Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA)

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    No nieźle wyszło. Potwierdza się, ze oleje z 508/509 są z dużą zawartością PAO bo zapewne norma wymusza zastosowanie takiej bazy. Temperatura płynięcia i zapłonu rewelacja. CCS też rewelacja. Noack bez rewelacji ale to w końcu 0W20. Pakiet średni (typowy dla C3) więc jest uzasadnione doprawienie go Archoilem i powinno być dobrze.
    Przydała by się analiza UOA po 15 tys. w jakimś TSI (im mocniejszy tym lepiej) wtedy będzie wiadomo czy się zatrze czy nie . Ale po tym co tu widzę to obstawiam, ze się nie zatrze.

    Komentarz


    • #28
      Analiza UOA Eurol FS 0w30 + AR9100 na dystansie 10 kkm.
      Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.

      Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
      Czas od końca czerwca do początku października
      Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
      Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
      Silnik bez osadów, w środku czysty
      Filtr powietrza - Filtron
      Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
      Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny

      0001.jpg

      Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
      Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
      Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @Wlyszkow)
      TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
      TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
      Brak zawartości paliwa w oleju
      Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
      Reszty zużycia metali brak
      Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
      Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
      Podsumowanie:
      Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.

      Komentarz


      • #29
        Nie mam pytań - czyli producenci musza jednak wprowadzić elektroniczna destrukcje aut bo jak widać silnik wbrew planom nie skończy się tak szybko

        Bardzo dobry argument za jakością oleju opartego o normy 504507 wraz AR9100.


        Komentarz


        • #30
          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
          Bardzo dobry argument za jakością oleju opartego o normy 504507 wraz AR9100.
          I to był jeden z zamiarów tego badania. Dodatkowo w tym interwale był wyjazd wakacyjny do HR, 4 os. dorosłe i klima w auto, a do tego upał i góry. Więc już wszystko jasne dlaczego z nowym olejem poszedł AR 9100.

          Komentarz


          • #31
            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
            Analiza UOA Eurol FS 0w30 + AR9100 na dystansie 10 kkm.
            Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.

            Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
            Czas od końca czerwca do początku października
            Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
            Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
            Silnik bez osadów, w środku czysty
            Filtr powietrza - Filtron
            Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
            Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny

            0001.jpg

            Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
            Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
            Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @Wlyszkow)
            TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
            TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
            Brak zawartości paliwa w oleju
            Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
            Reszty zużycia metali brak
            Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
            Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
            Podsumowanie:
            Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.
            Ile ar dolałeś?
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • #32
              WOW, przeciez tutaj jest praktycznie zerowe zuzycie silnika, jakby tak zmieniac co 10kkm na to samo to ten silnik nawet za 2miliony km nie zuzyje sie tak jak inny na longlifie po 200tyskm

              Komentarz


              • #33
                Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                Ile ar dolałeś?
                Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.

                Komentarz


                • #34
                  Jestem ciekaw wyników po 30kkm na takim zestawie -oczywiście teoretycznie bo nie namawiam wręcz odradzam.

                  Utlenienie na bardzo małym poziomie -sadze ze faktycznie to może 2 lata sobie poleżeć w misce jeśli ktoś przebiegów nie robi

                  Komentarz


                  • #35
                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                    Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.
                    Dla mnie to takie badanie oleju nic nie mowi o oleju.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • #36
                      Gdzie Eurola Syntence 5W30 kupić w detalu i z pewnego zródła (czyli allegro odpada)? Miałem wlać Millersa XF ale coś czuje, że jest tak jak z Motulem - czyli mocny marketing na forach.

                      Komentarz


                      • #37
                        Nie ten dział, on tylko jest do analiz. Poszukaj w wątkach jaki olej do benzyniaka i TDI.

                        Komentarz


                        • #38
                          Analiza UOA - zużyciowa oleju - Castrol LL 5w30
                          auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok
                          Interwał 30.000 km od 120.000 - 150.000 km.
                          Czas od grudzień 2017 do wrzesień 2018
                          Bez dolewek - ubytek nieznany
                          Nie są stosowane płukanki
                          Tryb jazdy 99% trasa
                          Styl jazdy spokojny / normalny

                          Olej Octavia po 30 kkm-1.jpg


                          Aby mieć punkt odniesienia najpierw popatrzmy na parametry fabryczne oleju z oficjalnej strony producenta:
                          Link

                          Lepkość kinematyczna w 40°C - 66
                          Lepkość kinematyczna w 100°C - 11.6
                          TBN - producent nie podaje



                          Olej ma zwiększoną lepkość przy 40C - 87,20 i przy 100C 13,6 - czyli zrobiło się "grube" 5w40
                          Poziomy głównego pakietu dodatków są ok. ale widać bardzo niski poziom tytanu (dodatek antyzużyciowy) - w nowym oleju zwykle ok. 20
                          TBN - (odczyn zasadowy) - 1,64 - wartość bardzo niska niekorzystna - przyjmując że nowy olej w tej normie ma wartość na poziomie 6-7 - to stracił właściwości zasadowe - neutralizujące/ myjące, utrzymujące czystość w silniku
                          TAN - (zakwaszenie) - 5,24 - wysoka wartość bardzo niekorzystna , wielokrotnie przekracza poziom TBN - ryzyko szlamów, nagarów, korozji
                          Brak zawartości paliwa w oleju
                          Zużycie metali - żelazo podwyższone, aluminium podwyższone
                          Nitracja - 12 wartość podwyższona - ryzyko osadów i szlamów
                          Oksydacja - 25 - podwyższona - mamy zwiększoną lepkość oleju

                          Podsumowanie:
                          analiza wykazała że olej "poddał się" przy 30 kkm, przy optymalnych warunkach pracy - bo co może być lepszego jak długie trasy i spokojna jazda? TAN/TBN wartość krytyczna, lepkość zwiększona czyli olej już robił się powoli "żelem", do tego szlam i nagar a to prowadzi do poważnych awarii silnika i osprzętu (turbo).
                          Jest jeszcze jedna ważna informacja z tego badania wynikająca. Mimo "upadku" parametrów oleju komputer auta, który ma za zadanie (oficjalnie) monitorować parametry oleju, nie pokazał komunikatu o wcześniejszej zmianie, a ta była konieczna. Komunikat pokazał się normalnie przy przebiegu 30.000 km od ostatniej zmiany.










                          13,6

                          Komentarz


                          • #39
                            Dobre wnioski. Jestem ciekaw jak zachowałby się ten sam olej z AR9100 lub inny olej z udowodniona baza PAO wraz z jakościowym pakietem dodatków.
                            wiem to gdybanie szukam źródła kłopotów: czy olej czy definitywnie 30kkm.
                            Plukanka tez pewnie zmieniłaby obraz sytuacji wszak nowy olej musiał już poświęcać skąd inąd wątpliwej jakości pakiet dodatków na posprzątanie wnętrza.

                            Tak czy inaczej bez zbędnych wynurzeń filozoficznych można sformułować dobry wniosek: częsta zmiana oleju poprzedzona płukanka i kropka!
                            Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                            Komentarz


                            • #40
                              LL...."robi robotę" wiadomą
                              niech zwolennicy zanalizują sobie

                              Komentarz


                              • #41
                                No nie do końca bo np suma opiłków z 2x15 może być identyczna jak z 1x30kkm ale sadze i tak ze nie ma co strzępić ryja i stosować oleje LL w cyklu 15kkm max.



                                biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/

                                Komentarz


                                • #42
                                  Biorąc pod uwagę warunki eksploatacji to pod wieloma względami fatalnie to wygląda. Poziom zużycia zadziwiająco (biorąc pod uwagę inne aspekty) niski. Z gęstnieniem oleju po pewnym czasie się już spotykałem ale nie sadziłem, że może to być w takim przypadku. Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła. Takie gęstnienie oleju to już fatalny objaw i bardziej kojarzy mi się z Mirekim co 5 lat w Żuku nie wymieniał niż z Octavią 3 po pół roku eksploatacji
                                  Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju. Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100. Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.

                                  Komentarz


                                  • #43
                                    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                    LL...."robi robotę" wiadomą
                                    niech zwolennicy zanalizują sobie
                                    Same oleje nie są złe, to interwały są źle dobrane, a podpieranie się komputerem w aucie w tej kwestii jest nieporozumieniem, strach myśleć jakie olej ma parametry kiedy komputer woła o zmianę.

                                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                    biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/
                                    Użytkownik zrozumiał swoją sytuację i leczenie będzie wdrożone, pierwszy krok to interwały 15 kkm, a setup uzdrawiający też już został wybrany i będzie zastosowany. Sytuacja rozwojowa, niewykluczone następne UOA z wyników leczenia.

                                    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                    Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła.
                                    Też tak sądzę.....taka jest kolej rzeczy w takich sytuacjach.

                                    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                    Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju.
                                    można sie domyślać....

                                    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                    Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100
                                    Tak, mogłoby by być to ciekawe....ale wątpię aby to było w tym przypadku, kierownik zdał się na mnie i pisałem wyżej jak będzie...

                                    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                    Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.
                                    Poważnie jest brane pod uwagę dwuetapowe....AR2300 i potem albo płukanka standard Eurol albo AR 2820.
                                    Setup wiadomo jaki, zresztą już go wymieniłeś


                                    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                    Komentarz


                                    • #44
                                      LL = mam na myśli interwał
                                      Wiem coś o tym, bo robiłem silnik po LL (na Castolu) niedawno w swoim aucie.
                                      Nie ma dwóch zdań - 30 tkm w osobówkach co wymianami to zło, dla mnie to oczywiste.
                                      a na marginesie (poza rozważaniem wymian co 30) - Castrol dziś to też g.... olej, nie ma co się oszukiwać, zobaczcie ile marek bo promuje.... Może kiedyś było lepiej z nim, ale teraz to totalna komercha w ładnym opakowaniu, dla zbicia kabzy, nie oferująca normalnej jakości. Nie ma co przebierać w słówkach.
                                      p.s. ostatnio brat zmieniał olej w ASO w Superbie 3 1.4 tsi (ma interwał 15 tkm ustawiony), auto na gwarancji jeszcze, pyta na stronie mechanika w ASO, wiadomo Skoda promuje Castrola -"Panie drogi, słyszałem, że Castrol nie należy do dobrych olei może coś innego zalać następnym razem?"..facio po cichu do niego - "Niech Pan przywiezie Motula, albo coś podobnego lepiej zamiast Castrola na następną wymianę"......
                                      to również wiele mówi hehe
                                      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                      Komentarz


                                      • #45
                                        Znalezione:
                                        Załączone pliki
                                        120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                        Smarowanie zapewnia

                                        Komentarz


                                        • #46
                                          Firma Prager , która jest importerem produktów Eurol w Polsce udostępniła kolejną analizę, która została wykonana w niezależnych i certyfikowanych laboratoriach w Polsce – Polaris i Polwax. Duże podziękowania
                                          Eurol Fluence 5w40
                                          Zatwierdzenie MB 229.51
                                          Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
                                          Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2

                                          Fluence 5w40 Polaris skład-1.jpg



                                          1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
                                          2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
                                          3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
                                          4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
                                          5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.


                                          Fluence 5w40 Polwax-1.jpg


                                          6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
                                          7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
                                          8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).


                                          Eurol Fluence 5w40 IR 2-1.jpg

                                          9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).

                                          Podsumowanie:
                                          Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.

                                          Komentarz


                                          • #47
                                            cytrynowiec Eurol Fluence 5w40
                                            Dobrze ten olej wygląda w tej cenie Podoba mi się CCS (bardzo dobry wynik). Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka. Przy cenie 22zł/L robi robotę

                                            Komentarz


                                            • #48
                                              Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
                                              Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka
                                              O to bym się martwił

                                              Komentarz


                                              • #49
                                                Jak duży jest szacunkowo udział bazy z grupy IV bo przy takich parametrach (ccs, temp płynięcia, noack) to obstawiam, że nie są to wartości kosmetyczne? Nie chodzi mi o konkretną wartość tylko o szacowany rząd wielkości.

                                                Komentarz


                                                • #50
                                                  No to teraz weźmy konkurenta Total 9000 Energy 5W-40 za 14 zł litr.
                                                  Wskaźnik 172, tbn 10, noac 10, p/zn 933/1036, Ca2792, do tego 15 w 100C
                                                  i już nie ma tak kolo(euro)rowo.

                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X