Dobrze gada,
Fizyki nie da się oszukać. Jak bieżnik opony jest twardy to będzie wolniej się ścierał.
Jak miękki szybciej, ale ... przy spadku temperatury, guma stwardnieje i z twardego bieżnika zrobi się klocek plastikowy a z miękkiego guma do pracy z nawierzchnią.
To samo z hamowaniem, jak guma jest twarda to ma większe przebiegi ale i dłuższą drogę hamowania, przy miękkiej na odwrót.
Daytona - jak sam autor zauważył już teraz twarda, więc w zimie ... dlatego napisałem niezbyt dobry wybór.
Z drugiej strony kto co preferuje bezpieczeństwo czy ... ekonomię (nie chcą iść w parze).
Ale sam fakt zakupu zimówek już dobrze świadczy o użytkowniku.
O Continentala TS 850 byłbym spokojny, na pewno będzie trzymał odpowiedni poziom. Już chyba nawet są pierwsze testy.
przeglądam forum i nic nie znalazłem o oponkach Vredestein Snowtrac 3 195/65R15 91T . jest może ktos co je użytkował w O2 i mógłby się wypowiedzieć doradzić ? Zastanawiam się nad zakupem całego kompletu tylko wcześniej wolałbym zasięgnąć opinii. Planuje część tras pokonywać w dosyć sporym śniegu jak to bywa w moim regionie i ze służbą drogowa, wiec pozostaje kwestia wyboru opon kierunkowych lub typowo na błoto pośniegowe czy tym podobne. Jakie polecacie :?:
Proszę o poradę
1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
W zeszłym roku założyłem Fulda KRISTALL 195/65/15 i się sprawdziły. W śniegu sobie radzą świetnie, nie miałem problemu z pokonywaniem warstwy świerzego śniegu i zasp, natomiast przy suchej nawierzchni jest odczuwalna troszkę dłuższa droga hamowania, ale jak ogólnie jestem zadowolony. Według mnie ciche oponki.
Koledzy,
tak czytam i czytam i już wszystko się miesza. Więc w takiej sytuacji zadam pytanie do "Szanownego Grona" mam O2 Kombi i bardzo dużo się przemieszczam a zainteresowany jestem następującymi oponami:
1. Bridgestone Blizzak
2. Kleber HP2
3. Daytona DW510
4. Fulda M....3
która z tych polecicie aby wytrzymały jak najwięcej .....
Witajcie, czyli wychodzi na to, że najlepszy będzie Bridgestone .....
czy ja wiem, miałem zamiennie blizzaki (górna półka) z savą (dolna) i żadnej różnicy nie widzę, w testach (które oczywiście kłamią) kolejne generacje zimówek bridgestone'a grzeją kiepskie pozycje, IMO bardzo przeciętne opony, innych opon z tej stawki nie znam, ale skoro Leszek jako fachowiec mówi, że te najlepsze to może i tak...
[ Dodano: Czw 18 Paź, 12 07:56 ]
hmm, a jaki rozmiar, bo widzę, że 16 nie są złe jednak!
Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?
Schnee, Eis, Nässe oder trocken-frostiges Wetter: Wer meistert die unterschiedlichen Bedingungen am besten? 16 aktuelle Reifen für Autos der unteren Mittelklasse im ADAC Test.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
szkoda, koledze chodziło o ścieralność a brigd i dayton robia dobre przebiegi . jakbyś chciał Roballo budżetową to "daytona" też Ci stosunkowo długo pojeździ .
Swoja droga ktoś wie czy ustawa o zmianie opon od 1-go listopada została podpisana i obowiązuje?
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
W sumie wydaje się, że każda będzie dobra do 1.6 MPI, trasa/miasto 50/50.
I jakby ktoś miał rewelacyjną cenę z dostawą do Warszawy - zapraszam do kontaktu. Oczywiście niezbędna FV.
Nie będę, nie mam zamiaru. Ale koledzy w innych tematach straszą możliwością przepadnięcia odszkodowania jeśli likwidator stwierdzi opony nie dostosowane do maksymalnej prędkości samochodu? Ktoś coś pisał o naklejce we wnętrzu samochodu widocznej dla kierowcy, że ze względu na opony Vmax = 190km/h. Przejdzie ten numer czy nie?
EDIT
MOŻNA JEŹDZIĆ Z MNIEJSZYM INDEKSEM NIŻ PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA AUTA
Komentarz