marwoo dziwna sprawa, może to jednak nie sprawa oleju, a mechaniczna? O Eurola jestem spokojny odnośnie jakości, ale jak zmienisz na olej VW daj znać jak będzie.
Jaki olej do skrzyni biegów
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
cytrynowiec no właśnie zwlekam bo butel jedna tak jak Haksiu pisał 100zł xD myślę żeby najpierw wyregulować cięgna od skrzyni biegów i zobaczę co to da, może przy okazji sprawdzę zapowietrzenie układu i wysprzęglik. I jak tu mi nic nie wyjdzie to zakupię olej OEM.
Chociaż mój mechanior wspominał coś że spotykał się z tym problemem u VAG-iniarzy i że niektórzy zalewali olej MTF (chyba.. nie wiem czy to taka nazwa) i niby pomagało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpiscytrynowiec no właśnie zwlekam bo butel jedna tak jak Haksiu pisał 100zł xD myślę żeby najpierw wyregulować cięgna od skrzyni biegów i zobaczę co to da, może przy okazji sprawdzę zapowietrzenie układu i wysprzęglik. I jak tu mi nic nie wyjdzie to zakupię olej OEM.
Chociaż mój mechanior wspominał coś że spotykał się z tym problemem u VAG-iniarzy i że niektórzy zalewali olej MTF (chyba.. nie wiem czy to taka nazwa) i niby pomagało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisAha czyli nie kupiony jeszcze? Nie znam tego problemu ze skrzyniami, ale to bardziej wynika z tego, że nie interesowałem się tym za bardzo. Ten problem występuje niezależnie od temperatury?
Za to jak już się skrzynia nagrzeje jest ok, a jak na zewnątrz jest na sporym plusie to już w ogóle jednym palcem można zmieniać (tak było pod koniec lata jak zalałem Eurola).
Komentarz
-
-
W zimie nie miałem żadnych problemów nawet po postoju kilkanaście godzin na mrozie, który też mały nie był - naście potrafiło być. Wsteczny czy inne biegi wchodziły bardzo dobrze, różnica do oema jak niebo i ziemia (co oni tam leją do tych skrzyń nie wiem - ale to mocno średnia oliwa bo problemy były - może nie aż takie jak piszesz, ale czasami siłować się trzeba było także przy redukcjach). Natomiast im większy przebieg na mixie tym lepiej, dlatego pisałem abyś dał więcej czasu. Jednak jeżeli nie ma jakieś poprawy, sprawdziłbym wszystko mechanicznie i w koło, czyli sprzegło, wodziki....itd. a po wyeliminowaniu tego wszystkiego zmieniłbym olej na nowy, chyba że skrzynia ma jakąś wadę....ale to już ludzie od skrzyń raczej...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis...Natomiast im większy przebieg na mixie tym lepiej...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisjeśli Eurol z AR nie pomógł to i olej z ASO też nie pomoże. Zmęczenia materiału albo uszkodzenia podzespołów nie naprawi się żadnym olejem, czy dodatkiem, takie jest moje zdanie.
Jaki masz przebieg auta i ile przejechałeś na tym Eurolu od wymiany?
Ja rozumiem że może coś mechanicznie niedomagać... Tylko co?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpisGeneralnie mam 213 tyś. przebiegu
Zdzwoń do tych co robia skrzynie, opowiedz historie i zapytaj o ewentualne koszty, możesz też wymienić na ten ori dla próby, ale to dwie stówki wyrzucone w błoto.
Komentarz
-
-
No niestety... kupiłem auto z przebiegiem 200 tyś. i generalnie po niecałym miesiącu mojego użytkowania wymieniłem olej...
Czy taki przebieg to za późno? Nie wiem.. Generalnie to co zleciało było klarowne bez opiłków itd. podejrzewam też że serwis zmienił jak dwumase robili.
Właśnie wymieniać ten olej to słabo mi się widzi... bo nie widzę jakoś tego że OEM ma cudowne właściwości których inne nie mają :P myślałem nad tym skrzyniarzem ale trochę też się boję bo jak trafię na popaprańca to będzie generował koszty...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpispodejrzewam też że serwis zmienił [olej] jak dwumase robili...
olej OEM nie jest jakim cudem świata i nie jest panaceum na wszelkie zło - mix EurolA z AR to pancerna bojowa mieszanka ochronna o parametrach co najmniej tak dobrych jak OEM.
W Skodzie pamietam regulacja wodzikow (ale oczywiscie nie da się
w VW trójka haczyla -ale auto na gwarancji wiec wiercenie dziury w brzuchu i upór i ... problem zniwelowany (jakaś podkładka i bardziej regulacja).
sama wymiana oleju wyciszyła buczenie i biegi zaczęły przyjemniej wchodzić.
w obu autach Fuchs FE75 plus wyżej wspomniany mix AR
W BMW tez Fuchsy siedzą do szpery/mostu/skrzyni o odpowiedniej lepkosci ale bez witamin
Komentarz
-
-
Zasada jest taka, że w przypadku skrzyń automatycznych należy częściej wymieniać olej niż w skrzyniach manualnych. W przypadku manualnych skrzyń biegów, olej wystarczy wymienić w wielu przypadkach co 80 - 100 km. W przypadku automatów, znacznie częściej. Jak często? Powinno być to dokładnie opisane w instrukcji obsługi.
W naszym klimacie, umiarkowanym zwykle stosuje się oleje: 75W90 lub 80W90. Na https://nocar.pl/blog/czy-warto-wymi...krzyni-biegow/ można znaleźć tekst poradnikowy, w którym tematyka ta została dosyć szczegółowo opisana.
Komentarz
-
-
Olej do skrzyni Millers TRX SYNTH 75W do skrzyni LVN jak myślicie nada sięSkoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisNadać to się nada, tylko ile wytrzyma? Ile kosztuje litr tego Milersa?Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bendzi40 Zobacz wpisAutem przeleciałem ponad 100tkm ,obecnie prawie 300 tkm ,chce wymienić olej w skrzyni (5bieg) ,pytanie na jaki ?
Wiem 75w ale na ile i jaki?Wchodzi prawie 2l
Dzięki za odp
co do oleju to większość marek olejowych ma wyszukiwarki oleju zarówno do silnika jak i do skrzyni.
olej zapewne 75 ale może okazać się ze jednak inny. Dodatkowo mamy klasy GL4 i GL5 których dobór determinuje trwałość synchronizatorów -GL5 jest lepszym olejem ale ma wiececej dodatków agresywnych w stosunku do metali starszych synchronizatorow.
Niegłupim pomysłem jest wrzucić sobie dodatkowo dedykowany modyfikator tarcia (ceramizer itp)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Karel Zobacz wpisPanowie, co proponujecie do 6-biegowego manula w O3 z 1.4 TSI?
Wg. ETKA pasująca do tej skrzynki oliwa to: G052527A2. W ASO zaledwie za 250 PLN/1 L, co przy wymaganych 2,3 L daje jedynie 750 PLN
Na wolnym rynku jej nie widzę.
Czy wiecie, co można wlać zamiast tej OEMowej oliwy?
piersze wyszukanie w Google: Titan Sintopoid 75W-90
Możesz również odpytać forumowych sprzedawców -może nawet oryginał z ASO kupisz znacznie taniej.
Inny jeszcze znaleziony ..
różnice i ekwiwalent mojego czasu szukania w googlu proszę przelej na WOSP
Pomysl o modyfikatorze tarcia (ja np używam albo ar9100 albo mix 9100/9200. Bardzo dobre opinie zbiera tani MoS2.
wymiana co 80 kkm
Naturalnie jest więcej firm produkujących okej przekładniowy z takimi normami niemniej Fuchs najczęściej jest polecamy jako ekwiwalent oryginału.
Uwzglednij również to co pisałem wcześniej w innym poście -dokładna ilość jaka wchodzi do Twojej skrzyni. A może to być więcej niż poziom lustra Górnego korka.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Przeglądam oferty z "zamiennikami" dla G052527A2 i są dla mnie pewne istotne nieścisłości:
1. Niektórzy podają Fuchsa Sintofluid 75W jako zamiennik, inni oleje 75W-90, np. Fuchs Sintopoid 75W-90. ZTCW klasy lepkości w przypadku skrzyń mają większe znaczenie niż w silnikach.
2. Na opakowaniu OEM nie ma podanej normy, wygooglałem że G052527A2 odpowiada normie TL52527 (ale na opakowaniu nie ma o tym mowy).
3. Wyszukanie normy zwraca tylko Fuchsa (co zatem z polecanym 75W-90 i innymi producentami, np. Castrolem?). Zresztą o dosyć miernych parametrach.
4. Pozostaje kwestia GL - jaki?
5. OEM G052527A2 (cokolwiek nim jest) tylko w kosmicznych cenach.
Na dwóch rosyjskojęzycznych forach pojawiają się wątki o G052527A2, ale nic konstruktywnego z nich nie wynika, prócz tego, że to różny olej od najpopularniejszego *171. Super
Sporo domysłów, mało konkretów. Mam poważne wątpliwości, czy dalej się tym zajmowaćOstatnio edytowany przez Karel; 36228.
Komentarz
-
Komentarz