Zamieszczone przez bejo
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Od kilku lat tak robię - kupuję opony u mojego wulkanizatora. Wychodzi na to samo, co w necie, a czasami nawet taniej, jeżeli weźmie się pod uwagę, że montaż jest wtedy za darmo.poza tym dlaczego nie staracie sie kupować w wulkanizacjach tylko dajecie zarobić jakimś niemcom itd.. ??
taki nokian w wulkanizacji kosztuje ok 300zł...i pieniądze zostają na lokalnym rynku..podatki również..Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
A co to za metoda ???Zamieszczone przez leszekmwmezoo,
a w zimie jak będzie luzik mam zamiar wyciszyć opony metoda continentala , zobaczymy co to da.. , coś może skrobnę , jak oczywiście będzie o czym.. :lol:O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
czarne z polerką łączone ? ewentualnie srebrne z polerką ?Zamieszczone przez Sebastian_M26Ja mam AEZ (alcar) jako koła zimowe, korodują na krawędziach i wnętrzuO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD). Jest to prawda ogólnie znana i znajdziesz to w wielu publikacjach, polecam poszukać w google. No chyba, że źle Cię zrozumiałem i miałeś na myśli to, aby te stare dać na przód, a dokupione na tył. To przepraszamZamieszczone przez b-bar01autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawel934Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......Zamieszczone przez b-bar01autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
Komentarz
-
-
Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.Zamieszczone przez GrewZamieszczone przez pawel934Błąd. Lepsze opony powinno się zakładać na tył (również w samochodzie FWD)......Zamieszczone przez b-bar01autoLamer, jak masz już Frigo to dokup 2 kolejne i daj je na przód.
teraz sa w ofercie Frigo 2 ale bieznik ten sam co GY UG5
No popatrz a ja całe życie myślałem że lepsze zakłada się na przód.
Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Wave, wnętrze czarny lakier, przód lakier ciemny chrom. Korozja podpowłokowa.Zamieszczone przez leszekmwczarne z polerką łączone ? ewentualnie srebrne z polerką ?Zamieszczone przez Sebastian_M26Ja mam AEZ (alcar) jako koła zimowe, korodują na krawędziach i wnętrzuSeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Tu nie ma co prostować, pogląd ten nie wynika z testów badań itd.... wynika to z braku umiejętności panowania nad samochodem i wiary w elektroniczne ''wspomagacze'', 90% przeciętnych ludzi nie potrafi opanować nadsterowoności ( jak napisałeś zarzucania tyłem) owszem nie jest to proste ale jakoś 20-30 lat temu były maluchy, polonezy, p125, łada 2107 itd.... a zimówka była jedna, ta sama co na lato D124Zamieszczone przez JerzyM73Tak myśli większość ludzi, bo taka była do niedawna szkoła.
Teraz od paru lat jest promowany inny pogląd. Chodzi o to, że przy lepszych oponach z tyłu jest mniejsze prawdopodobieństwo zarzucania tyłem auta (uślizg tylnej osi), co jest bardziej niebezpieczne i mniej do przewidzenia niż uślizg przedniej osi.
Jak się mylę to niech ktoś mnie "wyprostuje"
Druga sprawa że opanowanie podsterowności jest dużo prostsze choć nie zawsze, trzy przód jest dużo twardszy do tyłu itd....
Ale .... w 95% obecnie jeżdżących samochodów to FWD, więc przód napędza, skręca i co najważniejsze hamuje... pal lichio jak sie nie uda i sie komuś wklei w tył... bywa, a co jak to będzie decydujące 2m a na przejściu jest mama z 2letnim synkiem na rękach....
ups.... mam lepsze opony na tylnej osi....
Opony zimowe na obu osiach powinny byc jak najlepsze, ale ja zawsze te lepsze zakładam na przód we wszystkich swoich samochodach i się jeszcze nigdy na tym nie ''przejechałem''
Komentarz
-
-
Zawsze zakladam lepsze na przod i rotuje co sezon, a czasami nawet czesciej. Tym sposobem nie mam ani wyzabkowanych opon, ani zbytnio zuzytych. Nie dopuszczam do tego aby ktores byly duze slabsze od drugich, a jak ktores uwazam, ze sa juz slabe to wymieniam, a chetnych na moje "slabe" opony jest wiele bo dla niektorych to sa perelki
3-4 lata to jest czas jaki uzytkuje swoje zimowki, a potem ida na sprzedaz i biore nowe nie zastanawiajac sie czy na przod czy tyl slabsze...wszystkie opony maja wtedy ponad 5mm, robie nieduze przebiegi.
Komentarz
-
-
wygłuszanie wnętrza opony pianką . zostało mi trochę dobrej pianki po wygłuszaniu auta , jak zabraknie najwyżej dokupie , jeszcze tylko pomyśle o jakiej grubości..i sie pobawię..żeby tylko ochota była..Zamieszczone przez JerzyM73A co to za metoda ???
teoretycznie wave na zimę się nadaja, ale mają delikatny lakier , miałem je kiedyś , podejrzewam że bardziej ze starości zaczął sie lakier podnosić..Zamieszczone przez Sebastian_M26Wave
a z tymi oponami gdzie maja iśc lepsze to było już na forum 134 razy..
można by to jakoś gdzies zapisać bo co roku jest dyskusja o tym z 5 razy.. , na jesieni i na wiosnę... :diabelski_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
ha ha..chyba pierwszy będę..Zamieszczone przez koper009leszekmw to wygłuszanie opon coś daje ? masz może link do kogoś kto to robił już ?
też mnie to ciekawi czy coś to da..podobno odglos szumów powietrza na bieżniku mocno się redukuje .., zobaczymy .. no i nie wiem czy takie pianki/maty do jakich mam dostęp wystarcza ..ale przy tak słabo wyciszonym aucie jak octavia trzeba wszystkiego próbować.. :diabelski_usmiech
choć coraz bardziej mam ochotę ją sprzedać w końcu..jakby jakiś kupiec przyszedł i mi ją chciał brać to chyba bym się nad tym poważnie zastanowił... :?
[ Dodano: Nie 16 Lis, 14 12:50 ]
oczywiście nie na bieżniku tylko z bieżnika powinno być
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Cóż, macie fajnych "oponiarzy" , gdzie bym lokalnie nie pytał o cenę za mój zimowy komplet to kwota zaczynała się od 1600zł, tymczasem ja wydałem na alledrogo 1285zł za komplet (rok produkcji 2014) z przesyłką. No tak, ktoś powie ale u wulkanizatora masz z cenę z montażem (koszt raptem od 60zł do 100zł), łatwiej załatwia się reklamację (w obu przypadkach zostajesz bez niczego na czas całej akcji itp.). Na koniec dodam iż nie sądzę aby wulkanizator miał dostęp do cen takich jak ci co kupują hurtowo.Zamieszczone przez adaśCytat:
poza tym dlaczego nie staracie sie kupować w wulkanizacjach tylko dajecie zarobić jakimś niemcom itd.. ??
taki nokian w wulkanizacji kosztuje ok 300zł...i pieniądze zostają na lokalnym rynku..podatki również..
Od kilku lat tak robię - kupuję opony u mojego wulkanizatora. Wychodzi na to samo, co w necie, a czasami nawet taniej, jeżeli weźmie się pod uwagę, że montaż jest wtedy za darmo.
Poszperałem w sieci i nic takiego nie znalazłem jak "zakładanie opony metodą continentala", moża ktoś przybliży temat.Zamieszczone przez koper009leszekmw to wygłuszanie opon coś daje ? masz może link do kogoś kto to robił już ?
I to wszystko z powodu wyciszenia :?: :shock: , sprzedać :?: w sumie nic prostszego, wstawić na giełdę, otomoto itp dobra cena i po sprawie, kłopocie jakim jest OctaviaZamieszczone przez leszekmwchoć coraz bardziej mam ochotę ją sprzedać w końcu..jakby jakiś kupiec przyszedł i mi ją chciał brać to chyba bym się nad tym poważnie zastanowił... :?
Komentarz
-
-
mrfazi, coś Ci sie popierdzieliło z tym zakłądaniem , ale co tam , pisz sobie.. :szeroki_usmiech
a co się tyczy tych zakupów na oponeo itd to mam nadzieję że branża wulkanizatorska w końcu sie pierdolnie w głowe czymś ciężkim i zacznie poważnie podnosić ceny usług..mam taką cichutką nadzieję... :roll:O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
choć jeden co to zauważa..Zamieszczone przez xtremesystemsceny juz sa groszowe za zmiane.
no z ceną czasami trudno kogoś przeskoczyć ale na bank można zaoferować bardzo zbliżoną jak klient upierdliwy..Zamieszczone przez xtremesystemstych opon co biore to albo nie maja albo chore ceny
ale z tym że nie mają jakiś opon to czyste lenistwo..to samo mam na moim lokalnym rynku..cieszy mnie to ..
cieszę się że mnie rozumiesz.. :kciukgoraZamieszczone przez xtremesystemsale jakbym byl gumiorzem tez bym tak kwiekałO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Fakt, elitarna i bardzo ciężka praca, jest za co brać ciężką kase :diabelski_usmiechZamieszczone przez leszekmwmrfazi, coś Ci sie popierdzieliło z tym zakłądaniem , ale co tam , pisz sobie.. :szeroki_usmiech
a co się tyczy tych zakupów na oponeo itd to mam nadzieję że branża wulkanizatorska w końcu sie pierdolnie w głowe czymś ciężkim i zacznie poważnie podnosić ceny usług..mam taką cichutką nadzieję... :roll:
Komentarz
-
-
to se kup maszyny cfaniaczku i sam zakładaj..Zamieszczone przez dudek_tFakt, elitarna i bardzo ciężka praca, jest za co brać ciężką kase :diabelski_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Kończąc ten OT stwierdzam taj jak kolega PieTrzaK, po zmianie tarcz na większe dziwnym trafem zauważyłem nadwrażliwość pojazdu na złe wyważenie kół, moje zimówki dopiero za 3 (słownie trzecim) razem udało się tak wyważyć aby nie biło na kierownicy.Zamieszczone przez PieTrzaKChyba nie taka łatwa skoro mi 3 swego czasu nie potrafiło kompletu wyważyć...? :roll:
Może nie jest prestiżowa, ale za to ciężka i raczej słabo opłacana skoro jest taka duża rotacja pracowników w stacjach obsługi.Zamieszczone przez dudek_tFakt, elitarna i bardzo ciężka praca, jest za co brać ciężką kase :diabelski_usmiech
Jak do tego dodany nerwowych klientów (bo trzeba długo czekać), którzy na ostatnią chwilę zakładają zimówki to mamy pełen wypas.
Komentarz
-
Komentarz