Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • ja zalozylem continentale ts770 195/65 r15 używki ale w dobrym stanie ,calkiem fajne opony, tylko GŁOŚNE ,a tak poz tym to narazie nie było okazji żeby sprawdzić jak sie sprawują w warunkach zimowych
    octavia 2 tour 1,6+lpg

    Komentarz


    • Może ktoś się podzielić aktualnymi opiniami/wrażeniami o Nokianach WR G2?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez hotrain
        Może ktoś się podzielić aktualnymi opiniami/wrażeniami o Nokianach WR G2?
        Założyłem 2 tygodnie temu..., ale jak na razie warunki niezimowe wiec i wrażeń konkretnych brak.
        SCOUT 2.0 FSI (BVX)

        Komentarz


        • hotrain, Te Nokany mam 3 sezon. Opony uważam za przeciętne. Na suchym i mokrym nie mam zastrzeżeń ale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez granacik
            ale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
            Bo to asymetryki.
            i ja je wypróbuję w tym roku , sprzedałem moje używane conti w doskonałych pieniążkach , a że poszło do góry wszystko bardzo a nokiany miałem w dobrej cenie to pomyślałem że pojeżdżę i ja z sezon na nich... .
            ale na razie jeszcze na letnich pomykam...
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz


            • Zamieszczone przez granacik
              hotrain, Te Nokany mam 3 sezon. Opony uważam za przeciętne. Na suchym i mokrym nie mam zastrzeżeń ale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
              A jaki masz rozmiar i na jakim ciśnieniu się wozisz?



              Zamieszczone przez leszekmw
              Zamieszczone przez granacik
              ale za to na śniegu i błocie pośniegowym uważam, że są słabe.
              Bo to asymetryki.
              i ja je wypróbuję w tym roku , sprzedałem moje używane conti w doskonałych pieniążkach , a że poszło do góry wszystko bardzo a nokiany miałem w dobrej cenie to pomyślałem że pojeżdżę i ja z sezon na nich... .
              ale na razie jeszcze na letnich pomykam...
              To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych. Pozwalają skonstruować bieżnik w zależności od jego miejsca na oponie i cech jakim to miejsce ma się charakteryzować. zewnętrzna część i barkowa za kierowalność, trzymanie w zakrętach, środkowa i wewnętrzna za dobre odprowadzanie wody, hamowanie i trakcję - możliwość przekazywania siły napędowej. W wyczynowym sporcie samochodowym najbardziej zbliżonym do poruszania się po normalnych drogach, czyli w rajdach,,,, najlepsze opony na luźne i śliskie nawierzchnie są asymetryczne. :?
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz


              • Dzięki za opinie.
                Planowany rozmiar 225/45/R17. Ciśnienie 2.3 bara.
                Mogę je kupić w bardzo dobrej cenie stąd rozważania, bo ciężko znaleźć nowy komplet w tym rozmiarze poniżej 2,5k PLN.

                Komentarz


                • Ha! To wrzucę trochę herezji :twisted:
                  Po długich i ciężkich przemyśleniach zamówiłem sobie oponki Semperit Speed Grip 2 195/65R15 91H

                  Po pierwsze primo indeks H a nie T. W homologacji jest jak wół H. Pomijając ew. problemy w razie wypadku (nie wiem, może to mało prawdopodobne w Polsce, żeby ktoś się czepił, ale zawsze) to kiedyś strzeliła mi roczna Fulda na autostradzie przy prędkości znacznie niższej niż by wskazywał indeks. Więc chyba lepiej mieć trochę marginesu bezpieczeństwa i święty spokój - zgodność z homologacją. Letnie mam indeks V, więc na logikę H na zimę w sam raz . Jedyny minus, to mogą być odrobinę twardsze, więc komfort i przyczepność w śniegu traci. Mam jednak nadzieję, że różnica pod tym względem jest znikoma, zwłaszcza że to przejście tylko o jeden indeks. Ciekawą informację wyczytałem gdzieś na jakimś forum Mondeo, zdaje się. Podobno oficjalna odpowiedź Goodyeara na reklamacje w sprawie ząbkowania jest taka, żę powszechnie używa się opon o zbyt niskim indeksie prędkości. Po prostu bardziej miękkie opony bardziej wybrzuszają się przy większych prędkościach. Potwierdza to lektura artykułów:
                  Indeks prędkości opon. Opony.com.pl

                  Po drugie primo Semperit. Wygląda mi na to, że to mało znane w Polsce opony, zresztą trudniej je kupić, ale za to zdaje się są dość niedoceniane, traktowane jako klasa średnia. W testach za to depczą po piętach Goodyearowi czy Continentalowi. A cena jest sporo niższa, zarówno w indeksie T jak i H

                  Na razie to tylko teoria, jak będzie w praktyce się okaże, napiszę... :P
                  Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                  http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez zepter00
                    To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych.
                    kolega pisał o śniegu i błocie , a jeżeli twierdzisz że asymetryk idzie po śniegu lepiej od kierunkowej to w zasadzie nie mam nic więcej do powiedzenia... :szeroki_usmiech

                    Zamieszczone przez Gmorpi
                    Wygląda mi na to, że to mało znane w Polsce opony, zresztą trudniej je kupić, ale za to zdaje się są dość niedoceniane, traktowane jako klasa średnia. W testach za to depczą po piętach Goodyearowi czy Continentalowi. A cena jest sporo niższa, zarówno w indeksie T jak i H

                    Na razie to tylko teoria, jak będzie w praktyce się okaże, napiszę... :P
                    no proponuję pojeździć i faktycznie zobaczyć jak będzie w praktyce... , na przestrzeni 3 sezonów na przykład...
                    ale znając opinie o oponach na naszym forum to na pewna będą ok'.

                    Zamieszczone przez Gmorpi
                    W homologacji jest jak wół H.
                    poczytaj instrukcję obsługi , zobacz co tam piszą o oponach zimowych....

                    Zamieszczone przez Gmorpi
                    to kiedyś strzeliła mi roczna Fulda na autostradzie przy prędkości znacznie niższej niż by wskazywał indeks.
                    wszystko jest możliwe , różne są przyczyny , może opona była wadliwa , może powietrza miałeś mało...

                    Zamieszczone przez Gmorpi
                    Podobno oficjalna odpowiedź Goodyeara na reklamacje w sprawie ząbkowania jest taka, żę powszechnie używa się opon o zbyt niskim indeksie prędkości.
                    no czymś się musza tłumaczyć , zresztą bzdurnie . to właśnie goodyear ma największe problemy z wybijaniem , i zupełnie nie jest to zależne od indeksu prędkości .
                    niestety problem ząbkowania co niektórych opon jest nierozwiązany , i nie mam pojęcia po której stronie leży wina. niemniej jednak sa opony które na to zjawisko bardziej podatne od innych , i ja jednak skłaniam się do tego że większa wina leży po stronie konstrukcji opon / ale jest to moja opinia , pracownika wulkanizacji w prowincjonalnym zakładzie/. i do tyczy to opon w nowiutkich samochodach rożnych marek , ostatnio 5gt salonowe po 15tyś , dunlop z tyłu wyjebany jak złoto :szeroki_usmiech ./chyba ze to nie był dunlop , ale raczej tak :? , skleroza/ .
                    mam gdzieś maila z michelina na temat wybijania , moge go odszukać jakby Was to interesowało..
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz


                    • Mozna stosowac w OII o jeden indeks gorszy wiec T jest wystarczajace do OII, grunt zeby nie zmieniac na nizsza nosnosci i ma to byc nie mniej jak 91
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez hotrain
                        Dzięki za opinie.
                        Planowany rozmiar 225/45/R17. Ciśnienie 2.3 bara.
                        Mogę je kupić w bardzo dobrej cenie stąd rozważania, bo ciężko znaleźć nowy komplet w tym rozmiarze poniżej 2,5k PLN.
                        No ja zasadniczo to kolegę grancika pytałem :wink: szukając powodów dlaczego na śniegu i brei jest źle.

                        kolego, na takim rozmiarze po śniegu i brei śnieżno wodnej nie będzie dobrze. Aquaplaning też 10 i więcej km/h wcześniej się pojawi niż przy 195/65 R15.

                        [ Dodano: Pią 02 Gru, 11 12:01 ]
                        Zamieszczone przez leszekmw
                        Zamieszczone przez zepter00
                        To jak zachowują się dane opony zależy od całego projektu a nie rodzaju bieżnika. Akurat opony asymetryczne to najbardziej zaawansowane opony. O wiele lepsze od symetrycznych i nie posiadają wad opon kierunkowych.
                        kolega pisał o śniegu i błocie , a jeżeli twierdzisz że asymetryk idzie po śniegu lepiej od kierunkowej to w zasadzie nie mam nic więcej do powiedzenia... :szeroki_usmiech
                        Kolega ma w ogóle niewiele do powiedzenia. :P Od kiedy to jazda w zimę składa się tylko z trakcji w głębokim śniegu i jazdy na wprost w takich warunkach?
                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                        Komentarz


                        • Nie jedną zimę przejeździłem na 225/45/17, nigdy nic złego mi się nie przydarzyło. Na 195-tkach i owszem, ale nie w tym rzecz. Kurcze, opony są jakoś kosmicznie drogie teraz i diabli wiedzą czy nie trzeba będzie zostać przy tym co jest.

                          Komentarz


                          • zepter00, Mam 205/55/16, ciśnienie 2.1. Subiektywnie oceniając uważam te Nokiany ze kiepskie na śniegu i błocie pośniegowym w porównaniu np. do Continetal EcoContact2 TS810, które to są założone w samochodzie żony (Avensis I, kombi, 195/60/15)

                            Komentarz


                            • Im węższe oponki to na śnieg i breję lepiej. Nie dziwne zatem, że Avensis na "195" lepiej wozi, zwłaszcza pewnie, że ma słabszy wolnossący silnik a u ciebie power z turbo.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz


                              • zepter00, nie jestem przekonany. Na tych Nokianach miewałem, że przy normalnym starcie spod świateł samochód "szedł" przez chwilę bokiem albo dość ciężko było mi wyjechać z zaśnieżonego parkingu.

                                Komentarz


                                • Opony można porównać tylko mając jeden model wozu i jeden rozmiar opon... jeszcze trzeba zrobić wszystko by warunki były możliwie podobne.
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leszekmw
                                    poczytaj instrukcję obsługi , zobacz co tam piszą o oponach zimowych....
                                    A czytałem, czytałem. Że można stosować zimą opony o niższym indeksie prędkości, to nie znaczy że trzeba. Główną przesłanką aby tak robić są koszty. Pytanie, czy lepiej dla świętego spokoju jednak nie zakładać opon o indeksie zgodnym z homologacją. Być może, jeśli ktoś generalnie jeździ bardzo spokojnie, to nie ma sensu przepłacać. Choć nie wiem jak do tego podchodzi policja, czy firmy ubezpieczeniowe w razie wypadku. Wydaje mi się też, że z niższym indeksem będą bardziej miękkie, to pewnie zimą lepiej, tylko ciekawe jak duża to różnica np. między T i H?

                                    Patrząc realnie, na zimówkach jeździ się powiedzmy od listopada do marca. Czy trudno sobie wyobrazić jazdę przy prędkościach bliskich maxa w listopadzie (teraz to i nawet w grudniu pewnie) czy marcu? Inna sprawa czy w ogóle ma sens zakładanie zimówek, skoro nie ma zimy?

                                    Maicroft, a na jakiej podstawie twierdzisz, że o jeden stopień, w instrukcji nie mam napisane, że o jeden, tylko ogólnie, że można z niższym indeksem. Zresztą o jeden stopień to będzie U - 200 km/h chyba, a nie T? Tylko czy w ogóle są takie opony z indeksem U? Bo chyba takich nie widziałem.
                                    Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                                    http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                                    Komentarz


                                    • A moze zimy nie bedzie.....i na letnich sie obleci :diabelski_usmiech
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz


                                      • piotrek_os, ja dalej na letnich śmigam :diabelski_usmiech
                                        chociaż dwa razy już była z rana nie miła niespodzianka w postaci lodu
                                        ale na to to i zimówka nie pomoże :P

                                        Komentarz


                                        • "Pomorze" to nazwa własna, którą zaczynamy od dużej litery.

                                          Komentarz


                                          • Nie krakać, że nie będzie zimy bo za tydzień metr śniegu przez to będzie... Musicie chcieć śniegu...to wtedy się na letnich całą zimę obleci.... Taka zależność i prawo Murphego :diabelski_usmiech
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez granacik
                                              Continetal EcoContact2 TS810
                                              dobre... :diabelski_usmiech
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez zepter00
                                                Nie krakać, że nie będzie zimy bo za tydzień metr śniegu przez to będzie... Musicie chcieć śniegu...to wtedy się na letnich całą zimę obleci.... Taka zależność i prawo Murphego :diabelski_usmiech
                                                Ja tam chcę, żeby była zajebiście śnieżna zima, bo chcę te zimówki przetestować :diabelski_usmiech
                                                Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                                                http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                                                Komentarz


                                                • w sobotę założyłem zimówki (205/55/16 91H UG8)
                                                  więc Panie i Panowie przykro mi, ale śnieg niedługo spadnie

                                                  PS Co do indeksów prędkości to o 1 stopień zimówki można założyć. Jak letnie masz V to zimówki ładujemy H. O czym wiele osób zapomina, jeżeli założymy opony o niższym indeksie prędkości, należy w widocznym miejscu dla kierowcy przykleić naklejkę informującą o tym fakcie. (Dźwiękowy sygnał z Maxi Dota też może być).
                                                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                  Komentarz


                                                  • PIRELLI 225/45R17 SottoZero Serie II XL 94H - a z takimi oponami jakie doświadczenia mają użytkownicy?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X