Zamieszczone przez tom2212
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
OPONY zimowe - temat zbiorczy
maniak CA?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
OPONY zimowe - temat zbiorczy
jak ten czas leci
wprawdzie jeszcze mamy sierpień, ale ja już się zaopatruję, u mnie nuda - sava eskimo s3, jak na razie nic nie jest mnie w stanie powstrzymać przed zakupem tych gum :lol:
próbowałem coś kombinować, na siłę coś zmienić, ale stwierdziłem, że to zupełnie bez sensu.
pewna nowość jest - zmieniam rozmiar ze 195 na 205, zobaczymy jak będzie, chociaż pewnie nic specjalnego nie zobaczę, bo chyba zmienię tylko 2 opony, 2 ze starego kompletu mam jeszcze dobre, nie jestem jeszcze przekonany do tego pomysłu, ale się zastanowię.
w każdym razie 2 w nowym rozmiarze już zamówione
a jak u Was, jakieś nowości czy też po staremu :?:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
czytaj testy i nasze wypocinyZamieszczone przez majkel123Ja na przykład nabyć będę coś musiał, decyzję utrudnia całkowity brak wiedzy
ops:
na bezpiecznego to kupujesz GY UG7+ albo Conti TS830 - one biorą wszystkie testy we wszystkich rozmiarach chyba :szeroki_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
na razie takie nieśmiałe, ale były.Zamieszczone przez majkel123i już coś wiem - dzięki szkoda, coś kojarzę że jakieś zapisy były na te gumy od kolegi z forum :?:na bezpiecznego to kupujesz GY UG7+ albo Conti TS830 - one biorą wszystkie testy we wszystkich rozmiarach chyba :szeroki_usmiech
nie tylko na te, jak rozumiem na wszystkie.
to jest taki wybór, że musi być dobrze IMO.
[ Dodano: Pon 30 Sie, 10 23:18 ]
no właśnie też myślałem, myślałem, później o vectorach, a później kupiłem znowu savyZamieszczone przez fernandoJa też myślę o nowych Conti TS830 :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
no jakis tydzień mi to jednak zajęłoZamieszczone przez fernandoE, Ty to szybko podejmujesz decyzję. Ja to myślałem, myślałem i jeszcze pewnie długo będę myślał, zanim podejmę decyzję...Zamieszczone przez szkodano właśnie też myślałem, myślałem, później o vectorach, a później kupiłem znowu savy
[ Dodano: Wto 31 Sie, 10 07:44 ]
ja tam nikomu już niczego nie polecam, po prostu JA jestem zadowolony na maksaZamieszczone przez Hunterszkoda, chyba pójdę Twoim tropem. Podobają mi się te oponki. Moje Nokiany już chyba mają swój ostatni sezon za sobą i raczej na zimę 2010/2011, muszę nabyć coś nowego Więc pewnie będzie to Sava Eskimo S3 195/65/15
mam tylko nadzieję, że niczego nie spieprzą, bo widzę, że są już S3+ i HP, ale jakupiłem te co zawsze, zwykłe S3.
co ciekawe model S2 -> dostępny w mniejszych rozmiarach to porażka na całej linii, typowe kartoflaki
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja zostaje przy swoich. Przód Vredesteiny Snowtracki 2, tył Dunlopy Winterresponse lub odwrotnie, zależnie od zimy.
Czy śnieżna czy deszczowa. W zapasie łańcuchy. 
Mam pytanko:
a) czy jezdzicie do końca na zimówkach zimą, aż się zedrą
b) czy jeżdzicie do powiedzmy 1/3 bieznika zimą, a potem dokańczacie latem
c) czy jak bieżnik dojdzie do 1/3 wysokosci sciagacie i kupujecie nowe, a w lecie jeżdzicie tylko na letnich ??Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
mam ~4-5mm bieznika na zimowych przed zimą to wiem, że jest to ich ostatni sezonZamieszczone przez Dig Duga) czy jezdzicie do końca na zimówkach zimą, aż się zedrą
b) czy jeżdzicie do powiedzmy 1/3 bieznika zimą, a potem dokańczacie latem
c) czy jak bieżnik dojdzie do 1/3 wysokosci sciagacie i kupujecie nowe, a w lecie jeżdzicie tylko na letnich ??
w lecie jeżdżę na letnich a w zimię na zimowych, pomijając jakieś sytuacje "losowe"saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Paweł, jesteś pewien tej zmiany?Zamieszczone przez szkodapewna nowość jest - zmieniam rozmiar ze 195 na 205
Ja mam zimówki 205 i auto bardzo pływa na śniegu :roll:
Ci bardziej "doświadczeni" powiedzieli, że na zimę lepiej 195, bo wtedy lepiej wyciągnąć się z tej zimowej ciapy co jest na drogach, częściej na tych bocznych.
No chyba, że to mit, bo w OII od początku mam 205, ale OI lepiej mi się w zimie jeździło :wink:
[ Dodano: Wto 31 Sie, 10 08:43 ]
u mnie nigdyZamieszczone przez Dig Dugb) czy jeżdzicie do powiedzmy 1/3 bieznika zimą, a potem dokańczacie latem
tak, a w lecie tylko na letnichZamieszczone przez Dig Dugc) czy jak bieżnik dojdzie do 1/3 wysokosci sciagacie i kupujecie nowe, a w lecie jeżdzicie tylko na letnich ??
Komentarz
-
-
tak, na śniegu i w warunkach typowo zimowych, polowych lepsza będzie wąska opona, ale jak ja jeżdżę głównie po mieście to stawiam raczej na trakcję i hamowanie na mokrym ewentualnie jakims tam błotku, poza tym po wzmocnieniu, na 195 nie mam za bardzo trakcji zimą, latem... za mało trochę tego styku z podłożemZamieszczone przez marlenaPaweł, jesteś pewien tej zmiany? Ja mam zimówki 205 i auto bardzo pływa na śniegu
Ci bardziej "doświadczeni" powiedzieli, że na zimę lepiej 195, bo wtedy lepiej wyciągnąć się z tej zimowej ciapy co jest na drogach, częściej na tych bocznych.
no i będzie nieco lepiej w zakrętach z pewnością.
też jeździłem na zimowych 205 na 16 w BKD i mi się podobało.
Ty jeździsz w zupełnie innych warunkach, toz to już prawie góry i też więcej "bocznych" dróg, tutaj też pewnie ładowałbym 195, przy okazji jeszcze taniej
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
zeszłoroczne testy :
kwestia opony, ja ma Nokian WR właśnie w rozmiarze 205 a sąsiad 195 jakieś też przyzwoite i jak pojechaliśmy z dzieciakami do lasu na sanki to go wyciągałem bo nie mógł ruszyć w kopnym śniegu.Zamieszczone przez marlenaPaweł, jesteś pewien tej zmiany?
Ja mam zimówki 205 i auto bardzo pływa na śniegu :roll:
Ci bardziej "doświadczeni" powiedzieli, że na zimę lepiej 195, bo wtedy lepiej wyciągnąć się z tej zimowej ciapy co jest na drogach, częściej na tych bocznych.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
mam tych bocznych dróg trochę codziennie do przejechania niestety.Zamieszczone przez szkodaTy jeździsz w zupełnie innych warunkach, toz to już prawie góry i też więcej "bocznych" dróg, tutaj też pewnie ładowałbym 195
Wiesz .....jak kupowałam opony to się na tym nie znałam, a że uparta jestem to chciałam takie same i nie inne niż letnie. Nikt mi nie mógł przemówić do "rozumu"
W tamtym roku jak "maluch" lepiej sobie radził na tych bocznych niż ja ...zrozumiałam o co chodzi :lol: A się "babo" męcz :lol:
Następne będą 195
Ale na drodze i mokrej nawierzchni dobrze się trzymają
Komentarz
-
-
Jak już wątek o zimówkach to ja mam pytanko z trochę innej beczki.
Po co zmieniać w zimę alufelgi na felgi stalowe ?? (rozumiem, że węższe opony wywierają większy nacisk na śnieg i auto się lepiej trzyma ale po co zmieniać alusy na felgi stalowe).
Wraz z autem kupiłem opony Continental Winter Contact TS830 (16) i teraz się zastanwiam czy powinienem dokupić do tego felgi stalowe.
Komentarz
-
-
Mam alusy fabryczne (chyba Crateris - takie do wersji elegance) - jest sens wydawać tysiaka i kupować na zimę felgi stalowe ?
Pytam o realny sens bo niektórzy o auto dbają bardziej niż o dzieci i tacy napewno zmieniają felgi (ja preferuję "zdrowy rozsądek" w każdej sytuacji).
[ Dodano: Wto 31 Sie, 10 09:20 ]
PS - co to jest ATT ??
Komentarz
-

Komentarz