Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA)

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek evo
    Rider
    • 2013
    • 474
    • Superb II combi (3T5)

    #26
    No nieźle wyszło. Potwierdza się, ze oleje z 508/509 są z dużą zawartością PAO bo zapewne norma wymusza zastosowanie takiej bazy. Temperatura płynięcia i zapłonu rewelacja. CCS też rewelacja. Noack bez rewelacji ale to w końcu 0W20. Pakiet średni (typowy dla C3) więc jest uzasadnione doprawienie go Archoilem i powinno być dobrze.
    Przydała by się analiza UOA po 15 tys. w jakimś TSI (im mocniejszy tym lepiej) wtedy będzie wiadomo czy się zatrze czy nie . Ale po tym co tu widzę to obstawiam, ze się nie zatrze.

    Komentarz

    • Samsung89
      Drive
      • 2018
      • 63

      #27
      Hier mal die Gebrauchtölanalys von einem MB C180 mit M274 Motor 1,6 l 156 PS. Der Kraftsoffanteil beträgt 2,02% (Fahrprofil enthält viel Kurzstrecke aber auch ab und an längere Aotobahnetappen). Woher kommt der hohe Kaliumwert?


      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #28
        Analiza UOA Eurol FS 0w30 + AR9100 na dystansie 10 kkm.
        Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.

        Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
        Czas od końca czerwca do początku października
        Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
        Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
        Silnik bez osadów, w środku czysty
        Filtr powietrza - Filtron
        Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
        Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny

        0001.jpg

        Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
        Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
        Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @Wlyszkow)
        TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
        TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
        Brak zawartości paliwa w oleju
        Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
        Reszty zużycia metali brak
        Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
        Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
        Podsumowanie:
        Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #29
          Nie mam pytań - czyli producenci musza jednak wprowadzić elektroniczna destrukcje aut bo jak widać silnik wbrew planom nie skończy się tak szybko

          Bardzo dobry argument za jakością oleju opartego o normy 504507 wraz AR9100.


          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #30
            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
            Bardzo dobry argument za jakością oleju opartego o normy 504507 wraz AR9100.
            I to był jeden z zamiarów tego badania. Dodatkowo w tym interwale był wyjazd wakacyjny do HR, 4 os. dorosłe i klima w auto, a do tego upał i góry. Więc już wszystko jasne dlaczego z nowym olejem poszedł AR 9100.

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #31
              Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
              Analiza UOA Eurol FS 0w30 + AR9100 na dystansie 10 kkm.
              Auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok.

              Interwał 10 kkm od 90 kkm do 100 kkm
              Czas od końca czerwca do początku października
              Bez dolewek , ubytek może 100-150 ml
              Przed zmianą zastosowana płukanka Archoil 2820 (ok. 30 min)
              Silnik bez osadów, w środku czysty
              Filtr powietrza - Filtron
              Tryb jazdy 50% trasa / 50% miejska i podmiejska
              Styl jazdy ogólnie normalny czasami dynamiczny

              0001.jpg

              Olej zachował swoje parametry lepkościowe w 40C i 100C tak jak nowy (wystarczy porównać z VOA)
              Zawartości pakietu dodatków oleju wapń, ZDDP – bez znaczących różnic , poziomy jak w przypadku nowego oleju
              Bor i potas – dzięki dodatkowi Archoil 9100 (Bor + 900 ppm do nowego oleju) widać bardzo duże dawki przeciw zużyciowe (bez podwyższania popiołów) a po poziomie potasu widać że wytworzyła się mocna powłoka ochronna w silniku (dzięki za podpowiedź @Wlyszkow)
              TBN (odczyn zasadowy) - 5,69 dobry poziom jeszcze z zapasem
              TAN (zakwaszenie) - 3,84 na jeszcze bezpiecznym poziomie
              Brak zawartości paliwa w oleju
              Zużycie metali (części silnika) żelazo – 4 ppm – bardzo niski poziom, bardzo dobra wartość
              Reszty zużycia metali brak
              Nitracja (azotowanie oleju) - 9 (wzrost +4 do świeżego oleju) – dobry poziom, brak ryzyka osadów, szlamów.
              Oksydacja (utlenianie)– 19 (+11 do świeżego oleju) jak widać po lepkości oleju i zużyciu silnika absolutnie na zadowalającym poziomie
              Podsumowanie:
              Analiza wykazała, bardzo małe zużycie części metalowych silnika oraz osprzętu w interwale 10kkm. Parametry oleju i dodatku wykazały dobry poziom, z zapasem na wydłużenie przebiegu o 2-3 kkm jak nie więcej.
              Ile ar dolałeś?
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • robertowicz
                Drive
                • 2016
                • 97

                #32
                WOW, przeciez tutaj jest praktycznie zerowe zuzycie silnika, jakby tak zmieniac co 10kkm na to samo to ten silnik nawet za 2miliony km nie zuzyje sie tak jak inny na longlifie po 200tyskm

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                  Ile ar dolałeś?
                  Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    Jestem ciekaw wyników po 30kkm na takim zestawie -oczywiście teoretycznie bo nie namawiam wręcz odradzam.

                    Utlenienie na bardzo małym poziomie -sadze ze faktycznie to może 2 lata sobie poleżeć w misce jeśli ktoś przebiegów nie robi

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                      Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.
                      Dla mnie to takie badanie oleju nic nie mowi o oleju.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • jacog
                        Rider
                        • 2008
                        • 420
                        • Felicia I (6U1)

                        #36
                        Gdzie Eurola Syntence 5W30 kupić w detalu i z pewnego zródła (czyli allegro odpada)? Miałem wlać Millersa XF ale coś czuje, że jest tak jak z Motulem - czyli mocny marketing na forach.

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #37
                          Nie ten dział, on tylko jest do analiz. Poszukaj w wątkach jaki olej do benzyniaka i TDI.

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #38
                            Analiza UOA - zużyciowa oleju - Castrol LL 5w30
                            auto Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA 2015 rok
                            Interwał 30.000 km od 120.000 - 150.000 km.
                            Czas od grudzień 2017 do wrzesień 2018
                            Bez dolewek - ubytek nieznany
                            Nie są stosowane płukanki
                            Tryb jazdy 99% trasa
                            Styl jazdy spokojny / normalny

                            Olej Octavia po 30 kkm-1.jpg


                            Aby mieć punkt odniesienia najpierw popatrzmy na parametry fabryczne oleju z oficjalnej strony producenta:
                            https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/47535CA529676A6B80257E6F004EE386/$File/BPXE-9YP6T2.pdf

                            Lepkość kinematyczna w 40°C - 66
                            Lepkość kinematyczna w 100°C - 11.6
                            TBN - producent nie podaje



                            Olej ma zwiększoną lepkość przy 40C - 87,20 i przy 100C 13,6 - czyli zrobiło się "grube" 5w40
                            Poziomy głównego pakietu dodatków są ok. ale widać bardzo niski poziom tytanu (dodatek antyzużyciowy) - w nowym oleju zwykle ok. 20
                            TBN - (odczyn zasadowy) - 1,64 - wartość bardzo niska niekorzystna - przyjmując że nowy olej w tej normie ma wartość na poziomie 6-7 - to stracił właściwości zasadowe - neutralizujące/ myjące, utrzymujące czystość w silniku
                            TAN - (zakwaszenie) - 5,24 - wysoka wartość bardzo niekorzystna , wielokrotnie przekracza poziom TBN - ryzyko szlamów, nagarów, korozji
                            Brak zawartości paliwa w oleju
                            Zużycie metali - żelazo podwyższone, aluminium podwyższone
                            Nitracja - 12 wartość podwyższona - ryzyko osadów i szlamów
                            Oksydacja - 25 - podwyższona - mamy zwiększoną lepkość oleju

                            Podsumowanie:
                            analiza wykazała że olej "poddał się" przy 30 kkm, przy optymalnych warunkach pracy - bo co może być lepszego jak długie trasy i spokojna jazda? TAN/TBN wartość krytyczna, lepkość zwiększona czyli olej już robił się powoli "żelem", do tego szlam i nagar a to prowadzi do poważnych awarii silnika i osprzętu (turbo).
                            Jest jeszcze jedna ważna informacja z tego badania wynikająca. Mimo "upadku" parametrów oleju komputer auta, który ma za zadanie (oficjalnie) monitorować parametry oleju, nie pokazał komunikatu o wcześniejszej zmianie, a ta była konieczna. Komunikat pokazał się normalnie przy przebiegu 30.000 km od ostatniej zmiany.










                            13,6

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #39
                              Dobre wnioski. Jestem ciekaw jak zachowałby się ten sam olej z AR9100 lub inny olej z udowodniona baza PAO wraz z jakościowym pakietem dodatków.
                              wiem to gdybanie szukam źródła kłopotów: czy olej czy definitywnie 30kkm.
                              Plukanka tez pewnie zmieniłaby obraz sytuacji wszak nowy olej musiał już poświęcać skąd inąd wątpliwej jakości pakiet dodatków na posprzątanie wnętrza.

                              Tak czy inaczej bez zbędnych wynurzeń filozoficznych można sformułować dobry wniosek: częsta zmiana oleju poprzedzona płukanka i kropka!
                              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #40
                                LL...."robi robotę" wiadomą
                                niech zwolennicy zanalizują sobie

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  #41
                                  No nie do końca bo np suma opiłków z 2x15 może być identyczna jak z 1x30kkm ale sadze i tak ze nie ma co strzępić ryja i stosować oleje LL w cyklu 15kkm max.



                                  biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/

                                  Komentarz

                                  • tomek evo
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 474
                                    • Superb II combi (3T5)

                                    #42
                                    Biorąc pod uwagę warunki eksploatacji to pod wieloma względami fatalnie to wygląda. Poziom zużycia zadziwiająco (biorąc pod uwagę inne aspekty) niski. Z gęstnieniem oleju po pewnym czasie się już spotykałem ale nie sadziłem, że może to być w takim przypadku. Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła. Takie gęstnienie oleju to już fatalny objaw i bardziej kojarzy mi się z Mirekim co 5 lat w Żuku nie wymieniał niż z Octavią 3 po pół roku eksploatacji
                                    Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju. Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100. Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                      LL...."robi robotę" wiadomą
                                      niech zwolennicy zanalizują sobie
                                      Same oleje nie są złe, to interwały są źle dobrane, a podpieranie się komputerem w aucie w tej kwestii jest nieporozumieniem, strach myśleć jakie olej ma parametry kiedy komputer woła o zmianę.

                                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                      biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/
                                      Użytkownik zrozumiał swoją sytuację i leczenie będzie wdrożone, pierwszy krok to interwały 15 kkm, a setup uzdrawiający też już został wybrany i będzie zastosowany. Sytuacja rozwojowa, niewykluczone następne UOA z wyników leczenia.

                                      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                      Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła.
                                      Też tak sądzę.....taka jest kolej rzeczy w takich sytuacjach.

                                      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                      Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju.
                                      można sie domyślać....

                                      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                      Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100
                                      Tak, mogłoby by być to ciekawe....ale wątpię aby to było w tym przypadku, kierownik zdał się na mnie i pisałem wyżej jak będzie...

                                      Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
                                      Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.
                                      Poważnie jest brane pod uwagę dwuetapowe....AR2300 i potem albo płukanka standard Eurol albo AR 2820.
                                      Setup wiadomo jaki, zresztą już go wymieniłeś


                                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #44
                                        LL = mam na myśli interwał
                                        Wiem coś o tym, bo robiłem silnik po LL (na Castolu) niedawno w swoim aucie.
                                        Nie ma dwóch zdań - 30 tkm w osobówkach co wymianami to zło, dla mnie to oczywiste.
                                        a na marginesie (poza rozważaniem wymian co 30) - Castrol dziś to też g.... olej, nie ma co się oszukiwać, zobaczcie ile marek bo promuje.... Może kiedyś było lepiej z nim, ale teraz to totalna komercha w ładnym opakowaniu, dla zbicia kabzy, nie oferująca normalnej jakości. Nie ma co przebierać w słówkach.
                                        p.s. ostatnio brat zmieniał olej w ASO w Superbie 3 1.4 tsi (ma interwał 15 tkm ustawiony), auto na gwarancji jeszcze, pyta na stronie mechanika w ASO, wiadomo Skoda promuje Castrola -"Panie drogi, słyszałem, że Castrol nie należy do dobrych olei może coś innego zalać następnym razem?"..facio po cichu do niego - "Niech Pan przywiezie Motula, albo coś podobnego lepiej zamiast Castrola na następną wymianę"......
                                        to również wiele mówi hehe
                                        Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                        Komentarz

                                        • D2mian
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 551
                                          • Toyota
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          Znalezione:
                                          Załączone pliki
                                          120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                          Smarowanie zapewnia

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #46
                                            Firma Prager , która jest importerem produktów Eurol w Polsce udostępniła kolejną analizę, która została wykonana w niezależnych i certyfikowanych laboratoriach w Polsce – Polaris i Polwax. Duże podziękowania
                                            Eurol Fluence 5w40
                                            Zatwierdzenie MB 229.51
                                            Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
                                            Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2

                                            Fluence 5w40 Polaris skład-1.jpg



                                            1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
                                            2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
                                            3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
                                            4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
                                            5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.


                                            Fluence 5w40 Polwax-1.jpg


                                            6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
                                            7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
                                            8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).


                                            Eurol Fluence 5w40 IR 2-1.jpg

                                            9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).

                                            Podsumowanie:
                                            Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.

                                            Komentarz

                                            • krzysiekr1
                                              Ambiente
                                              • 2016
                                              • 114
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                              #47
                                              cytrynowiec Eurol Fluence 5w40
                                              Dobrze ten olej wygląda w tej cenie Podoba mi się CCS (bardzo dobry wynik). Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka. Przy cenie 22zł/L robi robotę

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
                                                Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka
                                                O to bym się martwił

                                                Komentarz

                                                • tomek evo
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 474
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  #49
                                                  Jak duży jest szacunkowo udział bazy z grupy IV bo przy takich parametrach (ccs, temp płynięcia, noack) to obstawiam, że nie są to wartości kosmetyczne? Nie chodzi mi o konkretną wartość tylko o szacowany rząd wielkości.

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    #50
                                                    No to teraz weźmy konkurenta Total 9000 Energy 5W-40 za 14 zł litr.
                                                    Wskaźnik 172, tbn 10, noac 10, p/zn 933/1036, Ca2792, do tego 15 w 100C
                                                    i już nie ma tak kolo(euro)rowo.

                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...