Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    loyd, sens jest taki żeby nie przekładać opon co sezon. Letnie na ori skodowskich a zimówki na ATT.

    ATT to firma ...jak się mylę to proszę mnie poprawić ale nie powinnam

    Komentarz


    • #27
      loyd, taki jest sens ze nie stoisz w kolejkach na zime i na wiosne do wulkanizatora,

      a teraz ceny stalowych są tak wysokie że może warto pomyśleć na jakimiś tańszymi alu na zime...
      Octavia 1.9 TDI ASZ


      .

      Komentarz


      • #28
        Pytanko w temacie opon - czy auto z kratką ma opony z innym indexem niż zwykłe?
        Była:
        ASV + chip
        HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
        Teraz: S2C fiolet amethyst

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez marlena
          gorzej jak już to jest takie błoto, śnieg, sól, piasek. To się jeździ jak po piachu :roll:
          kurcze nie odczułem takiego wrażenia , wręcz przeciwnie mam wrażenie, że dobrze sobie radzą w takich warunkach a w szczególność lubię nimi jeździć na błocie pośniegowym.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz


          • #30
            Ja jeszcze najbliższy sezon przelatam na Firestone Winterhawk'ach.
            Jeszcze dają radę.....
            Ale to już pewnie ostatni sezon dla nich....
            Chociaż na razie bez zarzutu
            Martino
            125 KM /272 Nm - to już było....
            teraz jest duży "+"
            dgw.esite.pl


            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
            -----------------------------------------------
            PerfectService by DobryGrześWawa

            Komentarz


            • #31
              Ostatnio widziałem felgi ATT po 900zł za komplet na alledrogo. Wychodzi taniej niż stalówki z kołpakami. Ja będę śmigał na sprawdzonej Dębicy Frigo 2 205/55 R16 za 230zł szt.

              Było YETI Jest LEON

              Komentarz


              • #32
                Ja muszę kupić komplet zimówek 16" i raczej padnie na Conti TS830. Miałem je 15" i byłem bardzo zadowolony.
                Pozdrawiam,
                Grzesiek


                Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                Komentarz


                • #33
                  a ja w tamtym roku kupiłem Barumy Polaris 2 i jestem zadowolony, zakupiłem stalówki 16 i sobie spokojnie śmigam
                  RENT COMPLEX

                  DACAR.team

                  Komentarz


                  • #34
                    Na malucha nie ma co patrzeć. U mnie teść jeździł na prawie łysych oponach, a ja i sasiedzi na zimówkach nie dawali rady.

                    Różnica miedzy 195, a 205 nie jest na tyle duża, żeby pogorszyć trakcję na śniegu, a na suchym i deszczu poprawia widocznie. Sąsiad ma 165 w Fabii i wcale lepiej nie drapie się po śniegu, powiedziałbym, że gorzej zwłaszcza, że ma gówniane opony Eurotec czy coś podobnego. Wiecej stracisz kiepskimi oponami (bieznik, mieszanka) lub małą wysokoscią bieznika niż szerokościa. :wink:
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz


                    • #35
                      Ja mam zimówki DUNLOP SP Winter Sport M3 205/55/16 i bardzo sobie chwalę. W warunkach zimowych zachowują się wzorcowo. Wcześniej miałem Fuldy Kristall i było dużo gorzej - ale przy nich za to nauczyłem się szybko i sprawnie zakładać łańcuchy :wink:
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz


                      • #36
                        do tych stoją przed wyborem
                        1. sava s3 miałem przyjemność jechać w alpy o1 z takimi gumami. Jednym słowem polecam.
                        2. dunlop 3d - jeden sezon za mną. na śniegu całkiem dobrze, BARDZO CICHE, polecam
                        3. dębica frigo 1. czołg w śniegu, każda zima zaliczona. czuję, że dunlopy nie dały by im rady w dużym sniegu. jeżeli ktoś szuka opony typowo śniegowej to jest doskonały wybór.
                        Audi A4 1.8TFSI

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez Rapist
                          Pytanko w temacie opon - czy auto z kratką ma opony z innym indexem niż zwykłe?
                          Nie, ma inne ograniczenia wynikające z tego, że jest samochodem ciężarowym, proponuję poszukać w kodeksie.
                          Index - jak mniemam chodzi Ci o ciężar auta? Czy prędkość? Zresztą to nie ma znaczenia jeśli tym autem jest O1 lub O2 z kratką. Kupujesz co pasuje do konkretnego modelu jak dla normalnego samochodu.

                          Komentarz


                          • #38
                            dunlop

                            Ja mam na zime Dunlop Winter Sport 3D i naprawde polecam. Rewelacyjna opona.
                            W poprzednim aucie jezdziłem na Michelin Pilot Alpin PA3 ale w warunkach prawdziwej zimy Dunlop bije Michelina na łeb.
                            Załączone pliki
                            O3
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                            O2
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                            Komentarz


                            • #39
                              ja ostatnie dwa sezony jeździłem na Michałach Pilot Alpin 195/65/15 i ... nie polecam.
                              Trakcja w śniegu przeciętna (całoroczne G Vector nie była gorsze), na mokrym słabo. Jako, że na letnich od kilku lat jeżdżę na Conti Sport C z których jestem b. zadowolony a Conti TS830 we wszystkich testach wypada dobrze to chyba się zdecyduję również na tę markę zimą;-)
                              Garret

                              -----------
                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                              Komentarz


                              • #40
                                Ja jeździłem w zeszłym sezonie na GY UG7+ i w tym również postawie na nie tyle, że 205 i oczywiście 16 cali w stali
                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez hotrain
                                  Zamieszczone przez Rapist
                                  Pytanko w temacie opon - czy auto z kratką ma opony z innym indexem niż zwykłe?
                                  Nie, ma inne ograniczenia wynikające z tego, że jest samochodem ciężarowym, proponuję poszukać w kodeksie.
                                  Index - jak mniemam chodzi Ci o ciężar auta? Czy prędkość? Zresztą to nie ma znaczenia jeśli tym autem jest O1 lub O2 z kratką. Kupujesz co pasuje do konkretnego modelu jak dla normalnego samochodu.
                                  Właśnie chodziło o to czy w Octavii/Superbie z kratką są inne opony niż w tych bez kratki. Jak rozumiem - nie. Dzięki
                                  Była:
                                  ASV + chip
                                  HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
                                  Teraz: S2C fiolet amethyst

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Ja dwie zimy przejeździłem na Hankook W300 i ... jestem z nich zadowolony. Na razie pojeżdzę na nich jeszcze i tej zimy
                                    Marek

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      ja moge zaopiniowac

                                      1. UG7 205/16 mialem na alfie (175KM), byly super ale scieranie dosyc duze
                                      2. Vredestein Wintrac Extreme 215/16 na Vectrze (184KM, kloc prawie 5m i 1.8t) - super opona.

                                      bylem nia w alpach 2 razy, i wygrala ze wszystkimi innymi oponami, ktore tam byly u znajomych na innych samochodach (a samochody klasy srednia i w gore)
                                      test: wjazd pod sniegowa gore jaka wlosi usypali kolo domu. Wjechalem ja i touareg 4x4 ... dodatkowo bieznik po 2 sezonach 7mm, przy samochodzie tej masy i przebiegu okolo 20tkm, na wodzie i blocie bardzo pewnie.
                                      z tego co wiem min szer to chyba 205.

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Dig Dug
                                        a) czy jezdzicie do końca na zimówkach zimą, aż się zedrą
                                        b) czy jeżdzicie do powiedzmy 1/3 bieznika zimą, a potem dokańczacie latem
                                        c) czy jak bieżnik dojdzie do 1/3 wysokosci sciagacie i kupujecie nowe, a w lecie jeżdzicie tylko na letnich ??
                                        c) wbrew pojawiajacym sie czasem radom dokanczanie zimowek w lecie to nie jest dobry pomysl, bieznik sniegowy nie odprowadza wystarczajacej ilosci wody

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Ja mam na zime Dunlop Winter Sport 3D i naprawde polecam. Rewelacyjna opona.
                                          Zgadza się, jest niezła, ale rewelacyjna?-no nie wiem. Wadą jest tylko uwydatnianie się łączeń technologicznych, które na reklamacjach odrzucają.Więc jak komuś łączenia technologiczne nie przeszkadzają to oponę polecam. Przejeździłem na nich 3 zimy (około 30kkm) i jeszcze spokojnie minimum na jedną zimę wystarczą.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez jama89
                                            loyd, taki jest sens ze nie stoisz w kolejkach na zime i na wiosne do wulkanizatora,

                                            a teraz ceny stalowych są tak wysokie że może warto pomyśleć na jakimiś tańszymi alu na zime...
                                            A nie jeżdziśz do wulkanizatora na wyważanie?
                                            2.0 TDI BKD http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39508

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez eroberto1
                                              A nie jeżdziśz do wulkanizatora na wyważanie?
                                              jak coś bije to jadę, jak nie to nie widzę potrzeby, ostatnie 2 sezony wulkanizatora nie widziałem
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Ja jakos nie wierze w cos takiego jak wywazenie dopiero co zalozonej na felge opony. Z regoly do tej pory zawsze musialem wywazac jakis czas pozniej. Ale potem juz ciezko o powod zeby znowu jechac do wulkanizatora.

                                                Pomijajac to ze szkoda felg aluminiowych na zmienianie opon dwa razy w roku to majac drugi komplet calych kol nawet jak sie nie chce samemu zmieniac to o wiele latwiej wbic sie gdzies w kolejke do wulkanizatora - z regoly wcisna nawet jak maja zapisy na dwa tygodnie w przod.

                                                Jeszcze jedna kwestia, po zmianie opon warto samemu sprawdzic cisnienie - jeszcze nie spotkalem wulkanizatora ktory by patrzyl na klapke i zawsze bylo to pi razy brama nadmuchane.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  aldam, a na jakim śniegu testowałeś te Sava S3?
                                                  Pytam, bo będę miał pewnie do czynienia z ekstremalnymi warunkami czyli: zajeżdżony śnieg, świeży śnieg np. 10-15 cm, błoto pośniegowe, lód, mokra nawierzchnia, woda. W jakich warunkach te opony sobie jak radzą? Wiem, że opinie w sklepach są, ale wolałbym to usłyszeć od użytkowników forum czyli z tzw. pierwszej ręki

                                                  P.S. Potrzebuję opony, które będą sobie radzić zarówno w mieście, na trasie jak i na lokalnych i gminnych drogach np. Podkarpacia :wink:
                                                  ...nie ma to jak Octavia :drive:
                                                  >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Kurcze i mnie czeka zakup zimówek Jeszcze nie mam samochodu ale już zastanawiam się co założę. A pomysłów mam na prawdę sporo. W listopadzie teoretycznie odbiorę S2C. W standardzie będą alusy 18" Themisto z oponami letnimi. Chciałbym zimówki mieć od razu na drugim komplecie felg i tutaj się zastanawiam. Średnio co 3 dni zmieniam zdanie Może wy coś polecicie ... Co do opon to zastanawiałem się nad: Pirelli SottoZero, Nokian WR G2, GY UG7, Continental ContiWinterContact ts830. Jednak jeszcze bardziej zastanawiam się nad felgami. Czy brać 16" stalowe i się nie bawić? Czy brać alusy? Jeśli tak to 16" czy 17"? Szczerze wziąłbym sobie chętnie alusy 17" i jakieś gumy 225/45 ale boję się, że na zimę będzie kiepawo i mało komfortowo. Z kolei S2C to kawał fury i na 16" może być niewyględny

                                                    Pozdrawiam,
                                                    Nematode

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X