Dodatki do paliw
Zwiń
X
-
Możliwa byla by taka różnica w smarności między Orlenem a Circle? Może są to wartości podawane np. w różnych temperaturach. Skoro norma jest do 460 to byłoby tu 180?
-
-
No raczej - do tego jeszcze AR69 zero zero
wjeżdżał i była cetanowa uczta.
smarnosc przydaje się przy wtryskiwaczach -iglica ma eldorado ale pompa CR tez nie pogardzi.
Zostaw komentarz:
-
-
A propos smarnosci - zwykły lotos zakamuflowany ubrany w Cirkle K - już kiedy podniecalem się ta analiza (dostałem ksero obu diesli i obu benzyn.
dodam ze smarnosc zwykłego i premium była taka sama
10FD5504-F998-444F-8A9C-26998198AAAE.jpeg
Zostaw komentarz:
-
-
1. Odnośnie dodatków, to jak ktoś interesuje się chemią, lub ma wykształcenie w tej dziedzinie, to pewnie jest w stanie sam namieszać za kilkanaście zł dobry dodatek.
2. Do diesli; wyższa smarność była wymagana dla układów gdzie ciśnienie robiła pompa rotacyjna (VP-37 i inne podobne). Układy na common rail czy PD, nie wymagają paliwa o aż tak wysokiej smarności. W ciepłych miesiącach sprawę poprawia BIO w oleju napędowym, a zimą dodatki. U mnie (ASV - ostatni na pompie) po Klen Flo odpala wyraźnie lepiej i na zimnym pracuje bardziej miękko, przyjemniej. Na m.in. avensis info i alfaholicy jest grupa userów, którzy dodają olej 2T i nachwalić się nie mogą.
3. Do benzyny, skusiłem się ostatnio na Wynn's Supremium Petrol, obecnie zalany w leciwym 1,6 16V. Tu zobaczymy, bo pierwszy raz.
4. Odnośnie obowiązku stacji do okazywania świadectw, zapytałem grzecznie kilka razy o to, i jak widziałem te miny
niewiast obrazujące niesamowity entuzjazm
...
Zostaw komentarz:
-
-
zachęciliście mnie...właśnie zamówiłem 0.5 litra AR6900 do diesla, i seteczkę do benzyny też.
Zostaw komentarz:
-
-
Przejechałem pół baku z AR6900 i tak postanowiłem się podzielić. A więc, pisze ostrożnie, bo bardzo sceptycznie podchodzę do rożnego rodzaju 'ulepszaczy", ale tutaj faktycznie coś jest na rzeczy, mimo, że to dopiero pół baku, ale czuje faktycznie jakąś bardziej miękką prace dieselka, nawet rano po odpaleniu jest jakby mniej pyrkotliwy, jakoś tak inaczej chodzi, nie wiem czy ciszej czy nie, ale to tez będę sprawdzał, chociażby apką na telefonie do pomiaru natężenia hałasu. Wiem, że na mojej apce i telefonie było to na postoju 51-52dB, zobaczymy jak będzie teraz, ale jeszcze trochę pojeżdżę i zobaczę. Jakiś mega test to nie jest, ale coś tam zobrazuje.Generalnie innych różnic czy na plus czy minus nie zaobserwowałem, ale jak mówię jeżdżę dalej i bacznie obserwuje.
Zwróciłem uwagę ostatnio mocno na paliwa Orlen, które głównie tankuje i generalnie tylko tych paliw udało mi się odnaleźć specyfikacje, ale wychodzi na to, że np. parametr smarowności jest w paliwach Verva na poziomie 460 um, czyli tyle ile przewiduje norma dla paliw u nas. Natomiast Efecta ma smarność na poziomie max 400 um, czyli generalnie jest bardziej smarowne, czyli może być coś na rzeczy odnośnie np. paliw typu Verva i ich suchości. Dodatek AR6900 w proporcji 1ml na 1l ON podnosi tą smarność jeszcze niby do 320 um mniej więcej, o ile jest to prawda. Ciekawy jestem jak to jest, może ktoś jest bieglejszy w te klocki, ale ze swoich spostrzeżeń i tego co zamieszcza Orlen tak wynika.Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
Zostaw komentarz:
-
-
dokładnie, jest jak paliwo,Zamieszczone przez upel Zobacz wpisWczoraj sprawdzałem jak ten AR6900 wygląda i z gęstością może jakoś gęsty nie jest
moim zdaniem zauważysz już w połowie pierwszego,Zamieszczone przez upel Zobacz wpiswięcej po jakichś faktycznie 2 bakach o ile coś faktycznie będzie zauważalne.
nie jest, ja tak lejęZamieszczone przez upel Zobacz wpisbo po pierwsze może być i za bogato
bez sensu, masz rurkę i miarkę w butelce, przyciskasz butelkę, odmierzasz ile Ci potrzeba wlewasz do zbiornika, znów przyciskasz, lejesz ile Ci potrzeba i przelewasz do zbiornika, prosta robota.Zamieszczone przez upel Zobacz wpisTrochę problem mam z ta obsługa tej miarki, ale może tak mi się wydaje, pierwszą dawkę sobie odmierzę i wleje do mniejszej buteleczki i to zapodam na raz.
Polecam założyć na dwie ręce rękawiczki foliowe i przypominam o torebce strunowej
Zostaw komentarz:
-
-
Również dobrze można dobudować ideologie do http://kleenflo.pl/smar-do-silników-diesla
wzrost momentu z wyliczona z dokładnością do 2 miejsc po przecinku pachnie mi amłejem.
reszta opisu może dotyczyć dokładnie mieszaniny izopropanolu z mieszanina ksylenow ... co kosztuje przepraszam 9 pln za litr. A jak dodamy naftalen to brud z wtryskiwaczy schodzi jak po piaskowaniu.
Ciekawostka dla niektórych może być temat wogole paliw premium - do których dodanie powszechnie dostępnego i taniego dodatku czyni go premium ( a naprawdę dodawany jest również do zwykłego paliwa ze wzgledow praktycznych dla stacji paliw jak niskopiennosć, przedłużanie trwałości paliwa przechowywanego, antykorozyjnosc - dbanie o systemy przewodów i pomp na stacji paliw, absorbcja wody (emulsja))
Przy okazji przekłucie tego w zalety dla samochodów - ok to trochę koreluje wiec marketingowo ok
Zrobcie sobie doświadczenie - poproście na stacji o kartę kontroli jakości paliwa dotyczący dostawy: fachowo „ odpis ze świadectwa jakość dla dowodu wydania bieżącej dostawy”
stacj ma obowiązek okazania - i co stwierdzamy: ze np olej napędowy niechętnie różni się jeden od drugiego
Dlatego warto stosować swoje sprawdzone środki polepszające walory użytkowe.
ale to taka dygresja.
wracajac do tego cudownego dodatku - nie chce dyskredytować ale za wcześnie na osądy
Zostaw komentarz:
-
-
Dzisiaj zalewam pierwszą dawkę AR6900, po jakimś czasie zobaczymy, Wczoraj sprawdzałem jak ten AR6900 wygląda i z gęstością może jakoś gęsty nie jest, ale śmierdzi faktycznie konkretnie, po odkręceniu i po 15 minutach, żona stwierdziła, że "coś strasznie capi w pokoju, jakimś takim smrodem jak u mechanika", na palcu czuć, że jest takie tłuste. Generalnie na razie tyle, więcej po jakichś faktycznie 2 bakach o ile coś faktycznie będzie zauważalne. Na pewno zaleje to z ON Efecta z Orlenu, w Verve się bawił już nie będę, bo po pierwsze może być i za bogato, a po drugie przy tych cenach ON to już szaleństwo i rożne opinie co do suchości paliw Verva... Trochę problem mam z ta obsługa tej miarki, ale może tak mi się wydaje, pierwszą dawkę sobie odmierzę i wleje do mniejszej buteleczki i to zapodam na raz.
Zostaw komentarz:
-
-
Świece, Przewody WN, cewki, uszkodzone wtryskiwacze, sondy lambda, nieszczelność w dolocie, brak kompresji, uszkodzenie UPG, nagar w dolocie (tutaj mało prawdopodobne bo chyba masz dodatkowe wtryskiwacze paliwa do dolotu)
sprawdz najpierw błędy w komputerze. Tam jest centrum wiedzy -kody Ew błędów pomogą dojść do sedna.
Zostaw komentarz:
-
-
Dzięki pedros.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisTo może być inna przyczyna niż paliwo ale AR generalnie pomaga mocno przy układzie paliwowym.
lejesz 1:500 czyli 100 ml na 50 litrów beny lub proporcjonalnie.
w benzynie najlepsze efekty na muła to przegonić z 10 minut na trójce prawie przy czerwonym polu.
Jakie jeszcze inne przyczyny mogą powodować tego typu objawy?
Zostaw komentarz:
-
-
To może być inna przyczyna niż paliwo ale AR generalnie pomaga mocno przy układzie paliwowym.
lejesz 1:500 czyli 100 ml na 50 litrów beny lub proporcjonalnie.
w benzynie najlepsze efekty na muła to przegonić z 10 minut na trójce prawie przy czerwonym polu.
Zostaw komentarz:
-
-
Sorry za może głupie pytanie ale wolę się upewnić, czy do O3 1.4 TSI CZDA z 2016r. można lać AR6900 P-MAX w celu wyczyszczenia układu paliwowego? Zauważyłem, że po nocnym postoju silnik jest trochę mułowaty i poszarpuje przy lekkim przyspieszaniu. Poranne odpalanie niezależnie od temperatury i wilgotności powietrza bez problemu. Po rozgrzaniu nie ma takich objawów. Aktualny przebieg to 20,5 tys. km. Ile wlać na pełny zbiornik benzyny w celu uzyskania skutecznego rozpuszczania osadów i czyszczenia?
Z góry dzięki za wskazówki i rady.
Zostaw komentarz:
-
-
Najlepiej zalewać przed tankowaniem -to jest gęste i nie wiadomo jaki ma to wpływ na gumę w szyji baku.
Worek strunowy - zdecydowanie Tak! Mimo ze to ma elementy zapachu wód perfumowanych niemniej inhalacja tego jest niezdrowa.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja nic nie dolewałemZamieszczone przez upel Zobacz wpisPrzy stosowaniu AR6O00D dolwacie jakiegoś depresatora jeszcze w okresie zimowym?
dolewam do Vervy, nie widzę różnicy ani w spalaniu ani w mocy.Zamieszczone przez upel Zobacz wpisale faktycznie lepiej chyba ze zwyklym ON niz jakimś premium.
Ja wlewam przed tankowaniem dwie miarki po 25 ml, później tankuje paliwo do pełna.Zamieszczone przez upel Zobacz wpisa tak z technicznych pytań to można lać go i przed i po tankowaniu, obojetnie?
Chyba w taki sposób najlepiej zmiesza się z paliwem.
Polecam również wozić ze sobą torebki strunowe, w które spakujesz po tankowaniu "lejek".
AR ma dość mocny specyficzny zapach, który czuć w całym aucie.
Wypalam teraz chyba szóstą butelkę.
Różnicę widzę w pracy silnika, jest jakby ciszej, bardziej elastycznie, łagodniej pracuje silnik nawet przy rozruchu w zimie.
Zostaw komentarz:
-
-
Dobra zamówiony AR6900. Czekam na dostawe. Na razie 500 ml a jak sie sprawdzi jedziemy z tym dalej. Tak mocno jest to zachwalane i tu i na innych forach, ze oczekiwania sa spore. Rozumiem, że depresatorow nie ma juz co stosować, a tak z technicznych pytań to można lać go i przed i po tankowaniu, obojetnie? Mialem, w ogole kupić LM Systempflege, ale dobrze, ze zaczalem tu czytac, bo nawet nie wiem na co wlasciwie byl ten LM.Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
Zostaw komentarz:
-
-
Depresatory działają przeciwstawnie do niektórych właściwości AR6900D -
AR separuje wodę z układu bo ma demulgatory
Depreststory np kleen flo na propanolu i ksylenach pochłania wodę w strukturę paliwa.
Ja dorzucalem sporadycznie prewencyjnie pomimo ze wątek chwili paliwa sa dobrej jakości wctym aspekcie.
AR 6900 nie zmienia parametrów niskotemperaturowych paliwa.
Zostaw komentarz:
-
-
Przy stosowaniu AR6O00D dolwacie jakiegoś depresatora jeszcze w okresie zimowym?
AR faktycznie sporo osób poleca, trochę przejrzałem internet, ale faktycznie lepiej chyba ze zwyklym ON niz jakimś premium.
Zostaw komentarz:
-
-
Analizując Twoją wypowiedź na krótkie-dobre działanie środków do benzyny (TSI) czyszczących zawory, wtryskiwacze, itd. byłoby wskazane użycie np. podwójnej dawki na zbiornik paliwa lub pojedyńcze dawki: jedna po drugiej na pełne dwa zbiorniki? Mam tu na myśli środki do zastosowań jednorazowych w odstępach przebiegu np.co 5000 km.Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisChemia tego typu jest relatywnie niedroga to marketing dorabia ideologię i daje pretekst do wyższych cen wiec K2 udowadnia to na każdym kroku na plus.
Wracajac - analiza karty prawdę powie.
tak naprawdę jest kilka rodzajów związków które działają czyszcząca jak kerozyna, naftalen itp ale jak ma dobrze czyścić to trzeba zadbać i smarowanie bo to stoi w opozycji ( za wyjątkiem np ksylenu) dlatego uważam osobiście ze lepiej krótko i mocno niż długo i słabo. Chyba ze mówimy o preparatach celowych skomponowanych zgodnie ze sztuka czyli full Complex do prewencji i delikatnego dekomponowania depozytów .Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
Zostaw komentarz:
-
-
Ja często do kaszlaków dolewam olej liqui moly 1052. Korekcje na wtryskach znacznie się poprawiają, silnik pracuje ciszej przy czym lepiej odpala. 0,2L na zbiornik zimą a latem można wlać nawet 0,5L.
Zostaw komentarz:
-
-
a jak nie mam już dpfa to też warto zastosować ten AR6900? czy coś innego polecacie? wcześniej lałem czasem LM a nawet K2 do czyszczenia, czasem olej 2T no i depresatory zimową porą.
Zostaw komentarz:
-
-
Po kilku tankowaniach korekty a konkretnie rozjazdy pomiędzy wtryskami poprawiły się . Potem już nie podnieciłem się pomiarami tylko jeździłem.
dodatkowo filtr wypala się znacznie rzadziej.
Licze ze spaliny i osprzęt przez to jest czystszy (nie sprawdzałem ale żadnych problemów z DPF ani egr)
ostatnio nawet majac 1/5 baku dodałem potrójna dawkę Czyli stężenie kilkanaście razy większe niż zalecane -> auto szatan
Zostaw komentarz:
-
-
To trzeba zakupic. To juz grubo bakow wyjezdziles jak to 15 butelka. Planuje zakupic jiz teraz zwykla on na orlenie np i zalac tego specyfika. Zobaczymy jak to sie sprawdzi. Jakies pomiary wtryskow cos zaobserwowane na macalnie po tych 15 butelkach?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: