OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    leszekmw, a co z ewentualnym hałasem michelinów a4? jedyne "nie halo" tej opony jakie można znaleźć -zarówno w testach jak i w opiniach użytkowników- że ostro hałasuje, a akurat O1 nie należy do grupy aut jakkolwiek wygłuszonych.

    co do samego michelina, to akurat wiem, że są naprawdę dobre i odporne - poprzednią zimę z racji implozji w portfelu przejeździłem na michałkach A2 z roku 2002 :!: i sprawowały się naprawdę dobrze w każdych warunkach

    Komentarz

    • zepter00
      RS
      • 2008
      • 2304

      Przed chwilą zamówiłem Continental ContiWinterContact TS 830 185/65R15 88T i założę je na oryginalne "alusy" 15". Cena z dostawą, zapłata za pobraniem: 1041 zł
      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

      Komentarz

      • leszekmw
        RS
        • 2005
        • 5356

        Zamieszczone przez czernobyl
        leszekmw, a co z ewentualnym hałasem michelinów a4? jedyne "nie halo" tej opony jakie można znaleźć -zarówno w testach jak i w opiniach użytkowników- że ostro hałasuje
        nie miałem uwag od moich klientów na temat zbyt dużej głośności tych opon . proponuję sie przejechać może na jakiś , może ktoś z forum ma i z nim porozmawiaj a nie opieraj się na opiniach ludzi których nie znasz.
        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
        GVI 1.4TSI
        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

        Komentarz

        • kazek103
          Rider
          • 2012
          • 351

          Proszę o poradę zdecydowałem się na opony zimowe Continentale , dylemat jakie wybrać ts830 sprawdzone czy ts850 ?

          Komentarz

          • leszekmw
            RS
            • 2005
            • 5356

            kazek103, nikt Ci nie doradzi w tej sprawie jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy ponieważ 850 to nowość. według mnie może być głośniejsza od 830 ale conti nie raz zaskakiwał... , zazwyczaj na plus :szeroki_usmiech
            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
            GVI 1.4TSI
            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

            Komentarz

            • Karql
              L&K
              • 2010
              • 1124

              zepter00, dlaczego taki nietypowy rozmiar i indeks nośności? Według mnie przekombinowałeś.
              Było: 117,5KM / 238,9 Nm
              Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

              -> MOJA SKODA <-

              Komentarz

              • zepter00
                RS
                • 2008
                • 2304

                Zobaczymy.... mieszkam na prowincji i tu zdarza się sporo śniegu długo nieodgarnianego. W dużym śniegu i na brei pośniegowej powinno być lepiej. Indeks nośności 88 to 560 kg na oponę.. w zupełności wystarcza do Octavii dla dwóch osób i bagażu. Nie wożę swoją Czeszką ani worków z cementem ani ziemniaków czy glazury na dużą łazienkę. Od tego mam 125 konnego, tylnonapędowego Forda Transita. Zawyżanie prędkości na liczniku też mi nie przeszkadza bo mam za dużo punktów. :wink: Dzisiaj kurier przywiózł opony, jutro założę.
                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  Zamieszczone przez zepter00
                  ...jutro założę.
                  ale że jak, w lipcu chcesz zakładać opony zimowe, czy to aby nie ciut za wcześnie ;-)
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • Karql
                    L&K
                    • 2010
                    • 1124

                    zepter00, mieszkam na wsi gdzie i śniegu jest sporo i podjazdy strome.

                    Kilka kwestii:
                    - nie sądzę, żebyś zobaczył różnicę między 185, a 195
                    - to, że 560kg według danych wystarczy to jeszcze o niczym nie świadczy. Teraz ta opona będzie mega miękka. Na 195/65/15 91 jest bieda, to u Ciebie będzie jeszcze gorzej.
                    - ile w zimie tak na prawdę po takim śniegu jeździsz? Mimo takich warunków jak napisałem na początku i tak dużo więcej jeżdżę po asfalcie, dlatego zmieniłem 15 na 16 i to była zajebista decyzja. Nie odczułem spadku w trakcji w śniegu, a za to duży przyrost osiągów na normalnej drodze.
                    - w tamtą zimę podjeżdżałem pod jedną górę dwoma octaviami, jedna 205, druga 225 gumy i też nie czułem praktycznie różnicy.

                    Po jeździe na różnych rozmiarach opon czy to lato czy zima nie zszedłbym poniżej 16 cali. Przy 15 jest za duży profil na którym nie jest jazda tylko pływanie na barce :diabelski_usmiech
                    No, ale to Twoja decyzja obyś był zadowolony

                    Zamieszczone przez Zorr
                    Zamieszczone przez zepter00
                    ...jutro założę.
                    ale że jak, w lipcu chcesz zakładać opony zimowe, czy to aby nie ciut za wcześnie ;-)
                    Zapewne chodziło mu, że założy na drugi komplet felg i będą czekały w gotowości
                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                    -> MOJA SKODA <-

                    Komentarz

                    • zepter00
                      RS
                      • 2008
                      • 2304

                      Właśnie o to mi chodziło... myślałem, że wszyscy tu zebrani wiemy kiedy zmienia się opony lub całe koła.

                      Każdy profesjonalny kierowca (nie mylić z domorosłymi, miejskimi ścigantami w Golfach i "Syfikach" ) powie Ci, że na zimę lepiej miękko (chodzi o całość zawiasu) i wąsko Pamiętam jak kilka lat temu w głębokim kopnym śnieg Focus diesel kombi na wąskich Dębicach Frigo szedł jak czołg. W zimę na suchym asfalcie dobrze hamuje nawet chiński wynalazek a na mokrym dobrze hamuje dobra letnia a co dopiero bardzo dobry zimowy Continental :wink: Myślę, że będę zadowolony... to kwestia wyboru. Moje opony zahamują i przyspieszą na mokrym i suchym asfalcie trochę gorzej niż szersze ale spiszą się od nich dużo lepiej w warunkach najtrudniejszych i tyle w temacie.
                      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                      Komentarz

                      • Karql
                        L&K
                        • 2010
                        • 1124

                        Widzisz tutaj jest wszystko kwestia do czego się będzie coś wykorzystywać.

                        Na zimę owszem lepiej wąsko, ale kwestia ile tej zimy u nas jest? Ile % jeździsz w zimie po takim kopnym śniegu itp., a ile po odśnieżonych drogach. Zakładam, że odśnieżonych jest sporo więcej.

                        Przynajmniej u mnie to tak wygląda i przynajmniej raz w tyg jeżdżę do rodzinnego domu i z powrotem gdzie mam ekspresówkę na której latam nawet w okolicy 2zł powodzenia przy takiej prędkości na takich gumach :lol:

                        Tak jak mówię jeździłem na 15 i to twardszych, bo 91 to nie dało się normalnie jeździć, trzeba uważać żeby za szybko nie wprowadzić auta w łuk, albo po jego wyjściu za szybko nie wyprostować, bo od razu nim buja.
                        Myślisz, że 3 w indeksie to mało? Dwa przykłady:
                        - kolesiowi założyli do superb opony 91, bo ile superb jest cięższy od octavii? Nie dało się jej normalnie napompować bo rozchodziła się bokami
                        - piramida przy 18 calach wsadził 88 i też mu się ciężko jeździło bo było miękko.

                        Zamieszczone przez zepter00
                        Moje opony zahamują i przyspieszą na mokrym i suchym asfalcie trochę gorzej niż szersze ale spiszą się od nich dużo lepiej w warunkach najtrudniejszych i tyle w temacie.
                        Nie mówię tutaj o jeździ na wprost, ale o łukach, gdzie szersza lepsza guma sprawdzi się dużo (bardzo dużo) lepiej. Co do najtrudniejszych warunków to jestem przekonany, że założymy dwie te same gumy 185 i 205 i pewnie nawet nie odczujesz różnicy w podjechaniu pod jakąś górę, a jeśli już to będzie minimalna nie taka jak przy wspomnianych wcześniej łukach.

                        Dodatkowo na tych szerszych gumach nie zdarzyło mi się, żebym gdzieś nie wyjechał.

                        Co do rozmiaru to jeszcze po coś są homologowane.

                        Zamieszczone przez zepter00
                        Pamiętam jak kilka lat temu w głębokim kopnym śnieg Focus diesel kombi na wąskich Dębicach Frigo szedł jak czołg
                        Dębica to jest akurat taka opona, która tylko na śnieg się nadaje przez kostkę. Na asfalcie jest dupa już nie mówiąc o mokrym asfalcie :twisted:

                        Podsumowując moim zdaniem nie ma co tracić przyjemności z sztywności opony na normalnej drodze, na rzecz lepszej trakcji w śniegu, której można nawet nie zauważyć i gdzie tego śniegu w zimie jest jak na lekarstwo
                        Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                        Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                        -> MOJA SKODA <-

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          Zamieszczone przez zepter00
                          Właśnie o to mi chodziło... myślałem, że wszyscy tu zebrani wiemy kiedy zmienia się opony lub całe koła.
                          no wiemy, wiemy, ale jak napisałeś "jutro zakładam" to zastanawiałem się czy może czegoś nie wiem albo że przekładasz w celach testowych albo przebywasz w rejonie Laponii ;-)
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • zepter00
                            RS
                            • 2008
                            • 2304

                            Zakładam na drugie felgi AL co by się gumy nie odkształcały leżąc bez "wiatru" i felg


                            Karql: zapewniam Cię, że przy 140 koniach nie wykorzystujesz nawet potencjału jaki drzemie w 15". Pomijając fakt, że w zimę rzadko lata się 200km/h, bo i można się zabić i suszarek czy wideo radarów gęsto, (nawiasem mówiąc tyle to ASV i AHF nawet nie osiągają a jeśli już to rzężąc nadludzkim wysiłkiem) to opona jaką zamówiłem ma indeks prędkości T czyli do 190 km/h (plus niewielki margines) zapewnia bezpieczną jazdę. Natomiast w koleinach wypełnionych wodą (częste zjawisko u nas w zimę) i przy dużej ilości wody różnica w podatności na aquaplaning między oponą 185 a 205 to będzie dobre 10 km/h na korzyść węższej. Co do różnic to myślę, że jednak odczuję... :wink:

                            Nawiasem mówiąc wisi mi to kto na jakich oponach się wozi... i czy to będzie opona od ciągnika, złote koło od wozu drabiniastego czy koło z F1, to tak naprawdę mój wybór... przeze mnie dokonany, świadomy i zgodny z moim doświadczeniem i przewidywanym sposobem użytkowania.
                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Dużo śniegu spadło u was ?

                              Komentarz

                              • zepter00
                                RS
                                • 2008
                                • 2304

                                Niezbyt...ale na skrzyżowaniu TIR załadowany kokainą się przewrócił i biało jest wszędzie Teraz jest dobry czas by zimówki kupić.
                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  Eee...chyba za mały wybór :roll:

                                  Komentarz

                                  • Karql
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1124

                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    Karql: zapewniam Cię, że przy 140 koniach nie wykorzystujesz nawet potencjału jaki drzemie w 15". Pomijając fakt, że w zimę rzadko lata się 200km/h, bo i można się zabić i suszarek czy wideo radarów gęsto, (nawiasem mówiąc tyle to ASV i AHF nawet nie osiągają a jeśli już to rzężąc nadludzkim wysiłkiem) to opona jaką zamówiłem ma indeks prędkości T czyli do 190 km/h (plus niewielki margines) zapewnia bezpieczną jazdę. Natomiast w koleinach wypełnionych wodą (częste zjawisko u nas w zimę) i przy dużej ilości wody różnica w podatności na aquaplaning między oponą 185 a 205 to będzie dobre 10 km/h na korzyść węższej. Co do różnic to myślę, że jednak odczuję... :wink:

                                    Nawiasem mówiąc wisi mi to kto na jakich oponach się wozi... i czy to będzie opona od ciągnika, złote koło od wozu drabiniastego czy koło z F1, to tak naprawdę mój wybór... przeze mnie dokonany, świadomy i zgodny z moim doświadczeniem i przewidywanym sposobem użytkowania.
                                    Odpisuję dopiero teraz, bo edytowałeś posta, a wcześniej tego nie było.

                                    Co ma moc do potencjału opon w łukach? Jak masz prostą do ostrego zakrętu to nawet maluchem możesz wykorzystać.
                                    Poza tym nie pisałem jakie opona potrafi przenieść przeciążenie boczne bez utraty przyczepności (tutaj akurat różnica między oponą 195, 205, 225 jest znikoma) tylko o sztywności bocznej. To są całkiem dwie różne rzeczy. Spróbuj zrobić szybki manewr lewo, prawo lewo nawet przy 80km/h na miękkich 185 z wysokim profilem, a zrób to na twardszej 205 z mniejszym profilem... Co z tego, że nie straci przyczepności jak autem zacznie tak bujać, że dramat. Przy takim bujaniu dodatkowo jest niebezpieczeństwo, że będziesz chciał skontrować i będzie jeszcze gorzej. Dlatego na takiej gumie wszystko trzeba robić płynnie i powoli...

                                    Nie wiem jak jeździsz, ale akurat 200km/h to po programie nie jest duże wyzwanie... Do 200 się w miarę rozpędza gorzej jest później. U mnie max jest +- 215km/h i wtedy mam gdzieś 4600 może ciut więcej obrotów, ale to nie o tym.

                                    Nawiasem mówiąc miałem Cię, za poważniejszego rozmówcę... Chciałem przeprowadzić normalną rozmowę, wymienić się poglądami popartymi własnym doświadczeniem, wiedzą itp. Jednak się nie da, bo jak ktoś ma inne zdanie niż Ty to zaczynasz foszki strzelać jak dziecko.

                                    Ciekawe czy chociaż będziesz miał tyle honoru, że po ich przetestowaniu, będziesz się w stanie przyznać, że są za miękkie. pirmaida miał nowe gumy w indeksie 88, 18cali gdzie profilu bocznego jest tyle co nic i je zmienił, bo były za miękkie, to u Ciebie przy takim balonie na pewno będą git :diabelski_usmiech

                                    Zresztą co my wiemy, przecież jesteśmy tylko klubowymi ścigantami :twisted:

                                    Tym optymistycznym akcentem zakończę rozmowę z Tobą, bo jak widać nie da się jej normalnie poprowadzić.
                                    Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                    Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                    -> MOJA SKODA <-

                                    Komentarz

                                    • kabanos
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 4544
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      zepter00, na aquaplaning może lepsza węższa opona, ale przy hamowaniu jest dużo gorzej, mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią.

                                      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                      Komentarz

                                      • Zorr
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2110

                                        Zamieszczone przez kabanos
                                        zepter00, na aquaplaning może lepsza węższa opona, ale przy hamowaniu jest dużo gorzej, mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią.
                                        no nie koniecznie ;-)
                                        bo jak porównasz co się lepiej trzyma asfaltu kobiecy obcas czy rozłożona kartka papieru A4
                                        to mogą różne dziwne rzeczy powychodzić.
                                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                        Komentarz

                                        • zepter00
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2304

                                          Karlq: Jakoś nigdy nie miałem problemów z ominięciem czegokolwiek ani ze zmianą kierunku nawet na 175/70R13 w Polonezie dieslu. Jeśli konkurencyjne auta tej samej klasy co Octavia (Opel Astra G i Ford Focus I mają taki rozmiar) to nie widzę problemu by i Skoda na nich jeździła. Cały czas piszesz o jakiejś miękkości. Indeks 88 to nie żadna "miękkość" tylko nośność opony, którą się liczy w kg na oponę i już pisałem o tym, że indeks ten jest w zupełności wystarczający. "Sztywność boczna", jak to określiłeś to natomiast indywidualna cecha każdego modelu opony, każdego producenta i wynika z konstrukcji i rodzaju tzw karaksu, osnowy. Niejednokrotnie wyższy indeks nośności opony wynika tylko z większego jej rozmiaru. Co do jazdy to nie miałem problemów ze sterownością czy prowadzeniem na napompowanych do 1,8 (przez niedopatrzenie) oponach zimowych 195/65 R15... nie będę też miał z napompowanymi na 2,3-2,2 185'tkach. Jeśli ktoś jeżdżąc na 16 -17" zimówkach czuje się psychicznie pewniej albo uważa, że go to w jakiś sposób nobilituje... tudzież dodaje punkty "rispektu na dzielni" lub w gminie, to jego sprawa... ja tego nie potrzebuję. W kwestii dynamiki to zapominasz, że 205-tki poprzez większe opory toczenia i o wiele większe masy wirujące pogarszają przyspieszenie.

                                          Co do V max ASV i AHF'ów to nie mylmy licznikowych 200 km/h z prędkością rzeczywistą. Rzeczywista prędkość przy 200km/h to poniżej 190km/h, Po drugie chip nie zmieni prędkości max... o tym decydują przełożenia ( skrzyni biegów, główne a w końcu opony) Powiedz jakiemuś mechanikowi albo inżynierowi taką teorię, to Cię wyśmieje. :wink: Przed chipem też osiągałem licznikowe 200km/h. Chip sprawi tylko, że do tej prędkości trochę szybciej dojdziemy.

                                          W kwestii mojego rzekomego strzelania "foszek" to nie będę odnosił się do opinii kogoś kto twierdzi, że chip zwiększył mu prędkość max, bo podobnie jak i inne pewne teorie - jest to rzecz wyssana z palca by nie powiedzieć urojenia :lol:

                                          Nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że moje zdanie: "Nawiasem mówiąc wisi mi to kto na jakich oponach się wozi... i czy to będzie opona od ciągnika, złote koło od wozu drabiniastego czy koło z F1, to tak naprawdę mój wybór... przeze mnie dokonany, świadomy i zgodny z moim doświadczeniem i przewidywanym sposobem użytkowania. " weźmiesz sobie tak bardzo do serca i Cię to tak dotknie. Nie zwracałem się tam do Ciebie tylko do wszystkich, którzy sami jeżdżąc na innych, chcą mi wmówić, że mój wybór jest zły. To mój wybór i moje, jak to się mówi, małpy... Wiem czego chcę. Czemu Cię to tak ubodło? Twoja uwaga o "balonach" nie dotknęła mnie ani trochę a nawet rozbawiła. Nie bierzmy wszystkiego tak do siebie. W życiu tak jak w seksie, jeden woli "balony" a inny "cienkie gumki" i "baloniki" zdecydowanie mniejsze

                                          W kwestii tego kto jest kim, pozostawiam tą ocenę samym zainteresowanym :wink:

                                          Ludzie nie obrażajmy się o byle co. Ćwiczmy odporność na złośliwości np na "Loży szyderców"

                                          Kabanos: najwyżej w Słomczynie albo od Achmeda dokupię spadochron hamujący z Miga :wink:
                                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                          Komentarz

                                          • Karql
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1124

                                            Zamieszczone przez Zorr
                                            Zamieszczone przez kabanos
                                            zepter00, na aquaplaning może lepsza węższa opona, ale przy hamowaniu jest dużo gorzej, mniejsza powierzchnia styku opony z nawierzchnią.
                                            no nie koniecznie ;-)
                                            bo jak porównasz co się lepiej trzyma asfaltu kobiecy obcas czy rozłożona kartka papieru A4
                                            to mogą różne dziwne rzeczy powychodzić.
                                            Tutaj nie ma tego co rozważać w ten sposób. Szkolna definicja, że tarcie zależy od współczynnika tarcia i siły nacisku jest tutaj za prosta. Zjawisko toczenia się opon jest dużo bardziej skomplikowane.
                                            - tarcie statyczne przy zablokowanych kołach, dynamiczne przy obracających się
                                            - dodatkowo opona nie jest idealnym walcem, tylko jest ugięta, szersza opona ma większy fałdek|pas gumy przed sobą i potrzeba więcej siły do jego ugięcia
                                            - współczynnik tarcia dla gumy węższej i szerszej będzie inny
                                            - masa innych rzeczy

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Cały czas piszesz o jakiejś miękkości. Indeks 88 to nie żadna "miękkość" tylko nośność opony, którą się liczy w kg na oponę i już pisałem o tym, że indeks ten jest w zupełności wystarczający. "Sztywność boczna", jak to określiłeś to natomiast indywidualna cecha każdego modelu opony, każdego producenta i wynika z konstrukcji i rodzaju tzw karaksu, osnowy.
                                            Czekaj, czekaj... Opona o indeksie 88 potrafi unieść 560kg, o 91 615kg. Więc jeśli o 91 potrafi unieść więcej jaką ma ściankę boczną? Twardszą brawo Różne modele opon mogą mieć inną sztywność przy danym indeksie prędkości, ale na pewno ten sam model z większym indeksem będzie tak twardszy. Dlatego chłopaki kupują nawet 94XL.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Co do jazdy to nie miałem problemów ze sterownością czy prowadzeniem na napompowanych do 1,8 (przez niedopatrzenie) oponach zimowych 195/65 R15... nie będę też miał z napompowanymi na 2,3-2,2 185'tkach. Jeśli ktoś jeżdżąc na 16 -17" zimówkach czuje się psychicznie pewniej albo uważa, że go to w jakiś sposób nobilituje... tudzież dodaje punkty "rispektu na dzielni" lub w gminie, to jego sprawa... ja tego nie potrzebuję.
                                            Tutaj się pogrążasz dalej. Stwierdzasz, że nie ma różnicy między niedopompowaną oponą, a napompowaną :lol: :?: No to ja już się nie dziwie, że dla Ciebie nie ma różnicy między oponami różnych rozmiarów :diabelski_usmiech W takim wypadku to faktycznie zakup większych to jest tylko nieopłacalna potrzeba lansu :twisted: Szczerze to po tym co piszesz mam wrażenie, że nie zdarzyło Ci się polatać ostrzej na różnych rozmiarach gum, bo byś tak nie pisał jak potłuczony.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            W kwestii dynamiki to zapominasz, że 205-tki poprzez większe opory toczenia i o wiele większe masy wirujące pogarszają przyspieszenie.
                                            Ty zapomniałeś z kolei o trakcji, gdzie nawet przy 140koniach będzie jej brakowało, więc start jest lepszy na 205. Przy większych prędkościach różnica będzie praktycznie nie wyczuwalna, a gdyby nawet to wolę troszkę wolniej przyśpieszyć, ale szybciej zahamować czy lepiej ominąć przeszkodę.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Co do V max ASV i AHF'ów to nie mylmy licznikowych 200 km/h z prędkością rzeczywistą. Rzeczywista prędkość przy 200km/h to poniżej 190km/h, Po drugie chip nie zmieni prędkości max... o tym decydują przełożenia ( skrzyni biegów, główne a w końcu opony) Powiedz jakiemuś mechanikowi albo inżynierowi taką teorię, to Cię wyśmieje. :wink: Przed chipem też osiągałem licznikowe 200km/h. Chip sprawi tylko, że do tej prędkości trochę szybciej dojdziemy.
                                            Nie mylę. Od początku pisałem o prędkości licznikowej. W tym wypadku jest najbardziej miarodajna. Tutaj znowu Cię zaskoczę program może zmienić prędkość maksymalną. Bez programu vmax nie ograniczały przełożenia, tylko opory związane z jazdą (powietrza, toczenia itp.), których silnik już nie miał siły przezwyciężyć, nie było możliwości zamknięcia obrotów na 5. Po programie moc silnika jest większa silnik daje radę tym oporom i w tym momencie ograniczeniem są przełożenia.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            W kwestii mojego rzekomego strzelania "foszek" to nie będę odnosił się do opinii kogoś kto twierdzi, że chip zwiększył mu prędkość max, bo podobnie jak i inne pewne teorie - jest to rzecz wyssana z palca by nie powiedzieć urojenia :lol:
                                            Mam nadzieję, że zrozumiałeś powyższe wyjaśnienie. Powiedz mi teraz, która moja teoria jest wyssana z palca?

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że moje zdanie: "Nawiasem mówiąc wisi mi to kto na jakich oponach się wozi... i czy to będzie opona od ciągnika, złote koło od wozu drabiniastego czy koło z F1, to tak naprawdę mój wybór... przeze mnie dokonany, świadomy i zgodny z moim doświadczeniem i przewidywanym sposobem użytkowania. " weźmiesz sobie tak bardzo do serca i Cię to tak dotknie.
                                            Widzisz kolejny raz się mylisz. To zdanie mnie w ogóle nie dotknęło. Chodziło mi o tą wypowiedź (http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#955160):

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            A tu nasi klubowi ściganci mówią jakie to te zimówki miękkie są... Jak widać dają radę nawet na torturach
                                            Poza tym nie dotknęła|uraziła|obraziła tylko pokazała, że nie ma sensu z Tobą dyskutować. Po co mam rozmawiać z kimś, kto zamiast prowadzić dyskusje na poziomie popartą argumentami wyśmiewa mnie w innych miejscach nie mając ku temu, ani podstaw, ani racji...

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Ludzie nie obrażajmy się o byle co. Ćwiczmy odporność na złośliwości np na "Loży szyderców"
                                            Do tego odniosłem się wyżej.
                                            Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                            Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                            -> MOJA SKODA <-

                                            Komentarz

                                            • zepter00
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 2304

                                              Wybacz, że dopiero teraz odpisuję ale weekend spędzałem poza domem i miałem ciekawsze rzeczy do robienia. Jednak nie odpisanie było by nieuprzejmością, teraz odrobię zaległości. :wink:


                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              Cały czas piszesz o jakiejś miękkości. Indeks 88 to nie żadna "miękkość" tylko nośność opony, którą się liczy w kg na oponę i już pisałem o tym, że indeks ten jest w zupełności wystarczający. "Sztywność boczna", jak to określiłeś to natomiast indywidualna cecha każdego modelu opony, każdego producenta i wynika z konstrukcji i rodzaju tzw karaksu, osnowy.
                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Czekaj, czekaj... Opona o indeksie 88 potrafi unieść 560kg, o 91 615kg. Więc jeśli o 91 potrafi unieść więcej jaką ma ściankę boczną? Twardszą brawo Różne modele opon mogą mieć inną sztywność przy danym indeksie prędkości, ale na pewno ten sam model z większym indeksem będzie tak twardszy. Dlatego chłopaki kupują nawet 94XL.
                                              Ma ściankę boczną zapewniającą odpowiednią nośność, podobną i wystarczającą ma opona z indeksem 88. Znamy przecież zarówno masę własną Octavii jak i jej ładowność. Większa nośność może być też wynikiem większego rozmiaru, tak ulubionego przez ciebie zwrotu – „balonu”. Różne bzdury ludzie robią. Niedługo będą zakładać opony od dostawczaków. Indeks 88 jest wystarczający i tyle w temacie. W kwestii istnienia jakiejkolwiek wartości, która nazywa się twardością to jest to tylko oznaczenie mieszanki gumowej na różne warunki na oesach np. w oponach szutrowych Pirelli: K6 - miękka twardość, K4 - średnia twardość, K2 – twarda.

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              Co do jazdy to nie miałem problemów ze sterownością czy prowadzeniem na napompowanych do 1,8 (przez niedopatrzenie) oponach zimowych 195/65 R15... nie będę też miał z napompowanymi na 2,3-2,2 185'tkach. Jeśli ktoś jeżdżąc na 16 -17" zimówkach czuje się psychicznie pewniej albo uważa, że go to w jakiś sposób nobilituje... tudzież dodaje punkty "rispektu na dzielni" lub w gminie, to jego sprawa... ja tego nie potrzebuję.
                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Tutaj się pogrążasz dalej. Stwierdzasz, że nie ma różnicy między niedopompowaną oponą, a napompowaną :lol: :?: No to ja już się nie dziwie, że dla Ciebie nie ma różnicy między oponami różnych rozmiarów :diabelski_usmiech W takim wypadku to faktycznie zakup większych to jest tylko nieopłacalna potrzeba lansu :twisted: Szczerze to po tym co piszesz mam wrażenie, że nie zdarzyło Ci się polatać ostrzej na różnych rozmiarach gum, bo byś tak nie pisał jak potłuczony. .
                                              Pisał jak potłuczony? :shock: Buahaha :lol: Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem czy tylko udajesz? W swej potencjalnej ułomności chyba się troszeczkę zagalopowałeś i zapętliłeś. Pokaż mi gdzie napisałem, że nie widzę różnicy między oponą napompowaną i niedopompowaną!… Ups …. zapomniałem… zacytowałeś mój tekst. Szkoda tylko, że nie zacytowałeś dwóch linijek więcej. Sam sobie samobója strzeliłeś , Wyraźnie napisałem, że nie mam problemów ze sterownością i prowadzeniem”, to według ludzi inteligentnych oznacza , że potrafię prowadzić samochód z wąską oponą i (lub) wysokim profilem a nie, że nie widzę różnicy w prowadzeniu między oponą napompowaną i niedopompowaną. Dyskutuj z tym co napisałem a nie ze swoimi urojeniami na ten temat! Myślę, że to ty tutaj się pogrążyłeś. Szczerze, to po tym co piszesz wydaje mi się, że nie masz matury. Jeśli już musisz się trochę poczepiać i powytykać, to trochę się w tym podciągnij. Na razie poćwicz. :wink:

                                              Co do jazdy, czy i czym miałem okazję jeździć? S3 na 18” może być, A4 2,0 TFSI quatrro DTM edition? http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ap+zawieszenia . Jeździłem też kilkadziesiąt km Q7 na 21”

                                              klik






                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              W kwestii dynamiki to zapominasz, że 205-tki poprzez większe opory toczenia i o wiele większe masy wirujące pogarszają przyspieszenie.
                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Ty zapomniałeś z kolei o trakcji, gdzie nawet przy 140koniach będzie jej brakowało, więc start jest lepszy na 205. Przy większych prędkościach różnica będzie praktycznie nie wyczuwalna, a gdyby nawet to wolę troszkę wolniej przyśpieszyć, ale szybciej zahamować czy lepiej ominąć przeszkodę..
                                              Start jest lepszy na 205-tkach ale jadąc z Węgrowa do Warszawy startuję tylko kilka razy (pewnie z 10, raz pod domem i reszta na światłach w Markach i Warszawie. Na światłach startuje tak szybko jak auta jadące przede mną) i ile ułamków sekund stracę na tym starcie? Natomiast jest blisko sto kilometrów nieprzerwanej jazdy. To właśnie jazda do Wawy a nie stanie, hamowanie czy ruszanie zajmuje ponad godzinę i tam większa dynamika na mniejszych - węższych oponach opłaca się z nawiązką.

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              Co do V max ASV i AHF'ów to nie mylmy licznikowych 200 km/h z prędkością rzeczywistą. Rzeczywista prędkość przy 200km/h to poniżej 190km/h, Po drugie chip nie zmieni prędkości max... o tym decydują przełożenia ( skrzyni biegów, główne a w końcu opony) Powiedz jakiemuś mechanikowi albo inżynierowi taką teorię, to Cię wyśmieje. :wink: Przed chipem też osiągałem licznikowe 200km/h. Chip sprawi tylko, że do tej prędkości trochę szybciej dojdziemy.
                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Nie mylę. Od początku pisałem o prędkości licznikowej. W tym wypadku jest najbardziej miarodajna. Tutaj znowu Cię zaskoczę program może zmienić prędkość maksymalną. Bez programu vmax nie ograniczały przełożenia, tylko opory związane z jazdą (powietrza, toczenia itp.), których silnik już nie miał siły przezwyciężyć, nie było możliwości zamknięcia obrotów na 5. Po programie moc silnika jest większa silnik daje radę tym oporom i w tym momencie ograniczeniem są przełożenia.
                                              Prędkość tedika, który w standardzie ma ze 120 koni nie ograniczają przełożenia? To czemu obrotomierz wskazuje ci czerwone pole a obroty silnika wychodzą poza dopuszczalne i zdrowe dla silnika? Szkoda, że założyłeś te 205-ki . Bez nich twoja Skoda pojechała by pewnie ze 250-270 a po założeniu drzwi od Lambo pewnie oderwała by się od ziemi. Weź już nie bierz tego co brałeś. Konstruktorzy naszych Skód tak dobrali przełożenia by można była osiągnąć daną prędkość maksymalną przy danej liczbie koni z zachowaniem akceptowalnych wartości przyspieszeń na poszczególnych biegach. Jeśli dołożyłeś tych koni nic się nie zmieni przy standardowej skrzyni biegów. Powyżej pewnej prędkości na najdłuższym przełożeniu prędkość można ociupinkę zwiększyć zwiększając obroty silnika. Teraz dowiedz się ile wynosi dopuszczalna stała prędkość obrotowa silnika TDI AHF-ASV. Zaraz zawołamy DGW i ci powie parę rzeczy. Ciekawe czemu DGW zmieniał przełożenia… Korbowody w twoim jeszcze nie wyszły bokiem a tłoki nie wystrzeliły przez maskę? Ja wiem, że posiadanie wiekowego auta z duży przebiegiem mogą skłaniać do jazdy bardziej obciążającej auto (albo je zabijającej) ale jazda z prędkościami obrotowymi > 4600? Dajcie spokój. Silnik może ci się jeszcze kiedyś przydać. Najśmieszniejsze jest, że wykres z hamowania pokazuje, że twój silnik nawet nie został przebadany na takiej prędkości obrotowej i wątpliwe jest by taką osiągał.. Powyżej 4100 obr/min moc spada na łeb jak woda w wodospadzie Niagara.

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              W kwestii mojego rzekomego strzelania "foszek" to nie będę odnosił się do opinii kogoś kto twierdzi, że chip zwiększył mu prędkość max, bo podobnie jak i inne pewne teorie - jest to rzecz wyssana z palca by nie powiedzieć urojenia :lol:

                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Mam nadzieję, że zrozumiałeś powyższe wyjaśnienie. Powiedz mi teraz, która moja teoria jest wyssana z palca?
                                              Teoria że mój wybór jest przekombinowany, że nie dam rady zahamować i ominąć przeszkody na tych oponach, że mają za niską nośność, że nie widzę różnicy w jeździe na takie i takiej oponie, teorie o jeździe z taką i taką prędkością pryz takich i takich obrotach i możliwościach ich osiągnięcia.

                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              Nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że moje zdanie: "Nawiasem mówiąc wisi mi to kto na jakich oponach się wozi... i czy to będzie opona od ciągnika, złote koło od wozu drabiniastego czy koło z F1, to tak naprawdę mój wybór... przeze mnie dokonany, świadomy i zgodny z moim doświadczeniem i przewidywanym sposobem użytkowania. " weźmiesz sobie tak bardzo do serca i Cię to tak dotknie.
                                              Zamieszczone przez Karql
                                              Widzisz kolejny raz się mylisz. To zdanie mnie w ogóle nie dotknęło. Chodziło mi o tą wypowiedź (http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#955160):
                                              Zamieszczone przez zepter00
                                              A tu nasi klubowi ściganci mówią jakie to te zimówki miękkie są... Jak widać dają radę nawet na torturach
                                              Poza tym nie dotknęła|uraziła|obraziła tylko pokazała, że nie ma sensu z Tobą dyskutować. Po co mam rozmawiać z kimś, kto zamiast prowadzić dyskusje na poziomie popartą argumentami wyśmiewa mnie w innych miejscach nie mając ku temu, ani podstaw, ani racji...
                                              A co? Nie napisałem prawdy? Zimówki dają radę stojąc absurdalnie małym procentem swojej powierzchni na ostrej krawędzi krawężnika. Powinieneś był przyznać mi rację. Tak poza tym to kolejny raz nie zwracałem się do ciebie (pisałem do wszystkich, którzy uważaj ą, że zimówki poniżej 16 cali powodują impotencję albo uwiąd starczy, plamy wątrobowe tudzież plagę stonki) a ty po raz kolejny poczułeś się atakowany. Psychoanalityk mógłby się wypowiedzieć…. Podświadomie wiesz, że nie masz racji ale i będziesz robił wszystko by szukać jakichkolwiek poszlak na choćby częściowe poparcie swoich imaginacji. Masz jakąś megalomanię, jak trzeci bliźniak K. Ciągle czujesz się atakowany. Myślisz, że wszyscy zwracają się do ciebie (niby) ciebie opisują (niby) ciebie wyśmiewają i to jeszcze w innym temacie, bez twojej wiedzy i przyzwolenia (A to skurczybyki!) To podobno da się podleczyć. Melisa, kot na kolanach, łagodna zieleń na ścianach, dużo spędzania czasu w pięknych okolicznościach przyrody i jej kontemplacja w samotności. Jest wielką arogancją mówić komuś jaki wybór ogumienia jest jedynie słuszny. Mogę napisać, że nie ma sensu dyskutować z kimś kto jest infantylnie obrażalski i widzi tylko swój punkt widzenia, nie dostrzegając celowości wyborów innych klubowiczów zaś jego opowieści z eksploatacji zakrawają zaś na żart lub Science Fiction. Jeśli nie jesteś w stanie poradzić sobie psychicznie z odrobiną krytyki, ostrzejszej dyskusji i innym zdaniem niż twoje własne, radzę ograniczyć swe prowokacje na forum :?
                                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                              Komentarz

                                              • kabanos
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 4544
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                zepter00, powiem tak. Dla mnie przesiadka z 15-stek, na 16-stki to kosmos. Tam gdzie bałem się wchodzić w zakręt, nie z kosmicznymi, tylko rzędu 60-80 km/h prędkościami, bo czułem że auto zaczyna pływać, teraz nie ma żadnego problemu. Aż boję się przesiąść na zimę spowrotem na 195/65/R15.

                                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                Komentarz

                                                • Karql
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1124

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Ma ściankę boczną zapewniającą odpowiednią nośność, podobną i wystarczającą ma opona z indeksem 88. Znamy przecież zarówno masę własną Octavii jak i jej ładowność. Większa nośność może być też wynikiem większego rozmiaru, tak ulubionego przez ciebie zwrotu – „balonu”. Różne bzdury ludzie robią. Niedługo będą zakładać opony od dostawczaków. Indeks 88 jest wystarczający i tyle w temacie. W kwestii istnienia jakiejkolwiek wartości, która nazywa się twardością to jest to tylko oznaczenie mieszanki gumowej na różne warunki na oesach np. w oponach szutrowych Pirelli: K6 - miękka twardość, K4 - średnia twardość, K2 – twarda.
                                                  Ma wystarczającą. Słaby samochód też ma wystarczającą moc, aby wjechać pod jakąś górę, ale mocniejszy zrobi to lepiej. Tutaj jest tak samo.

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Pisał jak potłuczony? Buahaha Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem czy tylko udajesz? W swej potencjalnej ułomności chyba się troszeczkę zapętliłeś. Pokaż mi gdzie napisałem, że nie widzę różnicy między oponą napompowaną i niedopompowaną!… Ups …. zapomniałem… zacytowałeś mój
                                                  tekst. Szkoda tylko, że nie zacytowałeś dwóch linijek więcej. Sam sobie samobója strzeliłeś , Wyraźnie napisałem, że nie mam problemów ze sterownością i prowadzeniem”, to według ludzi inteligentnych oznacza , że potrafię prowadzić samochód z wąską oponą i lub wysokim profilem a nie, że nie widzę różnicy w prowadzeniu między oponą napompowaną i niedopompowaną. Dyskutuj z tym co napisałem a nie ze swoimi urojeniami na ten temat! Myślę, że to ty tutaj się pogrążyłeś. Szczerze, to po tym co piszesz wydaje mi się, że nie masz matury. Jeśli już musisz się trochę poczepiać i powytykać, to trochę się w tym podciągnij. Na razie poćwicz.

                                                  Co do jazdy czy i czym miałem okazję jeździć. S3 na 18” może być, A4 2,0 TFSI quatrro DTM edition? http://forum.octaviaclub....wap+zawieszenia . Jeździłem też kilkadziesiąt km Q7 na 21”
                                                  Dwie linijki dalej, akurat było o czymś innym... O moje wykształcenie się już nie martw. Co do interpretacji tego co napisałeś nadal mógłbym to podtrzymać w ten sposób, teraz jeszcze do tego dołożyłeś. Jeśli nie masz problemów ze sterownością na kapciu, czy prawidłowo napompowanej oponie, jak piszesz jeździłeś lepszymi samochodami na lepszych gumach i kupujesz wąską, czyli nie ma dla Ciebie różnicy. Różnicy, znaczenia etc. Zresztą jak zwykle przyczepiłeś się do pierdoły. Tak samo jak o słowo twardość w odniesieniu do indeksu i się rozwodzisz o tym zamiast o konkretnych rzeczach. Jeździłem różnymi samochodami, o różnych oponach i osobiście bym mniej jak 16 nie założył. Nie dlatego, że mam różne schorzenia wymienione dalej itp. tylko dlatego, że dla mnie różnica prowadzenia samochodu między 15, a 16 jest kolosalna i na ten temat chciałem rozmawiać, dopóki nie zmieniłeś go w atak na moją osobę.

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Start jest lepszy ale jadąc z Węgrowa do Warszawy startuję tylko kilka razy (pewnie z 10) raz pod domem i reszta na światłach w Markach i Warszawie) na światłach startuje tak szybko jak auta jadące przede mną) i ile ułamków sekund stracę na tym starcie? Natomiast jest blisko sto kilometrów nieprzerwanej jazdy to właśnie jazda do Wawy a nie stanie, hamowanie czy ruszanie zajmuje ponad godzinę i tam większa dynamika na mniejszych - węższych oponach opłaca się z nawiązką.
                                                  To czemu w takim razie nie założysz jeszcze węższych jak jest taka różnica?

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Prędkość tedika, który w standardzie ma ze 120 koni nie ograniczają przełożenia? To czemu obrotomierz wskazuje ci czerwone pole a obroty silnika wychodzą poza dopuszczalne i zdrowe dla silnika. Szkoda, że założyłeś te 205-ki . Bez nich twoja Skoda pojechała by pewnie ze 250-270 a po założeniu drzwi od Lambo pewnie oderwała by się od ziemi. Weź już nie bierz tego co brałeś. Konstruktorzy naszych Skód tak dobrali przełożenia by można była osiągnąć daną prędkość maksymalną przy danej liczbie koni z zachowaniem akceptowalnych wartości przyspieszeń na poszczególnych biegach. Jeśli dołożyłeś tych koni nic się nie zmieni przy standardowej skrzyni biegów. Powyżej pewnej prędkości na najdłuższym przełożeniu prędkość można ociupinkę zwiększyć zwiększając obroty silnika. Teraz dowiedz się ile wynosi dopuszczalna stała prędkość obrotowa silnika TDI AHF-ASV. Zaraz zawołamy DGW i ci powie parę rzeczy. Ciekawe czemu DGW zmieniał przełożenia… Korbowody w twoim jeszcze nie wyszły bokiem a tłoki nie wystrzeliły przez maskę? Ja wiem, że posiadanie wiekowego auta z duży przebiegiem mogą skłaniać do jazdy bardziej obciążającej auto (albo je zabijającej) ale jazda z prędkościami obrotowymi > 4600? Dajcie spokój. Silnik może ci się jeszcze kiedyś przydać. Najśmieszniejsze jest, że wykres z hamowania pokazuje, że twój silnik nawet nie został przebadany na takiej prędkości obrotowej i wątpliwe jest by taką osiągał.. Powyżej 4100 obr/min moc spada na łeb jak woda w wodospadzie Niagara.
                                                  Tak ograniczają. Bez programu, praktycznie nie mogłem rozpędzić samochodu do licznikowych 200, jak już to z górki. Po programie tak jak wspomniałem jest 215. Jak się czepami pierdół (tak jak wyżej, że nie czujesz różnicy) to gdzie napisałem, że latam z taką stałą prędkością? Zresztą też latałaś po 200 (gpsowe) swoją, to Ty możesz, ja nie? Tobie korby nie wyskoczą itp? Co do tego najśmieszniejszego, to jakbyś wiedział nie ma odcinki na 5. Tutaj Ci mogę zrobić taką interpretacje jakiej oczekujesz czyli: Twierdzisz, że dla TDI bez programu ograniczeniem są przełożenia, ale mój po programie już się nie wkręci tyle?

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Teoria że mój wybór jest przekombinowany, że nie dam rady zahamować i ominąć przeszkoda na tych oponach, że mają za niską nośność, że nie widzę różnicy w jeździe na takie i takiej oponie, terie o jeździe z taką i taką prędkością pryz takich i takich obrotach i możliwościach ich osiągnięcia.
                                                  Tu robisz dokładnie to samo co mi zarzucasz. Wyciągasz wnioski, których nie napisałem. Nigdzie nie napisałem, że nie dasz rady zahamować i ominąć przeszkody, tylko chciałem dyskutować, które są lepsze i bezpieczniejsze, dopóki nie tupnąłeś nóżką.

                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  A co? Nie napisałem prawdy? Zimówki dają radę stojąc absurdalnie małym procentem swojej powierzchni na ostrej krawędzi krawężnika. Powinieneś był przyznać mi rację. Tak poza tym to kolejny raz nie zwracałem się do ciebie (pisałem do wszystkich, którzy uważaj ą, że zimówki poniżej 16 cali powodują impotencję albo uwiąd starczy, plamy wątrobowe tudzież plagę stonki.). A ty po raz kolejny poczułeś się atakowany. Psychoanalityk mógłby się wypowiedzieć…. Podświadomie wiesz, że nie masz racji ale i będziesz robił wszystko by szukać jakichkolwiek poszlak na choćby częściowe poparcie swoich imaginacji. Masz jakąś megalomanię, jak trzeci bliźniak K. Ciągle czujesz się atakowany. Myślisz, że wszyscy zwracają się do ciebie (niby) ciebie opisują (niby) ciebie wyśmiewają i to jeszcze w innym temacie bez twojej wiedzy i przyzwolenia (A to skurczybyki!) To podobno da się podleczyć. Melisa, kot na kolanach, łagodna zieleń na ścianach, dużo spędzania czasu w pięknych okolicznościach przyrody i jej kontemplacja w samotności. Jest wielką arogancją mówić komuś jaki wybór ogumienia jest jedynie słuszny. Mogę napisać, że nie ma sensu dyskutować z kimś kto jest infantylnie obrażalski i widzi tylko swój punkt widzenia, nie dostrzegając celowości wyborów innych klubowiczów zaś jego opowieści z eksploatacji zakrawają zaś na żart lub Science Fiction. Jeśli nie jesteś w stanie poradzić sobie psychicznie z odrobiną krytyki, ostrzejszej dyskusji i innym zdaniem niż twoje własne, radzę ograniczyć swe prowokacje na forum
                                                  Haha :lol: :lol: :lol: Dzięki za darmową psychoanalizę Tylko czy przypadkiem tutaj nie nastąpiła drobna pomyłka i Twoja podświadomość przelała na forum opis Twojej osoby?

                                                  Ja zacząłem z Tobą normalną dyskusję, Ty powiedziałeś takie opony wybrałem i chuj. Infantylnie obraziłeś się Ty, pijąc do mnie w innym miejscu i proszę nie opowiadaj głupot, że to było ogólnie... Ze mną dyskutowałeś o oponach i ich miękkości, dodatkowo byłem jedyną osobą z którą rozmawiałeś na forum na ten temat od paru miesięcy dalej nie chciało mi się sprawdzać. Więc przyjmij to na klatę, a nie odwracasz kota ogonem robiąc z mnie wariata, bo tu już jest straszna hipokryzja. Co do radzenia sobie z dyskusją to znowu popatrz na siebie, bo tu już nie jest pierwszy raz jak dyskusja przeradza się w atak rozmówcy z Twoje strony. Wydaje mi się, że również to nie jest pierwszy raz jak komuś jakieś urojenia wytykasz, może sam masz jakiś problem, który próbujesz zatuszować tak jak np. geje, którzy udają homofobów? Zresztą nie bierz się za coś o czym nie masz pojęcia, bo wypisanie paru trudniejszych wyrazów + pozlepianie paru internetowych docinek nie czyni z Ciebie psychologa, a wręcz Cię ośmiesza.

                                                  W związku z tym, że ta dyskusja do niczego nie prowadzi, zeszła z tematu tego wątku, tak sobie możemy odpowiadać w nieskończoność z boku wyglądając jak debile jest to koniec z mojej strony. Nie musisz mi odpowiadać i tracić czas na to (a trochę Ci to zajmuje skoro usunąłeś dodaną wiadomość, aby pewnie ją poprawić i wrzuciłeś znowu po przeszło godzinie :lol: ), nie uznam tego za nieuprzejmość

                                                  Na koniec życzę szerokości, przyczepności zadowolenia z zakupu i aby prowadziły Cię tam gdzie tego chcesz :szeroki_usmiech
                                                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                  -> MOJA SKODA <-

                                                  Komentarz

                                                  • dudek_t
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1421

                                                    Mam nadzieje że nigdy nie trafię na drodzę na takich ścigantów co wierzą ze 5mm opony w tą czy w drugą czyni cuda i pozwala im szybciej zapierdalać... :evil:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...