Dodatki do paliw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dragster
    odpowiedział(a)
    Taki przypadek: Golf IV, 1,6, 16V, 105KM, 190kkm przebiegu. Stopień sprężania w tym silniku wynosi 11,5, co powoduje, że trzeba lać do niego 98. Można też 95, ale zalecana jest 98. Od kiedy mamy tego Golfa, świeci check engine. Silnik chodzi bardzo fajnie, ale pomimo lania 98, ta kontrolka silnika dalej świeciła. Był podpięty pod kompa, podobno coś z sondą lambda, ale niekoniecznie - nie było jednoznacznej diagnozy.
    Od 3 tankowań benzyną 95 dodaję Millers Ecomax, ten do benzyny oczywiście i check engine przestał świecić... Może ktoś miał podobny przypadek?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    Proszę o radę, dziś po trasie auto zaczęło chodzić bardzo twardo na jałowym, jakby wstrząsy (raczej od układu paliwowego) - diesel 1.9 jtd.
    od ok 4 tankowań używam znowu zakupiony AR 6900 D-Max. Kiedyś to stosowałem w Fordzie i nie było tego problemu, w Fiacie aktualnym reszte też wykończyłem i takich objawów nie było wcześniej.
    Stara butelka miała ciemniejszą barwę płynu, aktualna jest dużo jaśniejsza....poglądowo
    stara wyglądała tak:
    https://allegro.pl/oferta/archoil-ar...Mzg1NGM1MzY%3D

    nowa tak:
    https://www.petrostar.pl/chemia/doda...dcm#w503981973

    tą nową zakupiłem na allegro, nawet z tej aukcji co powyżej, raczej od dobrego sprzedawcy. Tak samo w innych sklepach np. wyżej widać taką jasną barwę. Czy to jakieś podróby, czy to tak ma nowszy wypust tego płynu, że jest jaśniejszy?
    Nie wiem co zrobić z fantem, przed chwilą zaaplikowałem dodatkową dawkę, do 1/4 paliwa w zbiorniku.
    Ostatnio dodaje do głównie do paliwa lanego na Orlenie - Efecty.
    Co zrobić już nie dolewać więcej jak to wypalę, czy dolać już ropy?
    Od ponad roku już jest jaśniejsza wersja tego eliksiru.
    Nowa rzekomo jest lepiej dostosowana do naszych warunków (co to oznacza -nie mam pojęcia).
    Przez jakiś czas otworzyłem dla porównania nowa jasna wersje obok jeszcze ciemnego zapasu - nie zdołałem znaleźć różnicy.
    Oba robią robotę.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    podejrzewam że spartolili w ASO, może nie wymienili wszystkiego i nie użyli urządzenia specjalnego do cofania docisku. choć na fakturze jest oczywiście kompletne sprzęgło z dociskiem i dwumas też etc.ehh
    będę walczył, bo się ślizgać zaczęło ,a na jałowym dwumas się odzywa. Dramat te ASO niestety.
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    sprawa nieaktualna, stuki powoduje prawdopodobnie sprzęgło....ASO Fiata robiło w styczniu...brawo
    po świętach gniotę ich...
    No widzisz ile mocy przybyło ze sprzęgło rozwaliło się

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    sprawa nieaktualna, stuki powoduje prawdopodobnie sprzęgło....ASO Fiata robiło w styczniu...brawo
    po świętach gniotę ich...

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Proszę o radę, dziś po trasie auto zaczęło chodzić bardzo twardo na jałowym, jakby wstrząsy (raczej od układu paliwowego) - diesel 1.9 jtd.
    od ok 4 tankowań używam znowu zakupiony AR 6900 D-Max. Kiedyś to stosowałem w Fordzie i nie było tego problemu, w Fiacie aktualnym reszte też wykończyłem i takich objawów nie było wcześniej.
    Stara butelka miała ciemniejszą barwę płynu, aktualna jest dużo jaśniejsza....poglądowo
    stara wyglądała tak:
    https://allegro.pl/oferta/archoil-ar...Mzg1NGM1MzY%3D

    nowa tak:
    https://www.petrostar.pl/chemia/doda...dcm#w503981973

    tą nową zakupiłem na allegro, nawet z tej aukcji co powyżej, raczej od dobrego sprzedawcy. Tak samo w innych sklepach np. wyżej widać taką jasną barwę. Czy to jakieś podróby, czy to tak ma nowszy wypust tego płynu, że jest jaśniejszy?
    Nie wiem co zrobić z fantem, przed chwilą zaaplikowałem dodatkową dawkę, do 1/4 paliwa w zbiorniku.
    Ostatnio dodaje do głównie do paliwa lanego na Orlenie - Efecty.
    Co zrobić już nie dolewać więcej jak to wypalę, czy dolać już ropy?
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Dlatego wszelkie dodatki trzeba z głowa dobierać -najgorsze syfy to tanie środki do obniżania temperatury wypalania sadzy -generuje mnóstwo popiołu i DPF traci drożność. AR akurat jest bezpopiołowy.

    Bezpopiolowo również spała się ksylen/propanol -stary dobry patent a smaruje i poprawia parametry spalania jednocześnie obniżając punkt mętnienia gnojówki.

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Z tym wypalaniem DPF faktycznie coś jest, mi np dzisiaj sie wlaczylo wypalanie, po 580 km i tylko w mieście, tak sie ostatnio zlożyło, ze nie wyjechalem za miasto...

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Podobny efekt odczuwają właściciele z forum Avensis dodawając olej 2T

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Ja leję AR6900 od jakichś 20 000 km do każdego zbiornika, czy to do Vervy czy do zwykłego diesla.
    Ogólnie jak pisałem słychać że silnik lżej pracuje, wszyscy o tym piszą i wszyscy piszą, że tak im się wydaje więc coś w tym jest
    Rzadziej wypala się DPF, pali tyle samo co palił bo tu różnicy nie widzę, w mocy również nie widzę czy na plus czy na minus.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Eee przesadzasz z ta trudnością dawkowania po paru razach idealnie można odmierzać a jak kończy się to można tak zrobić żeby ani kropelka nie została tego drogocennego eliksiru.


    Dla mnie świetnym wyznacznikiem jakości jest rzadkość wypalania DPF w warunkach miejskich bez co ok 450 z AR co ok 650 (jak jeździ się 100% po mieście to trudno przeoczyć fakt wypalania się filtra )

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Efekty stosowania AR6900D-max są często odczuwalne dopiero po 2-3 bakach. Czasami stosuje podwójną dawkę ale zwykle podczas jazdy w trasie z obciążeniem. Myślę, że wtedy ma to największy sens i wysoka liczba cetanowa jest dobrze spożytkowana. Dawkowanie może być trochę kłopotliwe- zwłaszcza kiedy butelka się kończy. Ja czasami stosuje taki patent, ze przelewam sobie do małej buteleczki odmierzoną dawkę i wtedy wszystko wlewam na 1 raz i czasami buteleczka ląduje potem w koszu aby nie było żadnych efektów zapachowych.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
    4x to producentowi by wlosy nie zsiwialy? Nie za "tłusta" taka mieszanka?
    Jednorazowo -jest ok. TDI przyjmie. Niekoniecznie na cały bak bo poczworne stężenie można osiągnąć podwójna dawka na bak przy połowie baku

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Jedna butla AR 6900 d-max wypalona w Foce i teraz dokończona w Fiacie. Dziś zamówiona druga
    Czy jakieś efekty bez pomiarów fachowych? Nie stwierdziłem..różnic, może równiej chodzi faktycznie, a może wrażenie....w każdym razie lecę dalej z tym.
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    4x to producentowi by wlosy nie zsiwialy? Nie za "tłusta" taka mieszanka?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Jak będziesz miał okazję pogonić auto na autostradzie to polecam jeden strzał z poczwórna dawka - to daje fajny efekt przeczyszczenia. Filtr paliwa lepiej mieć nowy. Ja po ok 20 butelkach filtr mam jak nowy

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Witam pamiętam, że parę osób zakupiło też Archoil 6900D, a że już troszkę czasu minęło, to chciałbym się zapytać jak wrażenia po przepaleniu już jakiejś ilości tego specyfiku i podzielę się też swoimi wrażeniami.
    Otóż dawkowanie na początku było lekko stresujące, natomiast teraz już idzie elegancko, zapach jest niesamowity, oby się nigdzie nie rozlało w bagażniku czy coś, bo jest strasznie drażniący. Co do samego działania, to powiem tak. Coś tam słychać, że silnik chodzi jakby bardziej aksamitnie, a że jestem niedowiarkiem to zawsze muszę jakoś to sprawdzić. e nie jest to jakoś adekwatne, ale zwykłą apka na telefon mierzyłem nie raz poziom hałasu rozgrzanego silnika i było to z reguły 50-51 dB, teraz mam 49-50, ale i czasem 51, i nie jest to spowodowane temperaturami na zewnątrz, bo pomiary robiłem i wcześniej duzo razy. Może to nie jest różnica, bo tak jak mówię i 51 dB tez jest, ale 49 dB nigdy nie bywało. Poza tym faktycznie słychać bardziej miękką pracę. Co do spalania to ciężko wyczuć, więcej na pewno nie pali, a czy mniej nie wiem, to tak ciężko wyczuć. Mam nadzieje, że dodatkowo ten specyfik smaruje coś tam co ma smarować i jakoś oczyszcza, ale tego nie ma jak sprawdzić. Moc jest ok, wcześniej lałem Vervę, ale mówią, że sucha, teraz leje Efecte i do tego AR,i nie zauważyłem spadków osiągów, czy też jakiegoś kopa. Verva ma 55 cetanów, Efecta ma 51 prawdopodobnie. Generalnie Archoil 6900 jest na plus. Wychodzi taniej niż tankowanie paliw premium, a mam nadzieję, że działa on nawet lepiej niż tankowanie właśnie paliw premium.
    Zapewne jeszcze sprawdzę korekty na wtryskach, jak będzie troszkę więcej czasu, Zawsze na 1 cylindrze miałem wyższe niż wszędzie, ciekawe czy coś się poprawiło i wyrównało.
    Ostatnio edytowany przez upel; 46045.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    AR6900D nie jest depresatorem i nigdy nie był pozycjonowany jako depresator.

    Trzeba dodatkowo dozować jeśli jest potrzeba.
    Arktyczny to taka petarda ze nie trzeba dodawać depresatora bo jest wyjątkowo czysty i bez FAME

    Jak jest poniżej zera to delikatne ilości dorzucam depresator (różne: kleenflo, xeramic; nie testowałem jescze dfa39 do którego skłaniam się za kilkaset tys km bo zanim skończę litra xeramica to pewnie już elektrykami będziemy gonić )

    Zostaw komentarz:


  • czernobyl
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    p.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...
    dołączam do pytania - ostatnio wlałem bak lotosa i ledwo zapalałem przy <-3'C - dopiero po uzupełnieniu baku arktycznym z CircleK+wlaniu depresatora, przejechaniu z ~50km, by się wymieszało, na kolejny dzień zapalił mi jak powinien. Jak dotąd byłem przekonany, że AR6900D działa również jako depresator, ale chyba dość słabo?

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Dziękuję. U mnie też UFO, właśnie z tym prostym motorem.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Kolegaw UFO 1,8 zadowolony. Jescze miał te stara wersje litrowa -chwalił prędkość wkręcania się na obroty i lepsza prace na bardzo wysokich obrotach. Spalanie wg niego bez zmian. Ale tylko jedna butelkę miał wiec efekt mógł potęgować się po kolejnych butelkach.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Stosuje ktoś do benzyny Archoil AR6900-P MAX? Jakie odczucia, efekty?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Z depresatorami nie szalalbym jeśli nie ma przesłanek.
    dzisiaj wlalem testowo Xeramic Diesel Protector i zaczął klekotac bez kultury.

    depresatory wiążą wodę a AR6900 D zawiera deemulgatory co oczywiście nie wyklucza używania

    dla mnie najlepszy skład depresatora to IPA i Xyleny - dobrze czyści, smaruje, obniża pkt krzepnięcia - ot cała filozofia

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    no to zalałem pierwszą dawkę AR 6900 D max do 2.0 hdi
    (i pierwszą dawkę AR 6900 P max do 2.5i n52). pierwszego mam większe opakowanie, zobaczymy
    p.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)


    Dobrze kombinujesz - smarnosc bada się obecnie wedle jednej normy iso (zwróć uwagę każda analiza ma obok podane jaka metodyka badań i wędkę jakich standardów próbki sa przeprocesowane)

    Nitma iso zakłada smarnosc w dwóch temperaturach w tej niższej owszem smarnosc jest lepsza ale to raczej różnica wynosi 460 vs 380 mikrometrów.

    moja wklejka z pomiaru to fragment paliwa standard - obok jest premium ... które jest takie same wedle tej karty (nie pamietam czy cetany były nawet takie same)

    Generalnie według mojej skromnej wiedzy nawet jedna cysterna ma komory i w każdej może znajdować się paliwo na zamówienie z precyzyjnie dozowany dodatkami na etapie konfekcjonowania w terminalu. A dodatki o czym pisał Dragster to faktycznie nieziemsko tania sprawa bo stężenie efektywne to np 0,005% środka którego litr kosztuje 12 pln

    Nadal podtrzymuje ze Lotosa warto czasem obserwować i wyciągnąć własne wnioski.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...