OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kylo76
    Rider
    • 2013
    • 743
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Ergo - na zimę raczej węższe opony, chyba, że ktoś nie planuje jeździć po śniegu i lepsza trakcja mu nie jest niezbędna (albo zbędna jak kto woli - podwójne zaprzeczenie to przekleństwo).
    Choć moim zdaniem antrakt, bardzo naukowo napisany, trochę zamazuje akt 2 i rozwiązanie całej intrygi.
    O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

    Komentarz


    • mnie tam zawsze jezdzi sie lepiej w zimie na waskiej niz szerokiej oponie. W skodzie mam 195 i w takim aucie nie chcialbym szerszej, ewentualnie wezsza (185?!). W dostawczakach mamy 215 w innych 225 niby nie duza roznica, a te na wezszych daja zupelnie inne czucie samochodu w zimie. Jednak szersza opona rozklada inaczej ciezar.

      Komentarz

      • xof
        Ambiente
        • 2012
        • 191

        Na początku października 2009 r. rano w Lublinie spadło dużo śniegu, oczywiście chaos totalny, rozmawiałem wtedy z pewną osobą, która spóźniła się do pracy - BMW X5 na letnich 235 odbijał się od krawężnika do krawężnika podczas gdy inne samochody na normalnych profilach dawały radę, facet zostawił samochód na parkingu i podjechał autobusem. Biedni są ci właściciele SUV-ów, na zimę nie mogą założyć wąskiego profilu i można ich zwykłą Fabią na 165 objechać .

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Zamieszczone przez xof
          Biedni są ci właściciele SUV-ów, na zimę nie mogą założyć wąskiego profilu i można ich zwykłą Fabią na 165 objechać
          nie tacy biedni - dobre zimówki ,napęd 4x4 i nie ma problemu z ośnieżonymi drogami

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • gusiak11
            L&K
            • 2013
            • 1362
            • Ford

            Zamieszczone przez xof
            Biedni są ci właściciele SUV-ów
            A wiesz co, powiem Ci że chyba cały hajs wydali na furę i na opony nie stać bo nie jednokrotnie widziałem właśnie m. in. X5 opony mieli takie ze ja bym na nie nawet nie spojrzał, nie wiem czy to wynika z olewki na ten temat czy z przekonania ze jak sie ma 4x4 to nic sie nie moze stac

            Dobra zimówka wg mnie to nowa zimowka a czy to bedze ten model czy z przed dwóch lat czy tego producenta czy innego nie ma to większego znaczenia.
            2/3 tego forum posiada auto w okolicach +/- 140KM wiec 90% opon dostępnych na naszym ryku (pomijam chinczyki) poradzi sobie super a dywagacje czy taka czy śmaka sa moim zdaniem śmieszne bo nikt z nas nie ma 8 kompletów zeby moc je testowac w tych samych warunkach tym samym samochodem i moc wyrażac jednoznaczne opinie.
            Nawet po dwóch latach np. zmieniajac micheliny na GY moze sie okazac ze tamte byly bee a te super lub na odwrot ale czy ktos mierzył warunki nawierzchni, temp. i inne parametry nie.... amortyzatory juz sie troche pogorszyly itd.....

            Przytocze tu przyklad z własnego podwórka, Passat B5Fl na Nokianach (super firma) model W,na początku szła jak czołg, w rzeczonym teście 2 lub 3 lata, nie wielka góreczka 5% moze 8% nachylenia, śnieg temp. około -1 do -2, ruszamy w tyl i dupa obok stoi moje poprzednie auto Mondeo MK III opony Sava Eskimo S3+ (pierwsza ich zima) nawet sie ASR nie włączył auto wyjechało, drugi podobny przykład to samo mondeo kolo domu mam dość ostra góre pierwszy sezon opon, wszedł jak na kolcach, nastepny rok ledwo sie do połowy wdrapał wiec jak widac nowa to nowa marka nie ma aż takiego znaczenia.
            http://carsdetailing.blogspot.com/

            Komentarz

            • kylo76
              Rider
              • 2013
              • 743
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              SUV jest modny najlepiej na szerokiej oponie, ale zauważyłem, że prawdziwe terenówki (NIE BULWARÓWKI) typu np. Land Rover Defender czy stare Discovery są na wąskich oponach. Standardowy rozmiar dla nowego Defendera to bodajże 205/80/16
              O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                Przypominam, że generalnie mówimy tu o skodzie octavii, która nie jest ani samochodem terenowym, ani rajdowym :lol:

                Większość tych samochodów jeżdżących po mieście jeździ w zimie po mokrej nawierzchni, a poza miastem najczęściej po ubitym śniegu lub brei, nie ma tu żadnej filozofii, każda DOBRA zimowa opona o standardowej szerokości od 195 do 225 będzie OK

                Pozostały 1% kierowników wykorzystujących swoje samochody w specyficzny sposób, w rajdach lub mieszkających w miejscach z dala od cywilizacji musi się bardziej wysilić, ale i tak raczej nic więcej ponad zakładanie szerokości 185 do octavii nie wymyślą...
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  Zamieszczone przez liveact
                  leszekmw napisał/a:
                  właśnie klient zamówił 8szt kół do mazd cx5.. :szeroki_usmiech
                  felgi ronal r46 i nokiany wr3 w 17". 9700 na dobrej marży... . szkoda że takich klientów coraz mniej..

                  no faktycznie super marża... taki zestawik 6600 kosztuje :lol:
                  masz u mnie flaszkę..liveact, źle klientowi felgi policzyłem...za dużo.. :diabelski_usmiech ..liczyłem mu inne felgi które chciał na początku z Alcara a zdecydował sie na ronala... , no i niestety prawie 9 stówek mniej .

                  właśnie przyjechał kylo76, idę się przejechać jego żelazem..
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    No to kupiłem miśeliny apliny 4 .....

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Bendzie Pannn zadowolonnny

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        loyd, proszę o jakieś info jak je założysz na temat trakcji itd. może być na pw.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          leszekmw, daj znać po 20 października

                          Komentarz

                          • rezon
                            RS
                            • 2006
                            • 1894
                            • Volvo
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez xof
                            Biedni są ci właściciele SUV-ów, na zimę nie mogą założyć wąskiego profilu i można ich zwykłą Fabią na 165 objechać .
                            ty masz chyba kompleksy :lol: napęd 4x4 pozwala na wiele więcej niż ośka. Jak gostek był na letnich to się nie dziwię. Letnie opony premium mają bardzo mało poprzecznych nacięć i bardzo wyraźne wzdłużne rowki - do czego innego służą niż jazda po śniegu.
                            Zamieszczone przez kylo76
                            SUV jest modny najlepiej na szerokiej oponie, ale zauważyłem, że prawdziwe terenówki (NIE BULWARÓWKI) typu np. Land Rover Defender czy stare Discovery są na wąskich oponach. Standardowy rozmiar dla nowego Defendera to bodajże 205/80/16
                            to nie jest kwestia prawdziwości terenówek - dawniej nie było niskoprofilowych opon. Już 80 to był niski profil. Dzisiejsze LR inne niż Defender też mają niski profil i większą szerokość. Dają większą przyczepność, hamowanie i niestety opory toczenia. Zimą też są dwie odmienne szkoły - jedna węższe aby łatwiej wgryzać się w śnieg, druga szerokie aby większą powierzchnię styku mieć.
                            Zamieszczone przez szkoda
                            każda DOBRA zimowa opona o standardowej szerokości od 195 do 225 będzie OK

                            Komentarz

                            • xof
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 191

                              Zamieszczone przez rezon
                              Zamieszczone przez xof
                              Biedni są ci właściciele SUV-ów, na zimę nie mogą założyć wąskiego profilu i można ich zwykłą Fabią na 165 objechać .
                              ty masz chyba kompleksy :lol: napęd 4x4 pozwala na wiele więcej niż ośka. Jak gostek był na letnich to się nie dziwię. Letnie opony premium mają bardzo mało poprzecznych nacięć i bardzo wyraźne wzdłużne rowki - do czego innego służą niż jazda po śniegu.
                              Kompleksy to mają właściciele X5, w dodatku mina im rzednie gdy spadnie śnieg w październiku a nie zmienią na zimówki. Na zimówkach na śniegu pewnie mają lepszy start, ale hamują na 100% gorzej - masa, szerokość opony. Nie rozumiem mody na te śmieszne samochody co to w terenie, na autostradzie ani krętej drodze "nie robią" i skorzystam z każdej możliwości żeby wytknąć ich wady.

                              Zamieszczone przez rezon
                              to nie jest kwestia prawdziwości terenówek - dawniej nie było niskoprofilowych opon. Już 80 to był niski profil. Dzisiejsze LR inne niż Defender też mają niski profil i większą szerokość. Dają większą przyczepność, hamowanie i niestety opory toczenia. Zimą też są dwie odmienne szkoły - jedna węższe aby łatwiej wgryzać się w śnieg, druga szerokie aby większą powierzchnię styku mieć.
                              Owszem, to jest kwestia prawdziwości terenówek, dawniej nie było niskoprofilowych opon, bo nie było tak mocnych samochodów i SUVów, teraz muszą takie opony produkować, bo te dinozaury (SUV) przy 250 km/h zaczęłyby na profilu 80 skakać po nieco nierównym asfalcie jak piłka i skręcałyby ze zbyt dużym opóźnieniem, normalne samochody zresztą też

                              Komentarz

                              • kylo76
                                Rider
                                • 2013
                                • 743
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                Zamieszczone przez xof
                                mody na te śmieszne samochody
                                Zauważ, że głównie jeżdżą tym kobiety (ix35, Sportage, "Kaszkai", Juke, ASX), bo siedzi się wysoko i lepiej widać otoczenie, można wjechać na krawężnik itd. Zastanawiałem się nad SUV-em, ale napęd 4x4 jest tam albo z topową benzyną/dieslem, a bez 4x4 to takie coś nie ma sensu ("erzac" terenówki), droższe opony, obsługa, większe spalanie itd. Ale to tylko moje prywatne zdanie
                                O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                Komentarz

                                • xof
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 191

                                  Kobiety w tym jeżdżą, bo faceci im kupują czołgi, żeby się nie zabiły za kółkiem - takie jest moje zdanie, reszta kobiet ma, bo modne i im się podobają.
                                  Z jeszcze jednego powodu nienawidzę pojazdów SUV - wyparły prawdziwe terenówki w przystępnej cenie, tylko Jimny się ostał, ale ze względu na jego brak właściwości jezdnych i komfortu na asfalcie jest to samochód dla zapaleńców.

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    xof, jak by Cie bylo stac na X5 to bys fabka nie pomykal.

                                    Szkoda ze nie nagralem min kierowcow w zime podczas ruszania ze skrzyzowania jak walczyli o odrobine przyczepnosci na zimowkach, kiedy ja KIA Sportage I bylem juz "daleko" z przodu - to do tych co w 4x4 nie wierzą a SUVy to lans. Chcialbym miec taki lans w octavii.

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez xof
                                      Kompleksy to mają właściciele X5, w dodatku mina im rzednie gdy spadnie śnieg w październiku a nie zmienią na zimówki. Na zimówkach na śniegu pewnie mają lepszy start, ale hamują na 100% gorzej - masa, szerokość opony.
                                      Chyba nie masz pojęcia ani o jeździe, ani o hamowaniu SUV'a. Porównaj sobie hamulce w X5 do swoich. Poszukaj długość drogi hamowania X5 i F1, a później zapraszam. BTW Nie jestem fanem X5, jeśli już to wolałbym Q7. Ale jeździłem SUV'em przez 155kkm, teraz wróciłem do plaskacza - ale 4x4 to wciąż obowiązkowe wyposażenie. Właśnie po doświadczeniach z SUV'a

                                      [ Dodano: Pią 20 Wrz, 13 18:34 ]
                                      Zamieszczone przez yunior81
                                      Chcialbym miec taki lans w octavii.
                                      przecież to żaden problem - w S2 jedyne ok. 9kzł

                                      Komentarz

                                      • zepter00
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2304

                                        TO chyba ty razon nie masz najmniejszego pojęcia o czytaniu ze zrozumieniem. Przecież on pisał WYRAŹNIE o śniegu i niewłaściwych oponach. A ty dorabiasz do tego teorie o hamulcach.. :? Niewłaściwe opony nie pozwolą ich wykorzystać na śniegu.
                                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                        Komentarz

                                        • ketivv
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1155

                                          co mu z nawet najlepszych hamulców jak nie ma przyczepności opona/droga
                                          a przy tej jaka jest nawet bębny z syreny zablokowałby koło

                                          zresztą o ile autem 4x4 na tych samych oponach łatwiej ruszyć to zazwyczaj ciężej wyhamować bo trzeba spowolnić większa masę

                                          ja w tym roku celuję na zimę w 205 zamiast 215 (letnie fabryczne 225 pozostają bez zmian)

                                          Komentarz

                                          • kylo76
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 743
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Przepraszam za wpisanie mojej prywatnej opinii o SUV-ach jako takich i odbiegnięcia od tematu OPONY ZIMOWE.
                                            SUV z napędem na przód to dla mnie wciąż podwyższony hatchback, a jak się popatrzy na to co jeździ to są to w 90% właśnie auta z napędem na przód.
                                            O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              O chyba ty razon nie masz najmniejszego pojęcia o czytaniu ze zrozumieniem. Przecież on pisał WYRAŹNIE o śniegu i niewłaściwych oponach
                                              ktoś tu ma chyba faktycznie problemy z czytaniem ze zrozumieniem - ale spróbuj jeszcze raz może się uda
                                              Zamieszczone przez xof
                                              Kompleksy to mają właściciele X5, w dodatku mina im rzednie gdy spadnie śnieg w październiku a nie zmienią na zimówki. Na zimówkach na śniegu pewnie mają lepszy start, ale hamują na 100% gorzej - masa, szerokość opony. Nie rozumiem mody na te śmieszne samochody co to w terenie, na autostradzie ani krętej drodze "nie robią" i skorzystam z każdej możliwości żeby wytknąć ich wady.
                                              [ Dodano: Sob 21 Wrz, 13 08:45 ]
                                              Zamieszczone przez ketivv
                                              zresztą o ile autem 4x4 na tych samych oponach łatwiej ruszyć to zazwyczaj ciężej wyhamować bo trzeba spowolnić większa masę
                                              to akurat prawda - fizyki nie da się oszukać

                                              Komentarz

                                              • xof
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 191

                                                Zamieszczone przez rezon
                                                . Porównaj sobie hamulce w X5 do swoich. Poszukaj długość drogi hamowania X5 i F1, a później zapraszam. ...
                                                Mam F2, proszę bardzo: najnowsze X5:
                                                34,6 m http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...omatic_DPF.pdf
                                                Fabia 2 - model, który ma już 7 lat :
                                                34,9 m http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Au...I_Elegance.pdf
                                                Model X5 z czasów mojej Fabii:
                                                36,5 m


                                                To są testy na suchym, gdzie decydujące znaczenie ma szerokość opony, na śniegu takie BMW dostaje w ...
                                                Jesteś kolejną osobą, która uważa, że SUV to lek na wszystko

                                                Komentarz

                                                • kylo76
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 743
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez xof
                                                  To są testy na suchym
                                                  Auuuć Prawa fizyki są nieubłagane, większą masę ciężej zatrzymać.
                                                  O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    wydaje mnie się, że 34,6 to jednak mniej niż 34,9. Chociaż mogę się mylić :roll: Stare X5 ma 36,5 czyli raptem 1,6m więcej - to jest zupełnie porównywalny wynik jak nie wychodzi pow. 40m.
                                                    Zamieszczone przez kylo76
                                                    Auuuć Prawa fizyki są nieubłagane, większą masę ciężej zatrzymać.
                                                    dlatego ma zazwyczaj szersze kapcie, większe kapcie, większe tarcze, większą powierzchnię klocków, więcej tłoczków, lepsze klocki i masę innych bardzo drogich rzeczy, które mają je hamować szybciej. Co prawda nie SUV tylko samo S - ostatnio widziałem film na temat Aventador'a 0-100km/h-0 w niespełna 5s - to są te różnice w hamulcach no i oczywiście w silniku aby cały cykl zmieścić w 5s

                                                    [ Dodano: Sob 21 Wrz, 13 18:47 ]
                                                    Zamieszczone przez xof
                                                    Jesteś kolejną osobą, która uważa, że SUV to lek na wszystko
                                                    Jak mawiał klasyk Co Ty k... wiesz o zabijaniu znaczy się w tym przypadku o mnie przecież pisałem, że zmieniłem SUV'a na plaskacza - jakieś powody chyba miałem, żeby nie jeździć dalej SUV'em. Mają swoje plusy, mają i minusy. Akurat zachowanie zimą to często plus, a biorąc X5 jako przykład trafiłeś jak kulą w płot. Mogę się mylić, ale na pewno nie ma przednionapędowych X5, to nie kaszanka, outek czy wiele innych pseudoterenówek, w których taka opcja występuje. Chyba jedyne X z przednim napędem to X1

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...