiedzialność. Zrobione od zmiany 7 kkm.
Komentarz
-
-
Oficjalnie dostałem takie info:
Witam,
Do skrzyni biegów obecna wersja AR9200v2 silnikowa nie jest zalecana oficjalnie i trwają prace nad dedykowaną wersją AR9200v2 do olejów klasy GL-4/5.
Polecamy obecnie AR9100 do olejów przekładniowych w proporcji 8-10%.
Pozdrawiamy / Regards,
Archoil Polska
www.archoil.pl
Ale bardziej mnie interesuje realny wpływ więc drążę temat
tomek evo też powiedział że spróbuje czegoś się dowiedzieć na ten temat swoim kanałem a może już ma jakieś info?
Komentarz
-
-
Ja posiadam mieszankę 125 ml AR9100 plus 50 ml AR9200 do oleju FE75 GL4 Fuchs.
Jest wybornie. Olej postanowiłem wymienić przy 80kkm.
Chodza słuchy ze warto pierwsza wymianę zrobić po 5kkm ponieważ stosuje się miękkie materiały utwardzane zewnętrznie co powoduje erozje powerzchni. HmmmOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Trochę podrążyłem temat
Witam,
Zależy do jakiego oleju AR9200v2 jest dodawany i w jakiej ilości. Jeśli do np. 75W-140 GL-5 dodamy 10% AR9200v2 to lepkość może zbytnio się obniżyć ale jeśli jest to 50ml do 2L oleju skrzyni biegów 75W czy 75W-80 to nie powinno być problemów (z olejami niskiej lepkości nie ma problemu bo praktycznie jedyne ryzyko to spadek lepkości poprzez rozrzedzenie dodatkami ale 75W to lepkość podobna do AR9100 i AR9200v2) aczkolwiek jest to niewielka dawka czynnika smarnego w porównaniu do planowanej wersji dedykowanej o znacznie wyższej koncentracji.
Co do poprawy działania AR9100 tak niewielką dawką AR9200v2 to nie dysponujemy wynikami testów ale faktem jest że AR9200v2 jest o wiele bardziej smarne od AR9100.
Pozdrawiamy / Regards,
Archoil Polska
Komentarz
-
-
Ważne !!! Jedna uwaga - już kiedys pisałem -dosyć istotna przy niektórych modelach. Skrzynie czasami są pochylone i trzeba je uzupełniać taka sama ością oleju jaka zostanie usunięta!!!
90B3C965-6E13-4432-8229-284B74D8ED15.jpeg
Komentarz
-
-
cytrynowiec Siiii http://www.eurol.com/pl/1012-product...-75w-gl-4.html już czeka na wlew muszę jeszcze dokupić jednak AR9100 bo mi brakuje i zrobię mix 150ml AR9100 + 50ml AR9200v2 i reszta olej. Tak tylko myślę że może przy okazji uda mi się namówić mechanika żeby przesmarować mechanizm przy skrzyni co powinno dodatkowo pozytywnie wpłynąć na działanie skrzyni
Komentarz
-
Komentarz