Taka ciekawostka ..właśnie wymieniłem opony w nówce SL , 255/35/19 bridg.
niestety klient przyjechał niespodziewanie i nie miałem aparatu , coś tam zrobiłem telefonem.. . ogólnie nie podobał mi się , dziwny przód jakiś... , środek ładny wszysytko skóra biało/czarna . bardzo brzydkie zaciski , mogliby jakiś kolor rzucić czy co... :? ..jako taka jeszcze jedna ciekawostka , auto kupione za gotówkę , i z tego co sie orientuje to w ostatnich paru tygodniach jeszcze parę sprinterów , też za gotówkę... . niestety opony klient dostał w gratisie oczywiście ..... :wink:
ug7+ w fabii sa nie do zajebania jesli chodzi o wyjazdy ze sniegu. nie zakopalem sie nigdy a jeszcze wyciagnalem fabia kolesia ktory wpadl do rowu i mial snig na wysokosni szyby .
wylazil od strony pasażera. pytal sie jak go wyciagalem czy ta fabia aby napewno nie jest 4x4
dodam ze kolo byl niestety niedoedukowany bo mial zimowki na przodzie a letnie na tyle. a ze jechalismy po lodzie praktycznie , to wystarczyl lekki łuk przy predkosci nie wiekszej niz 30km/h i kolo zrobil 180st i wpadł w rów
z kolei na mokrym jest deczko gozej ale niezle jak na zimowki. latem jezdze na cpc2 wiec jestem zmianierowany bo conti kleja sie do drogi i na mokrym i na suchym
dodam ze kolo byl niestety niedoedukowany bo mial zimowki na przodzie a letnie na tyle. a ze jechalismy po lodzie praktycznie , to wystarczyl lekki łuk przy predkosci nie wiekszej niz 30km/h i kolo zrobil 180st i wpadł w rów
podejrzewam, że na lodzie to i UG11 by mu nie pomogło
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
to nie byl do konca lod. to byl ubity snieg . nieposypany bo droga bardzo boczna. do tego bylo 0 moze -1 a swiecilo slonce. wiec taka tafla byla. mi sie ug na tym trzymaly bo przebijaly te warstewke lodu
Używałem je przez 5 sezonów , przez ostatnie dwa były głośne i średnio trzymały. Rozmiar 195/65R15. W tym roku zakładam TS850 więc będę miał porównanie , ale to dopiero za kilka miesięcy .
leszekmw, ano właśnie jak jest z tymi nokianami. Kolega miał kiedyś w dłubanej primerze, i strasznie narzekał, że jak tylko było cieplej niż -5st, to guma robiła się za miękka i strasznie płynęły. Najlepiej spisywały mu się jak było co najmniej z 10 st mrozu. Coś się zmieniło na plus?
Ma ktoś porównanie "na własnej skórze UG (7-7+-8) vs TS 830 vs Michelin A4????
Kurde jak ja nie lubię wybierać opon :evil:
Zobacz stronę mojego dziecka - podziel się 1% - http://piotrzwolinski.pl/
O II Tour Combi 1.6
Mitsu Carisma 4G93 GDI
Tobi, z logiki. W mieście wymagania co do ogumienia są mniejsze, najczęściej jeździsz po dobrze odśnieżonej nawierzchni, albo śniegu i błocie pośniegowym, prędkości spacerowe. Prawie każda guma da radę, masz bonus, że budżetowe często są głównie "na śnieg" i będziesz mógł wymiatać przed tymi z "premium" :lol:
"Premium" na trasy bo większe wymagania - opona musi być odporna i przewidziana na różne warunki, no i prędkość jazdy. Jest wielu kierowców, którzy robią te same trasy i przebiegi w zimie co w lecie. Na jednej trasie w zimie mogą Cię spotkać skrajnie różne warunki i stąd ten podział.
Zamieszczone przez zwolin
Ma ktoś porównanie "na własnej skórze UG (7-7+-8) vs TS 830 vs Michelin A4????
Kurde jak ja nie lubię wybierać opon :evil:
To chyba dlatego, że się za bardzo z tym pieścisz... Patrzysz w tabelkę ADAC na ten rok i bierzesz pierwsze od góry, na które Cię stać
że jak tylko było cieplej niż -5st, to guma robiła się za miękka i strasznie płynęły
coś w tym mogło być , nokiany były robione na duże mrozy i pare lat temu zawsze tak twierdziłęm , natomiast silna reklama wtedy i dość dobre ceny brały górę u klientów. przypomnijcie sobie 4-5 lat temu , nokiany reklamowane były w każdej gazecie..
teraz , według mnie , zostały jakby bardziej dostosowane do warunków "ogólnoeuropejskich" i wydaje mi się że są lepsze , także po opiniach klientów. w trasie spisują sie raczej ok , mam klientów którzy zakładają następne komplety co 2 sezon. sam sobie je kupiłem w tamtym roku ale w końcu ich nie założyłem i przeleżały do dzisiaj.. , zobaczę , może w tym się uda.. :wink:
co do podziłu gdzie jakie opony to dato i szkoda pokrótce wyjaśnili. osobiście wolę mieć na trasę /a w sumie tylko tam sie poruszam bo dojeżdżam do pracy 50km dziennie w tym 40trasa/ oponę bardziej uniwersalną która po śniegu jedzie przyzwoicie za to po suchym , mokrym itd można na niej troszkę pogonić , /a następną , dla mnie równorzędną cechą jest poziom hałasu/ , niż typowo śniegową którą bardziej polecam na miasto , nieodśnieżone parkingi i uliczki.
choć dzięki asr nawet na 810 jeździ się po śniegu bardzo szybko , trzeba tylko sie przemóc :szeroki_usmiech , oczywiście jak warunki pozwalają ..
a 810 jeszcze sa dostępne w niektórych rozmiarach i bardzo mnie korcą.. , w/g mnie to jest doskonała opona..
Ja mam Nokiany WR G2 205/55/16 od 3 sezonów i uważam ją za kiepską oponę. Najgorzej radzi sobie z błotem pośniegowym i wcale go dużo nie musi być. Standardem jest ruszanie spod świateł bokiem. Ja osobiście mocno się zawiodłem.
Mam porównanie do Continental TS810 i wcześniej TS790 i Continental wypada zdecydowanie lepiej.
Ja tu i tu. Primacy póki co mi polecają, wiem o kilku wadach (szczególnie na zimnym) i wiem, że to bardziej konserwatywna opona, ale ponoć mają pożyć dłużej niż sezon... Conti z trwałością 20tys lekko mnie załamały...
leszekmw, ja w obu swoich octaviach O1 i O2 testowałem Michała Pilo sport 3 i powiem ze nie jest to rewelacyjna aż tak opona. Pierwsza najgorsza wada jest wyzsza cena w porównaniu do innych opon z segmentu Premium. Kilejna zauważona rzczecza jest wieksza twardość i mniejszy komfort pokonywania polaczec asfaltu, torów itp.
Jeśli jest ciepło to faktycznie fajnie trzyma w zakrętach i lukach. Odprowadzenie wody też dobrze.
Wg mnie jest kilka innych ciekawych propozycji jak Pirelli P7, nero .
Odnośnie trwałości opon to trzeba postawić sobie jedno pytanie. Czy chcemy trwalej opony czy zależy nam na bezpieczeństwie? Dlatego Continental szybko się zużywa, lato i zima co postawili na bezpieczeństwo a nie tak jak Michelin Saver na pseudo oszczędność....
Komentarz