nie primacy , psp3 :idea:
za niedługo zobaczę je po 2 sezonach w gVI po ~ 60-70tyś to opiszę co z nich zostało
To dawaj znać, chętnie poczytam, czas jest. Daj też krótką charakterystykę kierownika i ile mocy ma pod nogą...
Zamieszczone przez Doba
leszekmw, ja w obu swoich octaviach O1 i O2 testowałem Michała Pilo sport 3 i powiem ze nie jest to rewelacyjna aż tak opona. Pierwsza najgorsza wada jest wyzsza cena w porównaniu do innych opon z segmentu Premium. Kilejna zauważona rzczecza jest wieksza twardość i mniejszy komfort pokonywania polaczec asfaltu, torów itp.
Jeśli jest ciepło to faktycznie fajnie trzyma w zakrętach i lukach. Odprowadzenie wody też dobrze.
Wg mnie jest kilka innych ciekawych propozycji jak Pirelli P7, nero .
Odnośnie trwałości opon to trzeba postawić sobie jedno pytanie. Czy chcemy trwalej opony czy zależy nam na bezpieczeństwie? Dlatego Continental szybko się zużywa, lato i zima co postawili na bezpieczeństwo a nie tak jak Michelin Saver na pseudo oszczędność....
No widzisz, ja bym to gdzieś wypośrodkował. Jeżdżę sporo, zawsze za szybko, ale raczej nie agresywnie. Co do trzymania w zakrętach to imo większą robotę zawias robi, guma w drugiej kolejności. Na bazie doświadczeń z Conti sport contact stwierdzam, że mogę część tego trzymania (przez pierwsze 10tys, potem było coraz gorzej) poświęcić dla równiejszej pracy i dłuższego życia kapcia. Identyczne zdanie mam o P7 - tyle, że tam utrata parametrów nastąpiła już po 5 tys, po 10 przekładałem przód tył...
Bardzo dobrze wspominam Premium Contact, fajna, równa guma, świetne hamowanie. Dla mnie opona ma dobrze hamować i odprowadzać wodę, dalej idzie trzymanie w zakrętach - na lato mam 225/40/18, a na zimę 225/45/17 - sam niższy profil robi swoje w zakrętach, a gumy niestety są drogie - wolę celować w takie, co wytrzymają te, powiedzmy, 40 tys bez istotnego pogorszenia parametrów niż w takie, które będą rewelacyjne, ale będę ich potrzebował 2-3 komplety na sezon...
też mam mniej więcej tak , ale chyba jednak wolniej czemu świadczą przednie ori klocki/tarcze 118tys i jade dalej sadzę że jeszcze następne 15tyś .
nie mam doświadczenia w jeździe na 18 , moge się wypowiadać tyle co zaobserwowałem u klientów. a ten gość od psp3 ma gVI kombi służbowy 105tdi. przebiegi ok 65-8otyś/rok.
opony ori i następny komplet miał założone p7 , ale ten mój komplet zaczął mu dleikatni , ale gęsto , ząbkować . ale nim założyliśmy 3 komplet silnik się wysrał bokiem przy , chyba , 120tyś :twisted: .gość od razu dostał nówkę /aaa...teraz sobie przypominam , ten pierwszy to była V , ale to to samo co VI/ . w VI po zjechaniu pierwszego kompletu cpc2 postanowiliśmy na próbę , ze względu na przebieg żeby nie wymieniał 2 kompletów na sezon , założyć psp3 i po pierwszym sezonie były ogólnie ok , a i klient zadowolony. dodam że pierwszym pomysłem były oczywiście następne csc2 :szeroki_usmiech , ale , mimo że firma bogata , nie chciał wkurzać mocodawców..
gość jeździ dość szybko ale bez wariactw,
Ja wlasnie zakupilem Dayton 510, ktos cos moze rzec?
w/g mnie lepsza od dębicy i baruma , natomiast dość sztywna i twarda. spore przebiegi. w O1 będzie na pewno ok' . nawet w A6 klient przelatał 2 sezony , i to zwykłej bez Q , 2,0tdi.
Fuldy mam w drugim aucie --> 13" - nie mogę narzekać.
Do O2, po pozytywnych opiniach o Conti, oraz po przejrzeniu m.in. testów ADAC, wziąłem TS850 15" - co będzie to się okaże
Też kwestia ceny, zależy jaka różnica między poszczególnymi modelami.
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
To i ja zapytam co wybrać:
Sava Eskimo S3+
Fulda Kristall Montero 3
Dębica Frigo 2
Czy może warto dopłacić do Continentala TS850?
O1 kombi na felach 15", jazda 95% w mieście, 1-2 wyjazdy w góry.
Zależy mi też na trwałości tych opon, żeby starczyły więcej niż 2 sezony
Frigo z tej trójki wykreśl,
Sava Eskimo bardzo przyzwoita, w zeszłym roku przejeździłem i bardzo ją będę chwalił.
Montero 3 były również dobre opinie, żywotność będzie mniejsza, o Contim Ts850 nikt jeszcze się nie wypowie bo to nowość i nie testowana w warunkach zimowych.
Sava Eskimo bardzo przyzwoita, w zeszłym roku przejeździłem i bardzo ją będę chwalił.
ja mam już drugi komplet, ojciec to samo i chwalę je od samego początku.
tyle, że warto sobie zdawać sprawę, że są to opony bardziej w kierunku -> "śnieg" niż "zapierdalanieposuchymjakwlecie" :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No niestety zepsuła mi się szklana kula i nie wiem jakie warunki pogodowe będą zimą. Ale generalnie będzie to zapierdalanie po Katowicach.
Różnica między Savą, a Conti to 150 zł na komplecie - niemało. Tylko, że te Savy mają w testach ADAC mniejszą żywotność niż TS 830 i tylko odrobinę gorsze pozostałe wyniki. A zakładam, że 850 to będzie taka lepsza 830.
Tylko, że te Savy mają w testach ADAC mniejszą żywotność
a wiesz co to w praktyce znaczy?
Zamieszczone przez Tobi77
No niestety zepsuła mi się szklana kula i nie wiem jakie warunki pogodowe będą zimą.
ale chyba wiesz czy popierdalasz dużo i bardzo szybko w trasie a mnie głównie o to chodziło, to po prostu nie są opony UHP czy tam HP tylko normalne zimówki osiąggające HP w warunkach zimowych
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
W praktyce znaczy to, że szybciej będę musiał kupić kolejne opony. :P
A w teorii, że opony o lepszej przyczepności szybciej się zużywają, czemu przeczy np. Michelin A4.
Komentarz