190 to super, czyż nie?
Dodatki do paliw
Zwiń
X
-
Dobrze kombinujesz - smarnosc bada się obecnie wedle jednej normy iso (zwróć uwagę każda analiza ma obok podane jaka metodyka badań i wędkę jakich standardów próbki sa przeprocesowane)
Nitma iso zakłada smarnosc w dwóch temperaturach w tej niższej owszem smarnosc jest lepsza ale to raczej różnica wynosi 460 vs 380 mikrometrów.
moja wklejka z pomiaru to fragment paliwa standard - obok jest premium ... które jest takie same wedle tej karty (nie pamietam czy cetany były nawet takie same)
Generalnie według mojej skromnej wiedzy nawet jedna cysterna ma komory i w każdej może znajdować się paliwo na zamówienie z precyzyjnie dozowany dodatkami na etapie konfekcjonowania w terminalu. A dodatki o czym pisał Dragster to faktycznie nieziemsko tania sprawa bo stężenie efektywne to np 0,005% środka którego litr kosztuje 12 pln
Nadal podtrzymuje ze Lotosa warto czasem obserwować i wyciągnąć własne wnioski.
Komentarz
-
-
no to zalałem pierwszą dawkę AR 6900 D max do 2.0 hdi
(i pierwszą dawkę AR 6900 P max do 2.5i n52). pierwszego mam większe opakowanie, zobaczymy
p.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Z depresatorami nie szalalbym jeśli nie ma przesłanek.
dzisiaj wlalem testowo Xeramic Diesel Protector i zaczął klekotac bez kultury.
depresatory wiążą wodę a AR6900 D zawiera deemulgatory co oczywiście nie wyklucza używania
dla mnie najlepszy skład depresatora to IPA i Xyleny - dobrze czyści, smaruje, obniża pkt krzepnięcia - ot cała filozofia
Komentarz
-
-
dołączam do pytania - ostatnio wlałem bak lotosa i ledwo zapalałem przy <-3'C - dopiero po uzupełnieniu baku arktycznym z CircleK+wlaniu depresatora, przejechaniu z ~50km, by się wymieszało, na kolejny dzień zapalił mi jak powinien. Jak dotąd byłem przekonany, że AR6900D działa również jako depresator, ale chyba dość słabo?Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisp.s. czy przy AR6900 D stosować mimo wszystko depresator dodatkowo przy niższych temperaturach czy odpuścić? bo w końcu jaśności nie mam z tym...po powyższych postach...
Komentarz
-
-
AR6900D nie jest depresatorem i nigdy nie był pozycjonowany jako depresator.
Trzeba dodatkowo dozować jeśli jest potrzeba.
Arktyczny to taka petarda ze nie trzeba dodawać depresatora bo jest wyjątkowo czysty i bez FAME
Jak jest poniżej zera to delikatne ilości dorzucam depresator (różne: kleenflo, xeramic; nie testowałem jescze dfa39 do którego skłaniam się za kilkaset tys km bo zanim skończę litra xeramica to pewnie już elektrykami będziemy gonić )
Komentarz
-
-
Witam pamiętam, że parę osób zakupiło też Archoil 6900D, a że już troszkę czasu minęło, to chciałbym się zapytać jak wrażenia po przepaleniu już jakiejś ilości tego specyfiku i podzielę się też swoimi wrażeniami.
Otóż dawkowanie na początku było lekko stresujące, natomiast teraz już idzie elegancko, zapach jest niesamowity, oby się nigdzie nie rozlało w bagażniku czy coś, bo jest strasznie drażniący. Co do samego działania, to powiem tak. Coś tam słychać, że silnik chodzi jakby bardziej aksamitnie, a że jestem niedowiarkiem to zawsze muszę jakoś to sprawdzić. e nie jest to jakoś adekwatne, ale zwykłą apka na telefon mierzyłem nie raz poziom hałasu rozgrzanego silnika i było to z reguły 50-51 dB, teraz mam 49-50, ale i czasem 51, i nie jest to spowodowane temperaturami na zewnątrz, bo pomiary robiłem i wcześniej duzo razy. Może to nie jest różnica, bo tak jak mówię i 51 dB tez jest, ale 49 dB nigdy nie bywało. Poza tym faktycznie słychać bardziej miękką pracę. Co do spalania to ciężko wyczuć, więcej na pewno nie pali, a czy mniej nie wiem, to tak ciężko wyczuć. Mam nadzieje, że dodatkowo ten specyfik smaruje coś tam co ma smarować i jakoś oczyszcza, ale tego nie ma jak sprawdzić. Moc jest ok, wcześniej lałem Vervę, ale mówią, że sucha, teraz leje Efecte i do tego AR,i nie zauważyłem spadków osiągów, czy też jakiegoś kopa. Verva ma 55 cetanów, Efecta ma 51 prawdopodobnie. Generalnie Archoil 6900 jest na plus. Wychodzi taniej niż tankowanie paliw premium, a mam nadzieję, że działa on nawet lepiej niż tankowanie właśnie paliw premium.
Zapewne jeszcze sprawdzę korekty na wtryskach, jak będzie troszkę więcej czasu, Zawsze na 1 cylindrze miałem wyższe niż wszędzie, ciekawe czy coś się poprawiło i wyrównało.Ostatnio edytowany przez upel; 46045.
Komentarz
-
-
Jednorazowo -jest ok. TDI przyjmie. Niekoniecznie na cały bak bo poczworne stężenie można osiągnąć podwójna dawka na bak przy połowie bakuZamieszczone przez upel Zobacz wpis4x to producentowi by wlosy nie zsiwialy? Nie za "tłusta" taka mieszanka?
Komentarz
-
-
Efekty stosowania AR6900D-max są często odczuwalne dopiero po 2-3 bakach. Czasami stosuje podwójną dawkę ale zwykle podczas jazdy w trasie z obciążeniem. Myślę, że wtedy ma to największy sens i wysoka liczba cetanowa jest dobrze spożytkowana. Dawkowanie może być trochę kłopotliwe- zwłaszcza kiedy butelka się kończy. Ja czasami stosuje taki patent, ze przelewam sobie do małej buteleczki odmierzoną dawkę i wtedy wszystko wlewam na 1 raz i czasami buteleczka ląduje potem w koszu aby nie było żadnych efektów zapachowych.
Komentarz
-
-
Eee przesadzasz z ta trudnością dawkowania
po paru razach idealnie można odmierzać a jak kończy się to można tak zrobić żeby ani kropelka nie została tego drogocennego eliksiru.
Dla mnie świetnym wyznacznikiem jakości jest rzadkość wypalania DPF w warunkach miejskich bez co ok 450 z AR co ok 650 (jak jeździ się 100% po mieście to trudno przeoczyć fakt wypalania się filtra
)
Komentarz
-
-
Ja leję AR6900 od jakichś 20 000 km do każdego zbiornika, czy to do Vervy czy do zwykłego diesla.
Ogólnie jak pisałem słychać że silnik lżej pracuje, wszyscy o tym piszą i wszyscy piszą, że tak im się wydaje więc coś w tym jest
Rzadziej wypala się DPF, pali tyle samo co palił bo tu różnicy nie widzę, w mocy również nie widzę czy na plus czy na minus.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Dlatego wszelkie dodatki trzeba z głowa dobierać -najgorsze syfy to tanie środki do obniżania temperatury wypalania sadzy -generuje mnóstwo popiołu i DPF traci drożność. AR akurat jest bezpopiołowy.
Bezpopiolowo również spała się ksylen/propanol -stary dobry patent a smaruje i poprawia parametry spalania jednocześnie obniżając punkt mętnienia gnojówki.
Komentarz
-
-
Proszę o radę, dziś po trasie auto zaczęło chodzić bardzo twardo na jałowym, jakby wstrząsy (raczej od układu paliwowego) - diesel 1.9 jtd.
od ok 4 tankowań używam znowu zakupiony AR 6900 D-Max. Kiedyś to stosowałem w Fordzie i nie było tego problemu, w Fiacie aktualnym reszte też wykończyłem i takich objawów nie było wcześniej.
Stara butelka miała ciemniejszą barwę płynu, aktualna jest dużo jaśniejsza....poglądowo
stara wyglądała tak:
https://allegro.pl/oferta/archoil-ar...Mzg1NGM1MzY%3D
nowa tak:
https://www.petrostar.pl/chemia/doda...dcm#w503981973
tą nową zakupiłem na allegro, nawet z tej aukcji co powyżej, raczej od dobrego sprzedawcy. Tak samo w innych sklepach np. wyżej widać taką jasną barwę. Czy to jakieś podróby, czy to tak ma nowszy wypust tego płynu, że jest jaśniejszy?
Nie wiem co zrobić z fantem, przed chwilą zaaplikowałem dodatkową dawkę, do 1/4 paliwa w zbiorniku.
Ostatnio dodaje do głównie do paliwa lanego na Orlenie - Efecty.
Co zrobić już nie dolewać więcej jak to wypalę, czy dolać już ropy?
Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
No widzisz ile mocy przybyło ze sprzęgło rozwaliło sięZamieszczone przez sew1981 Zobacz wpissprawa nieaktualna, stuki powoduje prawdopodobnie sprzęgło....ASO Fiata robiło w styczniu...brawo
po świętach gniotę ich...
Komentarz
-
Komentarz