Ja wybrałem WR A3 nie jeżdżę ciele po śniegu wiec kierunkowe nie są mi potrzebne a asymetria lepiej spisuje się w zakrętach.
To jest mój drugi komplet nokian i mogę śmiało je polecić
Żadna opona nie zastąpi zdrowego rozsądku.
Popieram
Sam kupiłem miesiąc temu 16' WR A3 i jestem zadowolony. Na autostradzie cichutko, dobra przyczepnosc na zakretach, nic nie buja i cena przystępna. Rok temu śnieg moje zimówki widziały 2 dni (Wrocław). Jak tak dalej pójdzie w tym roku będzie jeszcze gorzej (w sensie że może śniegu nie być wcale).
Muszę podjechać do jakiegoś oponiarza i zapytać o opinie
moja opinia to sprawdź zbieżność bo wychodzi na to że masz zbieżne koła.
oczywiście to tylko moje skromne zdanie , mogę się mylić :niewiem .... :wink:
Wyząbkowane są wszystkie cztery, więc możliwe że coś jest nie tak ze zbieżnością, bo chyba na tych które są obecnie na tyle ząbki powinny być w zaniku po sezonie na przedniej osi.
Rok temu w lipcu sprawdzałem geometrie, przód został skorygowany, z tyłu któryś parametr był delikatnie poza normą, muszę poszukać wydruku.
Sprawdzę jeszcze raz u innego mechanika.
Zawieszenie raczej ok, nie ma problemów na przeglądzie, jedynie amortyzatory są takie sobie w zależności od stacji mają od 40% do 50% sprawności.
Posiadam Skode Octavie Kombi I 1.9 TDI (74kW), posiadam ten samochód od dwóch tygodni i mam zamiar kupić opony zimowe do niej i spotkałem się z małym dylematem, tzn. oznaczenia opon na pokrywie od wlewu paliwa to:
195/65 R15
205/60 R15
205/55 R16
Natomiast gdy podaje wszystkie parametry auta na stronie: http://www.oponeo.pl/ (chciałbym kupić przez tą stronę opony) to pokazuje mi że oryginalny rozmiar opon to:
185/70 R14
Teraz moje pytanie, czy taki rozmiar może być jaki podawany jest na stronie oponeo czy musi to być jeden z rozmiarów podanych na wlewie do paliwa i żaden inny nie może być?.
Kiture, może być odpowiednik danego rozmiaru. Np. 195/65/15 ma podobną średnicę co 205/55/16. 185/70/14 też mogą być (takie pierwotnie miały być w O1, ale jednak poszły 195/65/15), ale prowadzenie będzie zostawiać bardzo dużo do życzenia. yunior81 dobre pytanie zadał.
I jeśli mogę coś zasugerować, to nie kupuj przez oponeo, bo oni nieco zawyżają ceny i bez problemu znajdziesz taniej
jedynie amortyzatory są takie sobie w zależności od stacji mają od 40% do 50% sprawności.
I TO Również może być przyczyna , koła sa w rezonansie cały czas..40% to już chyba zupełny koniec..
Na 100% przez zdechłe amorki. Zmień je jak najszybciej, one wcale nie spełniają swojej funkcji.
Odwiedziłem dzisiaj pobliska stację żeby sprawdzić amorki i zbieżność.
Zbieżność sprawdzona na płycie najazdowej podobno poprawna.
Amorki z przodu wyszły po 80% a tylne po 67% , diagnosta pobujał też samochodem i stwierdził że jeszcze działają .
logan_x, na hunterze byłeś..?
nie jestem znawcą , nie mija dziedzina ale jak na zielono to raczej ok wszystko.
a te amortyzatory ile mogą mieć km? masz jakiekolwiek pojęcie ?
widac leszeczku ze nie twoja dziedzina. jest ok na pewno od tego opon nie tnie na zadnej osi. tam czereone jest bo nie masz na zero tylnej zbieżności. ale 0,01 to tyle co nic.
jakby bylo wiecej sciagalo by ci tyl na zewnątrz .
ja bym troche zmniejszyl te zbierznosci z tylu. jeszcze ułożyło by oponom. ja bym dal po 0.05 na strone z przodu i 0.10 ~0.13 na stronę z tylu
logan_x, na hunterze byłeś..?
nie jestem znawcą , nie mija dziedzina ale jak na zielono to raczej ok wszystko.
a te amortyzatory ile mogą mieć km? masz jakiekolwiek pojęcie ?
Maszyna do geometrii to jakieś laserowe cudo było, nie zwróciłem uwagi na producenta.
Auto jest po leasingowe, kupiłem trzyletnie z przebiegiem 140 kkm.
Teraz jest prawie 170 kkm i pewnie tyle przebiegu mają amorki.
xtremesystems, szkoda opony , oczywiście jest dziurawa ?
jeżeli tak to podjedź do wulkanizacji i niech zobaczą jak to od środka wygląda , być może nie jest tak źle. jeżeli będzie ok to powinni naprawić jakimś wkładem /nie widzę od środka/ i do końca sezonu powinna wytrzymać bez problemu , a jak auto jeździ koło komina to jeszcze dłużej.
chyba ze jest parę dziur , to wtedy raczej lipa. bo na drugim zdjęciu wygląda jakby jeszcze coś sie działo miedzy innym kostkami i z boku , koło napisu TWI pod kostką i w następnej przerwie za nim ..
w sumie wygląda to jak sparciała opona ale to dość nowy nokian..
xtremesystems, no ale nie odpowiedziałeś na najważniejsze - jest przebita czy nie :?:
jeżeli nie to dałbym zabezpieczająco wkład od środka i śmigał dalej , a nawet bez tego wkładu będzie ok jeżeli druty są nie porwane . po jakimś czasie woda i sól i tak zrobi swoje.
Komentarz