190 to super, czyż nie?
Dodatki do paliw
Zwiń
X
-
Dobrze kombinujesz - smarnosc bada się obecnie wedle jednej normy iso (zwróć uwagę każda analiza ma obok podane jaka metodyka badań i wędkę jakich standardów próbki sa przeprocesowane)
Nitma iso zakłada smarnosc w dwóch temperaturach w tej niższej owszem smarnosc jest lepsza ale to raczej różnica wynosi 460 vs 380 mikrometrów.
moja wklejka z pomiaru to fragment paliwa standard - obok jest premium ... które jest takie same wedle tej karty (nie pamietam czy cetany były nawet takie same)
Generalnie według mojej skromnej wiedzy nawet jedna cysterna ma komory i w każdej może znajdować się paliwo na zamówienie z precyzyjnie dozowany dodatkami na etapie konfekcjonowania w terminalu. A dodatki o czym pisał Dragster to faktycznie nieziemsko tania sprawa bo stężenie efektywne to np 0,005% środka którego litr kosztuje 12 pln
Nadal podtrzymuje ze Lotosa warto czasem obserwować i wyciągnąć własne wnioski.
Komentarz
-
-
no to zalałem pierwszą dawkę AR 6900 D max do 2.0 hdi
(i pierwszą dawkę AR 6900 P max do 2.5i n52). pierwszego mam większe opakowanie, zobaczymy
p.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Z depresatorami nie szalalbym jeśli nie ma przesłanek.
dzisiaj wlalem testowo Xeramic Diesel Protector i zaczął klekotac bez kultury.
depresatory wiążą wodę a AR6900 D zawiera deemulgatory co oczywiście nie wyklucza używania
dla mnie najlepszy skład depresatora to IPA i Xyleny - dobrze czyści, smaruje, obniża pkt krzepnięcia - ot cała filozofia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisp.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...
Komentarz
-
-
AR6900D nie jest depresatorem i nigdy nie był pozycjonowany jako depresator.
Trzeba dodatkowo dozować jeśli jest potrzeba.
Arktyczny to taka petarda ze nie trzeba dodawać depresatora bo jest wyjątkowo czysty i bez FAME
Jak jest poniżej zera to delikatne ilości dorzucam depresator (różne: kleenflo, xeramic; nie testowałem jescze dfa39 do którego skłaniam się za kilkaset tys km bo zanim skończę litra xeramica to pewnie już elektrykami będziemy gonić )
Komentarz
-
-
Witam pamiętam, że parę osób zakupiło też Archoil 6900D, a że już troszkę czasu minęło, to chciałbym się zapytać jak wrażenia po przepaleniu już jakiejś ilości tego specyfiku i podzielę się też swoimi wrażeniami.
Otóż dawkowanie na początku było lekko stresujące, natomiast teraz już idzie elegancko, zapach jest niesamowity, oby się nigdzie nie rozlało w bagażniku czy coś, bo jest strasznie drażniący. Co do samego działania, to powiem tak. Coś tam słychać, że silnik chodzi jakby bardziej aksamitnie, a że jestem niedowiarkiem to zawsze muszę jakoś to sprawdzić. e nie jest to jakoś adekwatne, ale zwykłą apka na telefon mierzyłem nie raz poziom hałasu rozgrzanego silnika i było to z reguły 50-51 dB, teraz mam 49-50, ale i czasem 51, i nie jest to spowodowane temperaturami na zewnątrz, bo pomiary robiłem i wcześniej duzo razy. Może to nie jest różnica, bo tak jak mówię i 51 dB tez jest, ale 49 dB nigdy nie bywało. Poza tym faktycznie słychać bardziej miękką pracę. Co do spalania to ciężko wyczuć, więcej na pewno nie pali, a czy mniej nie wiem, to tak ciężko wyczuć. Mam nadzieje, że dodatkowo ten specyfik smaruje coś tam co ma smarować i jakoś oczyszcza, ale tego nie ma jak sprawdzić. Moc jest ok, wcześniej lałem Vervę, ale mówią, że sucha, teraz leje Efecte i do tego AR,i nie zauważyłem spadków osiągów, czy też jakiegoś kopa. Verva ma 55 cetanów, Efecta ma 51 prawdopodobnie. Generalnie Archoil 6900 jest na plus. Wychodzi taniej niż tankowanie paliw premium, a mam nadzieję, że działa on nawet lepiej niż tankowanie właśnie paliw premium.
Zapewne jeszcze sprawdzę korekty na wtryskach, jak będzie troszkę więcej czasu, Zawsze na 1 cylindrze miałem wyższe niż wszędzie, ciekawe czy coś się poprawiło i wyrównało.Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez upel Zobacz wpis4x to producentowi by wlosy nie zsiwialy? Nie za "tłusta" taka mieszanka?
Komentarz
-
-
Efekty stosowania AR6900D-max są często odczuwalne dopiero po 2-3 bakach. Czasami stosuje podwójną dawkę ale zwykle podczas jazdy w trasie z obciążeniem. Myślę, że wtedy ma to największy sens i wysoka liczba cetanowa jest dobrze spożytkowana. Dawkowanie może być trochę kłopotliwe- zwłaszcza kiedy butelka się kończy. Ja czasami stosuje taki patent, ze przelewam sobie do małej buteleczki odmierzoną dawkę i wtedy wszystko wlewam na 1 raz i czasami buteleczka ląduje potem w koszu aby nie było żadnych efektów zapachowych.
Komentarz
-
-
Eee przesadzasz z ta trudnością dawkowania po paru razach idealnie można odmierzać a jak kończy się to można tak zrobić żeby ani kropelka nie została tego drogocennego eliksiru.
Dla mnie świetnym wyznacznikiem jakości jest rzadkość wypalania DPF w warunkach miejskich bez co ok 450 z AR co ok 650 (jak jeździ się 100% po mieście to trudno przeoczyć fakt wypalania się filtra )
Komentarz
-
-
Ja leję AR6900 od jakichś 20 000 km do każdego zbiornika, czy to do Vervy czy do zwykłego diesla.
Ogólnie jak pisałem słychać że silnik lżej pracuje, wszyscy o tym piszą i wszyscy piszą, że tak im się wydaje więc coś w tym jest
Rzadziej wypala się DPF, pali tyle samo co palił bo tu różnicy nie widzę, w mocy również nie widzę czy na plus czy na minus.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Dlatego wszelkie dodatki trzeba z głowa dobierać -najgorsze syfy to tanie środki do obniżania temperatury wypalania sadzy -generuje mnóstwo popiołu i DPF traci drożność. AR akurat jest bezpopiołowy.
Bezpopiolowo również spała się ksylen/propanol -stary dobry patent a smaruje i poprawia parametry spalania jednocześnie obniżając punkt mętnienia gnojówki.
Komentarz
-
-
Proszę o radę, dziś po trasie auto zaczęło chodzić bardzo twardo na jałowym, jakby wstrząsy (raczej od układu paliwowego) - diesel 1.9 jtd.
od ok 4 tankowań używam znowu zakupiony AR 6900 D-Max. Kiedyś to stosowałem w Fordzie i nie było tego problemu, w Fiacie aktualnym reszte też wykończyłem i takich objawów nie było wcześniej.
Stara butelka miała ciemniejszą barwę płynu, aktualna jest dużo jaśniejsza....poglądowo
stara wyglądała tak:
https://allegro.pl/oferta/archoil-ar...Mzg1NGM1MzY%3D
nowa tak:
https://www.petrostar.pl/chemia/doda...dcm#w503981973
tą nową zakupiłem na allegro, nawet z tej aukcji co powyżej, raczej od dobrego sprzedawcy. Tak samo w innych sklepach np. wyżej widać taką jasną barwę. Czy to jakieś podróby, czy to tak ma nowszy wypust tego płynu, że jest jaśniejszy?
Nie wiem co zrobić z fantem, przed chwilą zaaplikowałem dodatkową dawkę, do 1/4 paliwa w zbiorniku.
Ostatnio dodaje do głównie do paliwa lanego na Orlenie - Efecty.
Co zrobić już nie dolewać więcej jak to wypalę, czy dolać już ropy?
Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpissprawa nieaktualna, stuki powoduje prawdopodobnie sprzęgło....ASO Fiata robiło w styczniu...brawo
po świętach gniotę ich...
Komentarz
-
Komentarz