Zaufam jednak TS 850 - pochlebne opinie mnie przekonują do tych opon. A GY UG nie kupię - zawiodłem się na 6 wersji i więcej im nie zaufam.
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Bardzo proszę Was o opinie na temat mojej teorii.
Dane :
- samochód Passat Variant B7 2.0 tdi 144 KM
- zakładany rozmiar opony 205/55/16
- typ jazdy : dynamiczny ale bez szaleństw
- rodzaj trasy : autostrada, miasto poza miastem : 30/30/30
- hobby : wędkarstwo ( w zimie też) i narty - związane z tym wyjazdy
- w mojej rodzinie od zawsze zimówkami były Dębice Frigo - nie znam innych opon.
Szukam opony do dość dużego samochodu i nie mam doświadczeń związanych z jazdą takim autem na oponach zimowych. Do tej pory jeździłem Octavią, Golfem, Clio itp.
Do tych wszystkich aut zakładane były Frigo i wszystko było ok.
Długo analizowałem wypowiedzi w tym temacie i zaintrygował mnie jeden fakt.
Popularna jest wypowiedź, że sypki śnieg występuje w 5 do 10 % ( zależy od opini) czasu jazdy podczas zimy.
Ok. Przyjmuję ten pogląd bez dyskusji. Ale w związku z tym mam uwagi :
Przyjmijmy, że ten "śnieżny" czas to ok. 3 razy kiedy podczas zimy zaskoczy nas w długiej trasie duży opad śniegu. To może spowodować, że do domu ( albo gdzie tam sobie jedziemy) dotrzemy z kilkugodzinnym opóźnieniem i być może będziemy w międzyczasie szukali traktora do wyciągnięcia auta z zaspy. Naprawdę nie przesadzam bo przeżyłem porywisty wiatr w czasie opadów śniegu i widziałem jak w oczach rosną zaspy.
Czy w związku z tym nie lepiej "poświęcić" lepsze parametry ( na suchym, na ciapie, hałas) dla pewności, że w tych trzech przypadkach podczas zimy dotrzemy do domu bez utknięcia w zaspie.?
To było pytanie pierwsze.
Drugie jest takie ?
Jaką zimówkę 205/55/16 do Passata mam kupić ?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
pepso, to jest rachunek prawdopodobieństwa i większość przyjmuje, że częściej jeździ w określonych warunkach, i zasypanie jest mało prawdopodobne. Mnie nie przekonała Frigo (miałem w poprzednim aucie) bo jest głośna i gumowata w hamowaniu (chyba mieszanka jest miękka, ale nie znam się) przez co nie czuję, że zwalniam, a do tego na zakrętach czułem się latawiec. Dlatego wybrałem wtedy TS830. Musisz sam sobie odpowiedzieć gdzie i w jakich warunkach jeździsz.
Na drugie pytanie nie dostaniesz odpowiedzi bo to Twoje pieniądze i decyzja. Ja chwalę TS830 i jak będę kupować to kupię następcę. Chyba, że wyjdzie coś lepszego za rozsądne pieniądze.Pisał Sebastian
Komentarz
-
-
pepso, Frigo są świetne na kopny śnieg - ale nie koniecznie już na śnieg na asfalcie. Też uważam Frigo S-30 za bdb opony, ale jednak są lepsze. Od czasu kiedy zmieniłem je na Pirelli, później Micheliny kilka kompletów, obecnie trochę z przypadku Dunlopy 3D i na innym autku Continentale TS850 to jakoś Dębica nie pojawiła się ponownie. Kup sobie na próbę TS850 i sam zobaczysz, że znacznie lepiej się prowadzą, lepiej hamują, pod wyciąg łatwiej podjechać a i na śniegu sobie całkiem dobrze radzą. Ja byłem pozytywnie zaskoczony przez nie w ub. roku, a w ciągu 1,3-1,5Mkm miałem już różne kapcie zjechane. Dotychczas z zimówek najwyżej oceniałem Micheliny Primacy Alpine 3 i w ogóle serwisem Micheline. Po jednokrotnym doświadczeniu (też z serwisem gwarancyjnym) omijam Pirelli
Komentarz
-
-
degenerat, ten nokian to opona na bardzo trudne warunki skonstruowana na warunki skandynawskie, duzo wieksze zuzycie bieznika, paliwa, slabsze hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, nizszy indeks predkosci, bardzo miekka przez co bedzie niestabilna przy wiekszych predkosciach na zakretach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jeroldegenerat, ten nokian to opona na bardzo trudne warunki skonstruowana na warunki skandynawskie, duzo wieksze zuzycie bieznika, paliwa, slabsze hamowanie na suchej i mokrej nawierzchni, nizszy indeks predkosci, bardzo miekka przez co bedzie niestabilna przy wiekszych predkosciach na zakretach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mmorZa taki zaniżony indeks prędkości wyłgają się od AC w razie szkody, mogą być problemy w razie stłuczki nie z Twojej winy a jak się trafi służbista to nie podbije przeglądu albo dowód na drodze zabierze, nawet jak sobie ustawisz w kompie "pikanie" przy 160.
Gdzie w instrukcji masz napisane, że nie wolno używać opon o niższym indeksie niż T?
Zawsze mogą Ci "udowodnić", że nie dostosowałeś prędkości do warunków jazdy - zawsze.
Problemem są opony z kolcami - te są u nas zabronione.
Przepraszam za pomyłkę indeks R jest do 170 km/h.
[ Dodano: Pon 08 Wrz, 14 23:16 ]
Zamieszczone przez jerolchetnie bym na tym pojezdzil gdzies w gorach jak dobrze przysypie, a poza tym nie widze sensu
Komentarz
-
-
a cena tych opon ? nigdy nie mialem problemow jezdzac na contim ts830 i ts850 w leonie 1M na parkingach, w zasypanych gorach, i ogolnie w trudnych warunkach wiec poprostu wydaja mi sie takie opony zbedne i raczej tutaj chetni sie na takowe nie znajda co nie oznacza, ze w kopnym sniegu radza sobie duzo lepiej
Komentarz
-
-
czytalem o nokian hakka r2 wiele. zajebiscie chcialbym sie nimi pobawic na wiejskich drogach utrzymanych na bialo {wrd3 i ug7+ tak testowalem - zabawa przednia}
niestety oponyw ogole na polskie warunki nie przydatne. zużycie wieksze indeks niski. I cena. dwukrotnie wieksza niz za zwykle zimowki. przykładowo za jeden z popularnych rozmiarow 205/55 16 okolo 600zl
Komentarz
-
-
1) A jakie byście polecili zimówki, których guma by trzymała swoje parametry jak najdłużej - 5-7lat?
Na letnich od nowości przez 7 lat zjechałem 2-3mm, zimówki Michelin Alpin A2 kupione w używanym aucie dojeździły do 9tego roku od produkcji (bieżnik był jeszcze 4-5mm) - dopiero wtedy zaczęły wykazywać pogorszone właściwości jezdne, chyba bardziej przez bieżnik niż gorszą gumę, choć rysy starości zaczęły się już pojawiać.
Będę w najbliższym czasie kupować opony zimowe do swojej O3: 205/55R16. Dotąd w swoich autach jeździłem na Michelin Alpin A2 i A4. A2 były świetne, przy A4 już miałem gorsze odczucia. Trochę jeździłem na GoodYear UltraGrip 8, ale zbyt krótko (nie moje auto, tylko ojca) by coś więcej powiedzieć.
Na chwilę obecną skłaniam się do Continental ContiWinter Contact TS850 FR ze względu na dostępną ochronę krawędzi felgi i rewelacyjne opinie.
2) Czy ta ochrona krawędzi jest czegoś warta? Brać to pod uwagę? Widział ktoś gdzieś zdjęcia bym mógł spojrzeć czym to się wyróżnia na oponie?
Nie korzystałem nigdy z gwarancji na opony, ale w razie czego:
3) Czy serwis gwarancyjny Continentala jest ok?
Gdyby nie ochrona krawędzi w Conti, to parametrami najlepiej wykazują się Dunlopy 4D. Tu jednak nie jestem przekonany do końca, bo letnie BlueResponsy, które dostałem na nowym aucie jakoś średnio mi pasują - wydają się jakieś takie "miękkie".
Ale może zimówki robią lepsze wrażenie? Tak przynajmniej by wynikało z tutejszych opinii
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jerola cena tych opon ? nigdy nie mialem problemow jezdzac na contim ts830 i ts850 w leonie 1M na parkingach, w zasypanych gorach, i ogolnie w trudnych warunkach wiec poprostu wydaja mi sie takie opony zbedne i raczej tutaj chetni sie na takowe nie znajda co nie oznacza, ze w kopnym sniegu radza sobie duzo lepiej
Zobaczę czy będę żałował wydanych pieniędzy za jakieś 2 sezony. Po sezonie 2013/2014 mam pozytywne odczucia.
[ Dodano: Wto 09 Wrz, 14 10:53 ]
Zamieszczone przez xtremesystemsczytalem o nokian hakka r2 wiele. zajebiscie chcialbym sie nimi pobawic na wiejskich drogach utrzymanych na bialo {wrd3 i ug7+ tak testowalem - zabawa przednia}
niestety oponyw ogole na polskie warunki nie przydatne. zużycie wieksze indeks niski. I cena. dwukrotnie wieksza niz za zwykle zimowki. przykładowo za jeden z popularnych rozmiarow 205/55 16 okolo 600zl
Niski indeks - na zimę mi wystarcza (R= 170km/h).
Nie zauważyłem jakiegoś strasznego zużycia tych opon pomimo przejechania na nich ok 1500 na przełomie marca/kwietnia (w tym autostrady). W Polsce były już mocno plusowe temperatury.
Dobrze, że ten model pojawił się w Polsce. Kilka lat temu był nie do dostania.
Ostatnio można też kupić Michelin z serii X-Ice.
Im więcej modeli na rynku, tym większa możliwość wyboru i większe pole do dyskusji .
Komentarz
-
-
W papierach pojazdu lub np na wlepce paliwa jest zwykle napisane jakie opony mogą być zainstalowane i ja osobiście nie przypominam sobie aby w jakimkolwiek samochodzie rekomendowane były opony z indeksem prędkości mniejszym niż T. Jeśli będziesz mieć mniejszy niż T lub inaczej - niższy niż zaleca producent, to w razie stłuczki / wypadku zapomnij o odszkodowaniu z AC.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesJeśli będziesz mieć mniejszy niż T to w razie stłuczki / wypadku zapomnij o odszkodowaniu z AC.
Wg kodesku
"KODEKS DROGOWY
§11.4
Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.
§11.5
Dopuszcza się w celu krótkotrwałego użycia wyposażenia pojazdu w koło zapasowe, o parametrach odmiennych niż parametry stosowanego normalnie koła jezdnego, jeżeli koło takie wchodzi w skład fabrycznego wyposażenia pojazdu, na warunkach określonych przez wytwórnie pojazdu.
§11.6
Pojazd nie może być wyposażony, z zastrzeżeniem ust.5:
w opony różnej konstrukcji, w tym o różnej rzeźbie bieżnika, na kołach jednej osi,
w przypadku pojazdu samochodowego o dwóch osiach z kołami pojedynczymi,
a) w opony diagonalne lub diagonalne z opasaniem na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony radialne,
b) w opony diagonalne na kołach tylnej osi, jeżeli na kołach przedniej osi znajdują się opony diagonalne z opasaniem,
w opony, w których wskaźniki pokazują graniczne zużycie bieżnika, a w odniesieniu do opon nie zapatrzonych w takie wskaźniki – o głębokości rzeźby bieżnika mniejszej niż 1,6 mm
w opony o widocznych pęknięciach odsłaniających lub naruszających osnowę,
w opony z umieszczonymi trwale, wystającymi na zewnątrz elementami przeciwślizgowymi"
nie ma tu nic napisane o indeksie prędkości, owszem w pierwszej linijce jest ''...powinien...'' ale to nie jest jednoznaczne z wymagane jest, musi miec...
z pierwszego podpunktu wynika moim zdaniem że jednoznaczna przyczyną wypadku jest prędosć która spowodowała rozerwanie opony, lub nacisk np. przy gwałtownym hamowaniu, nie dawno kupowałem komplet opon u znajomego i byla dywagacja czy 91 czy 94. Zapytał jakie były fabrycznie no 94 to weź 94 ale nie z powodu homologacji czy jej braku etc... tylko wytłumaczył to że przy gwałtownym hamowaniu powstwstaje bardzo duży nacisk na przednią oś czego opona o niskim indeksie nośności może nie wytrzymać. Opona została zmieniona z 215/50/17 na 225/45/17 bo po prostu jest dużo tańsza a na naklejce na progu ten rozmiar nie występuje
tu link na opis co to jest tak naprwdę okrzyczana homologacja
Co to znaczy, że opony są homologowane? Jakie są zalety opon dostarczonych przed producenta razem z samochodem?
jężeli w takim wypadku założymy inne ogumienie i będzie ono nosiło podejrzenie że mogło mieć udział wypadku to podejrzewam że wtedy nici z AC a czy ktoś wsadzi 205 a nie 195 itd... ważne żeby bieżnika było odpowiednio dużo i stan opony nie naganny
Sorry za takiego długiego OT ale temat powraca jak bumerang juz kolejny raz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AdamBa od zeszłego sezonu mam TS850 i muszę przyznać, że pewniej się na nich czuje
Często jeżdżę zimą po drogach rzadziej odśnieżanych, więc zależy mi na dobrej trakcji po śniegu. Może jakieś inne propozycje na śnieg ? Czy można przyjąć , że bieżnik w jodełkę lepiej się zachowuje na śniegu ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsmozna tak przyjac. bieznik kierunkowy lepiej sobie radzi niz asymetryczny ze sniegiem. ale zalezy tez od mieszanki , ustawienia lamel.
na odsniezone trasy bardzo dobrze wyglada wr a3 nokiana.
bardzo fajnie przynajmniej konstrukcyjnie wyglada dunlop WS 4D. ale opinii jeszcze nie znam
Dlaczego ? Podczas zakupu OIIFL dostalem w gratisie zimowe Dunlop Winter Response, bieznik asymetryczn, byl to grudzien 2010. Pod koniec drugiego sezonu opony w moim mniemaniu na tyle stracily swoje zimowe wlasciwosci ze postanowilem kupic nowe opony zimowe.
Takze ja juz nigdy na zime nie kupie asymetrycznej opony.
Warto zwrocic uwage ze Winter Response II jest juz opona kierunkowa.
Komentarz
-
-
zgadzam sie z przedmówcami mam conti winter ts 810 205/55/16 w jednym z aut i miałem w skodzie 195/65/15 (sprzedałem z z innym samochodem) zostały conti winter ts 830 i sava eskimo s3 obie są kierunkowe które lepsze nie wiem ale sav-ów zajechałem juz 2 komplety i są super niestety s3+ występuje juz w nielicznych rozmiarach, HP to już zupełnie inna bajka.
Co do asymetrycznych jakoś szału nie ma, nokian wr a3....wg mnie nie są tak dobre jak drogie mam 175/65/14, za to kolega ma 195/65/15 w OI i jest bardzo zadowolony wiec... to chyba rzecz gustu, wymagań stawianych oponom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesZamieszczone przez xtremesystemsmozna tak przyjac. bieznik kierunkowy lepiej sobie radzi niz asymetryczny ze sniegiem. ale zalezy tez od mieszanki , ustawienia lamel.
Komentarz
-
-
Opony jakie wymieniłeś to opony typowo zimowe, wiele modeli z nich to modele kolcowane przeznaczone na bardzo ciężkie warunki zimowe ( tzw nordyckie ), których używanie w PL jest zabronione. Poza tym - kształt bieżnika ma drugorzędne znaczenie. Najważniejsze jest to z czym się zgadzam. Opona kierunkowa nie oznacza, że jest najlepsza - miałem kilka kierunkowych opon zimowych i nie zawsze się spisywały.
Komentarz
-
Komentarz