Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nie zrozumiałeś. opona kierunkowa. szczególnie jodła jest bardziej sniegowa niz asymetryczna. nie mowie ze lepsza czy gorsza. bo moze byc chinczyk w jodelke i nokian asymetryczny i ten drugi będzie lepszy. chodzi tylko o to ze sama konstrukcja jodly z zalozenia lepiej nadaje sie na snieg niz asymetryk. asymetryczne sa bardziej uniwersalne i lepsze na suche.
    stąd większość zimowek to kierunkowe a większość ltenich to asymetryczne. ale już różnic między asymetrykiem a kierunkiem pisac nie będę bo wiele o tym na necie jest

    Komentarz


    • Zamieszczone przez raventes
      Opony jakie wymieniłeś to opony typowo zimowe, wiele modeli z nich to modele kolcowane przeznaczone na bardzo ciężkie warunki zimowe ( tzw nordyckie ), których używanie w PL jest zabronione. Poza tym - kształt bieżnika ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest to z czym się zgadzam. Opona kierunkowa nie oznacza, że jest najlepsza - miałem kilka kierunkowych opon zimowych i nie zawsze się spisywały.
      Masz rację to opony typowo zimowe. Część asortymentu tzw. opon zimowych sprzedawanych w Europie jest oferowana np. w USA jako opony wielosezonowe.

      Komentarz


      • Panowie, przeczytałem ostatnie kilkanaście stron i dalej nie wiem na co się zdecydować. Musze już wywalić swoje stare Fuldy. Generalnie robię dziennie 140 km, wyjazd z miejscowości pod górami do Wrocławia i z powrotem czyli trasa mniej więcej pół z możliwym dużym błotem i śniegiem, a drugie pół odśnieżoną krajówką. Przebieg w ziemie ok. 15-20 tyś. rocznie.
        Zastanawiam się nad:
        SAVA Eskimo S3+ 195/65R15 91T - cena, chyba najtańsza ze wszystkich i ponoć dobra,
        Vredestein SNOWTRAC 3 195/65 R15 91 T - ciekawy bieżnik, ponoć głośna na mokrym ale chyba bardziej na śnieg niż na mokry asfalt,
        Bridgeston Blizzak LM32 195/65R15 91 T - dobre opinie i w testach całkiem niezła,
        Nokian WR D3 195/65 R15 91 T - aktualnie mój faworyt, cena/jakość
        AGR 112KM, 232Nm
        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

        Komentarz


        • ja bym wybieral miedzy wrd3 a wra3 . raczej nawet a3
          chyba ze masz naprawdę na początku zle warunki. typu droga na bialo utrzymana.
          ale z kolei przy drogach na bialo bdb są ultragripy. jednak trzeba sie spodziewać wydluzonego hamowania na suchym

          Komentarz


          • Połowa września więc wypada zainteresować się oponami na zimę. Widziałem tu dużo pochlebnych opinii o Conti TS850 i faktycznie w sieci zbiera najlepsze oceny, ale chciałbym też poznać Wasze opinie na temat innych o identycznych indeksach i podobnej cenie jakie znalazłem:
            Goodyear Ultra Grip 9
            Dunlop SP Winter Response 2 (wg etykiety najlepsza efektywność na mokrym)
            Dunlop SP Winter Sport 4D
            Nokian WR D3
            Głośność waha się między 68 a 72 dB - czy takie różnice są w ogóle słyszalne?
            رافال
            Spoty
            Cause freedom is a lonely road
            My O2FL

            Komentarz


            • parasite, nie wiem skąd masz taka opinie o oponach Vredestein.
              Jako użytkownik głownie opon zimowych Dunlop zakupiłem do mojej byłej OII ww opony i powiem Ci ze są naprawdę wg mnie super. Niestety jest to opinia po jednym sezonie pońiewaz sprzedałem samochod.
              Jeżdżąc w rożnych warunkach od śniegu po "wiosnę" nie zauważyłem, żadnych słabych stron tych opon.
              Zakup tych opon "był w ciemno" tj. nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z ta firma a bardzo spodobał mi sie bieżnik :P reszta opon jak dla mnie jest do siebie " jakoś podobna".
              W tym samym czasie kolega z pracy zakupił je do 1,9 BXE i choć ma ciężka nogę wypowiadał sie o ńich w samych pozytywach.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rafiki
                Połowa września więc wypada zainteresować się oponami na zimę.
                Masz rację, więc czas na zakupy . Ja kupiłem Dunlop SP Winter Sport 4D 205/55R16, powinny przybyć w wtorek, jak wylądują na felgach to zrobię kilka rundek. Ciekawe jak wypadną pod kątem głośności (choć w temp. grupo pow. zera to test może nie być miarodajny).

                Komentarz


                • A które z tych 2 opon są lepsze na warunki zimowe wrd3 vs wra3, i jak wypadają w warunkach zimowych w porównaniu do TS850 :?:

                  [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 07:31 ]
                  rafiki dla mnie wybieranie opon przez kryterium głośności to czysta głupota. Głośność nie zapewni nam dobrej trakcji, krótkiej drogi hamowania i pewności prowadzenia - a zawsze można nieco podgłośnić radio lub mówić nieco głośniej.

                  PS podobno różnica 3 db to 2 razy większa głośność - ile w tym prawdy i jak to wygląda w praktyce nie wiem.

                  Komentarz


                  • jestem bardzo ciekawy tych 4d na śniegu. nie mecz ich teraz bo szkoda opon.

                    na snieg teoretycznie sa bardziej wrd3. ale pytam po raz kolejny czy masz drogi na bialo utrzymane. tj nie odgarniaja sniegu do czaenego tylko ubijaja warstwe sniegu dla rownosci

                    Komentarz


                    • Panowie w zeszłą zimę używałem 4D i byłem bardzo zadowolony. Opony jeździły w każdych warunkach i spisywały się świetnie. W tym roku postawiłem na to samo.
                      Moja FLka:

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                      Komentarz


                      • dzieki za opinie. a jak na suchym??

                        bylo bo po konstrukcji widze ze na sniegu musi byc ok.

                        fajna konstrukcja bo polaczenie jodly z klasycznymi bokami . duze klocki po bokach teroetynie twardzsze niz male w jodełkach powinny lepiej trzymac na zakretach na suchym

                        Komentarz


                        • Na suchym też bardzo dobrze. Co warto podkreślić, opona jest cicha i po tym co na nich przejechałem wydaje się być trwała. Gdybym nie był zadowolony nie kupiłbym ich w tym roku po raz kolejny
                          W ostatnich latał w różnych samochodach jeździłem na Michelin Primacy Alpin, Good Year UG8, Dunlop 3D, Dębica Frigo, Barum Polaris, Fulda Kristall Montero(odradzam) i wspomniane 4D najlepiej mi pasują.

                          Gdyby ktoś chciał zapytać to od razu napiszę...kupuję w tym roku drugi raz nowy komplet 4D ponieważ auto, na którym opony były założone zostało rozbite. Poszło tak jak stało do handlarza.
                          Moja FLka:

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xtremesystems
                            ja bym wybieral miedzy wrd3 a wra3 . raczej nawet a3
                            A3 niestety nie ma w tym rozmiarze. Zostaje tylko D3 albo te Vredesteiny.

                            Zamieszczone przez yunior81
                            parasite, nie wiem skąd masz taka opinie o oponach Vredestein.
                            Tak gdzieś przeczytałem. Miałem kiedyś letnie Vredesteiny, też fajny bieżnik ale niestety wyząbkowały i tak huczały, że nie dało się jeździć.
                            AGR 112KM, 232Nm
                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez xcracer
                              Na suchym też bardzo dobrze. Co warto podkreślić, opona jest cicha i po tym co na nich przejechałem wydaje się być trwała. Gdybym nie był zadowolony nie kupiłbym ich w tym roku po raz kolejny
                              W ostatnich latał w różnych samochodach jeździłem na Michelin Primacy Alpin, Good Year UG8, Dunlop 3D, Dębica Frigo, Barum Polaris, Fulda Kristall Montero(odradzam) i wspomniane 4D najlepiej mi pasują.

                              Gdyby ktoś chciał zapytać to od razu napiszę...kupuję w tym roku drugi raz nowy komplet 4D ponieważ auto, na którym opony były założone zostało rozbite. Poszło tak jak stało do handlarza.
                              a na sniegu i blocie jak wzgledem ug8 i Alpinów

                              Komentarz


                              • Moim zdaniem znacznie lepiej na śniegu niż UG8. Alpiny w momencie kiedy je mogłem porównać do 4D miały ok. 5mm bieżnika...wypadały słabiej. Z nowych Alpinów byłem bardzo zadowolony tylko dość szybko się zużywały.
                                Myślę, że 4D to w tej chwili jedna z najlepszych propozycji na rynku w na prawdę rozsądnej cenie.
                                Moja FLka:

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                Komentarz


                                • Panowie co sadzicie o zimowych Uniroyalach? Dostalem takie razem z autkiem.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez xcracer
                                    Moim zdaniem znacznie lepiej na śniegu niż UG8. Alpiny w momencie kiedy je mogłem porównać do 4D miały ok. 5mm bieżnika...wypadały słabiej. Z nowych Alpinów byłem bardzo zadowolony tylko dość szybko się zużywały.
                                    Myślę, że 4D to w tej chwili jedna z najlepszych propozycji na rynku w na prawdę rozsądnej cenie.
                                    no to musza byc dobre. zreszta tak przewidywalem. wlasciwie czekalem kiedy jakis producent odejdzie od opatrzonej i wycisnietej do granic mozliwosci jodly i zrobi polaczenie jodly wewnatrz z wiekszymi blokami na bokach

                                    na suchym na pewno bedzie slabsza od wra3 bo nokian zrobil typową zimowke na suche. ale jodly mogą sie chowac w warunkach slonecznej mroznej zimy przed 4D

                                    Komentarz


                                    • xtremesystems, czyli co Dunlop 4D kontra Nokian D3 lub Vredestein = przewaga Dunlopa?
                                      Różnica w cenie kompletu 100zł. Warto?
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • Ja bym wybieral midzy Dunlopem a Vredestein.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez parasite
                                          xtremesystems, czyli co Dunlop 4D kontra Nokian D3 lub Vredestein = przewaga Dunlopa?
                                          Różnica w cenie kompletu 100zł. Warto?
                                          mam wrd3. jezdzilem na nim nawet na drodze na bialo utrzymanej troche sportowo . 100-120 . dawalo rade. na sniegu jest ok nawet przewidywalnie zrywa . na suchy tez dobre. na mokrym mogly by byc troche lepsze . ale ja jestem wyczulony

                                          osobiscie teraz bym raczej dunlopa

                                          Komentarz


                                          • Ja kupiłem w zeszłym roku Nokian WR D3 i powiem szczerze jestem rozczarowany. Nie ukrywam, ze wlaśniwości jazdy po śniegu nie bardzo miałem możliość przetestować ale na suchym te opony na 17' sa koszmarnie głośne... oczywiście IMO....
                                            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                            VW Jetta 1.2 TSI

                                            Komentarz


                                            • Jak to jest że ta sama opona DUNLOP SP WINTER SPORT 4D, takie samo oznaczenie, taki sam rozmiar a są dwie wersje, jedna z klasą E, a druga ma klasę C?
                                              AGR 112KM, 232Nm
                                              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                              Komentarz


                                              • Też to zauważyłem kiedy szukałem opon. To jest raczej jakiś błąd sprzedawcy w opisie. Na oponach są nalepki z klasą C
                                                Moja FLka:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                Komentarz


                                                • xcracer, na stronie Dunlopa też są dwie wersje, które mają dokładnie te same oznaczenia, ale jedna ma klasę E, a druga klasę C. :?: :?:
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz


                                                  • Tego nie wiedziałem...

                                                    [ Dodano: Pon 15 Wrz, 14 14:40 ]
                                                    Możesz wrzucić link gdzie to znalazłeś?
                                                    Moja FLka:

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X